[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10401
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:30

De rosse <3


Wij hebben besloten om Suki te houden :')
Ze past zo goed bij de rest van de kattenbende, t is gewoon zonde om haar te laten gaan. En ze past ook nog eens goed bij ons <3

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:15

De blauwe tijger. <3

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:12

Aahh Suki mag toch blijven. Ja als je maar 1 kitten hebt wordt het lastig afscheid nemen natuurlijk

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:40

Die vd eerste foto vind ik zelf zo geweldig

Maar ik twijfel of ik van 2 naar 3 katten zal gaan

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:23

Na een trubbel startgaat het nu prima met deze 2 heten. Ze zijn nu 2 1/2 week oud, wegen rond de 415 gram en hebben een heerlijk leven

Dean

Afbeelding

Jackson


Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:55

Ooh wat lief <3

Ik heb Elani nog maar eens op de foto gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:44

prachtige foto's

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:24

Dank je :)

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:34

Zo schattig die kleintjes! En wat een mooie poes hierboven!

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:53

iemand een tip??

een vd 2 kittens komt iedere dag maar een enkel grammetje aan (zo'n 2-3) per dag. We leggen hem al extra bij moederpoes neer en dan is het idd wel drinken, maar toch is het nog niet de moeite waard. Flesje is een grote stoeipartij want dat wil ie niet
Hij is nu 3 weken en 2 dagen en weegt 418 gram (zijn broertje weegt 490 gram) en dat is op zich niet verkeerd natuurlijk. Maar zo weinig per dag aankomen vind ik toch wat spannend, temeer omdat kitten 3 is overleden omdat ik die niet meer aan het drinken kreeg

Moederpoes krijgt kittenbrokjes, mousse van RC en ik had geitenmelk met water vermengd, maar daar kreeg ze buikpijn van

tips zijn dus welkom

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:31

Hoeveel brok krijgt moeder? En belangrijker welke brok?

Mijn moeder poezen krijgen in de eerste weken 4 keer per dag carnibest en dan echt flink. Daarnaast staan er echt altijd carnis brokken. Ik heb poezen die nauwelijks invallen en goed melk geven.
Ik zou gewoon proberen of je de kittens aan het eten krijgt. Ze zijn nu 3 weken en beginnen veel meer te bewegen. Dus verbranden ze ook veel. Om de hoeveel tijd weeg je? Ik heb altijd ergens rond 3-4 weken dat ze een dip hebben. Vaak ook als ze zelf beginnen te eten.
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 12-05-22 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:32

Als je melk wil gebruiken doe dan echt kittenmelk wat je aanmaak met gekookt water. Hier zitten ook gelijk extra vitamine/mineralen in.

Zou ook Da even bellen voor overleggen. En vraag dan anders of je nutribound mag gebruiken bij dat kitten (beetje door de melk). Hou er rekening al mijn katten werden knettergek zodra flesje open ging. Kan nergens vinden vanaf welke leeftijd je mag geven.

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:37

Ik heb gewone brokken van Purizon en de kittenbrokjes van Purizon en Carni staan

Natvoer 2-3x per dag van Grau of Carny ( carnibest lust ze niet)
Nu aangevuld met de mousse voor moeder en kitten van RC

Kittenflesje melk gemaakt van RC maar die kleine sputtert een partij tegen dat het gewoon niet lukt
Heb niet het idee dat het aan moederpoes ligt aangezien de andere groeit als kool

Wat zou ik het kitten nog meer mogen geven als melk? Heb een hapje mousse gegeven maar eten is niet zo zijn ding geloof ik

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:48

Gewoon blijven proberen met die mouse. Duurt hier een paar dagen dan eten ze hier mee carnibest. Ik help ze wel in het begin ze moeten door krijgen dat het lekker is en dat ze het kunnen kauwen. Ik doe een klein beetje op mijn vinger en smeer dat in de bekjes. De meesten hebben dat zo door. Duurt misschien wat langer omdat die van jou wat jong is. En anders die andere van de tepel halen em deze daaraan leggen. Hoeft ie minder moeite te doen. En vaak echt vaak aanleggen.

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:15

In het bekje net weer gedaan en iedere x dat moeders ergens ligt leg ik hem daarbij om te drinken. Juist hem even alleen zodat ie rustig kan drinken

In mijn ogen doen we al het mogelijke maar is het gewoon ( nog) echt geen eter

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:52

Dat kan zolang die maar niet afvalt. Ik zal straks eens zoeken naar de lijsten met gewichten hier. Zitten ook regelmatig dipjes in. Hoe vaak weeg je?

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:13

iedere avond

Wat ik me nu wel bedenk, moederpoes is jong en onervaren en ze zou wel vaker en langer mogen voeden
maar ze heeft ook een melkklierontsteking gehad en 2 tepels worden nu gebruikt, 1 tepel is een soort van afgestorven (als in kapot/open gegaan aan de zijkant en nu een korstje geworden) maar daar voel ik wel een melkschijf onder zitten zeg maar. En enkele tepels zijn nooit gebruikt

misschien maar weer even een controle bij de DA

(alsof ik daar nog niet ben geweest in die 3 weken -O- De persweeen waren niet sterk genoeg en als 1e kwam er alleen een staartje uit. Dus hup naar de DA voor een spuit oxy.... en een rontgenfoto voor het aantal. Waren er 3 maar niet 100% zeker, kon 4 zijn maar dat dachten ze niet. 3 geboren maar nog tm de dag er na persweeen soms. Dus weer terug maar na foto en echo toch echt leeg
Dit was dinsdag en woensdag, die zondag weer DA omdat het niet goed ging met moeders. Bleek ze dus idd een melkklierontsteking en nog wat rommel in de baarmoeder. Hiervoor behandeld
Dinsdag daarna 1 kitten wat zienderogen achteruit ging en wat ik niet aan de praat kreeg. Laat op de avond dienstdoende arts gebeld maar die zei daar is niks meer aan te doen
Die is dus woensdagochtend overleden

Daarna ging het met moeder en de 2 prima gelukkig, tot de moeilijke eter ging afvallen. Dus ik meteen in paniekmodus, drupje nutridrops gegeven en flesje geprobeerd. Moederpoes vanalles bijgegeven qua voeding en langzaam kwam het gewicht weer terug bij de moeilijke eter. En nu komt het er dus maar mondjesmaat bij

Maar ja dan misschien maar weer DA om moeder na te laten kijken ivm die schijven bij de niet werkende tepel

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:19

En dan hebben we ook nog papa Fender, de wervelwind himself. De lieve lompe hork die meent dat ie overal bij moet zijn
Hij zorgt niet echt voor rust en als ik boos mopper, gaat mama poes ook ff duidelijk mopperen op hem

S nachts neem ik hem mee naar boven zodat er dan zeker rust is

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:35

Zorgen dat hij er niet bij kan gewoon helemaal niet. Moeder met kittens moet zoveel mogelijk met rust gelaten worden.

Weeg je ook op vaste tijden momenten en tussen 's ochtends en 's avonds kan er ook verschil zijn. Ik had een nachtdrinker en een overdag drinker. Dus die deden om en om een wedstrijdje.

Bellen had ik al eerder aangegeven.

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:09

Net toch maar naar de DA gegaan en moederpoes heeft antibiotica gekregen. De niet eter, Jackson (en de rode heet Dean, dat zijn ook gitaarmerken), toch proberen melk te geven en kijken of we brokjes kunnen gaan geven en de mousse.

En dan gaan we idd Fender nog maar meer achter de deur houden

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:34

Had je het ook nog gevraagd betreffende nutribound om eventueel een heel klein beetje door melk en/of eten te doen. Het is een eetlust opwekker.

Ik heb eerst gewoon zo een beetje puur geprobeerd (dwangvoeren) en ineens ging er een knopje om, maar had ook 3 katten die knettergek werden van de geur en liepen te zeuren.

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:52

Eigenlijk zou je moeder onbeperkt moeten voeren. Zeker jonge moeder. Als ik zie wat ze hier weg bunkeren in die eerste weken dat ze zogen. En alles zonder in te leveren. Ik heb het liefst ook rust en moeders apart de eerste weken. Maar Nishi bedacht zich vorig jaar dat ze dat echt niet oké vond. Die moest en zou beneden zijn met haar kittens. Oudste dochter van een jaar eerder was handig als oppas aldus Nishi. Maar kijk naar je poes en voldoe aan haar wensen. Geef zoveel mogelijk vlees. Al is het blikvoer schesir of almo maakt niet uit. Ze heeft veel nodig.

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:01

nutribound niet meer aan gedacht om te vragen

brokjes staan hier onbeperkt dus altijd eten voor handen. Carnibest hebben ze hier wel gegeten maar lieten ze op den duur staan, maar die kan ik wel weer eens gaan proberen.

Voor nu ga ik Fender apart houden en met regelmaal flesje en mousse aanbieden aan Jackson. Werkt dat niet voldoende ga ik terug voor de nutribound

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:11

Met kittens was het hier eigenlijk minimaal 3x per dag natvoer en onbeperkt brokken direct naast de doos. Stond het bakje verder weg werd er ook minder gegeten. Heb de eerste weken ook echt in de doos zelf gevoerd, want anders nam ze echt niet de tijd om te eten.

Gewoon dan wat vaker verschonen/controleren of er geen voedselresten in het nest lig.

Yom
Berichten: 3815
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:28

denk dat ik het weet, beide mannen hebben hun eigen favoriete tepel. En willen wisselen ho maar, dus nu daar iets op bedenken *\o/*