[VOLG] Nordic en Zora

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:12

Wij hebben voor de kat bij vancraenenbroek een stroomdraadje gehaald. 1 bovenaan de omheining en poes blijft in de tuin

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:15

ik heb voor onze wolfhond een kennel gebouwd, op de grond betonnetten, tapijt erop,kennelpanelen daarop (pootjes afgezaagd ivm eronder kruipen). Bovenkant van de panelen overkapt met stevig draadgaas, en aan de binnenkant van de panelen een stroomdraadje.
Liever zo dan een dooie hond.
En kennelpanelen krijg je zo weer verkocht als je verhuist.
Ik zou voor nu een aantal panelen halen, kenneltje maken (al is het maar 3*3, jullie doen er verder genoeg mee), stevig in de grond zetten, dakje erop, en dan kan je met een gerust hart gaan werken. Hond aanlijnen zou ik nooit durven zonder toezicht (ophang gevaar...)
Als je aanlijnt neem dan een zwaardere ketting, daarin verstrikken ze niet zo snel en die wil altijd naar de grond zakken.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:19

We hebben een stuk van de tuin afgezet met stroomdraad. Hij gaat vandaag de 4e dag los in. Na 1x het stroomdraadje te raken en even helemaal in paniek te zijn, heeft hij er niet eens meer aan gedacht. Helaas komt zora er wel eens af en toe tegen... volgende maand hebben we een veel grotere tuin, de kans dat ze het dan perongeluk raakt is veel kleiner.

Nordic is ziek geweest, het begon met eten laten staan tot uiteindelijk 3 dagen niet te eten, daarna alleen maar liggen en duidelijk ziek zijn.
Bij de dierenarts bleek er iets niet goed te zijn met zijn darmen. Hopelijk niets iets wat terug keert. Hij heeft buscopan gekregen en iets tegen de koortsomdat hij 39,9 graden temperatuur had. Smorgens was hij weer de oude. Heel opgewekt en mét eetlust!

Met zora moeten we echt wat meer doen. Wandeltjes halen niet genoeg van haar energie weg. Hersenspelletjes vind ze al snel saai dus daar moet ik nog wat variatie op vinden. Ik zou graag canicrossen en mevrouwtje kan wel echt lopen. Dus dat gaan we even bekijken of we om te starten daar wat lessen in kunnen nemen en dan gewoon als hobby, niet voor wedstrijden.

Voor een hondenschool zijn we nog aan het zoeken, alleen lastig omdat ik vaak op die dagen werk en we de 1e keer toch samen willen gaan kijken.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:21

Hoe gaat het nu met de honden ? :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:03

Helemaal vergeten hier te posten!

Nordic blijk na een hoop onderzoeken (en veel geld) een vernauwde slokdarm te hebben. Hij hoest zijn eten terug op, waardoor hij dus ook krampen kreeg.
Hiervoor moeten we nog eens bij de dierenarts langs, laatste onderzoek was namelijk in een centrum waar ze ons snel even uitgelegd hebben hoe het zat maar het verslag werd naar onze dierenarts gestuurd.

Zora gaat inmiddels naar de hondenschool waar ze het super doet. Ze heeft natuurlijk koppige momentjes dat ze even foert zegt en kijkt naar alle mooie hondjes. Maar al bij al doet ze het erg goed.
Gisteren is ze ook naar de trimster gegaan! Nordic was begin deze maand geweest. Heerlijk frisse verzorgde hondjes weer.

Hier wat fotos!

Nordic bij trimster
Afbeelding
Gelijk erna:
Afbeelding
Nordic is vooral een levensgenieter!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoratje bij trimster!
Afbeelding
Afbeelding
En als laatste een foto van hun samen :D
Afbeelding

Oh! En we zijn verhuisd!
(De foto met de houten wand is hun kamer buiten. Ze mogen ook in huis slapen, maar dit is voornamelijk als wij weg zijn dat zij buiten kunnen en toch nog warm en droog kunnen dutten.)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:16

Nu ook geen ontsnappingrn meer?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:19

Nee! Zelfs niet eens geprobeerd, ook bij donder hebben we actief geoefend om hem in zijn kamer te leiden zodat dat veilig is voor hem. 1x zijn we toegekomen toen het onweerde, ik natuurlijk in volle paniek. Maar meneer zat te kijken en blaffen in de deuropening. Gelukkig!

Buren vinden ze ook superleuk en die houden ze ook wat in de gaten.

Edit:
Hij is wel chemisch gecastreerd geweest, dit net tegen het weglopen en volgens ons werkt het wel. Over een dikke maand wordt hij echt gecastreerd.
Laatst bijgewerkt door Leen op 01-09-17 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:29

wauw wat zijn ze opgeknapt! zora is echt een mooie hond aan het worden seg. en wat een mooie stek hebben jullie daar, zal wel een droom zijn.
Wel mooi dat ze zich laten doen bij het trimsalon, ken vele buitenlanders die doodsbang waren.
Wat betekent dit nu voor nordic? :(:)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:35

Zora was ook erg bang, ze is sowieso heel bang. Maar het is een heel moedige hond, die echt zelf haar angst wil overwinnen. Enorm mooi om te zien hoe ze ook op de hondenschool snel een snuffeltje geeft aan iemand en dan naar ons opkijkt om te zeggen: "kijk wat ik kan"

Wat nordic betreft, ze hebben geprobeerd de vernauwing open te maken met een ballonnetje. Maar het bleef terug naar originele positie gaan, letsel was dus al erg oud, komt hoogstwaarschijnlijk van een kippenbotje.
Zijn brokken krijgt hij nu voor de rest van zijn leven geweekt, wat hij zelfs lekkerder lijkt te vinden. Voor snoepjes moeten we een alternatief vinden. Iets van sausje, vriendin stelde het spuitspul voor in kong voor. Zo iets moeten we dus inderdaad hebben, maar kong spul is best duur als je dit zou gebruiken op hondentraining. Dus ergens een vloeibare pate oid. Ik vind er wel wat op. Bedoeling is dan dat hij dat aflikt ipv opeet.

Ook zijn we nog gaan zwemmen! Ik zal morgen kijken om het filmpje hier te posten. Nordic vond het heerlijk! Zora heb ik wat geholpen aan het handvatje van haar tuig tot ze gerust was dat haar pootjes nog aan de grond konden.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:01

Het is niet gezond maar wij geven wel eens vloeibare kaas met bacon smaak :j

Ik vind dat je hondjes super zijn opgeknapt en fijn dat het zo goed gaat! :D

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:28

Er zijn in de dierenwinkel hier speciale trainingssticks met rundsmaak geloof ik. Dat is inderdaad om af te likken :)

Edit: LeanLix heet het, even gauw opgezocht.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:53

Wat doen ze het goed! Fijn dat je eindelijk weet wat het probleem bij Nordic is. Kan je het eindelijk oplossen. Op internet staan veel recepten die je zelf kan maken om in een Kong te doen, veel minder duur en makkelijk te maken! ;)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 18:12

Bedankt voor de goede ideetjes!
Minimus schreef:
Er zijn in de dierenwinkel hier speciale trainingssticks met rundsmaak geloof ik. Dat is inderdaad om af te likken :)

Edit: LeanLix heet het, even gauw opgezocht.

Interessant! Dat ga ik zeker eens proberen! Ik kan het nog combineren met echt een kong achtig iets en dat als superbeloning gebruiken.
Zora heeft op de hondenschool ook hondenworst en salami als extra beloning of als haar aandacht helemaal naar de knoppen is.

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:47


EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:53

Prins heeft ook trainingstubes. Dus echt spul in een tube om ze af te laten likken.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 09:04

Ik had er nog nooit van gehoord, erg interessant! Hopelijk bijt hij alleen de 1e keer mijn vingers er niet af omdat hij denkt dat het om op te eten is :')

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 14:01

Afbeelding
Deze heb ik gehaald, wil wel zo een leanlix maar was vergeten te bestellen.
Nu heb ik 2 rollers en een tube. Hopelijk is dit overtuigend genoeg op de hondenschool. Vanavond gaat hij mee!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:59

de trixie gene krijgen mijn honden diaree van ik hoop de jouwe niet haha ik koop daarom ook niks meer van trixie :o

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:39

Ben benieuwd hoe nordic het straks gaat doen :D als er niet teveel volk is probeer ik een foto te maken van nordic aan het werk ;)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:48

Nordic deed het opzich niet slecht, maar er was zoveel te zien en de beloningen hadden weinig geur. Maakte moeilijk om zijn aandacht te krijgen. Dat ik hem niet kon roepen maakte het wel wat frustrerend.. sta je daar te zwaaien naar een hond die zijn kop naar de andere kant draait...
En zijn lijn was gebroken :+ ik kon hem even niet houden omdat hij zo enthousiast was om andere honden te besnuffelen. Trainer nam hem over en ineens trok hij heel hard: paf! zei de lijn. Gelijk wel een andere gekregen zodat we toch konden beginnen.

Helaas is zora al de hele avond erg boos naar hem, echt aanvallen, bij elke stap dat hij zet gromt ze en als hij naar ons wil komen vliegt ze met haar tanden bloot naar hem toe en pakt hem vast :( we hebben zora net moeten buiten zetten want nordic werd er zelf bang van.
Ik denk dat ze jaloers was omdat nordic mee was. Ze is sowieso heel erg jaloers op hem.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 07:12

3e les hondenschool inmiddels voor nordic! Zoratje mocht inmiddels de 1e les dat nordic mee was naar de A klas! Nordic moet nog even 'puppy' blijven :D

Afbeelding

Hij doet het wel erg goed! Alleen heb ik nu toch salami omdat hij de rollers en tube niet ruikt. Salami heb ik in superkleine blokjes gesneden waar ik er dan een 2 a 3 van per keer geef.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 21:11

Zora 3 maanden geleden en nu! <3
Afbeelding

Afbeelding

En lieve snorrie
Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:19

Kijk eens in de winkel bij vis in blik. Daar kan je tubes met zalmmousse enzo kopen. Stinkt enorm (beetje naar zalm die te lang ligt) maar als hij het lekker vindt zal die dat wel ruiken en kun je telkens een beetje uit de tube drukken. En het is vis dus niet ongezond.
Volgens mij heb je ook cremepate in tubes. Zal stukken goedkoper zijn dan die zooi uit de winkel.
https://www.google.be/search?q=zalm+in+ ... sG8mJPwHlM:
Even googlen op zalm in tube.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 12:15

Nog eens even een fototje van zora!

Zora is gek op knuffels! Harde speeltjes zeggen hun beide niets, Nordic is dan weer fan van de gevlochten dingen.

Afbeelding

Ratje is toch haar favoriet!
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:30

Wat is ze toch mooi ! Hoe is het nu met beide ? :)