[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:56


fleurtjeuh
Berichten: 10340
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:09

He wat leuk, wij hebben ook een micah!
Afbeelding

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:48

ik ben al blij dat ik namen heb kunnen bedenken voor wat hier woont :D

maar zwart en doof is weer wat anders

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:57

@Haf_Woezel: Wat een schatje! Doet mij erg aan mijn eigen zwarte halflanghaar Jethro denken. Alleen is Jethro niet doof (wel soms Oost-Indisch :D ). Jethro is ook niet pikzwart, maar meer smoke. Wat namen betreft, ik vind dat ook altijd heel moeilijk... Jethro zou eerst anders gaan heten omdat Jethro zijn asielnaam is, maar uiteindelijk is het Jethro gebleven, ook omdat we het eigenlijk wel een mooie naam vinden en het paste inmiddels al zo bij hem.

Storm vind ik wel passend bij zwart :)

@fleurtjeuh: Knappe Micah!

Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:16

En bij het huidige weer van nu.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:15

update: het is dan toch Salem gebleven :+
aangezien we al zo lang namen aan het zoeken waren bleven we hem ondertussen Salem noemen, dus is het nu gewoon Salem 2.0 :o

Ik wil jullie graag mijn andere poezels voorstellen

Van Oud naar Jong.

Noorse boskat Moessie (+-6 jaar) zij leeft zowel binnen als buiten, we hebben haar overgenomen van mensen waar ze al buiten mocht en dat heeft ze altijd willen doen.

Afbeelding

Dan mijn rode draak Floki : Maine coon(ex) kater van 2 jaar oud en 9 kg.
hij lijkt echt een bommetje maar de dierenarts verzekerde me dat hij geen gram te 'vet" is, het is gewoon zijn kwabbelbuik :D

Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben we Micah onze 1 jarige Ragdoll (ex) kater.

Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben we Angel (aka Spikkelblad) onze 6 maand oude Maincoon poes (met haar komt er nog een nestje)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


En dan onze Jongste Telg Salem (2.0) Maine Coon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:58

Wat een heerlijk stel heb je en ja als je eenmaal toch gewend bent aan die naam dan kun je hem net zo goed blijven gebruiken

Hier ben ik bij Vino aan het proberen om er meer kraag aan te kijken zodat ie op show wat meer heeft. Lukt alleen niet :D


Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:26

Ik begreep dat er bijna 40 somaby’s zijn in Rotterdam. Dat is veel tegenwoordig. Denk dat ik de meeste wel ken. Morgen even de flyers van de vereniging gereed maken om te laten drukken.

Zaterdag ga ik iets doen wat ik eigenlijk al heel lang wil. Elani gaat mee. Zaterdag kan ik wel sneak peaks geven (‘s avonds) en meer info. Maar ik heb er zo’n zin in. En ik hoop dat lukt wat ik wil.

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:30

Ehhh lekker geheimzinnig :D
Ben benieuwd wat je gaat doen dan

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:40

Ik laat het zaterdag weten :D

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:46

Nou…nou… wat was het :D

Wat was ook alweer die site waar goed voer op staat?

Ik wil over gaan schakelen naar iets waar ze het alle 3 goed op doen. Vino kan me nu een partij stinken met scheetjes en boertjes, dat zal wellicht aan het voer liggen.

Maar ja als ik vraag wat is goed voer voor maine coons ( 14 en 4.5 mnd) dan krijg ik 20 verschillende merken :(

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:27

Ik maak zo een topic! Laptop gaat zo aan. Ben helemaal happy :D

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:39


Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:54

Kom net weer op bokt en zag meteen je andere topic, gaaf hoor

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:17

nou we sukkelen hier gewoon verder. Fender is al een poos zichzelf flink aan het wassen, bijt dan een beetje in de vacht om er vervolgens hele plukken haar uit te trekken. DA geweest en die zag niks op de huid, geen vlooien, geen pijn niks. Een injectie tegen de jeuk heeft een hele tijd geholpen maar het is niet weg.
De hele plukken is inmiddels wel minder geworden maar niet weg

Vandaag weer laten controleren bij de DA en er is echt niks te zien. We gaan dus uit van een allergie
Fender weegt 6.2 kilo en dat is iets minder dan een half jaar geleden. Ik moet ook zeggen dat ie niet zo'n fan is van natvoer, de ene keer eet ie wel de andere keer weer niet.
Brokken eet ie wel, maar heel soms kotst ie ze ff later ook weer uit

Zijn tanden zijn bekeken, de stand van zijn kaken is ook prima

Ik ga nu kijken hoe ik over kan gaan naar kvv voeren om te gaan kijken of ik er achter kan komen of ie idd allergisch is voor bepaald voer. Maar jee het valt ff niet mee om te kijken hoe ik dat nou precies doe

Ook Vino was mee naar de DA voor een aankoopkeuring. Hij is wel goedgekeurd maar ook bij hem mag er wat meer vet op de botten (hij is 4.5 mnd en 3.2 kilo) Hoe krijg ik hem nou goed op gewicht? Er staan de hele dag kittenbrokjes die hij bij de fokster at en purizon die ik heb voor de andere 2 hier. En dan nog 2x per dag natvoer

Ik hoop toch zo dat ik snel uit die negatieve kattenspiraal ben hier. 4 sept is dan de show, nou dan mag Vino wel wat vet op zijn rug bij hebben want ik voel gewoon zijn ruggengraat |(

Terwijl ik denk dat ze teveel eten, wegen ze dus te weinig -O-

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:45

Probeer eens carnis brok of cat lovers gold.
Purizon heeft een bepaald ingrediënt wat de zuurte graad in het lijf verhoogt. Nishi kotste daar ook van.

Rauw vlees krijgen ze hier met een beetje blikvoer erdoor war Kito normaal krijgt. Dan eten ze prima.

En wat betreft je kitten. Het is een kitten die groeien en die groeien niet continu. Kan best dat ie nu een groeispurt heeft en dat het daarom in gewicht niet mee gaat. Ook op show weten keurmeesters dat. En als je daar commentaar op krijgt dan heb je in mijn ogen een keurmeester die het niet snapt.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me ook vrij weinig aantrek van wat een keurmeester vind. Een bevestiging is fijn en bepaalde tips ook maar ik heb ook keurmeesters gehad waar ik echt 10 keer niks van snapte.

Ook daar geef gewoon een goede brok. Ik geef nooit kittenbrok. Of nou ja ik geef volgens se zak kittenbrok maar dat is vooral op toepassing van de grote. De xl is exact hetzelfde alleen de brok ia groter. En dat vinden ze niet fijn.

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:59

Carnis brok heb ik nog wel wat van staan. Kan wel kijken of ze daar iets van willen
Voorvanavond heb ik hert, eens kijken wat ze daar van eten

En wat je zegt, een kitten groeit natuurlijk niet met lijf en gewicht even hard

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:03

Haf_Woezel schreef:
Hoi Nieuw hier!!
Ik ben op zoek naar een naam voor mijn klein ventje.
En ik kan maar geen gepaste vinden. Al 2 dagen breek ik mijn hoofd erover.
Salem staat nu bovenaan, maar ik heb mijn vorige (+) kat Salem genoemd gehad en ergens voelt het niet goed. Toen dachten we aan Chewy(Chewbacca) omdat hij zo fluff is maar ook dat wil maar niet aantikken.
Mijn andere coons noemen Angel en Floki en mn ragdoll noemt Micah. Dus die namen gaan niet. Ik hou niet zo van nederlandse namen.
Eerder namen met een betekenis.

Het speciale aan hem is dat hij 100% doof geboren is. Verder is hij pikzwart.


[ [url=m/n9njAi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UPhao1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik was nog aan het denken :D

Ik vind Salem erg leuk!

Om in die sfeer te blijven dacht ik nog aan de film Hocus Pocus:
Thackery Binx, teenage boy from 1693 cursed to live as an immortal black cat
Thackery dan dus. Maar Salem bekt lekkerder :D

Prachtige katten!

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 14:51

Nou hehe. Bijna klaar alleen eten en drinken nog voor ons en mijn stoel en dan is alles klaar :')
Afbeelding
Afbeelding

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:04

haha hier staat ook alles al klaar (behalve stoelen maar ik ga er van uit dat ze die daar wel hebben)

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:43

Meestal wel maar ik kan daar niet goed op zitten.

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:37

Zo dat was weer een lange dag. Vino heeft zich keurig gedragen en zat rustig op tafel bij de keurmeester
Hij kreeg nog een nom BIS maar daar moest ie het afleggen tegen een iets oudere, meer ontwikkelde kater

Mijn dochter keek al weken uit naar de show en was heel benieuwd hoe haar katertje het zou doen. Maar die vond het zo spannend dat ie bij de keurmeester ook niet echt stil op tafel zat. Dat heeft hem denken wij, de das om gedaan om nog verder te komen wat hij had verder een heel goed keurrapport.
We gaan kijken of er iets is om hem te laten ontspannen op de show in Panningen en als dat niet werkt dan geen show meer helaas

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:07

Ooh komen jullie ook naar Panningen leuk!

Thuis wedstrijd voor mij. Leuk jullie even gezien te hebben. Ik had het zo druk dat ik alleen even snel voorbij gelopen ben. Panningen is rustiger. Dan heb ik alleen Elani mee.

Trots op mijn meiden.
Nishi ex 2
Elani CAC, best in variëteit, en beste somali
Nishi ja dus 2e geworden.
Elani eerste, beste kleur van alle wildkleurtjes. En door de keurmeesters gekozen tot mooiste somali.

En natuurlijk ook Kalino (broer van Lanah) zijn eerste keer en direct zijn CAP halen (beste van de kastraten) en best in show (beste van alle somali kastraten)

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:34

Ik woon in Helmond en mijn dochter in Venlo, dus Panningen is heerlijk dichtbij

Ik zag je regelmatig op het podium ja, gefeliciteerd *\o/*

Onze katertjes hebben beide U1 gehaald, dus jammer dat die van mijn dochter toch niet door mocht voor Bis

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:45

Ja joh volgende keer beter. T was allemaal een beetje veel, druk en vooral ontzettend warm.

U1 is ook niet verkeerd. Maar dan is Panningen voor jullie ook lekker dicht bij. Dank je wel :D heel trots op mijn katten kinders.

Ja Panningen is voor mij echt letterlijk 2 straten verder.