Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:00

Aah wat balen Dani! Ik heb geen verstand van eitjes etc. Heb wel enig idee hoe een bevrucht eitje er uit hoort te zien. Maar zeker weten doe ik dat niet :+
Wat ga je nu doen met de eitjes ?

Ik heb het nieuwe hok opgehaald en nu zitten ze voor het eerst samen in een kooi. Samen buiten de kooi ging altijd prima dus verwacht niet veel problemen nu ze samen in de kooi zitten. Het is een groot ding dus ze kunnen ook wat afstand nemen van elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:22

Ik denk dat ik de eitjes maar gewoon laat liggen en het laat gebeuren, t is een nieuw koppel en hun eerste nestje, dus goeie kans dat ze eigenlijk gewoon nog niet zo goed weten hoe het allemaal moet, weer een leer moment voor ze voor de volgende keer denk ik dan maar :)

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:59

Oh xAnouk, wat een leuke kooi ook! Mag ik je vragen waar je dat houten laddertje (horizontaal opgehangen in het linkergedeelte) vandaan hebt?

Tips waar leuke spulletjes of speeltjes te vinden zijn, zijn welkom :j

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:15

Nu ik ein-de-lijk weet hoe foto's te plaatsen, moét ik spammen :D .

Ze zijn zooo schattig samen. Hier zitten ze elkaars staartveren te poetsen:

Afbeelding

Afbeelding

Onscherpe foto maar ik wil ze per se delen. Zo hangen ze erbij tijdens het douchen:

Afbeelding

En nog eentje van Juul. Jef was net weg gevlogen :roll: :

Afbeelding

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 10:08

Lukasje dat heb ik van iemand overgenomen, die hat wat speelgoed liggen wat ik overgenomen heb.
Maar misschien is dit iets?
http://www.ebay.com/bhp/bird-ladder

Kan verder niet echt iets vinden wat erop lijkt. Het is best wel een grote ladder, misschien was het ook wel voor papegaai achtigen, ik heb geen idee haha :')

Wat een super leuke foto's, doet me denken aan mijn oude vogeltjes. De ene vond het super dat natspuiten die ging dan ook op de kop hangen zoals die van jou ! De ander moest er niets van weten :+ Mooie kleurtjes hebben ze !

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:45

Lukasje
Die zijn echt heel gaaf! Heel mooie vogels :)

Hier is de jongste (11-12 weken oud ongeveer) voor het eerst in bad geweest <3

Helaas daar alleen een after foto van maar alsnog heb ik wel spam :D *-:)
Afbeelding

En ze wordt steeds rustiger met bij ons zitten. We kregen haar en toen kende ze nog niets eigenlijk. Prima, we hebben geduld en tijd dus komt vanzelf. 2x per dag even 5-10 min 'verplicht' bij ons zitten. Ze laat het nu toe zonder paniek, trillen en zit vrij rustig. Ze snapt alleen het doel geloof ik niet zo, ze wilt liever bij Bugs zijn :=
Tenzij ze in mijn vest mag slapen, dan is baasje wel leuk :roll:
Afbeelding

Vriend heeft haar heel losjes vast hoor, zijn voorzichtig met dr :)

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:48

Mooie kooi Anouk! Wat is de tralieafstand? Leuk met dat trappetje!

Jef en Juul zijn ook schattig <3 mooie kleurtjes!

Schattig dat kleintje :)

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:54

Hahaha Ilaan, die heeft flink gebadderd!

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 22:30

Ilaan wat een lieve foto, lekker nat van het badderen :) Bij mij werkt het super dat tippy de oudste aga zo tam is, dan komt de jongste mooi mee en die is nu ook nergens meer bang voor ! :D

Tralie afstand is 16mm dacht ik warboel! Thanks, ben ook erg blij met de kooi. Hij is erg groot en de vogeltjes kunnen er goed mee overweg! :)

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:59

Bedankt xAnouk voor de link!
Wel handig dat je spulletjes hebt kunnen overnemen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:18

een vraagje..
een van mijn o zo lieve catharinaparkietje is regelmatig erg territoriaal. Hij probeert me echt aan te vallen, luid schreeuwend en met open snavel. Soms is er een tijdje niks aan de hand, maar nu.. ik zit een meter bij de kooi vandaan zo ongeveer en zelfs dat zint hem niet :')
hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik kom alleen 's morgens in de kooi met eten geven. Verder laat ik ze gewoon met rust.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:33

Oei, dat is niet leuk!
Ik heb mijn catharina's nog maar ruim een maand en voordien enkel grasparkietjes gehad. Dus veel ervaring met deze soort heb ik niet. Mijn vriendin die ze gekweekt heeft en meerdere koppels heeft bevestigt eigenlijk wat ze over catharina's schrijven, nl dat het rustige, vreedzame vogels zijn. Dus dat gedrag van jouw parkietje strookt precies niet met de "rasstandaard" ?
Euh, is het mss een mannetje en zit er een vrouwtje bij ? Dat hij haar verdedigt? Ik bedenk maar wat ...

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:23

het zijn twee mannetjes, maar ze zijn wel hopeloos verliefd, dus dat zal inderdaad wel meespelen. Vandaag is er weer niks aan de hand, kan gewoon nieuw voer geven, terwijl hij me gisteren nog probeerde onder te poepen toen ik in de buurt van de kooi was :?
ik kan me herinneren dat het is begonnen nadat ze naar de dierenarts zijn geweest, een hoop stress dus. Maar soms gaat het echt een hele tijd goed en ineens is het weer mis.
Heb een tijd op het punt gestaan om ze te verkopen, maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:58

Ik heb een vraagje. Mijn moeder is helaas overleden en had een bonte boer (senegaalse papegaai) Jammer genoeg mag ik geen huisdieren houden en zal zij (hij?) Weg moeten. Is er hier iemand die interesse heeft of die weet waar ik haar het beste kan verkopen (ook bepaalde site's bv). De vogel is ongeveer 3-4 jaar oud. Heeft ooit bij een maatje gezetten maar helaas was dat geen geschikte combi. Mijn moeder wou toen geen tweede meer erbij. Maar dit is eigenlijk wel een "vereiste" voor verkoop, ik wil niet dat ze alleen blijft zitten.

Edit: foto toegevoegd

Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:06

craiester schreef:
Ik heb een vraagje. Mijn moeder is helaas overleden en had een bonte boer (senegaalse papegaai) Jammer genoeg mag ik geen huisdieren houden en zal zij (hij?) Weg moeten. Is er hier iemand die interesse heeft of die weet waar ik haar het beste kan verkopen (ook bepaalde site's bv). De vogel is ongeveer 3-4 jaar oud. Heeft ooit bij een maatje gezetten maar helaas was dat geen geschikte combi. Mijn moeder wou toen geen tweede meer erbij. Maar dit is eigenlijk wel een "vereiste" voor verkoop, ik wil niet dat ze alleen blijft zitten.

Edit: foto toegevoegd

[ [url=m/yAJ3KZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als eerste heel veel sterkte!

Ik zou even op Facebook kijken in groepen. Voor een bonte boer weet ik zo geen groep maar die zullen er vast zijn.
Wij willen tzt nog wel wat erbij maar nog geen idee hoe dat in een vat te gaan gieten met onze aga's.

Edit; hoe tam is hij/zij?

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:22

Goed idee van facebook! Had ik helemaal niet bij stilgestaan :+
We denken trouwens een zij, maar kunnen dit altijd laten testen. Is tam komt graag kroelen, maar is niet enorm aanhankelijk.
onzekere mensen (vooral mannen) durft ze te bijten. De laatste tijd schreeuwt ze veel, dit omdat ze te weinig aandacht krijgt.
Bij mij was ze altijd gek, sleurt met dingen, maakt geluidjes heel gezellig eigenlijk, bij mij schreeuwt zo ook niet.
Bij andere is ze wat meer kat uit de boom kijken.
Met andere soorten weet ik eigenlijk niet of ze samen kunnen. Ze heeft ooit met een andere bonte boer gezeten, maar die viel haar aan en ze durfde niet meer uit de kooi.
Toen we hoorde dat mijn moeder niet meer lang had was het plan dat ze uiteindelijk bij mij komt. Jammer genoeg dachten we meer tijd te hebben.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:40

craiester schreef:
Goed idee van facebook! Had ik helemaal niet bij stilgestaan :+
We denken trouwens een zij, maar kunnen dit altijd laten testen. Is tam komt graag kroelen, maar is niet enorm aanhankelijk.
onzekere mensen (vooral mannen) durft ze te bijten. De laatste tijd schreeuwt ze veel, dit omdat ze te weinig aandacht krijgt.
Bij mij was ze altijd gek, sleurt met dingen, maakt geluidjes heel gezellig eigenlijk, bij mij schreeuwt zo ook niet.
Bij andere is ze wat meer kat uit de boom kijken.
Met andere soorten weet ik eigenlijk niet of ze samen kunnen. Ze heeft ooit met een andere bonte boer gezeten, maar die viel haar aan en ze durfde niet meer uit de kooi.
Toen we hoorde dat mijn moeder niet meer lang had was het plan dat ze uiteindelijk bij mij komt. Jammer genoeg dachten we meer tijd te hebben.


Het is al ontzettend klote om iemand te verliezen en als er een beestje is maakt dat het allemaal ook niet makkelijker.
De kweker waar we miep vandaan hebben heeft een bonte boer die alleen zit en ze nog een voor zoekt. Maar de leeftijd maakt het koppelen niet makkelijker. Aga's kunnen wat dat aangaat al een pain in the ass zijn, bonte boeren schijnen zo makkelijk niet te zijn helaas.

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:13

Ik denk met veel geduld dat het koppelen moet lukken. Ze zoekt echt gezelschap op, jammer genoeg kan ik haar niet geven wat een vogel geeft.
Ze is ook heel rustig, die andere bonte boer was echt asociaal lomp helaas.
Heb al vanaf het begin gezegd een tweede erbij te doen, maar mijn moeder dacht dat ze dan verwilderen (waar ze die oude wijsheid vandaan haalde ??)
Nu is een vogel misschien wel makkelijker te plaatsen dan een koppel?? Hoop ik maar haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:17

De afgelopen weken hebben we het enorm druk gehad met de verhuizing. Nu weer volop terug lezen hier!

Ik wil Craiester alvast condoleren met het verlies van haar moeder :(:) Hopelijk vinden jullie voor de bonte boer een fijn huisje!

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:55

Craiester: veel sterkte ! Ik hoop dat je snel een geschikt plekje voor de vogel vindt.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:01

Sterkte Craiester :(:) hopelijk vind je een fijn huisje!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:16

craiester schreef:
Toen we hoorde dat mijn moeder niet meer lang had was het plan dat ze uiteindelijk bij mij komt. Jammer genoeg dachten we meer tijd te hebben.


Is het niet een idee als iemand tijdelijk op hem past tot je een plekje hebt waar je hem kunt houden?

Iemand verder nog tips voor mij?
Heb alles al geprobeerd. Negeren, hand stilhouden, hand weg halen, duidelijk 'nee' zeggen, deken over de kooi..
Vandaag mag ik niet eens naar de kooi kijken of hij begint te schreeuwen en probeert me onder te poepen, bah! Het andere parkietje wordt bang voor me door het gedrag van hem. Dit is echt niet grappig!
Zou het een teveel aan hormonen kunnen zijn en is dat te beïnvloeden met vitaminen oid?
Laatst bijgewerkt door amber15 op 09-09-17 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:22

Iemand die mij kan helpen?

Mijn vogeltje (lachduif) heeft 2 keer eitjes gehad. Mooie jongen groot gebracht. Niks aan de hand.

Nu de laatste keer totaal mis gegaan.
Ze had 1 ei gelegd (normaal 2) alleen nu is ze erg verzwakt. Ze kan niet meer op haar pootjes staan.
Totaal verzwakt denk ik.

Heb haar apart gezet. Goed voer.
Koolzaad, P40, grit/andere steentjes etc.
Iemand die nog iets extra's of iets anders weet zodat ik haar kan helpen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:27

Extra calcium, het liefst via injectie als ze al zo verzwakt is!
Dat werkt het snelste. Ik zou een vogelarts contacteren :j
Het eitjes aanmaken zorgt ervoor dat ze veel calcium verbruiken en soms gaat dit ten koste van hun eigen voorraad.

Hoeveel tijd zat er tussen de nestjes?

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:36

Cayenne schreef:
Extra calcium, het liefst via injectie als ze al zo verzwakt is!
Dat werkt het snelste. Ik zou een vogelarts contacteren :j
Het eitjes aanmaken zorgt ervoor dat ze veel calcium verbruiken en soms gaat dit ten koste van hun eigen voorraad.

Hoeveel tijd zat er tussen de nestjes?


Oke. Ik krijg waarschijnlijk nu heel bokt over me heen maar dat ga ik niet doen voor een vogeltje van 3 euro.

Is er geen voersoort/oid die dat extra bevat?
Iets aanschaffen is geen probleem want dat kan ik ook gebruiken mocht het nog eens voorkomen.

Tussen het laatste en deze zat zo'n week of 8/10.

Edit:
Misschien goed om te weten is dat ze wel goed te pas is. Ze heeft mooie ontlasting, eet goed, drinkt goed etc.