[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:18

Memphis heeft de bench voor de nacht ingeruild voor dit:
Afbeelding
Afbeelding

Hij groeit hard al 5 mnd

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:21

Ik heb 3 kattenbakken. 2 normale en 1 nieuwe xxl. De bakken staan verspreid in mijn 3 kamer appartementje. Waarvan 1 vlak bij de plek waar hij zich het veiligst voelt. Binnen 1,5 m afstand.
Ik heb het eigenlijk met alle kittens wel een x gehad.
Hij is vanochtend wel netjes op zijn bak gegaan. 2 x al, maar kwam mij wel halen. Hij voelt zich duidelijk nog onveilig. Ook wel logisch. Dus ik moest mee. Hij is sowieso erg onrustig als hij mij ziet. Waarschijnlijk zakt dat snel en gaat hij snel gewoon zelf.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:33

Afbeelding
Vandaag drie weekjes oud❤️

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:08

Ahw <3 . Too cute!

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:14

Dat bijna struikelen is bekend hier, ikkedus :P Durf ook bijna niet meer met schoenen door het huis te lopen, omdat Milo me letterlijk overal achterna loopt. Ben zo bang dat ik per ongeluk op hem ga staan. Hij is ook zo snel, soms zie je hem gewoon niet aankomen. Balen van het plasje, maar kan gebeuren. Met Milo (nog) niet gehad, maar met eerdere kittens gebeurde het ook wel eens. Milo heeft trouwens wel zijn eigen kattenbak, een teiltje met een ingang eruit gesneden. Hij gaat nu geleidelijk aan ook op de "grote" kattenbak. Wij hebben op elke verdieping een kattenbak staan trouwens.

Ach, wat lief die foto van Memphis en je hond <3 Leuk kamertje heeft hij zo.

Oh, wat een moppies die drie hierboven zeg :D

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:19

Klopt! Mokka is zo snel, voor ik een voet kan verzetten zit hij er al weer. En ik kan nergens naar toe zonder hem als hij wakker is.
Ik snap het wel. Hij is ergens vreemd en met 2 vijandige andere katten die niets van hem willen weten. Van mij weet hij in ieder geval dat ik aai en eten geef. Dus ik zou hetzelfde doen als ik hem was.
Het gaat al beter. Ze zoeken al wat contact en zijn duidelijk geïnteresseerd in elkaar. Het eindigt uiteraard in blazen en grommen ( voornamelijk Mokka).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zit mijn opa kat aan de andere kant van mijn schoot en hij keek naar Mokka. Tja ......

Hij is enorm actief, moet echt met hem spelen. Anders blijft hij gillen en stressen.
Net een uurtje gespeeld met de hengel en nu ligt hij er zo bij;

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb net wel even zijn stiletto nagels bij gepunt. Ik zit onder de gaatjes en hij blijft overal in hangen.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 17-09-17 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:22

Agossie wat een knapperdje!

Wel sneu dat hij het zo spannend vind, al komt dat natuurlijk allemaal best wel goed straks. :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:34

Dat koppie op de tweede foto, geweldig _O- _O-

Wel sneu dat hij het allemaal nog zo spannend vind. Hopelijk trekt dat snel een beetje bij.

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:41

Wat een kleine duivel he! :D _O-

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:47

Progress:
Afbeelding
Zonder te blazen. Heel even DB.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:01

Vanaf welke leeftijd laten jij kittens buiten? Ik ben geneigd ze voor de neutralisatie naar buiten te laten, maar of dat nou verstandig is...

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:00

Ik woon op een flat, dus bij mij komen ze niet buiten. Ik heb een katproof balkon en als hij wat meer gewend ( en dus rustiger), dan mag hij daar gewoon op.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:36

Wat een schatje! <3

Hier ging het contact met de grote ongeveer net zo :j

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:53

_AB_ schreef:
Vanaf welke leeftijd laten jij kittens buiten? Ik ben geneigd ze voor de neutralisatie naar buiten te laten, maar of dat nou verstandig is...


Ik na castratie.. als je ze van te voren naar buiten laat kunnen ze gerust al zwanger raken. En katers kunnen behoorlijk ver weg gaan struinen!

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:57

Duidelijk! Dan houden we de dames nog 2 maandjes binnen :)
Hoe erg de buitenwereld ook lokt voor ze :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:01

Gewoon een tuigje om en mee naar buiten. Zo hebben ze hier de wereld ook ontdekt met als voordeel dat ze na castratie gelijk los naar buiten konden en mooi in de buurt bleven.

Met 5 maanden liepen ze los en het heeft zeker wel 2/3 maanden geduurd voor ze wat verder gingen dan alleen ons eigen erf.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:03

Vonden ze het tuigje niet vervelend? Anders ga k dat mss wel doen bij onze Freya :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:08

Ik vond het vervelender dan de katten, die wilden dwars door de bosjes of de boom in maar waren even vergeten dat ze nog vast zaten. :+

Nee, eigenlijk vonden ze het niet vervelend. Tuurlijk moeten ze er de eerste keer even aan wennen maar dat was zo klaar.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:21

Afbeelding
Deze blijven in de tuin. :)

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:51

Froukje schreef:
Ik vond het vervelender dan de katten, die wilden dwars door de bosjes of de boom in maar waren even vergeten dat ze nog vast zaten. :+

Nee, eigenlijk vonden ze het niet vervelend. Tuurlijk moeten ze er de eerste keer even aan wennen maar dat was zo klaar.


Thanks voor t berichtje! Denk dat ik t vandaag of morgen maar s ga proberen met Frey!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:54

_AB_ schreef:
Froukje schreef:
Ik vond het vervelender dan de katten, die wilden dwars door de bosjes of de boom in maar waren even vergeten dat ze nog vast zaten. :+

Nee, eigenlijk vonden ze het niet vervelend. Tuurlijk moeten ze er de eerste keer even aan wennen maar dat was zo klaar.


Thanks voor t berichtje! Denk dat ik t vandaag of morgen maar s ga proberen met Frey!


Mijn ervaring met tuigjes is dat het de eerste paar keren vervelend is voor ze. Omdoen gaat dan lastig. Bij onze vorige kat vergat hij het tuigje echter direct als we buiten waren en mijn huidige kat vind hem na 3x 10min in huis om gehad te hebben al totaal niet erg meer xD eerste keer is ook het lastigste omdat hij dan snel te strak/los zit en de kat vaak aanpassen niet echt toe laat := maar ik vind het een ideaale manier om ze alvast de omgeving te laten leren kennen

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:35

Wat een schatje is Mokka toch! Die hoge rug en blazen is hier bekend hoor. Met 2 van de andere 4 katten kan Milo het nu gelukkig goed vinden. Daar speelt hij nu ook mee. De andere 2 zijn niet gemeen, maar moeten er ook (nog) niks van hebben. Fijn dat het nu al wel beter gaat tussen Mokka en de andere katten :)

Milo gaat pas naar buiten na Oud & Nieuw waarschijnlijk. Sowieso pas na zijn castratie. Wij laten hem ook eerst in de tuin wennen d.m.v. een tuigje. Ging bij de andere katten ook prima.

Milo is vandaag 10 weekjes oud. Hij houdt gelukkig nog net zo van knuffelen als toen we hem 2 weken geleden kregen. Hij slaapt elke avond bij mij op bed <3
Afbeelding

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:56

Laatste foto van hun samen, donderdag verhuizen de eerste twee en de week erna nog eentje |(
gelukkig blijft mijn rode knuffel hier wonen <3

Afbeelding

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:42

Ohh die milo chilt hem lekker <3 hij kijkt echt zovan wie doet me wat :')

Lijkt me moeilijk gaby om ze af te staan! Vind ze allemaal zo leuk <3

Vandaag mijn 2 boefjes weer samen 'betrapt'
Afbeelding

Officieel mag ik niet meer meeschrijven. Mijn 'kleine' baby is sinds 1 week nu 1 jaar oud! *\o/*

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:30

Hij voelt zich al steeds meer op zijn gemak gelukkig. En Nova komt inmiddels ook al wat meer lekker bij me zitten.
Het is een brutaal, lawaaierig vlerkje. Dat is zeker. De eerste 2 dgn heeft hij echt geblèrd! Door merg en been ging het.
Inmiddels is hij nog steeds erg spraakzaam, maar niet meer zo hysterisch.
Hij speelt lekker zelf en heeft een fijn veilig slaapplekje gevonden. Het grote opvoeden kan dus beginnen!
Afbeelding
Afbeelding

Iemand enig idee hoe je een video kunt toevoegen? Meneer heeft een bijzondere eet stijl zeg maar. :D