Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:25

Dat is ook een hele toestand! Hoe lang is dat?

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:57

Cayenne, balen van je vinger, beterschap.

Fabster, mijn vorige hond luisterde fantastisch, maar op het moment dat ik op een paard zat snapte die er geen drol meer van. Hoorde dan zit en ging bij voorbijganger zitten, want dat met dat paard... dat kon niet...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:13

Haha! Ja, precies ja. Nog even goed oefenen. Wordt dus veel op- en afstappen.

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:19

Volgende week woensdag moeten we op controle. Sowieso is het vier a zes weken kooirust hebben ze gezegd maar zal denk ik afhangen van hoe ze evolueert. Van de operatie tot echt helemaal voorbij is 12 weken :D
Maar, ze komt al alleen recht in haar "kooi" en wandelt rond :D

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:21

OH dat is wel top, dat ze dat al kan.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:31

Fabster schreef:
Auw Cayenne!

Even eenvraag voor de (kruising) mastin eigenaren: waken ze allemaal goed?


Ik zal zo de rest bijlezen en op reageren.

Maar nee onze Tara is absoluut geen waker. Alles en iedereen is lief en ze geeft geen kick als er een voor haar onbekend persoon zomaar bij ons in huis stapt :') Blijft gewoon liggen te kwispelen

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:40

Deze waakt wel bij mij thuis, ook als de duiven van de buurman op onze dakkapel gaan zitten, ik noem dat overdrijven... maar komt eigenlijk weer door de kat, die dan tegen de duiven gaat grommen en dan kan je als hond niet achterblijven.... gelukkig blijft het steken bij een woewoewoef.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:08

Hier is Balou niet meer in de bench geweest. En hij laat alles mooi heel ! Brave hond. :D
De bench gaat dus binnenkort mp op. :')

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:44

Hoe is het met Fenna balte ?

Hier gister en vandaag alweer genoeg meegemaakt voor het hele weekend.
Ik liet Balou gister nog even in de tuin, Hij wil weer naar binnen en springt de trap op. Springt ie verkeerd en valt er half af. Loopt weer naar boven en gebruikt een achterpoot niet. Ik denk die is compleet over. Dat wordt een dierenarts bezoekje. Hij liet me niet meteen kijken, Maar liep binnen alweer een stuk beter en 5 minuten later sprong ie alweer rond. Gelukkig.
En naast ons hebben ze een irritante chihuahua. Als ik hem buiten hoor en Balou is buiten loop ik hem al achterna. Buurvrouw er ook bij, buurhondje alweer een grote mond. Balou hing over de schutting te kijken en de buurvrouw zegt die springt er toch nog eens over. En jawel hoor daar ging Balou. :=
Ik had gedacht dat hij die chihuahua zou verscheuren, maar de chi hield meteen zn grote mond. Die dacht oliebol :') en Balou wou spelen. Ik ook over die schutting heen en Balou terug gehaald. Vriend straks maar even alles laten verhogen nog. :=

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:54

Haha die Balou, ik zie het al helemaal voor me :D

Fenna gaat goed, ze kan zelfstandig rond lopen in de tuin. Wel nog een waggelgang maar ik denk/hoop dat dat nog verder gaat verbeteren. Wel stabiel dus is niet dat ze valt of zo. Enkel plassen was nog moeilijk dan viel ze vooraan weg en moest ik het handvat van het tuigje goed vasthouden. Vandaag kon ze alleen plassen :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:26

Vandaag ZhuZhu weer meegenomen op de kar. En alhoewel het janken minder wordt, vindt ze bet nog steeds vreselijk. Ze gaat ook echt niet zelf de kar op. Moet haar echt op de bok tillen. En dan nog haar poten uitsteken om zichzelf tegen te houden := .

Toen we terug waren (het rondje is maar 2 km), sprong ze er snel af en meteen wou ze de pony pakken. Als wraak denk ik _O- . Ze is gelukkig erg gehoorzaam, dus mijn 'nee' is genoeg, maar toen ik even niet keek (en de pony weer in depaddock stond) ging ze snel achter de pony aan jagen _O- . Ook daar was mijn brul weer voldoende om haar op andere gedachten te brengen. Maar er moest blijkbaar wraak komen. Was allemaal de schuld van de pony _O-

Ze ligt nu gevloerd in de kamer. Zo veel spanning, daar word je echt moe van... :Z :O

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:19

Wat fijn balte !
Arme zhuzhu :D
Balou had ook maar even uitgevonden om op de trampoline rand te springen. Ben ik niet blij mee. Want dan kan hij zo het hek over naar de buren. :=
Afbeelding
Na nog 2 keer over de schutting te zijn gegaan heb ik een hek ervoor geplaatst en tot nu toe werkt het. Op voorzorg wel de elektrische halsband bij schoonouders gehaald. Maar hoop dat die niet nodig is. Voor nu maar even onder begeleiding naar buiten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:20

O, dat moet je niet hebben, inderdaad. ZhuZhu blijft nu wel binnen het hek. Wij hebben alleen stroomlint en als ik buiten ben (en de honden dan ook), dan staat er geen stroom op. Heb wel een paar x uit moeten leggen, dat dat het einde van ons terrein is. Maar vandaag zat ze ineens weer in de greppel. En dat is aan de buitenkant van het hek, dus dat mag niet. >;) . Boos geroepen en dan komt ze meteen. Heel zielig := .

Net even met de honden gaan fietsen. Had geen zin om te wandelen en ze moesten nog wel even mee. Miep vindt dat ook leuk en rent vrolijk mee met haar oude poten. ZhuZhu doet t ook niet slecht. Ze kan heel hard draven! We moeten de afstand wel een beetje korter houden voor Miep, maar voor afwisseling is dit ook best leuk. En lekker om even af te reageren, want ze was meteen weer achter de pony aan. En niet achter 1 van de andere paarden, maar echt specifiek die piny. Ze was de rit met de kar nog niet vergeten :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:55

Vanaf vandaag is ZhuZhu officieel onze hond. Contract is getekend, geld is betaald.
Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 06:54

Gefeliciteerd :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:51

Tnx

Vandaag slecht weer en ZhuZhu gezellig bij mij in de hooischuur.


Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:29

Vandaag weer geoefend met de honden aan het paard. Het commando 'aan de kant weer geoefend en boy wat ging dat goed! Zo trots op al mijn meiden! Het ging zelfs goed met haast, toen er ineens een auto aan kwam. Wat een kanjer toch, die ZhuZhu!


Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:54

Echt een winner he!? Die ZhuZhu!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:58

Ja, behalve op de kar _O- . Ben 's middags nog met pony voor de kar weg geweest en ZhuZhu mee. Een half uur lang lopen janken _O-

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:00

Fabster schreef:
Ja, behalve op de kar _O- . Ben 's middags nog met pony voor de kar weg geweest en ZhuZhu mee. Een half uur lang lopen janken _O-


Ach je moet wat werkpuntjes over hebben toch, anders is er ook geen uitdaging :+ :Y)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:04

Haha, zo is t. Ik weet alleen niet waar die stress vandaan komt. Dus ik weet ook niet zo goed hoe ik dit op moet lossen.

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:15

Ach die van mij was vanmiddag bij uitlaten volkomen in paniek omdat stel kinderen balonnen aan het kapot trappen was... Ze is bang van vuurwerk sinds oudjaarsdag ze hier probeerden tunneltje bij mijn huis soort van op te blazen. Nu is ze bang van elk plofje/knalletje, helaas...

chips.. gaat hier nu nog omweren ook, echt haar dag...
Gisteren ook al en eergisteren...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:25

Hier hebben we afgelopen week een incident gehad. Fajah heeft daarbij iemand 'gesnapt'. Gelukkig was het niet door en er was ook geen bloed, maar we zijn er wel flink van geschrokken.
Het was dan ook mijn fout. Ik ging een pakketje bij de buren ophalen (nog geen 5 meter verder. We delen dezelfde oprit), en ik dacht dat Fajah in huis was. Ze bleek echter nog in de garage te staan en daarvan stond de deur open. Op dat moment kwam er op straat een mevrouw voorbij gelopen die een paraplu open klapte en laat Fajah daar nou doodsbang voor zijn :\
Ik had beter moeten opletten en ben er echt een paar dagen van de kaart door geweest. Ze is absoluut niet vals en het was echt een angstreactie, maar daar heeft de mevrouw natuurlijk weinig aan.

Verder luistert ze trouwens echt super. Vanaf zaterdag gaan we naar reguliere cursus en we denken erover om een BAT cursus te doen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:46

Wat is een BAT cursus?

Ik heb zoiets ook gehad met nijn vorige hond trouwens, Cayenne. Een kind genapt toen. Ook niet goed opgelet. Kinderen in de schuur, hond bij mij buiten, maar de kinderen hadden haar binnen gelaten. En zij was erg slecht met kinderen. Balen, maar volgende x beter opletten. Gebeurt je niet nog een x.

ZhuZhu heeft laatst per ongeluk een ballon kapot gebeten. Ze schrok ervan, maar ik heb haar flink wat complimenten gemaakt. Hopelijk valt t mee met oud en nieuw. Miep bibbert hard genoeg voor 2 :D

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:38

Omweer nu net pas weer over, zucht.. bange poeperd bibberend met hartkloppingen hijgend en likkend eerst in kieren en gaten.. daarna op schoot geplakt, daar was ik dan weer blij mee, wil graag dat ze mij in paniek wel vertrouwd, want oren en ogen doen het dan niet meer.. GEwoon echt vluchten... helaas..

Snappen, balen Cayenne, maar heeft Murph dus ook keer gedaan had ik ook niet aan zien komen (tja, 1e x verwacht je die ook niet).

Ik ga hond trainen voor knallen te beginnen met bubbeltjes plastic.. zucht..
Knallen op tv etc. werkt niet vind ze niet eng.