[FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mala26

Berichten: 5006
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:06

<3 <3 <3 ik wil ook weer
een puppy <3
Die tweede foto is echt heel leuk.

Gerpiegorp, ik ben het het met je eens, de echte gouden van de goldens vind ik ook mooier. Onze eerste twee goldens waren ook echt goud en nog het oude robuuste type.Nu hebben we twee witte, de oude is echt werklijn en de jongste vooral showlijn. vind de werklijn ook meestal mooier.

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:41

mala26 schreef:
<3 <3 <3 ik wil ook weer
Gerpiegorp, ik ben het het met je eens, de echte gouden van de goldens vind ik ook mooier. Onze eerste twee goldens waren ook echt goud en nog het oude robuuste type.Nu hebben we twee witte, de oude is echt werklijn en de jongste vooral showlijn. vind de werklijn ook meestal mooier.


Mala, de zgn. jachtlijn (werklijn) is juist veel ieler dan de showlijn. Die zijn steviger/ robuuster gebouwd.

Overigens heeft kleur niets met show/ werklijn te maken maar met wat de ouder doorgeven aan genen.
Ik heb 2 halfzusjes (zelfde moeder), waarvan de 1 echt goud is en de ander ook. Mama is bijna wit.
Alle 3 showlijnen overigens :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ChefsSpecial op 02-01-17 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:45

Ik vind de wittere mooier :) .

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:49

Ik heb niet per definitie een voorkeur. Maar omdat ik met Happy ook een nestje wil gaan fokken in de toekomst kijken wij vooral naar bouw en karakter.
Bij honden geldt uiteindelijk hetzelfde als bij paarden; een goede golden heeft geen kleur ;)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:51

Leuk! :) Heb je misschien foto's? :D

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:54

Heel veel. We weten alleen nog niet welke van de 4 dametjes het wordt.
Mag ik de site van de fokker spammen? :+

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:54

Hier even een mini-tijdlijn van onze gouden dame Disney (inmiddels ruim 11 jaar)

Afbeelding
Afbeelding
8/9 weken oud en net bij ons thuis
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ongeveer 5 maanden geleden, geopereerd aan gescheurde kruisbanden. We waren heel even bang dat dit het einde was, maar: she's still alive and kicking <3


Edit: Dit is overigens de luie variant van de gouden pareltjes, apporteert niet, zwemt niet maar doet aan "pootje baden", maar is wel echt heel graag onder de mensen. Gaat al vanaf 9 weken mee naar de zaak van mijn moeder, waar aandacht in overvloed is. :D Zo mag ze meerdere malen per dag mee naar buiten met de overbuurvrouw, wordt haar vanalles toegestopt en krijgt ze van iedere klant (lees: eist) een aai over de bol.
Laatst bijgewerkt door Tuigje op 02-01-17 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:58

Ze is echt super mooi! <3 11 is zeker geen slechte leeftijd, en ze ziet er nog super uit! :) <3

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:04

MoppieFilou schreef:
Ze is echt super mooi! <3 11 is zeker geen slechte leeftijd, en ze ziet er nog super uit! :) <3


Thanks, nou moet ik je eerlijk zeggen dat die laatste foto ook niet mega charmant is, maar hier kwam ze net terug van de operatie. En waren we allemaal euphorisch dat ze er zo goed doorheen was gekomen :+ Zal binnenkort eens een betere maken (waarbij ze ook weer netjes getrimd is)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:08

:)

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:49

Ik vind de donkere wat mooier, maar gezondheid vind ik belangrijker. Ik wil wel voor een werklijn gaan. Sowieso spreken de wat fijner gebouwde honden mij meer aan en ik wil ook fanatiek gaan trainen.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 19:41

Ja, gezondheid vind ik ook veel belangrijker! Maar als je de keuze hebt dan zou ik toch voor een witte gaan. PS: Misschien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen een werklijn en de showlijn?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:52

Ik vind de donkere zo mooi! Liep vroegah elke dag met een goldie uit de straat, die was zoooo lief en donker. Denk dat daar m'n voorkeur een beetje vandaan komt :)

violafan
Berichten: 153
Geregistreerd: 11-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:59

Afbeelding
ah wat een lieve mooie hondjes allemaal! Ik heb zelf ook super lieve golden. Vandaag voor bult in haar bek bij dierenarts geweest en het is een tumor in haar kaak. Ik ben er kapot van. Vrijdag proberen ze het zoveel mogelijk weg te halen.....

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:19

MoppieFilou, een werklijn wordt vooral voor de jacht gebruikt, deze zijn wat "ranker" ofwel gestroomlijnder.
Een showlijn heeft over het algemeen wat meer "body", ofwel wat meer "bone". Meer bone wil zeggen dat ze stevigere/ zwaardere botten hebben. Kijk bijvoorbeeld bij onderstaande foto's maar eens naar de poten, daar zie je al veel verschil in.

de zgn. "showlijn":
Afbeelding

de zgn. "jachtlijn":
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 11:49

Myrthe97: :)

Violafan: Mooie hond(en)!! <3 En wat erg!! Hopelijk kunnen ze alles weghalen!

Bedankt Denise04! :)

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:48

Ik vind de donkere goldens veel mooier dan de bijna witte, ook vind ik de jachtlijn mooier dan de showlijn qua bouw én karakter. Maar die voorkeuren hebben er niet aan bijgedragen bij de keuze voor de hond toentertijd - toen was ik ook nog niet bekend met het feit dat er überhaupt verschil was tussen de jachtlijnen en showlijnen. De keuze was simpel in het asiel: zo'n lieve hond die maar pootjes zat te geven i.p.v. continu te blaffen, dat kon gewoon niet genegeerd worden <3


Dit was mijn golden, helaas is ze alweer ruim twee jaar geleden overleden:


Dit is de oudste digitale foto die ik van haar heb, bijna onherkenbaar nog zonder wit op haar kop.

Afbeelding


Gewoon wat mooie plaatjes, zoals ik me haar echt herinner: springend, rennend, alert op alles om haar heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook als oudje was ze nog prachtig, deze foto was van een paar dagen voordat ze ingeslapen werd.

Afbeelding

mala26

Berichten: 5006
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:52

Wat een prachtige hond mirjam!

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:58

denise04 schreef:
Ik heb niet per definitie een voorkeur. Maar omdat ik met Happy ook een nestje wil gaan fokken in de toekomst kijken wij vooral naar bouw en karakter.
Bij honden geldt uiteindelijk hetzelfde als bij paarden; een goede golden heeft geen kleur ;)




Ze heten niet voor niets Golden retriever zo horen ze van oudsher te zijn :)

Ik vind dus de gouden honden veel mooier dan de witte .

Als ik een golden zou willen zou ik zeker kijken bij fokkers die het golden er in houden bij de honden .
En die zijn er gelukkig ook nog

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:34

anca schreef:
Ze heten niet voor niets Golden retriever zo horen ze van oudsher te zijn :)


Sorry, maar da's echt je reinste }:0 }:0

Quote van Wiki:
De vacht van de golden retriever is lang en dik met een waterafstotende ondervacht en heeft naast regelmatig borstelen weinig verzorging nodig. Deze honden komen in verschillende kleuren voor: van bijna wit tot donkerbeige, tegen mahoniekleur aan.

Zie onderstaande foto.
Wit goud is ook goud hè :+

Afbeelding
Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:35

anca schreef:
Als ik een golden zou willen zou ik zeker kijken bij fokkers die het golden er in houden bij de honden .
En die zijn er gelukkig ook nog


Koop jij liever een donkere golden met een slechtere bouw, dan wanneer je de kans op een lichte krijgt met een betere bouw?
Een goede fokker fokt nl. niet op kleur....
Mijn mening dan :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:42

denise04 schreef:
anca schreef:
Als ik een golden zou willen zou ik zeker kijken bij fokkers die het golden er in houden bij de honden .
En die zijn er gelukkig ook nog


Koop jij liever een donkere golden met een slechtere bouw, dan wanneer je de kans op een lichte krijgt met een betere bouw?
Een goede fokker fokt nl. niet op kleur....
Mijn mening dan :+

Je vergeet een optie. Geen golden.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ze super. De goldens. Maar voormij alleen een goede donkere, anders geen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:47

kiwiwitje schreef:
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ze super. De goldens. Maar voormij alleen een goede donkere, anders geen.

Dit geldt voor mij ook, als ik nog weer voor een golden zou kijken, dan moet het er voor mij een uit de jachtlijnen zijn en donker. Ik vind de bijna-witte goldens gewoon niet mooi. Dan wacht ik liever een jaartje langer op een mooie donkere, of ik ga op zoek naar een andere hond die wel bij mij past.

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:48

kiwiwitje schreef:
Je vergeet een optie. Geen golden.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ze super. De goldens. Maar voormij alleen een goede donkere, anders geen.


Da's voor mij geen optie.. Geen golden :')

Het is ook maar net welke pup je krijgt. Onze Happy (gaan we de 23e halen) uit een nest van 4 teven en 6 reuen, we weten nog niet welke het wordt. De fokker bepaalt welke pup naar welke familie gaat op basis van wat ze van ons weet, en zij kent de pups het best.
De teven lopen van roomwit naar vrij donker.
Wij krijgen de beste teef, maar dat wordt waarschijnlijk een lichte, die is qua bouw het best.
Dat heeft ook een fokker niet voor het kiezen.
Vandaar mijn opmerking, een goede Golden heeft geen kleur ;)

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:52

Je hebt het over "een goede golden" maar dat ligt er ook maar aan wat je wilt. De beste qua bouw is belangrijker voor iemand die er verder mee wil gaan fokken, maar als je die wens totaal niet hebt, is een 'minder mooie bouw' net zo goed (mits het niet zoiets wordt als bij de moderne DH's bijvoorbeeld die volledig door de poten gezakt staan).