Hond wil niet luisteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 16:52

Ondertussen heeft mijn hond het spelletje ontdekt geloof ik. Ze doet letterlijk alles om mij gek te maken. Ze luisterd echt voor geen meter meer. En ik probeer zo hard om niet te veel te straffen, maar ze maakt het me moeilijk. Mam is vanmorgen naar de dierenarts geweest om brokjes te halen. Toen had ze het even nagevraagd. En ja hoor, het is echt gewoon puur pubergedrag. Mam zei zo: nou dan is ze een stuk erger als jij :')
Nouja, ik puber ook niet echt veel. Maar mijn hond dus wel. Ik ga nu vaker met haar wandelen, maar soms moet ik even de motivatie of tijd zoeken. Morgen ben ik van half 9 tot 5 aan het werken, en als ik thuis ben, ben ik waarschijnlijk moe, dus ik moet nog even kijken of ik mezelf dan kan motiveren. Maandag ben ik ook al de hele dag weg. Dinsdag ook al. Woensdag ook. En donderdag is volgende week letterlijk de enige dag dat ik niks heb :')

Iemand hier zei dat een pup extra druk kan zijn als ze moe is, en daar zit in mijn hond toch wel waarheid in. Ze was gisteren bijvoorbeeld echt gewoon niet normaal druk. En daarna lag ze ineens naast me te slapen :')
Momenteel is ze een heeeel groot gat in een oude sok, die ik haar heb gegeven, aan het knabbelen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:06


MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:33

Niet slim, een hond ziet geen verschil tussen oude en nieuwe sokken Bijdeze heb je haar toestemming gegeven kleding te vernielen.......
Straks ook niet klagen als je kleren stuk zijn he of als ze in je voet bijt omdat ze denkt dat ze aan sokken mag kauwen.

Misschien een leuk spelletje met warm weer, speelgoed op de bodem van een teiltje en dan laten pakken, zeker met warm weer lekker verfrissend.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:36

Gillbo schreef:
Niet slim, een hond ziet geen verschil tussen oude en nieuwe sokken Bijdeze heb je haar toestemming gegeven kleding te vernielen.......
Straks ook niet klagen als je kleren stuk zijn he of als ze in je voet bijt omdat ze denkt dat ze aan sokken mag kauwen


Hier ben ik het niet mee eens. Mijn hond heeft een sok waar ze mee mag spelen, al vanaf puppy krijgt ze 1 sok per keer. Echt niet dat ze aan een andere sok komt zonder mijn toestemming.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:42

Gillbo schreef:
Niet slim, een hond ziet geen verschil tussen oude en nieuwe sokken Bijdeze heb je haar toestemming gegeven kleding te vernielen.......
Straks ook niet klagen als je kleren stuk zijn he of als ze in je voet bijt omdat ze denkt dat ze aan sokken mag kauwen.

In je voet bijten omdat je haar een ouwe sok geeft om op te kauwen? _O-

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:45

Prima lach maar, deze hond luisterd al slecht en mag nu iets, wat van de baas is, stuk maken.Succes en veel plezier met de opvoeding.

Ze zal overigens niet uit kwaadheid bijten maar wel als spel, he leuk weer een sok hap alleen dan zit er misschien een keer je teen in.
Jammer dan

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:47

Denk je werkelijk dat honden zó weinig vermogen hebben dingen in hun context te begrijpen?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:50

Een puberhond die al een loopje met zijn baas neemt, daarbij twijfel ik zeker niet aan het denk vermogen van de hond.

Hier een jachthond als jonge hond kort en consequent opgevoed.Kan nu veel losser maar in een fase waar de hond van ts in zit zou ik zeker niet te makkelijk met dit soort dingen omgaan

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:11

Mijn hond heeft al 3 jaar een oud T-shirt van mij.. Hij bedenkt het echt niet om er een uit de wasmand te halen hoor :+

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:17

Die van jou luisterd dan ook, de titel doet vermoeden dat dat anders is bij ts

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:23

ben het met je eens dat ik het bij een hond die al niet weet wat goed gedrag is en hoe op slecht gedrag gereageerd wordt het niet slim is om ineens een sok te geven. Want dan reageert baasje wel blij en misschien bij de volgende sok ook?

Maar in het algemeen is het geen probleem.

TS, besluit nu met je ouders hoe jullie de hond gaan opvoeden. Voornamelijk positief? dan ook iedereen positief? voornamelijk volgens de politiehondentraining? dan ook allemaal zo en altijd streng. Nu weet de hond het helemaal niets meer. Zoals een puber die van papa wel een slokje mag drinken en mama haast begint te hyperventileren bij het idee van alcohol.

verder heb ik een heel stuk over target training en clicker training. Mocht je daar behoefte aan hebben kan je me een pb sturen, dan tik ik het even over op de computer.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:23

Je geeft hem toch ook geen schoen die hij stuk mag knagen en dan vervolgens boos worden als hij je nieuwe Niks ook even pakt.. vind dat ook niet logisch.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 21:43

Nee, ze weet dondersgoed dat ze alleen die sok mag. Als ze een andere sok heeft, kijkt ze me altijd zo aan zo van: ik doe het lekker toch. En dan pak ik die sok gewoon af. Als ze haar eigen sok pakt doe ik meestal niks. Of ik beloon haar. Er is maar één sok waar ze mee mag spelen. En dat weet ze. Ze doet dit momenteel met heel veel dingen. Heel goed weten dat het niet mag, en het toch doen. Elke keer weer. Ze negeert nu ook wel vaker mijn commando's. Dat kijkt ze weg van me. Dan weet ik dat ze er geen zin in heeft om te luisteren. Tja, je zult toch moeten luisteren :')

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:49

Ja tuurlijk..ze doet het allemaal expres om jou te plagen...

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:54

DatBenIkNou schreef:
Ja tuurlijk..ze doet het allemaal expres om jou te plagen...


niet plagen, maar uittesten hoe de eigenaar reageert. Ga je boos worden? ga je haar hysterisch roepen? ga je terug naar de basis en bouw je het weer op? wacht je tot het juiste moment met commando geven en beloon je op het juiste moment?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 22:06

StonedRomy schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ja tuurlijk..ze doet het allemaal expres om jou te plagen...


niet plagen, maar uittesten hoe de eigenaar reageert. Ga je boos worden? ga je haar hysterisch roepen? ga je terug naar de basis en bouw je het weer op? wacht je tot het juiste moment met commando geven en beloon je op het juiste moment?

Dat bedoel ik. Ze is een puber. Natuurlijk gaat ze nu mijn grenzen opzoeken. En ze maakt her echt moeilijk voor me. Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik moet reageren als ze mijn hond zit te plagen. Ik roep haar dan meestal bij me en dan beloon ik haar, maar dat werkt niet. Ze gaat daarna gewoon doodleuk door. En zelfs al zou mijn andere hond gaan happen en blaffen, en zo ver komt het soms, dan alsnog luisterd ze niet. Het is echt enorm frustrerend. En heel soms dan schiet ik echt uit mijn slof. Nog steeds geeft dat geen resultaat. Al moet ze zitten. Dannog, als mijn andere hond dicht bij genoeg komt, gaat ze plagen. Ik vind het echt irritant. En ik kan niet echt vaak belonen omdat ze het bijna nooit goed doet. Het blaffen gaat nu wel beter. Nog niet helemaal goed, maar er is vooruitgang :j

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:11

Ik zou daar niet mee bemoeien.
Je andere hond laat veel toe omdat ze jong is maar gaat echt wel grenzen stellen als ze het echt zat is.
En bij honden geldt dan wie niet horen wil moet maar voelen.
Ik denk zelfs door dat jij steeds ingrijpt het niet tot een echte confrontatie komt en ze dus maar door gaat.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 22:44

Gillbo schreef:
Ik zou daar niet mee bemoeien.
Je andere hond laat veel toe omdat ze jong is maar gaat echt wel grenzen stellen als ze het echt zat is.
En bij honden geldt dan wie niet horen wil moet maar voelen.
Ik denk zelfs door dat jij steeds ingrijpt het niet tot een echte confrontatie komt en ze dus maar door gaat.

Ja maar wat moet ik dan doen? Dat is het probleem. Ik weet het niet :(

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:47

Niet mee bemoeien.
Je andere hond is het echt wel een keer zat.
Jij onderbreekt nu steeds een rangorde proces.

Bij een koppel in de opfok spring je er ook niet steeds tussen
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 15-07-17 22:49, in het totaal 3 keer bewerkt

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:47

Niets. De honden negeren en mochten ze eens gaan vechten tot bloedens toe dan trek he ze uit elkaar en negeer je ze allebei.

Honden lossen het wel onderling op. Jij moet het probleem tussen jezelf en de honden oplossen. Meer niet.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:01

Ik grijp wel in door de naam te zeggen en eventueel bij me te roepen, en als ze blijft sarren zet ik haar even weg of ik laat de hond bij me liggen en zet de voet op de riem. Ik heb twee nestzusjes in huis en zelf oplossen betekent als je pech hebt een bloedbad.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:07

Mizora schreef:
Ik grijp wel in door de naam te zeggen en eventueel bij me te roepen, en als ze blijft sarren zet ik haar even weg of ik laat de hond bij me liggen en zet de voet op de riem. Ik heb twee nestzusjes in huis en zelf oplossen betekent als je pech hebt een bloedbad.

Ja dat doe ik ook. Naam roepen, of bij mij laten zitten. Maar nee dat boeit haar niet :n

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:09

En als je het laat gaan en je er niet mee bemoeid?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:35

Gillbo schreef:
En als je het laat gaan en je er niet mee bemoeid?

Weet ik niet

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 01:14

Misschien het proberen waard.
Een correctie van je andere hond leert haar misschien meer dan het vrolijk roepen van jou.
Nu wordt het plagen van de andere hond nl beloond doordat ze bij het baasje mag komen.