[VOLG] Nordic en Zora

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:41

Ik vind het ook echt zo super dat je dit doet! Die hondjes geloven hun ogen niet met zo'n baasje als jij! Ze zijn met hun gat in de (room)boter gevallen hoor! :j

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 11:06

Dankjewel voor de leuke reacties! Erg fijn om te horen :o

Afbeelding
(Grotere auto is besteld, komt deze week! Fiesta is toch echt te klein voor deze 2 samen)

Net terug van de dierenarts!

Zora was eigenlijk helemaal top! Enkel wat beten van vlooien, maar geen vlooien meer te zien. We hebben wel pippetjes mee gekregen maar gaan haar vanavond eerst wassen en dan kan het pippetje over 5 dagen erop (5 dagen voor en na mag niet gewassen worden).
4 juli wordt ze gesteriliseerd en gekke teentje wordt ook geamputeerd.

Afbeelding

Nordic was een beetje een ander verhaal. Jeuk komt hoogstwaarschijnlijk door allergische reactie op vlooien. Onder de microscoop vond hij 1 vlooienkakje. Hij heeft er een spuit voor gekregen en morgen kunnen we ook zijn pipetjes ophalen.
Dan, ooronsteking. Hebben we ook zalf voor meegekregen.
Nageltjes geknipt, en toen heupen nakijken. Hij begon te janken te brullen en wou zelfs bijten... ik wist niet dat hij zo een pijn had. Volgende week donderdag gaat hij op de foto. Ook gaan ze dan gelijk zijn strottenhoofd op de foto zetten omdat zijn brokjes soms terug komen bij het eten. Misschien ook de reden waarom hij geen snoepjes wil.

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:29

ohh, agossie. Hopelijk valt het allemaal mee zeg!

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:56

Oei! Arme Nordic! Hopelijk valt het mee allemaal. Heeft ze de dierenarts ook wat geks gevoeld bij het heuponderzoek? Of is de foto meer vanwege de reactie van Nordic?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:20

Hij zei dat hij enorm gevoelig was op het kapsel. Maar inderdaad puur door de reactie. Hij wou ook hem niet te veel lastigvallen.

Ik heb contact gehad met waar ze vandaan komen en blijkbaar wisten ze dit wel maar hadden ze het niet verteld (vergeten). Ze gaven als hij er erg last van had pijnstillers en ontstekingsremmers. Ook mocht hij binnenslapen als het regende en koud was.
Nu in mijn ogen is dat symptoombestrijding aangezien ze niet eens weten waardoor hij pijn heeft. Echt de botten, of eerder spieren,.. Dat gaan we dus wel goed laten nakijken.
Met iako hadden we hydrotherapie, misschien dat dat voor nordic ook kan helpen. Zullen we bekijken na de fotos.

Ze waren zo bang dat de dierenarts hun wou laten inslapen. Blijkbaar hebben ze dat beeld van belgie. Al 2 honden die ze hebben laten inslapen van hun hier, omdat ze zo last hadden van hun maag. Nu dat zat goed zei de dierenarts. En onze dierenarts gaat ook nooit zomaar een hond laten inslapen. Maar dat denken ze in roemenie dus wel dat ze hier doen..

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:43

Ik duim voor jullie (en voor Nordic) dat het meevalt!

Memphis reageerde ook heel heftig op het onderzoek, maar dat bleek achteraf uit angst te zijn, hij laat zich niet graag fixeren. Inmiddels zijn we 7 maanden verder en mogen mijn vriend en ik hem nu overal aanraken en vasthouden maar dan nog moet het niet te lang duren, dan reageert hij ook alsof hij pijn heeft, gaat piepen en pakt je handen in zijn bek.

in geval van Nordic zal er meer aan de hand zijn denk ik (aangezien ze hem in Roemenië pijnstillers gaven). Duimen dat het niets ernstigs is.

raar verhaal van dat inslapen by the way...

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:10

Ik ging net zeggen, heuponderzoek kan bij de onze ook niet, die begint ook te piepen, bijt en doet echt idioot, maar heupen zijn perfect in orde. ik denk dat een palpatie + foto + ev echo onder narcose een beter beeld zal geven.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 14:24

Hmm.. hij is verder wel een enorm makkelijke hond. Pootjes naar voor kon prima maar naar achter was de hel voor hem. Voorpootjes deed hij wel gewoon normaal.

Ze gaan hem inderdaad in slaap doen en dan rx fotos nemen, is er niets op te zien dan een echo er nog bij.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:14

Heerlijk gaan wandelen! Ze wandelen erg braaf mee, alleen nordic trekt in het begin wel erg omdat hij aan elke voortuin wil snuffelen.. Zora schrikt snel, maar ook dat valt erg goed mee! We hebben ze ook even losgelaten in een losloopweide.

Afbeelding
Afbeelding

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:30

Vandaag met nordic naar de dierenarts geweest.

1) hij is doof..
2) thorax is op de foto gezet in verband met erg hoesten bij het eten. Er is wat met de longen, ofwel een bronchitis ofwel longworm. Daarvoor ook bloed genomen nu.

3) heupen zijn niet zo goed. De bol die in de kom zit is niet rond genoeg, waardoor het dus pijn doet als hij beweegt. Hij krijgt nu ontstekingsremmers en dan gaan we over enkele weken fysiotherapie starten. Eventueel hydrotherapie zoals we met iako deden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens is nordic net weg gelopen.. ze zaten beide binnen tot nordic wat ont-verdoofd was. Ik wil ze buiten laten maar nordic glipte tussen mijn benen door naar buiten.
Ga maar eens een dove hond vangen.. roepen had toch geen nut :') maar gelukkig nam hij al snel een snuffelpauze en heb ik hem een huis verder al kunnen vangen.

Anoniem

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:31

Wat een kwaaltjes , en doof pff is lastig maar gebaren leren voor simpele dingen kan altijd nog :j

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:52

Jeetje wat heftig zeg.. Gelukkig is hij in ieder geval bij mensen gekomen die hem willen helpen en goed voor hem zullen zorgen! :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 15:54

Ja dat hij niet hoorde hadden we al een tijdje last mee. Hem roepen heeft totaal geen nut, we hadden gehoopt dat hij nog wel een beetje hoorde maar ons vooral negeerde. Maar helaas.

We hebben het geluk dat Zora het wel wist voor ons, wat maakt dat ze ons erg goed helpt met hem. Dit is bijvoorbeeld hoe ze hem laat zien dat wij er zijn. Ik had eerst nordic geroepen, waardoor ze wist dat we hem moesten hebben.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:44

Ooh wat balen! Wat gaan jullie nu doen ? Ook ivm de geplande reis ?

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:38

Ik vind het zo knap hoe jullie dit allemaal oppakken! Niet niks hoor. Ik hoop dat jullie nog lang van ze kunnen genieten!

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 20:24

Reis gaat niet door. Ze zitten wel beide graag in de auto. Dus misschien dat we een dag of 3 ergens naar de ardennen bijvoorbeeld gaan en daar dan een plekje huren waar we mooi kunnen wandelen maar niet perse ver. Wat mij betreft kopen we een kar waar hij in kan als hij pijn heeft (maar dan moeten we wel vlakke grond hebben natuurlijk).
Onze verhuis is ook met 2 weken uitgesteld wat maakt dat dat juist voor onze vakantie is. Dus misschien dat we gewoon daar vakantie houden.

Sowieso willen we echr veel doen om hem beter te maken, maar natuurlijk ook alleen als hij er ook echt van beter wordt. Het heeft voor hem geen nut om fysiotherapie te volgen terwijl het blijft pijn doen en er geen verbetering is. Maar dat zijn dingen die we op termijn moeten kijken. De plaats waar we met iako gingen zwemmen had superbekwame mensen die ook heel eerlijk waren. Dus ik vind het nog niet zo erg dat we weer terug moeten naar daar.

Nu een 2 a 3 weken wachten tot de ontstekingsremmers goed zijn werk doen. Dan kunnen we voor intake voor fysiotherapie.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 20:37

Geweldig... zora wordt loops..
ze hebben al dikke ruzie gehad. Dierenarts zegt hou ze uit elkaar, maar dat is erg moeilijk bij hun.


Afbeelding


Gisteren is nordic over de omheining geklommen door de bliksem.. gelukkig waren we net naar buiten aan het kijken en zagen we hem weglopen. Daardoor wisten we in welke richting we moesten zoeken.. vriend heeft effe dikke 42kg over de draad moeten heffen en er zelf nog moeten overkruipen ook. Daarna beide binnen gezet aangezien hun kamer ook onder water stond.. na de bui de draad gemaakt en toen konden zij ook weer buiten.


Afbeelding

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:00

Raad eens waar wij vandaan komen...

Afbeelding
Het asiel... stomme Nordic is over de omheining geklommen.. buren waren er heel bang voor en hebben het asiel gebeld om hem te komen halen.

(Let vooral op onschuldige Zora! Zij was niet uitgebroken maar wel helemaal in paniek. Ondanks dat ze nu ook makkelijk over de draad kon deed ze dat niet. Ik heb ze meegenomen omdat ik bang was dat ze alsnog weg zou gaan.)

Voorlopig aan een lijn, omheining in ons toekomstige huis (waar we in augustus naartoe verhuizen) zullen we maar houdini-proof maken..

Afbeelding

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:13

ik heb je topic helemaal gelezen, respect hoor dat je dit aangedurft hebt!
Wel jammer dat het met Nordic allemaal een beetje tegenzit, lijkt bijna het complete nadelen-van-opvanghonden te vertonen.

Succes!

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:47

Misschien dat nordic echt heel negatief overkomt hier. Maar hij is qua omgang echt een perfecte hond. Enorm rustig als je bij hem bent, houdt mooi zijn afstand, weet wanneer hij welkom is voor kriebels en als hij speels moet zijn om Zora te entertainen dan doet hij dat ook!
Dit had ik eerder niet verwacht van een herplaatser, die weten vaak hun grenzen ook veel minder.

Dat er medisch wat mankementen aan zijn hadden we wel verwacht, maar dit kan je ook evenzeer met een pupje hebben.

Het uitbreken ben ik alleen even wat moedeloos over.. Dit is de 3e keer. Telkens niet verder geraakt dan buurman zijn tuin, maar een dove hond op straat is ook echt waar we op staan te wachten.
Godzijdank dat Zoratje wel gewoon achter de kromme draad bleef staan en me gelijk duidelijk maakte dat er wat scheelde. Gelukkig stonden de buren nog buiten die ons al geïnformeerd hadden dat ze hem waren komen halen. Toen we bijna aan het asiel waren belde het asiel pas.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:32

Waarom hebben de buren niet gewoon bij jullie aangebeld?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 10:34

We waren nog niet thuis. Alleen is het asiel letterlijk 2 min voor dat ik aankwam vertrokken.
Gsm nummer hangt aan hun halsband, maar daar durfde die mensen natuurlijk niet naar te grijpen. "Grote witte wolf he"

Vraag me alleen af waarom het asiel niet eerst belde naar de nummer maar wel hem meenemen en zijn vriendin achterlaten.. die letterlijk aan de andere kant van de draad stond (op ons stuk) Helemaal in paniek.. ben al blij dat zij niet zo gek was om nog uit te breken.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 17:28

Zometeen Zora ophalen bij de dierenarts na de sterilisatie.

Nordic blijft helaas maar over de omheining kruipen. Voor momenteel hangt hij aan een lijn met een tuigje aan.
Elk advies of tip hiervoor is welkom.

Wat betreft verveling. We spelen smorgens altijd wat, maar dat is hij snel beu. Dan krijgt hij eten en om 9u vertrekt mijn vriend naar het werk. Om 12u is hij terug en speelt hij wat, soms wandelen, soms oefeningetjes. Om 13u is hij weer weg. Meestal krijgt hij voor de tussentijd een kauwbotje. Om 18u is hij weer terug en gaan we wandelen of we doen oefeningen. Soms ook gewoon niets als we merken dat hij er geen behoefte aan heeft.
Ik ben altijd op onregelmatige uren thuis, zoals nu was ik 3 dagen vrij, morgen maar tot 16u, vrijdag begin ik pas snachts. Dus best wel vaak iemand aanwezig. Max 5u zijn ze alleen. Maar meestal klimt hij erover als we maar even weg zijn.
Hij heeft speeltjes in de tuin en hij heeft een stukje waar hij kan graven. Hij heeft een frisse kamer waar ze binnen kunnen met een lattenbodem met matras op en een apart kussen. Buiten nog een kinderbedmatrasje.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 05:51

Stroomdraadje?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 08:01

Dat adviseerde de dierenarts nu ook.. hij zei ook liever dat hij een of 2 keer tegen een stroomdraadje tikt dan dat hij onder een auto komt. En aan de lijn hangen is ook onaangenaam.

In ons huidige huis is die moeilijk, door de vele struiken. Maar 5 augustus verhuizen we en daar is alles gewoon open. Dus daar kunnen we makkelijk een draadje ( of een paar op hoogte) spannen.

Zora was blij om weer thuis te zijn!
Afbeelding
Stoer verbandje!
Afbeelding

Afbeelding