Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:45

Hier ook hij is super lomp en heb regelmatig blauwe plekken (hij is ook erggg goed in velletjes pakken :') ). Maar hij zou nooit grommen of echt bijten.

AlwaysH

Berichten: 11280
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 13:47

Als mijn hond een tak heeft, en een hond deze wilt afpakken, mag hij best waarschuwen. Zijn tak.

Naar mensen mag hij uiteraard niet grommen, en bijten wordt nooit getolereerd.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:49

Kunnen jullie honden trouwens speeltjes delen met andere honden? Sepke eist alle speeltjes op, zodra de andere hond ook maar denkt een speeltje te pakken raced Sepke erheen. :')

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:56

Wij hebben ook een speelse Friese Stabij van 3 jaar. De eerste 2 jaar was hij best druk, maar dat is er nu wel af. Bij ons loopt hij los op het terrein (boerderijtje), dus hij heeft wel veel te doen. Absoluut geen waterrat, heel onderdanig met andere honden... soms is het wel een beetje een sukkeltje, haha. Wel speelt hij erg graag met ballen. Die kun je gerust 100x achter elkaar gooien.

Douwe met 8 weekjes
Afbeelding

Overigens is Douwe voor ons de eerste hond, maar we hadden ons geen betere kunnen treffen. Altijd vriendelijk en lief tegen iedereen.

AlwaysH

Berichten: 11280
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 13:57

mirjamalvaro schreef:
Kunnen jullie honden trouwens speeltjes delen met andere honden? Sepke eist alle speeltjes op, zodra de andere hond ook maar denkt een speeltje te pakken raced Sepke erheen. :')


Wel als het speeltje niet van hem zelf is.
Verder zou ik het niet weten want we hebben maar een hond en de roedel in het park heeft nooit speeltjes mee.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:00

AlwaysH schreef:
Hoezo _/-\o_ als ik vragen mag?



gewoon, grapje, die knop zit er niet op :)

AlwaysH

Berichten: 11280
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 14:02

Oh oke, ik snap hem niet helemaal geloof ik :P

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:12

Wij hebben ook 2 friese stabij'tjes :) Beide gecastreerde reuen, 14 en 12 jaar oud alweer.
Het zijn echte gezinshonden, heel erg lief, willen altijd spelen, oostindisch doof en altijd blij! Toen ze nog jonger waren vingen ze regelmatig mollen en muizen, wat dat betreft zit het oorspronkelijke er nog goed in. Nu worden ze ouder en komen er wat kwaaltjes.
De oudste heeft weinig uithoudingsvermogen meer, al speelt hij nog graag met een bal.
De jongste heeft last van dementie. Is erg gedesoriënteerd en zijn dag/nachtritme lijkt omgedraaid, maar hij geniet nog steeds van de aandacht en het wandelen. Dus voorlopig laten we het maar zo :)

Dit is Douwe van 14
Afbeelding

En Ferre van 12
Afbeelding

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:29

Wat leuk, een stabij topic!

Over 8 weken ongeveer mogen wij ons ventje verwelkomen. Gisteren geboren, nest van 4 reutjes en 5 teefjes, dus welk kereltje de onze wordt is nog onduidelijk. Dat verwacht ik over een week of 6 a 7 te weten. Maar dolgelukkig dat we er bij zitten!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:30

ah leuk, Ferre op de tractor, lief!!!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:31

djinnie schreef:
Wat leuk, een stabij topic!

Over 8 weken ongeveer mogen wij ons ventje verwelkomen. Gisteren geboren, nest van 4 reutjes en 5 teefjes, dus welk kereltje de onze wordt is nog onduidelijk. Dat verwacht ik over een week of 6 a 7 te weten. Maar dolgelukkig dat we er bij zitten!



ohhh leuk, gefeliciteerd!!

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:33

gefeliciteerd djinnie :D

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:59

Mijn ouders zetten er vaart achter, vanavond gaan we kijken naar een nest pups waarvan er nog twee teefjes bij zitten die beschikbaar zijn. Dat is niet erg, ze wilden toch een teefje :) Iedereen bij ons in het gezin heeft een 'eis' waaraan de hond moet voldoen, maar ik zit vooral met het karakter in mijn hoofd. Mijn moeder is erg actief ingesteld, mijn vader wat minder (ivm jicht) dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat de komende tijd haha!

Wat leuk, nog iemand die een pup krijgt! Gefeliciteerd!

Anne_vD

Berichten: 231
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:17

Wij hebben ook 2 stabijs!
Ik reageer vanavond even uitgebreider (:

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:00

Ik heb Romke, ook een Friese naam natuurlijk. Romke wordt in juni 2 jaar. Hij is mijn alles. Enorm lief, wat onzeker en een echte sta bij. Hij heeft behoorlijk verlatingsangst. Wij gaan nog iedere week naar de hondenschool waar we erg veel leuke dingen doen.
Afbeelding
Afbeelding

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:07

Nou dames, mag ik jullie voorstellen aan Sam. Geen Friese naam, maar dat wilden mijn ouders niet. Sam moet nog heel eventjes bij mama Doutzen blijven maar mag volgende week met ons mee naar huis <3 Wat een lief, aanhankelijk pupje.
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:19

Hihi geweldig :+:

gezienanas

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:26

Afbeelding

Afbeelding

Leuk dit topic! Wij hebben nu 3? Weken een pup! Ze is drie kwart stabij en de rest is appenzeller. Giga lief beestje maar een pittige tante! Ze geeft je niet graag je gelijk. Ze is wel enorm leergierig en energiek! Echt een mensgericht en enthausiast hondje. Wij wonen in friesland dus ook de hond moest een friese naam krijgen, foekje it is

maj0

Berichten: 6608
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:30

Afbeelding
Afbeelding

Onze 2 stabijs

Bovenste foto is Dieks (zijn officiele naam is Dimmu) hij is nu 12 jaar oud. Liefste hond die er is. Hii is met 6 jaar bij ons gekomen en een ontzettende luilak. Gaat liefste met regen niet na buiten.

Onderste is Toontje onze teef van net 5 (was gisteren jarig). Toon is met 1,5 bij ons gekomen. Toontje heeft helaas angst agressie. We denken dat ze vroeger wat mee heeft gemaakt en van een broodfokker komt.
Ik heb met Toon een tijdje behendigheid gedaan (privé les ) dit vond ze geweldig. Maar bleef wel.een echte fries, we gaan zo hard als.ik wil en ik luister alleen als ik wil haha. Helaas ging onze insctructrice verhuizen. Nu doe ik balance en coördinatie met haar.
Afbeelding

pff vergeet ik nu nog wat geen idee eigenlijk

Getty_Maan

Berichten: 2597
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:52

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom, in een heel ver verleden in het Friese stabij topic gezeten.

Hier is de keus voor een stabij gekomen, omdat wij op een boerderij wonen en vaak vreemde mensen op bezoek hebben. Een stabij staat bekend om haar vriendelijke karakter en aangezien wij niet consequent in opvoeden zijn, hebben wij met dit ras geen problemen.

Onze stabij is ondertussen alweer 7 jaar, heel erg mens gericht, kan de hele dag met de bal spelen (en jij mag gooien :+ ) en was echt een adhd hond. Het is trouwens ook een schoothondje..

Meet Roxy:
Afbeelding

Kan tegenwoordig ook ratten en muizen vangen :D

Hiervoor hadden we een kruising Wetterhoun - stabij, die was hele dagen in het land te vinden, mollen pakken en had ook een super fijn karakter!

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:36

Zijn ideale boerderij honden ja. Wij wonen dus ook op boerderij en Sepke is het liefst hele dag buiten. Hij kan beter tegen kou dan tegen hitte trouwens.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:31

mooie honden komen hier voorbij!!!

SincereQ
Berichten: 908
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:05

Heee wat leuk dit topic!
Hier ook een stabij; Joppe, van bijna 1 jaar oud :D
Een heel vrolijk en enthousiaste hond, energie genoeg maar binnen is hij rustig. Hier ook buitenaf, maar alleen buiten zijn vindt hij nog niet zo leuk, dan staat ie voor de achterdeur te blaffen :))

Afbeelding

Afbeelding

Voor Joppe hadden we ook een stabij(na), deze is 14 jaar oud geworden.

AlwaysH

Berichten: 11280
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 18:40

Die van ons wilt ook wel zo veel mogelijk bij ons zijn.

Kwamen zojuist thuis van de Paas brunch, hij is dan zo verschrikkelijk blij. Maf beest! <3

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:42

Haha Sepke is al super blij als je terug komt en hij heeft je 5min niet gezien.
Maar hij wacht mij ook op tot ik uit het werk kom. :+: