Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:56

JustSmile schreef:
Citaat:
Hoi hoi,

volgens mij heb ik mij al eens gemeld in dit topic, maar daarna in verband met drukte niet echt meer gepost, alleen gevolgd.

Mijn vriend en ik willen over ongeveer een jaartje ook graag een hond en we neigen nu heel erg naar een Stabij. Zijn ouders hebben er eentje en we vinden het allebei prachtige honden. Van het weekend kwam ze ook logeren en dat was echt leuk.

Ik ben wel benieuwd waar jullie je Stabijs vandaan hebben, of jullie nog bepaalde fokkers echt afraden en hoe bij jullie de periode voordat er een pupje kwam is verlopen? Hoe hebben jullie je in het ras verdiept en uiteindelijk besloten er voor te gaan?

Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden. :)

Groetjes,
Marlous

Mijn moeder wou een stabij, mn vader een grote hond, je weet hoe dat gaat: er kwam een stabij. Volgens mij hebben we enkel wat spullen gekocht die passen bij een hond van deze grootte, hiervoor hadden we een jack russel en een asbakkenras. Die 'asbak' was al oud toen boyke kwam. Boyke hebben we gekocht van vrienden/kennissen van mn ouders, hier in de straat. Voor de rest zou ik het zo niet weten, alleen dat het een heel fijne hond is. Al gedraagd hij zich meer als kat, waken doet ie niet, maar muizen vangen (of poging tot) wel

Verder denk ik dat je, gezien je vorige post, goed op weg bent je te verdiepen. Die mensen waar wij boyke weg hebben zijn ook absoluut geen echte fokkers, maar hadden toen toevallig een nestje. Zit geen stamboom bij, maar is wel een echte stabij, zowel qua type als ouders. (Of er ver weg iets van wetterhoun oid in zit daar gaan we natuurlijk niet achter komen, maar dat maakt de hond er niet minder om)

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:02

JustSmile schreef:
Hoi hoi,

volgens mij heb ik mij al eens gemeld in dit topic, maar daarna in verband met drukte niet echt meer gepost, alleen gevolgd.

Mijn vriend en ik willen over ongeveer een jaartje ook graag een hond en we neigen nu heel erg naar een Stabij. Zijn ouders hebben er eentje en we vinden het allebei prachtige honden. Van het weekend kwam ze ook logeren en dat was echt leuk.

Ik ben wel benieuwd waar jullie je Stabijs vandaan hebben, of jullie nog bepaalde fokkers echt afraden en hoe bij jullie de periode voordat er een pupje kwam is verlopen? Hoe hebben jullie je in het ras verdiept en uiteindelijk besloten er voor te gaan?

Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden. :)

Groetjes,
Marlous


Hoi Marlous,

Wij hebben ons Stabijtje via de NVSW (Nederlandse Vereniging voor Stabijen en Wetterhounen) gekocht. Dit kost iets meer dan een regulier nestje, maar de honden worden wel getest op allerlei mogelijke kwaaltjes, waaronder heupdysplasie.
Ons Fritske komt van fokker de Boktse Bimt in Eindhoven. Hele lieve mensen en een pracht van een moederhond <3 Cees en Hermien Renders heten ze.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:18

Hoi Renee,

Dank voor je bericht! De NVSW heb ik inderdaad ook al uitgebreid gekeken, en mijn voorkeur gaat inderdaad ook naar een daarbij aangesloten fokker. De website van de fokker die je noemt spreekt me inderdaad ook zeker aan.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op een pup? En hebben jullie via de NVSW of stonden jullie ook bij de fokker op een wachtlijst? (als ik het goed zag kan de fokker kiezen om zelf de helft te bemiddelen en de helft door de NSVW)

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:46

Haha, de pup kwam eigenlijk sneller dan wij hadden verwacht. We hadden ons ingeschreven zo van, we zien wel wanneer er iets komt, zo'n vaart zal het toch niet lopen.. En twee maanden voordat we de sleutel van ons huis kregen werden we al gebeld dat er een pup voor ons beschikbaar was! Dus dat ging best snel.

Wij stonden gewoon op de wachtlijst van de NVSW (https://www.nvsw.nl/index.php?sp=53) en die namen contact met ons op dat er een nestje geboren was bij de familie Renders. Maar je kunt het ook gewoon afwijzen als het je nog niet helemaal uitkomt, dan bellen ze na een tijdje weer eens om te zeggen dat er in .... ik noem maar wat... Enschede een nestje is geboren. Kan overal zijn :j

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:39

Owh wel tof dat jullie ene pupje eerder kregen dan verwacht, en fijn dat het toen ook kon dan! Hoe lang heb je uiteindelijk op de wachtlijst gestaan?

Nog meer mensen met andere ervaringen met "de aanschaf" het klinkt zo stom, maar hoe noem je het anders, van een pupje?

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:03

Helaas kan ik je daarbij niet helpen. Die van ons waren ouder toen ze kwamen

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:43

Hoe zijn jullie aan ze gekomen dan maj0?

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:26

Ik denk dat wij uiteindelijk een maand of 2-3 op de wachtlijst hebben gestaan.. Weet het niet zo goed meer, is al 4 jaar geleden.

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:51

JustSmile schreef:
Hoe zijn jullie aan ze gekomen dan maj0?


Onze reu via marktplaats. Onze teef indirect ook via marktplaats maar zij werd herplaatst door een stichting.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:20

Ik heb mij op 1 augustus 2016 voor een teefje in huis opgevoed op de lijst gezet en werd op 30 september 2016 gebeld dat we aan de beurt waren, dus een kleine 2 maanden gewacht.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:22

Bedankt voor jullie reacties allemaal, super fijn!

Gaat dus nog best wel snel als ik het zo lees. Onze voorkeur (of mijne, vriendlief vind het allemaal wel prima, als er maar een leuk pupje komt over een tijdje) gaat inderdaad ook uit naar een teefje, in huis opgevoed. Moet je dat apart aangeven ja? wel goed om te weten.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:26

JustSmile schreef:
Bedankt voor jullie reacties allemaal, super fijn!

Gaat dus nog best wel snel als ik het zo lees. Onze voorkeur (of mijne, vriendlief vind het allemaal wel prima, als er maar een leuk pupje komt over een tijdje) gaat inderdaad ook uit naar een teefje, in huis opgevoed. Moet je dat apart aangeven ja? wel goed om te weten.


Ja bij het invullen voor het formulier om op de wachtlijst te komen kon je dat aangeven.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:03

Onze pup komt van fokker Fan'e Sudewyn. We hebben ongeveer een half jaar bij de nvsw op de wachtlijst gestaan en stond bij de fokker ook op de persoonlijke lijst (en hadden haar als voorkeur opgegeven). De wachtlijst voor teefjes is meestal langer dan die voor reutjes en in de vakantieperiode vallen er meer mensen tussenuit. In de winter minder nestjes, dus het gaat nogal op en neer.

Wij vonden de combinatie van ons pupje een hele mooie, vader is een weinig gebruikte lijn (v. Ferry vv. Ferry van de muddehounen) en ook de lijn van moeder (Winske Baike fan'e Sudewyn) vind ik een hele mooie. Dus we waren dubbel blij toen er voor ons een reutje bij zat.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:10

Oeh even in je profiel gespiekt Djinnie en jullie pupje is nog maar een paar maandjes bij jullie, wat leuk!! Valt het allemaal een beetje mee? Kan hij goed wennen?

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:25

Justsmile, Wiebe is nu 4,5 maand en dus ruim 2,5 maand bij ons. Hij is al goed gewend. Slaapt 's nachts goed door, is zindelijk en verder echt een (b)engeltje. _O- Geen echte sloper en lief voor mijn kinderen. We zijn erg blij met hem. <3

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:07

Stofzuigen op zondagochtend....
Dan neem je de hond ook gewoon mee
Afbeelding

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:54

ach gossie, hij vindt het nog lekker ook zo te zien!
Die van ons staat het wel toe, maar onder protest....

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:39

Ja hij vind het heerlijk haha

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:02

Nog nooit geprobeerd met die van mij. :P

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:04

Heel veel helpt het niet, hij haart nog steeds :,)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:05

Haha dat geloof ik graag :')

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:57

Ach gossie :') Dat hoef ik niet te proberen met Sam, die vliegt al weg als ik de stofzuiger alleen al pak, maar het is het waard om eens te proberen met de kruimeldief, die maakt minder herrie haha!

Maar het gaat wel steeds beter! Ze is mee gegaan naar de paarden en hoewel ze ze doodeng vond en vind, was ze wel rustig. Behendigheid op de hondenclub gaat ook steeds beter en ze leert enorm snel. Want tot twee weken geleden durfde ze ab-so-luut niet op de loopplank op 1.20 boven de grond, en op de wipwap en door de tunnel. Is sinds vorige week totaal geen probleem meer, en ik weet niet wat ik gedaan heb waardoor ze zo is omgeslagen :') Maar ik koester het haha, en prijs haar helemaal de hemel in :') De stukjes hondenworst zullen ook wel helpen :o

Edit: Douchen! Dat warme water vind ze echt heerlijk en ze gaat er gewoon voor staan!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:17

Boyke is gek op water, maar douchen? Daar heeft ie echt een hekel aan, hij laat het wel toe, maar leuk vind ie t niet.

Minimus, fijn dat ze het zo goed doet!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:28

Sepke is dol op water als hij het zelf wilt. Als hij moet doet hij alsof hij mishandeld word :')

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:27

Pff, ik zit even in zo'n moment dat ik m'n Stabij achter het behang plak.
Althans, ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Hij heeft ineens een periode dat hij alles doet wat niet mag. Begrijp me niet verkeerd, hij is normaal gesproken een super lieve goed opgevoede hond die eigenlijk nooit wat kwaad doet (รก la Stabij). Maar nu kotst hij op z'n kussen, plast continu op dezelfde plek onder een stoel en gaat ineens op de bank liggen.

Ik ben nu een paar weken geleden over gegaan op ander voer, dat is het enige wat ik kan bedenken waarom hij zo doet. Ik word er gek van! Nu het voer maar opmaken en de zoektocht naar goed voer weer starten. Tips zijn welkom..! Ik gaf hem eerst Wolfsblut (via food4pets.be) en daar deed hij het erg goed op, alleen zijn die zakken 65 euro per 15 kg en daarom wilde ik eens kijken of er iets goedkoper voer is waar hij het goed op zou doen. Ik geef hem nu Prins maar daar ben ik niet zo tevreden over.