Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:56

AnnetteFlame schreef:
[ [url=m/WTJrRA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu we het toch over namencombi's hebben meld ik me ook maar.
Jessie (links, 2 en een half) en James (rechts, 2 jaar en 3 maanden). Team Rocket :Y)
April vorig jaar uit het asiel en voor mij aan elkaar gekoppeld en het was liefde op het eerste gezicht met elkaar.


Dat is wel heel mooi, AnnetteFlame. Hebben ze ze in het asiel voor je gekoppeld?

Hier is het inmiddels dan een soort gedoogbeleid. Af en toe wordt er een beetje gebokst, maar niks loopt uit de hand. Maar vrienden zijn t echt niet.

Bloemetje75
Berichten: 1992
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:59

Fabster schreef:
Bloemetje75 schreef:
Mijn katten maken me gek. Weer een levende muis die blijkbaar erg graag in de bijkeuken woont, gezien de hoeveelheid muizenstront onder de wasmachine en onder een kast.....
Waarom heb je dan poezen, vraag ik me regelmatig af!


_O- Mijn vorige kat keek vermaakt toe hoe de muizen rond liepen. Hij vond het een soort tv kijken, denk ik. Niet iets om voor in actie te komen in ieder geval _O- . Vondhij vast nirt de moeite waard. In zijn jonge jaren heeft hij de kippenhokken van de buren beroofd. Aan een kip zat wat meer vlees. Hij deed 2 dagen over een kip en dan ging hij een nieuwe halen := . Dat is natuurlijk heel stout en de buren waren niet blij. Aangezien hij verder toch moeite had met het nieuwe buitenleven (ik woonde eerst op een flat) en constant het hele huis onder piste om zijn territorium te markeren, is hij verhuisd naar mijn zwager. Daar kreeg hij een mooi leven als binnenkat. De pistijd was voorbij. Na 10 jaar moest hij weer naar ons terug, omdat mijn zwager ziek werd. Hij hield nog steeds niet van andere huisdieren, dus bleef hij op de bovenverdieping wonen en sliep bij mijn dochter in bed. Vandaar uit bekeek hij de muizenplaag....

Hij is 19 jaar geworden.


Hier vangen ze dus buiten wel muizen en brengen die soms levend mee naar binnen... maar wat binnen woont, daar delen ze rustig hun brokjes mee.... heb je helemaal niets aan...
Maar toch vind ik ze nog lief. Morgen extra bakken met deksel halen voor de sportschoenen etc. Man's hardloopschoenen maar gewoon weggegooid... die roken blijkbaar het lekkerst om als toilet te gebruiken...

AnnetteFlame

Berichten: 1445
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:00

Fabster schreef:
AnnetteFlame schreef:
[ [url=m/WTJrRA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu we het toch over namencombi's hebben meld ik me ook maar.
Jessie (links, 2 en een half) en James (rechts, 2 jaar en 3 maanden). Team Rocket :Y)
April vorig jaar uit het asiel en voor mij aan elkaar gekoppeld en het was liefde op het eerste gezicht met elkaar.


Dat is wel heel mooi, AnnetteFlame. Hebben ze ze in het asiel voor je gekoppeld?

Hier is het inmiddels dan een soort gedoogbeleid. Af en toe wordt er een beetje gebokst, maar niks loopt uit de hand. Maar vrienden zijn t echt niet.


Oh balen Fabster!

Ja ze zijn in het asiel gekoppeld, tegelijkertijd in een voor beide onbekende ruimte gezet en dat ging dus gelijk goed.
Maar vriendin die daar werkte zei dat ze dat bij dat asiel eigenlijk nooit moeilijkheden mee hebben omdat ze er niet teveel over nadenken en het gewoon doen :')

Edit: waarschijnlijk helpt het ook wel dat ze beide nog redelijk jong waren (1 jaar) en dus ook niet teveel in leeftijd verschillen. En de combi poes/kater

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:07

AnnetteFlame schreef:
Fabster schreef:

Dat is wel heel mooi, AnnetteFlame. Hebben ze ze in het asiel voor je gekoppeld?

Hier is het inmiddels dan een soort gedoogbeleid. Af en toe wordt er een beetje gebokst, maar niks loopt uit de hand. Maar vrienden zijn t echt niet.


Oh balen Fabster!

Ja ze zijn in het asiel gekoppeld, tegelijkertijd in een voor beide onbekende ruimte gezet en dat ging dus gelijk goed.
Maar vriendin die daar werkte zei dat ze dat bij dat asiel eigenlijk nooit moeilijkheden mee hebben omdat ze er niet teveel over nadenken en het gewoon doen :')

Edit: waarschijnlijk helpt het ook wel dat ze beide nog redelijk jong waren (1 jaar) en dus ook niet teveel in leeftijd verschillen. En de combi poes/kater


Ik heb ook poes/kater, maar 1 woonde hier al 5 jaar, toen de poes erbij kwam. Kan me voorstellen dat het op voor beide onbekend terrein makkelijker is. Maar goed, zolang ze elkaar de tent niet uit vechten of de boel onder pissen, vind ik t prima. Alhoewel het natuurlijk leuker is als ze elkaar zo lief vinden.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:13

Ik gooi nieuwe katten en opvangers ook gewoon zo bij mijn eigen katten, gaat vrijwel altijd goed na het eerste aftasten.
2x tot nu toe dat het niet goed ging, de eerste bleek niet met katers te kunnen en ik had toen Jhula nog, de tweede zit nu apart in mijn slaapkamer en krijgt 's avonds laat de woonkamer erbij terwijl die van mij in de gang/keuken/kattenkamer zitten.
Niet ideaal maar continue vechten en een kat die op mijn aanrecht leeft en mijn wasbak als kattenbak gebruikt is nog minder ideaal, op deze manier is er tenminste rust in de tent.

AnnetteFlame

Berichten: 1445
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:21

Och jeetje wat een gedoe! Ik denk idd dat onbekende ruimte een hele grote invloed heeft. Katten zijn natuurlijk ontzettend territoriaal, en degene die er al eerder woonde verdedigt dat en de nieuwkomer heeft het dan moeilijk.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:46

Heel goed observeren wat je kat voor karakter heeft en daar een passende kat bij uitzoeken scheelt al een hoop.
Is je kat wat angstig/onzeker dan kun je er naar mijn ervaring het best een beetje een stoïcijnse kat bij zetten die zich de pis niet lauw laat maken.

Overigens is zo'n stoïcijnse kat met vrijwel alles te combineren, vormt die een mooi buffer tussen katten die elkaar net niet matchen, regelt de boel een beetje en angstige katten trekken zich er aan op zodat ze minder angstig worden.
Jhula en Porthos waren zo en Chloë is ook zo, met 1 blik konden/kan ze regeren maar tegelijk kan en mag alles binnen bepaalde grenzen en waar je met minder stabiele katten gelijk oorlog kunt hebben als er 1 blaast is het bij dit type enkel een blik van 'the fiets?', worden de spreekwoordelijke schouders even opgehaald en klaar.
Gaat de ander dan door en zoekt de confrontatie op dan wordt er even gewaarschuwd met een >;), een staartzwiep en evt een brommetje en als dat genegeerd wordt dan is 1 tik voldoende om de overtreder weer in het gareel te krijgen. :)
Dus ja, hier zie je soms ook wel onenigheid maar loopt het niet uit de hand zoals je soms weleens hoort.
Alleen met Mayla wil het gewoon echt niet, maar die is bang en reageert daardoor al heel defensief wat de anderen niet pikken, reageert daarbij niet op de waarschuwingen (of juist verkeerd) en dan is het dus oorlog. -O-

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:16

Dat is ook vooral waar ik naar ga kijken, wat voor karakters ga ik bij elkaar zetten. Ik ga sowieso voor een niet dominante kat. En relaxed maar actief.


AnnetteFlame schreef:
[ [url=m/WTJrRA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu we het toch over namencombi's hebben meld ik me ook maar.
Jessie (links, 2 en een half) en James (rechts, 2 jaar en 3 maanden). Team Rocket :Y)
April vorig jaar uit het asiel en voor mij aan elkaar gekoppeld en het was liefde op het eerste gezicht met elkaar.


Ohhh ik hoop zo dat ik zo'n match ga maken. <3

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:23

Ik wilde ook zo'n soort naam. Vond donder en bliksem, of timon en pumba erg leuk maar mijn vriend moest er niets van weten.. :n

Uiteindelijk is het dus Sammie en Jessie geworden :+

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:32

Die van mij heet Hirosima in t paspoort maar dat klinkt als een kernramp dus heb dr maar Sima van gemaakt :')

Mando

Berichten: 15714
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:52

Al die namen ik lig hier in een deuk.
_O-

Ik heb allemaal M-tjes kan er ook niets aan doen... eigenlijk wel... Mink heette Link de rest heb ik zelf wel verzonnen.
Miez en Mauz vind ik ook leuk..

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:18

Wij hebben Kito en Zika en krijgen nog een Nishi.

Leuke namen hier.

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:54

Dames die ik nu heb heten guinevere en ismene, vorige katten waar ik zelf de namen aan had gegeven,dat waren nafke en demi....

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:41

De katten van mijn jeugd (moeder en 2 dochters) heette Shela, Moppie en Panter. Daarna kwam Beauty en nu dan mijn eigen Dusty. Dusty is wel de eerste naam die ik zelf heb kunnen kiezen (na meerdere afgekeurde namen door mn vriend) :o

Verder heette die van mn oma Don, Mouse, Donnie (ik wilde hem graag vernoemd hebben naar de eerste Don en dat vond mn oma goed), Marit en Selva O:)

Komen hier wel veel leuke, originele namen voorbij! Daar houd ik wel van

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:06

Hier dus Sonja en Lilo. Niet zelf verzonnen.

Katten uit India: Thomas (vernoemd naar mijn fret Tom), Julius en Shiva (maar noemden we Poes). Deze zijn inmiddels allemaal overleden.

Katten van mijn vriend: Shiro en Zoë. Ook overleden.

Katten bij mijn ouders: Collin en Tijger (ook overleden)

En ik heb nog een Klaartje en Rosie gehad (overleden en Rosie is weggelopen).

Toch heel wat katten gehad in de afgelopen 30 jaar.

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:26

Ik kom mij ook alvast melden! Ga morgen bij twee kittens kijken waarvan ik ééntje uit ga zoeken.. Als dat lukt ;p Er is nog een poesje over en nog een katertje, maar het geslacht maakt mij niet zo veel uit. Ga gewoon kijken welke ik het leukst vind.

Zal morgen wel even foto's plaatsen als alles met zekerheid doorgaat.

Wat een leuke katten hier in het topic, heb de meeste pagina's gelezen. Leuk! Wie weet kan ik nog wat tips van jullie gebruiken bij de opvoeding..

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:28

Kelly_J schreef:
Ik kom mij ook alvast melden! Ga morgen bij twee kittens kijken waarvan ik ééntje uit ga zoeken.. Als dat lukt ;p Er is nog een poesje over en nog een katertje, maar het geslacht maakt mij niet zo veel uit. Ga gewoon kijken welke ik het leukst vind.

Zal morgen wel even foto's plaatsen als alles met zekerheid doorgaat.

Wat een leuke katten hier in het topic, heb de meeste pagina's gelezen. Leuk! Wie weet kan ik nog wat tips van jullie gebruiken bij de opvoeding..


Zou ze beide nemen dubbel zoveel plezier voor alle partijen ;)

AnnetteFlame

Berichten: 1445
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:29

Ik zou dat ook adviseren.
In het asiel waar ik werkte plaatsen we kittens altijd in duo's. Ze leren ontzettend veel aan elkaar, zijn nooit eenzaam en kunnen hun energie lekker bij elkaar kwijt ipv je gordijnen of je bank

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:37

Ja, allebei nemen is zoveel leuker!
Hip en Frey komen uit een asiel waar de kittens in principe niet alleen uitplaatsen. Tenzij er al een andere kat in huis is.
En waar de een gaat, gaat de ander. Echt zo leuk!

Bloodymary
Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:52

Als je er maar een wil, niet doen. Mijn ervaring is juist dat katten alleen veel gelukkiger zijn. Dat kan wellicht anders zijn als ze uit een nest komen hoor. Maar dan nog, niks mis met 1 poes of kater. Vooral poezen hebben juist behoefte aan een groot territorium voor zichzelf.
Maar leuk verder, veel plezier morgen met uitzoeken en van het weekend met het wennen en spelen!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:58

Heeft indestal eigenlijk al een nieuw baasje geboden voor haar rode kitten?

Mijn katten zijn zo leuk samen!
Zouden htk katten beter alleen zin dan raskatten ofzo?
Waar ligt het nou aan?

Morrie

Berichten: 22326
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:23

mijn huiskat is jaren samen geweest met een blinde soortgenoot, sinds zijn dood is ie alleen en dat gaat ook prima. Hij hangt er aan ons (letterlijk, want hij zit altijd op schoot), voorheen zat zijn blinde vriend altijd op schoot.
Mijn stalkatten zijn familie van elkaar, ik heb ook een poos 3 broers gehad, maar die hebben niets met elkaar. 1 broer is zelfs bij de buren gaan wonen ;(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:25

Oh dat is jammer ja. Komt ie nog wel eens buurten?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:26

Die van ons worden gek als ze niet weten waar de ander is of ze niet kunnen zien. Jessie schreeuwde heel de boel bij elkaar toen we ze naar de dierenarts brachten en ze apart in de reismandjes zaten. Bij de DA ook aangegeven dat dit kwam omdat hij sammie kwijt was dus of ze een plekje konden krijgen dat ze elkaar konden zien. Was gelukkig geen probleem. Ze zou wat hokken verplaatsen zodat dit kon. Geen dag spijt dat we er 2 hebben genomen, alleen de uitstapjes naar de DA zijn wat minder leuk voor mijn portemonnee, maar dat heb ik er met alle liefde voor over :j

Morrie

Berichten: 22326
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:30

IMJ schreef:
Oh dat is jammer ja. Komt ie nog wel eens buurten?

nope, sterker nog, als ik bij de buren ben, doet ie net alsof ie mij niet kent :+

Toen de 3 broers gecastreerd werden, moesten ze perse met z'n drieën in 1 hok, anders braken ze de tent af :D