Een jaar met pieken en dalen, verkopen en kopen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Een jaar met pieken en dalen, verkopen en kopen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 21:02

Hoi!


AfbeeldingAfbeelding



Zoals de meeste mensen mij wel kennen had ik de eigenwijze pony Lycke. Een echte haflinger, die ontzettend veel streken had maar ook echt door het vuur voor je kon gaan. Al met al, een geweldige pony! <3 Helaas moest ik een keuze maken om of lekker rondjes te hobbelen en haar te houden... Of mijn droom/doel achterna en echt eens de sport in te kunnen. Na maanden nadenken, huilen, lachen met mijn beste vriend Lycke heb ik besloten om haar te koop te zetten. Ik werd overspoeld met reacties, dat had ik echt niet verwacht. 5 mei hebben wij Lycke naar haar nieuwe huisje gebracht, ik heb lopen janken als een klein kind. Maar wat ben ik blij met dit plekje het had niet beter kunnen zijn! Ik ben een tijdje geleden nog samen met een goede vriendin die Lycke ook altijd heeft gereden bij haar geweest en hebben we een ritje gemaakt. Ik werd nog begroet met een lieve hinnik, ze was ook nog niks veranderd in haar doen en laten..... Het blijft een geweldige pony <3 Ik wou graag een paar foto's delen van haar, aangezien ik dat monster nooit zal vergeten. Foto's zijn ook niet op maand of iets, meer van het jaar een paar mooie foto's op een rijtje :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarna.....
Kwam ik via een klasgenoot, samen met een vriendin bij een stal terecht. Zij kreeg daar een baan en begon dus kleine draak te rijden. Ik werd steeds gekker op hem, ben hem begonnen met bij rijden en daarna hebben wij hem gekocht op 2 juni.... Lijkt allemaal wel snel te gaan, maar heb hem tot en met juli daar nog laten staan en gereden onder begeleiding. We moeten samen nog veel leren, en ben erg benieuwd wat volgend jaar ons zal gaan brengen :D


Afbeelding
De eerste foto dat ik op hem heb gezeten, klein iel puppy paard :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatst nog een leuke update..

Hij word echt steeds witter, gaat toch vrij snel :+

Afbeelding

Oke, nu de allerlaatste dit heb ik laatst gevonden en vond het zo schattig... Bon Jovi als veulentje <3

Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Een jaar met pieken en dalen, verkopen en kopen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:11

Leuk topic! Zeker een goede keuze om dan toch je doelen te willen behalen. Op den duur gaat het je tegen staan, nu heb je het mooi afgesloten :)

Kan het zijn dat ik enkele foto's van het laatste paard herken van verkoopberichten op Facebook?

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Een jaar met pieken en dalen, verkopen en kopen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:00

Mooie overzicht Emm <3

Wat is bon Jovi al veranderd.. Zie het pas nu het zo onder elkaar staat. Hij is al echt een stuk uitgezwaard (en bizar Hoe snel die grijs wordt :') )

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:27

Aah knappe Bonnie!
Op naar een mooi 2017 Emmy! *\o/*

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:15

wat jammer van je haflinger, maar als je je doel na wilt gaan was het goed haar te verkopen.
Alleen denk ik dat je met je haflinger best verder kon komen in vergelijking met wat je nu hebt...maar misschien heb ik dat mis. Alleen wat ik op de foto's zie is wel een heel iel paardje.
Wat wil je met Bon Jovi gaan doen?

Edit:
ik zie net wat meer foto's in je andere topics. Je hebt een mooi paard gekocht, veel succes ermee!
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar de afstamming? En wat je ermee wilt gaan doen

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: Een jaar met pieken en dalen, verkopen en kopen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 22:33

Na mijn idee heb je dat mis :) na vele jaren trainen en alles er aan doen zijn we gestopt. Ze vond het echt niet leuk en daardoor raakte ik regelmatig gewond. Ik wil dat zij het ook leuk moest hebben en na bijna 5 jaar vond ik het goed zo. Als het kon had ik haar natuurlijk gehouden maar moest een keuze gaan maken.

Over bon Jovi, het is nog een super jong dier en het zit in de afstamming dat het echte laatbloeiers zijn. Hij is in een half jaar tijd al stuk meer paard geworden dan dat hij op die eerste foto te zien is waar ik erop zit. Vader is een Bodubai vader moeder weet ik zo even niet. ik ga eerst dressuur met hem rijden maar alle tijd natuurlijk, en vriendin zal loop der tijd eens met hem gaan springen want dat is hij toch echt :)

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 09:53

ilaan schreef:
Leuk topic! Zeker een goede keuze om dan toch je doelen te willen behalen. Op den duur gaat het je tegen staan, nu heb je het mooi afgesloten :)

Kan het zijn dat ik enkele foto's van het laatste paard herken van verkoopberichten op Facebook?


Dankjewel :)

Nee, hij heeft nooit te koop gestaan dus kunnen geen verkoop berichten van zijn :)