[VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting! Update: geboren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:48

Thor, leuke naam. Zo heet mn pony.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:14

Dat duurt niet lang meer!

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:37

Nee haha ik denk dat ze deze week er zullen zijn :p

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:21

Mijn zoon heet Ivar, da's ook Scandinavisch O:)

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:27

Spannend *\o/*

Ik ben nu net Vikings aan het kijken, heerlijke namen :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:31

Mijn eerste ratjes heetten Thor en Odin.
Odin is de oppergod, Thor is zijn zoon, evenals Baldr.

Freyr, Loki zijn ook goden.

Freya is een van de weinige vrouwelijke goden/namen.

Spannend allemaal! Succes met afwachten.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:32

Olav of Ivar ;)
Ik ben nog steeds dol op die namen (en katten natuurlijk)

Spannend, Renee!

Anoniem

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:34

Noem ze Muffin en Kiwi

Ik hou van die namen hahaha

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 21:32

Hahaha nee het worden sowieso Noorse namen xD en ik zie al 2 flinke rooie katers voor me die Thor en Loki heten xD en dan eventueel een Odin ofzo erachter aan rennend als de 3 musketiers xD

Hihi feline dat zijn ook prachtige namen, maar je hebt ook prachtige katten! Ooit komt er een amber Noorse boskat dame hier als ik groter woon :p

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:41

Ohhh leuk leuk leuk !! <3 Ik volg mee hoor !! Ik stem voor Noorse namen ja ! Onze dieren hebben allemaal IJslandse namen en die lijken er best op, zijn ook veel dezelfde :)

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:02

IJslandse namen zijn ook bijzonder :D

Kittens zijn nog niet eens geboren en er zijn al meerdere geintereseerde, waar ik erg blij om ben. Ken ze gelukkig ook allemaal persoonlijk op 1 na. Maar eerst afwachten op de bevalling en hoeveel kittens het zijn. Echte beloftes ga ik nu nog niet maken. Mijn familie heeft iig voorrang :p maar ben super blij dat ze in elk geval gewenst zijn <3

Ginger gaat er goed onder. Slaapt/ligt een hoop, niet heel actief momenteel maar merk nog niet echt dat de bevalling er aan komt. Ze is nu op 61 dagen, bijna 62 dagen als ik het goed heb dus het is mooi dat ze er in elk geval niet te vroeg zijn :)

Wou vandaag van die luchtzuigertjes kopen voor bij de geboorte om de luchtwegen vrij te maken maar de dierenarts kon ze niet vinden. Ik heb nu al de hele middag tonic in de gang opgesloten in de hoop zijn urine te kunnen opvangen en te laten testen op kristallen zodat ze op compleetvoer kunnen wat beter is voor Ginger. Heb verder vandaag 8 kilo babycat & mother van RC besteld voor Ginger en de kittens straks. Hopelijk is dat voldoende voor in elk geval de eerste 2 maanden xD

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:19

Oh, en een foto van mevrouw walvis :') net gemaakt

Afbeelding

Edit: nog 1

Afbeelding

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:30

lifaya schreef:
IJslandse namen zijn ook bijzonder :D

Kittens zijn nog niet eens geboren en er zijn al meerdere geintereseerde, waar ik erg blij om ben. Ken ze gelukkig ook allemaal persoonlijk op 1 na. Maar eerst afwachten op de bevalling en hoeveel kittens het zijn. Echte beloftes ga ik nu nog niet maken. Mijn familie heeft iig voorrang :p maar ben super blij dat ze in elk geval gewenst zijn <3

Ginger gaat er goed onder. Slaapt/ligt een hoop, niet heel actief momenteel maar merk nog niet echt dat de bevalling er aan komt. Ze is nu op 61 dagen, bijna 62 dagen als ik het goed heb dus het is mooi dat ze er in elk geval niet te vroeg zijn :)

Wou vandaag van die luchtzuigertjes kopen voor bij de geboorte om de luchtwegen vrij te maken maar de dierenarts kon ze niet vinden. Ik heb nu al de hele middag tonic in de gang opgesloten in de hoop zijn urine te kunnen opvangen en te laten testen op kristallen zodat ze op compleetvoer kunnen wat beter is voor Ginger. Heb verder vandaag 8 kilo babycat & mother van RC besteld voor Ginger en de kittens straks. Hopelijk is dat voldoende voor in elk geval de eerste 2 maanden xD


Ik heb er nog 1 liggen ;)

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:31

Jeetje wat is ze dik! Haha. En dat RC voer voeren wij ook :j
Zal niet lang meer duren! Spannend! Hoop dat alles voorspoedig verloopt!

gezienanas

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-08-14

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:33

Wauw wat een prachtige katten!
Ik meende dat rode katten eigenlijk altijd katers waren? Maar het tegendeel is hier bewezen haha. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt!

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:35

Meen je niet! Dat ik je topic niet eerder ben tegen gekomen! Het mooiste kitten van Bokt krijgt zelfs kleintjes! <3 Ik ben helemaal enthousiast, wat ontzettend leuk! En wat is ze al bol zeg! :))

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:41

gezienanas schreef:
Wauw wat een prachtige katten!
Ik meende dat rode katten eigenlijk altijd katers waren? Maar het tegendeel is hier bewezen haha. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt!


Nee hoor, rode katers komen vaker voor maar rode poezen zijn er (vooral bij raskatten) ook!
Ik heb momenteel een rode Maine Coon kitten dat een poesje is! :D

gezienanas

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:48

Celine_Famke schreef:
gezienanas schreef:
Wauw wat een prachtige katten!
Ik meende dat rode katten eigenlijk altijd katers waren? Maar het tegendeel is hier bewezen haha. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt!


Nee hoor, rode katers komen vaker voor maar rode poezen zijn er (vooral bij raskatten) ook!
Ik heb momenteel een rode Maine Coon prijs kitten dat een poesje is! :D


Weer wat geleerd!

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:54

Uit lapjes poezen kan je zowel rode poezen als katers krijgen :p uit Ginger zal icm tonic enkel rode katers komen en tortie poesjes. Gezien ze beide geen wit hebben, enkel de moeder van tonic had wit, gok ik dat de kittens ook geen wit zullen dragen. Maar je hebt idd meer rode katers dan poezen, puur omdat je om een rood poesje te krijgen beide ouders rood moeten dragen (dus rode/tortie moeder en rode kater )

Wat ontzettend leuk al die volgers!!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:55

Hier kan je slijmzuigers kopen en ze hebben een snelle levering.
Vergeet geen nutridrops te bestellen om moeder en kittens extra energie te geven.
Verder hebben ze daar nog veel meer nuttige dingen die je nodig hebt tijdens en na de bevalling,heb je al speciale kittenmelk b.v. spuitjes en speentjes enz.
http://www.houseofbastet.nl/index.php?i ... 14&lang=nl

Onderleggers voor tijdens de bevalling kun je heel goedkoop bij de action halen puppy trainingsmatjes.
Voel je de kittens nog regelmatig bewegen of zie je ze duidelijk schoppen?

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:59

*komt topic binnenhuppelen*
Zal ik me nu maar melden dan, ik ben de geïnteresseerde die TS niet persoonlijk kent :D
Afgelopen weekend hebben we heel gezellig pbtjes uitgewisseld en hier thuis wordt nu heel hoopvol geduimd voor een groot nest O:)
Volgen blijf ik sowieso. En het allerbelangrijkste is eerst dat alle kittens gezond en wel ter wereld komen. Dus we wachten hier rustig nagelbijtend af :=

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 21:01

@gaby, Ik probeer te voelen en hoor wel een hoop aan de binnenkant maar voel niet echt direct iets echt schoppen, wel lichte beweging. Ik probeer het dus goed in de gaten te houden. Ginger is ook nog niet echt kaal rond de tepels dus gok dat dit op het laatste moment komt. Ze heeft al wel duidelijk dikkere tepels.

Ik ga druivensuiker halen voor hun, na advies van een andere cattery :) dat zou bij de bevalling goed kunnen helpen voor extra energie.

@ miekje, haha het is idd duimen nu dat alles goed en wel verloopt en het een gezond nestje word! We houden sowieso contact zodra ze er zijn :D

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:21

Je zou ze nu best wel goed kunnen voelen op dag 61 zelfs hele bulten die bewogen onder mijn handen bij mijn dames zo cute.
Nutridrops is zoveel meer dan druivensuiker en ik geef standaard ieder kitten direct na het uitzuigen een druppel op aanraden van zeer ervaren fokkers.
http://www.fokkersplaza.com/a-26326708/ ... ps-120-ml/

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Noorse dame Ginger in verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:23

Wij voelden bij Sienna al dik een week voor de geboorte de kittens al veel. Vooral vanaf de 58e dag ongeveer. Je moet gewoon je hand af en toe stil laten liggen op verschillende plekken van de buik (niet drukken). Dan voel je ze af en toe draaien of schoppen :D

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 21:30

Ik voel wel beweging hoor :D alleen niet echt schoppen ofzo? Ze vind het ook niet prettig als ik aan haar buik zit.

Ik ga die nutridrops even opzoeken, thnx!
Edit: is er geen winkel waar je die kan kopen? Ik heb liever meer zekerheid dat ik het op tijd binnen heb... zie nu enkel online nutridrops