Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:41

@eclair98:
Idd in Houten gekocht bij Fenna Spoelstra als ik het goed heb onthouden. Ze hebben nu nog een muisveilige kooi maar hopelijk als we straks ons eigen stekkie hebben kan ik een waar speelparadijs bouwen. Op aanraden van de fokker hebben we er nu nog weinig instaan behalve hooi, een rad en voer bakje + drinkfles. Dit was het beste voor het koppelen zei zij. Maar een heuse muizenboomhut is in aankomst :D

Helaas heeft Mus, ons kleinste meisje, vandaag een snotneusje en een dichtoog. Vandaag gaan we de kooi ergens anders zetten om tocht uit te sluiten al hebben de andere 2 meiden er geen last van maar die zijn ook ouder dan Mus.

@love_mandy:
Wat een enorm gave kleur!

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:26

Klinkt goed! Jammer van musje :( Die van mij komen bij Animal Cross vandaan. Kon niet echt wat vinden via internet over deze mensen.

Wat een leuk kleurtje <3

love_mandy

Berichten: 2968
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:41

Hopelijk komt ze er snel weer bovenop! Leuk dat je ze van Fenna hebt, ik (en Janine) stonden naast Fenna :)

Ja mooie kleur hé! Ik ben gek op satijn en ook op rood en oranje (cinnamon ook trouwens) dus perfecte combo haha

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:55

@eclair98
thx voor de tip! nu zit alleen heel mijn laptop vol met opgeslagen foto's en ideeën :')

@ love_mandy
Je bedoelt aan het andere eind van die lange tafel? Maar we hadden geen keus in het geval van Mus, ze sprong zowat de bak uit toen we ervoor stonden en schoot direct mijn mouw in toen ik mijn hand in de bak stak :')

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:00

Ik probeer me alles voor de geest te halen, maar het lukt niet :')

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:01

Het hamster scaping idee... het is echt geweldig, heel pinterest staat er vol mee :O

love_mandy

Berichten: 2968
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:43

Rose123 schreef:
@eclair98
thx voor de tip! nu zit alleen heel mijn laptop vol met opgeslagen foto's en ideeën :')

@ love_mandy
Je bedoelt aan het andere eind van die lange tafel? Maar we hadden geen keus in het geval van Mus, ze sprong zowat de bak uit toen we ervoor stonden en schoot direct mijn mouw in toen ik mijn hand in de bak stak :')

Aan de linkerkant van Fenna :)
Haha ze is wel echt heel erg leuk, Fenna heeft echt leuke lieve muisjes!

Mijn dame is echt raar :') ze heeft een mooi huisje om in te slapen, maar dat doet ze toch echt niet. Nee ze slaapt gewoon zo
Let niet op de namen die op de kooi staan :') die zijn allemaal verhuisd naar mijn Aqua maar had ze er nog niet afgehaald
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:42

:')

Die drie nieuwe van mij hebben ook rare slaap ideeën. Eerst lagen ze tegen het glas en daarna in een bloempot geperst :')
Afbeelding

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:46

Hier hing er laatst een met haar achterpootjes gestrekt naar achteren uit een nest :')

Balen dat Mus nu al niet lekker is Rose!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:01

Helaas was ons avontuur maar van korte duur. In enkele uren is Mus heel hard achteruit gegaan en is ze zonet in mijn handen gestorven. De andere 2 dames mankeren niks, gelukkig. Wel ronduit kwalitatief uitermate vervelend want de kleine meid had karakter...

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:22

Ach wat sneu, zo snel al :(:) Sterkte!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:33

Stom hoe snel je je kan hechten aan een beestje... We hebben geen idee wat ze nou uiteindelijk heeft gehad... de fokker denkt aan stresss..

love_mandy

Berichten: 2968
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:16

Zielig sterkte :(:)

Kan best stress zijn ja, ik merk aan nieuwe muizen ook vaak dat ze de eerste dag/dagen minder eten bijvoorbeeld. En zo'n verhuizing kost natuurlijk veel stress waardood de weerstand ook weer omlaag kan gaan. etc

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:38

Wat jammer zeg, van Mus. Ik merk ook aan de muizen en de ratjes dat ze veel stress hebben gehad, de verhuizing, maar ook de beurs zelf. Sterkte!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:59

Ze was juist degene van de 3 die je regelmatig zag eten en drinken, dus vandaar dat we ons niet zo'n zorgen maakte over stress bij haar.

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:27

Helaas is hier gisteren ook een van de leukste overleden -O- Ze was wel wat ziek geweest maar leek juist weer helemaal goed.. De rode muis heeft hetzelfde als zij en is nu ook aan de beterende hand dus ik hoop heel erg dat die het wel overleefd.
Ze zijn zo mini en niet eens echt tam maar toch baal ik er flink van, deze was ook pas een paar maanden oud ;(

Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:53

Och, wat jammer, Melody. Sterkte :(

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:30

Sterkte Melody,

verder hebben wij onze groep uitgebreid met 2 gevlekte dames die dringend een huisje zochten :)

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:30

Ik had trouwens mijn hok helemaal niet laten zien, laatst := Alles heeft in de vriezer ed gelegen, dus geen zorgen *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga ook zelf mijn voer mengen, heb al een lijstje gemaakt aan de hand van dit topic en google. Ik ben steeds niet te vrede over het voer in de winkel en heb ook geen geldboom in de tuin, dus ik hoop dat dit gaat bevallen :j

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:34

Leuk hok! Ik heb op dit moment een schoenendoos helemaal gevuld met bodembedekking en stukjes stof enzo, dat vinden ze ook heel leuk :D

Wat ga jij in je voer doen? Mij bevalt het echt heel goed! Mocht je nog een fijne site voor gedroogde groenten zoeken: shop.beestenplein.nl. Ze heeft echt heel veel soorten kruiden, groenten en fruit; allemaal gedroogd en het is niet zo duur. Voor muizen is de Farmersmix een goede.

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:38

Oeh, bedankt voor de tip!

Ik zat te denken aan macaroni, paardenmuesli, honden brokjes, katten brokjes, trosgierst en droog brood. Ik ga ook even kijken op die site, daar had ik nog niet aan gedacht!

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:11

Moet je de macaroni dan ook eerst koken? Ze hebben hier een keer spaghetti gekregen maar dat werd net zo hard de kooi weer uit gegooid :+

Ik heb dit erin zitten: trosgierst, gemengd graan, parkietenzaad, kattenbrokjes, knaagdierenmuesli, gedroogde groenten, gedroogde kruiden, meelwormen, havervlokken en wat extra zonnebloempitten.
Als snoepjes krijgen ze ook trosgierst en zonnebloempitten, soepstengels en heel soms eens zo'n slecht dierenwinkelsnoepje.

Binnenkort ga ik stagelopen bij de eigenaresse van Beestenplein (ze heeft een caviaopvang) dus ik hoop dat ik dan veel bij ga leren over voer :D

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 19:16

Gaaf hok Eclair, wat voor bodembedekking heb je?

Interessant dat eigen voer mengen. Hier zou zich dat niet lonen met 9 muizen. Ik voer muesli voor de muis en geef muizenbrokken en daar doen ze het goed op.

Ik heb hier een muis met MOO, dus ik heb gisteren antibiotica gehaald. Dat is nog niet zo gemakkelijk om te geven zeg.

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:20

Ik heb ook maar 7 muizen Amanda, ik ben toch een stuk goedkoper uit :j

Bedoel je daarmee middenoorontsteking? Wat sneu :(:) Dat lijkt me inderdaad heel lastig bij een muis!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 19:23

En het voer raakt niet over datum etc.? Dat is wel interessant dan! Volgens mij hoef je de pasta niet te koken van te voren.

Ja dat bedoel ik inderdaad. Gelukkig is dit een hele brave muis maar poeh, ik hoop dat ze toch genoeg binnen krijgt, ze mag maar 0,05 per keer.