Hond wil niet luisteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:22

Ik zou de uitlaattijden anders doen.
Vanaf 1900 uur alles ophouden tot 900 uur de volgende dag is 14 uur niet plassen.

800 uur grote ronde uitlaten, minimaal 20 minuten.
1000-1010 oefeningen doen.
1300 uur grote ronde uitlaten, minimaal 30 minuten.
1700 uur, rondje van 20 minuten uitlaten.
2000-2010 uur hersenwerk spelletje doen.
2230, klein rondje van 10 minuten uitlaten.

Neem haareens mee naar een winkelcentrum, in de bus, in de auto, schoolplein.
Maak een snuffelkleed of verstop een speeltje die ze moet zoeken.

Handigste is een goede training volgen.
Ik heb al 30 jaar honden en in augustus start ik weer met een pup bij puppentraining.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:13

Stress?? Haha TS lijkt me gewoon een leuke jonge hond te hebben, die lekker zijn eigen ding wil doen. Spontaan, eigenwijs en onbenullig.

En 2 rukjes aan een slipketting maakt deze hond niks uit.

Grappig vind ik altijd wel, dat als een hond gecorrigeerd word, jammert half bokt.

Maar rijden doen we natuurlijk met een bit, sporen en een zweep...

Of mag je ( algemeen ) paard doen waar die zin in heeft?
[/quote][/i]

Wat een gekke vergelijking. Een paard weeg zo'n 500 kilo en daar willen we ook nog opzitten? Natuurlijk kom je er niet alléén maar met koekjes, maar rukken aan een slipketting is gewoon slecht voor een jonge hond, er zijn echt betere hulpmiddelen en trainingen. Het ontbreekt hier gewoon aan kennis en hulp.

TS je geeft zelf al aan dat de moederhond niet aanwezig was bij 'de fokker' , gingen er dan helemaal geen alarmbellen rinkelen bij je ouders? Dat is toch het eerste kenmerk waar voor gewaarschuwd wordt.[/quote]

Het punt is heel simpel, en dat heet controleerbaar!
Als iedere hond goed gehoorzaam zou zijn, zouden er veel minder ongelukken gebeuren.

De hond van TS heeft duidelijk lak aan haar. En als dit gedrag niet goed aan gepakt word heb je een probleem hond.
Een hond heeft duidelijke leiding nodig, door middel van juiste moment straffen en belonen.

En besef jij wel wat een hond voor "schade" kan aanrichten?

TS heeft goede begeleiding nodig.
Niet alles is op te lossen met een voertje of een speeltje.

Een hond is een HOND. Behandel die ook als een hond.

Voor mij einde discussie hier.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:18

De hond heeft niet perse lak aan haar(of haar ouders) de hond word niet begrepen, met als logisch gevolg dat de hond in bepaalde situaties het leiderschap overneemt omdat hij(zij) er dus niet volledig op vertrouwt op de baas. Dat kan dus alleen opgelost worden als ts en of haar ouders het gedrag van de hond en de andere honden kunnen lezen. Dan kunnen ze het gedrag van de hond voorzijn en daadwerkelijk gaan trainen met de hond. Iets wat allemaal in de kop van de hond meer rust geeft waardoor ze beiden samen kunnen werken en het beide een stuk fijner zullen gaan hebben.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 20:17

luuntje schreef:
Ik zou de uitlaattijden anders doen.
Vanaf 1900 uur alles ophouden tot 900 uur de volgende dag is 14 uur niet plassen.

800 uur grote ronde uitlaten, minimaal 20 minuten.
1000-1010 oefeningen doen.
1300 uur grote ronde uitlaten, minimaal 30 minuten.
1700 uur, rondje van 20 minuten uitlaten.
2000-2010 uur hersenwerk spelletje doen.
2230, klein rondje van 10 minuten uitlaten.

Neem haareens mee naar een winkelcentrum, in de bus, in de auto, schoolplein.
Maak een snuffelkleed of verstop een speeltje die ze moet zoeken.

Handigste is een goede training volgen.
Ik heb al 30 jaar honden en in augustus start ik weer met een pup bij puppentraining.

Ik heb dit ook al 20 keer gezegd. Ze gaan hier regelmatig naar buiten, dus ook plassen. Momenteel zijn mijn ouders buiten, dus mijn honden ook. Voor dat mijn ouders naar bed gaan (half 10) gaan ze plassen en als mijn ouders 's morgens opstaan (meestal rond 7 uur). En tussendoor gaan ze altijd voor de deur staan als ze moeten plassen. Dus daar komen ze echt niet te kort aan.

En over cursussen, die kun je me wel aansmeren, maar IK MAG DAT NIET MEER!
Ook dat heb ik al 20 keer gezegd. Je kunt zeggen dat ik mijn ouders moet gaan overhalen maar dat lukt niet. En ja, als ik zelf de keuze had, dan zou ik wel op cursus gaan. Ik mag het gewoon niet. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Dus die optie heb ik nu niet. Ik ben nu aan het proberen om hondengedrag te bestuderen. Dat lijstje zijn gewoon richtlijnen waar wij als baasjes ons anders moeten gaan gedragen. En ik heb zo'n lijstjes zelf hard nodig. Dat heb ik ook al gezegd. Verder ga ik echt wel hondengedrag bestuderen, maar ik kan niet in één dag een heel boek lezen en dan alles onthouden. Dat heeft tijd nodig. Dus ga me niet meteen aanvallen dat ik naar cursussen moet en het hondengedrag moet bestuderen. Want ik voel me nu dus aangevallen. Nogmaals: Ik zeg niet altijd als ik iets aanneem of doe. Dus je kunt niet zeggen of ik het wel of niet doe.

Ik heb trouwens wel 2 filmpjes gevonden die me heel erg helpen met het begrijpen van hondengedrag.
https://www.youtube.com/watch?v=8bg_gGguwzg
https://www.youtube.com/watch?v=t4N2XvnY7Mo

De filmpjes zijn wel Engels. Zijn dit goede filmpjes?

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:18

In de tuin laten plassen is wel anders dan goed uit wandelen gaan.
Kan je ook niet vergelijken.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:29

In de tuin laten plassen is wel niet 14 uur plas ophouden. Mijn honden plassen ook vaak 's ochtends vroeg in de tuin en als ik 's avonds vroeg ben met uitlaten (19 uur) dan voor de nacht nog een keer. Mijn honden gaan "nooit" vaker dan 3x per dag uit en vaak maar 2x. Lopen overigens gewoon iedere dag een uur en als de hond er behoefte aan heeft meer (Grote Boris uitgezonderd, want die redt 2x een kwartier nauwelijks meer door de artrose).

De filmpjes kan ik helaas niet naar kijken want mijn internetbundel is op, dus mijn internet is echt super traag (ik heb waar ik woon alleen internet via mijn telefoon). Is je engels voldoende/goed? Dan heb ik nog wel wat leesvoer voor je. Stuur me dan een berichtje met je emailadres.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:46

Het eerste filmpje ben ik niet van onder de indruk.. Dat is informatie die niet nieuw voor je zou moeten zijn.
Het tweede filmpje laat, zeker in het begin, wat probleemgedrag zien. Wat ik daar van vind is dat je daar in lichaamstaal al veel verder bent. Je moet de signalen voor dat gedrag al hebben.
Ook vind ik het gedrag wat ze laten zien vooral hond-hond. En wat ze hond-mens laten zien doen ze met een hond met probleemgedrag.
De problemen die jij ervaart zijn dus niet alleen met honden, en dat is waarom ik de filmpjes niet helemaal geschikt vind. Al zal je er vast iets van opsteken. Wel is het zo dat als jouw hond dit soort dingen voor bijvoorbeeld angst of stress niet laat zien, ze niet perse geen stress of angst ervaart. Er zijn nog meer signalen groot en klein die ze laten zien dan dat. :) Maar het is een begin. Vind de signalen vooral echt te groot. Dit kan niemand missen lijkt mij :o

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 23:16

luuntje schreef:
In de tuin laten plassen is wel anders dan goed uit wandelen gaan.
Kan je ook niet vergelijken.

Ja maar, ze hoeven niet 14 uur hun plas op de houden. En mijn ouders gaan eenmaal altijd vroeg naar bed, en ik duik in de avond graag achter mijn laptop, om dan niets meer te hoeven, dus dan is dit toch prima?
Mizora schreef:
In de tuin laten plassen is wel niet 14 uur plas ophouden. Mijn honden plassen ook vaak 's ochtends vroeg in de tuin en als ik 's avonds vroeg ben met uitlaten (19 uur) dan voor de nacht nog een keer. Mijn honden gaan "nooit" vaker dan 3x per dag uit en vaak maar 2x. Lopen overigens gewoon iedere dag een uur en als de hond er behoefte aan heeft meer (Grote Boris uitgezonderd, want die redt 2x een kwartier nauwelijks meer door de artrose).

De filmpjes kan ik helaas niet naar kijken want mijn internetbundel is op, dus mijn internet is echt super traag (ik heb waar ik woon alleen internet via mijn telefoon). Is je engels voldoende/goed? Dan heb ik nog wel wat leesvoer voor je. Stuur me dan een berichtje met je emailadres.

Ik kan zeker goed Engels. Ongeveer vloeiend :D
Ik zal wel even pb sturen


kiwiwitje schreef:
Het eerste filmpje ben ik niet van onder de indruk.. Dat is informatie die niet nieuw voor je zou moeten zijn.
Het tweede filmpje laat, zeker in het begin, wat probleemgedrag zien. Wat ik daar van vind is dat je daar in lichaamstaal al veel verder bent. Je moet de signalen voor dat gedrag al hebben.
Ook vind ik het gedrag wat ze laten zien vooral hond-hond. En wat ze hond-mens laten zien doen ze met een hond met probleemgedrag.
De problemen die jij ervaart zijn dus niet alleen met honden, en dat is waarom ik de filmpjes niet helemaal geschikt vind. Al zal je er vast iets van opsteken. Wel is het zo dat als jouw hond dit soort dingen voor bijvoorbeeld angst of stress niet laat zien, ze niet perse geen stress of angst ervaart. Er zijn nog meer signalen groot en klein die ze laten zien dan dat. :) Maar het is een begin. Vind de signalen vooral echt te groot. Dit kan niemand missen lijkt mij :o

Een groot deel van dat eerste filmpje wist ik ook al. Eigenlijk bijna alles. Toch heb jk er wat van opgestoken. Want het laat bijvoorbeeld die situatie zien waarin een hond de andere verveelt, en hoe je dan moet ingrijpen. Dat is precies een situatie die ik regelmatig tegenkom. Dus, dat kan ik zeker wel gebruiken.

Ik ben zeker ook nog niet klaar met zoeken. Maar hond-hond contact is ook belangrijk. Wij hebben 2 honden en die communiceren met elkaar. Nu snap ik ook beter waarom mijn hond dit tegen die andere doet. Dat helpt zeker ook wel. Het heeft me zeker wel een heel stuk geholpen. Nu weet ik bijvoorbeeld, als ze voor de raam staat te blaffen, hoe staan haar oren en staart? Wat doet ze verder? Dat kan ik nu veel beter zien. Ik wist alles wel, maar ik wist her niet te herkennen. Nu kan ik ook gaan snappen waarom ze blaft. En is dat niet wat jullie wilde?

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:00

Het moet iets zijn wat jij wil.
Als jij denkt dat je er dingen uit herkent waar je nu iets mee kan is dat goed. Alleen laat het dus eigenlijk zien hoe weinig je dus van hondengedrag weet en hoe weinig je er dus van herkent of herkende. Ik weet zeker dat Mizora je heel nuttige informatie kan(gaat) geven en zou dat eens afwachten en daar mee verder gaan. Die filmpjes beschrijven helaas maar een deel van alles wat ze aan gedrag opnoemen. Veel hele duidelijke grote signalen die je al in een eerder stadium moet gaan herkennen. De signalen die er beschreven worden en benoemd worden word ook vooral bij honden laten zien die al echt een "probleem" hebben. Als ik mijn super makkelijke reu die nergens echt van onder de indruk is erbij zet, zijn die signalen veel kleiner.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 00:33

kiwiwitje schreef:
Het moet iets zijn wat jij wil.
Als jij denkt dat je er dingen uit herkent waar je nu iets mee kan is dat goed. Alleen laat het dus eigenlijk zien hoe weinig je dus van hondengedrag weet en hoe weinig je er dus van herkent of herkende. Ik weet zeker dat Mizora je heel nuttige informatie kan(gaat) geven en zou dat eens afwachten en daar mee verder gaan. Die filmpjes beschrijven helaas maar een deel van alles wat ze aan gedrag opnoemen. Veel hele duidelijke grote signalen die je al in een eerder stadium moet gaan herkennen. De signalen die er beschreven worden en benoemd worden word ook vooral bij honden laten zien die al echt een "probleem" hebben. Als ik mijn super makkelijke reu die nergens echt van onder de indruk is erbij zet, zijn die signalen veel kleiner.

Ja dat is waar. Maar zo krijg ik wel een beeld van dingen, als je snapt wat ik bedoel. Ik heb ook gezien hoe het eruitziet, en dat is voor mij heel belangrijk.

NoTwixLeft
Berichten: 606
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:28

Ik raadde een andere hondenschool zoeken aan omdat veel hondenscholen altijd wel op zoek zijn naar vrijwilligers. Dus dan zou je misschien naast een (bevoegd) instructeur ervaring met verschillende honden (en problemen) kunnen op doen. En anders is een keer een les bekijken bij verschillende hondenscholen ook niet verkeerd.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 09:21

NoTwixLeft schreef:
Ik raadde een andere hondenschool zoeken aan omdat veel hondenscholen altijd wel op zoek zijn naar vrijwilligers. Dus dan zou je misschien naast een (bevoegd) instructeur ervaring met verschillende honden (en problemen) kunnen op doen. En anders is een keer een les bekijken bij verschillende hondenscholen ook niet verkeerd.

Ja maar raad eens. Ik mag dat niet meer van mijn ouders

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:22

LoveGlove schreef:
luuntje schreef:
In de tuin laten plassen is wel anders dan goed uit wandelen gaan.
Kan je ook niet vergelijken.

Ja maar, ze hoeven niet 14 uur hun plas op de houden. En mijn ouders gaan eenmaal altijd vroeg naar bed, en ik duik in de avond graag achter mijn laptop, om dan niets meer te hoeven, dus dan is dit toch prima?


Maar als jij achter je laptop duikt kun je toch voordat je gaat slapen de hond nog even uit laten? Als je toch wakker bent.

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:34

Wij hebben thuis ook een jonge hond van nu 10 maanden. Bij hem merk ik dat als hij wat drukker wordt hij naar buiten moet en behoefte heeft aan beweging. Onze hond wordt dan ook minimaal zo'n 5x op een dag uit gelaten, waarvan meestal 1x per dag baar het bos of naar een omheind veld zodat hij lekker los kan. Het druk doen en opspringen tegen visite deed onze hond eerst ook, maar wij hebben hem die af geleerd door hem compleet te negeren als hij dit deed. Maar dan ook wel meteen belonen als hij wel gewoon rustig was.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:15

Als ik het zo zie lijkt het schema van wandelen niet echt effectief. Maar 1 x een langere wandeling. Zou juist 's morgens ook een langere wandeling doen. Dan kan hij zijn energie kwijt.
Straks als hij ouder is en volgroeit kan je dat vervangen door 's morgens een stuk te fietsen.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:53

LoveGlove schreef:
NoTwixLeft schreef:
Ik raadde een andere hondenschool zoeken aan omdat veel hondenscholen altijd wel op zoek zijn naar vrijwilligers. Dus dan zou je misschien naast een (bevoegd) instructeur ervaring met verschillende honden (en problemen) kunnen op doen. En anders is een keer een les bekijken bij verschillende hondenscholen ook niet verkeerd.

Ja maar raad eens. Ik mag dat niet meer van mijn ouders

Waarom zou je niet als vrijwilliger ergens mogen helpen?

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:21

Omdat ik al vrijwilliger Ben ergens anders. En dat zou voor mij tevens te druk zijn denk ik.

Edit: mijn hond heeft vanmorgen voor de raam weer zitten blaffen. Toen heb ik even gekeken wat ze precies doet. Ze gromt. Ze heeft haar oren 'omhoog' staan. Ja ze heeft flaporen dus eigenlijk gaat dat niet :')
En haar staart staat ook omhoog. Dan lijkt me dat ze inderdaad gewoon haar territorium wil verdedigen. Toch?

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:30

In mijn ogen wel. Ik zou haar dan even bij je roepen. Niet boos worden, maar gewoon even naast je laten liggen.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:33

En met de vakantie in het vooruitzicht?
Is daar geen ruimte om iets te doen?

Het lijkt inderdaad op wat je zegt. Maar het is dus wel aan jou of jouw ouders om te zorgen dat ze er mee stopt, en dus bij jou of je ouders komt en dan ook rustig word. Niet meer gefocust op wat er dus buiten gebeurt. Wat gebeurt er buiten als ze zo tekeer gaat?

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:42

Mizora schreef:
In mijn ogen wel. Ik zou haar dan even bij je roepen. Niet boos worden, maar gewoon even naast je laten liggen.

Ja dat doe ik ook sinds gisteren :)

Nu is mijn neefje hier. Hij is pas 9 maanden. En mijn hond vind dat wel interessant. Doe ik het goed als ik ook mijn hond afleid van mijn neefje, of hem even laat zitten en als hij van hem af blijft beloon?
kiwiwitje schreef:
En met de vakantie in het vooruitzicht?
Is daar geen ruimte om iets te doen?

Het lijkt inderdaad op wat je zegt. Maar het is dus wel aan jou of jouw ouders om te zorgen dat ze er mee stopt, en dus bij jou of je ouders komt en dan ook rustig word. Niet meer gefocust op wat er dus buiten gebeurt. Wat gebeurt er buiten als ze zo tekeer gaat?

Ja, dan doe ik dus vrijwilligerswerk. En de dagen die ik vrij heb wil ik graag met mijn neefje en mijn moeder spenderen. Dat zijn er maar 2 in de week. Ik moet op maandag, woensdag en vrijdag vrijwilligerswerk doen. En zaterdag en zondag moet ik voor geld werken. En, ik heb allang vakantie :')

Bij ons achter in de tuin gaat ze ook altijd voor de poort staan en dan blaffen als ze iets hoort of ziet. Tijdens het wandelen heeft ze dat nooit

akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:47

Waarom niet "verboden terrein" maken bij de raam? Consequent daar weg sturen met een bepaald commando en het probleem is opgelost.
Ook fijn zoals ik al eerder aangaf, je hond leren blaffen op commando om vervolgens het commando "stil" aan te leren, ben je van het blaffen af. Klinkt natuurlijk makkelijker dan het is, maar als je er wat tijd en energie instopt is het beide goed aan te leren.

Wij hebben hele lage vensterbanken, dus mijn hond kan erg makkelijk naar buiten kijken. Zij blaft nooit maar ging wel staan fixeren op honden die voorbij kwamen wat zorgde voor spanning. Dus van de raam aan de voorkant "verboden terrein" gemaakt. Consequent daar weggestuurd (door de hond met mijn lichaam/benen te blokkeren en terug te "duwen/dwingen" tot een bepaald punt, blijven staan tot ze ontspannen ging liggen/zitten of omdraaide en wegliep, klaar). Telkens herhaald, ook als ze al de intentie had om naar de raam toe te lopen en na korte tijd kwam ze niet meer bij de voorraam.

MissYvette4u

Berichten: 2988
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:51

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus als het al gezegd is sorry!

Wat ik mis in de berichten, daag je de hond mentaal uit?
Van veel uitlaten en beweging krijgen ze alleen maar lichamelijke conditie.
Als ik lees dat de hond druk blijft met alles en nog wat lijkt mij dat er te weinig mentale uitdaging is.
Denk aan snuffelmat, kong, antischrokvoerbak, zoekspelletjes, kunstjes etc.

Wat skishino zegt:
Citaat:
Waarom niet "verboden terrein" maken bij de raam? Consequent daar weg sturen met een bepaald commando en het probleem is opgelost.
Ook fijn zoals ik al eerder aangaf, je hond leren blaffen op commando om vervolgens het commando "stil" aan te leren, ben je van het blaffen af. Klinkt natuurlijk makkelijker dan het is, maar als je er wat tijd en energie instopt is het beide goed aan te leren.

Dat is ook onderdeel van de mentale spelletjes!

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 12:03

Ja ik heb haar wel commando's geleerd als rollen en dansen, wat echt leuk is om met haar te doen. Ik ben van plan om haar te leren dat ze ook de andere kan op kan rollen :')

Daar heb ik nu een hoop plezier mee. Maar meer mentale uitdaging is inderdaad wel nodig. Dat klopt. Ik ga het daar ook met mijn ouders over hebben. Want ik weet hoe leuk het is om met je hondjes hersenwerk te doen :))

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:33

Ja ik kan niks voor jou beslissen. En weet niet wat je voor vrijwilligerswerk doet. Maar je zou ook kunnen kijken of je wat minder bij de andere kan werken en kijken of je ergens voor je hond terecht kan. Je mag geen cursus en doet in mijn idee dus ook geen moeite om op een andere manier hulp te krijgen. Alles behalve internet wat aangedragen word kan niet, mag je niet of je doet alles al.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:50

Ach, al dat betweterig gezemel.
De TS is duidelijk bereid zich goed te verdiepen in hondentraining en opvoeding. Ze heeft een energetische hond in een moeilijke fase. Ten eerste vind ik dat ze het helemaal niet slecht doet, en ten tweede zal de hond hoogstwaarschijnlijk vanzelf uit dit soort problemen groeien.
Ik zie dit wel goedkomen, en natuurlijk zijn cursussen handig en leuk, maar beslist geen absolute voorwaarde een hond
goed opgevoed te krijgen.
Laat je niet gekmaken door alle deskundigen hier (mezelf inbegrepen ;) ) Loveglove, veel succes en vooral plezier met je hond.