Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:04

Mayla gaat binnenkort weg, alleen nog niet zeker of dat naar een nieuw baasje is of terug naar de opvang.
Als ik daarna hersteld ben van mijn operatie komt er wsl een witte dove kater van nu 5,5-6 maand oud voor korte opvang (castratie en herstel erna, ivm 3 open poezen in de opvang).
Als die weer terug is kijk ik even of er weer een opvanger komt of dat ik er even mee stop, wil ook nog graag een hond aanschaffen en daar mijn aandacht op richten enzo. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:05

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Oh dat is jammer ja. Komt ie nog wel eens buurten?

nope, sterker nog, als ik bij de buren ben, doet ie net alsof ie mij niet kent :+

Toen de 3 broers gecastreerd werden, moesten ze perse met z'n drieën in 1 hok, anders braken ze de tent af :D

Ja familie krijg je hè..

Nou ja! Wat een arrogantie!

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:21

Onze meisjes moeten 14 november weer naar de dierenarts. Dan worden ze geneutraliseerd zoals de man van t asiel zo mooi zei. Half uur auto, nachtje daar, sterilisatie, half uur auto. Nu al medelijden met m'n meisjes!

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:45

Bloodymary schreef:
Als je er maar een wil, niet doen. Mijn ervaring is juist dat katten alleen veel gelukkiger zijn. Dat kan wellicht anders zijn als ze uit een nest komen hoor. Maar dan nog, niks mis met 1 poes of kater. Vooral poezen hebben juist behoefte aan een groot territorium voor zichzelf.
Maar leuk verder, veel plezier morgen met uitzoeken en van het weekend met het wennen en spelen!


Niet mee eens. Ik heb 1 kitten genomen, ging op zich prima in het begin, ik week niet van haar zijde, eerste tijd altijd iemand thuis en ben nu ook wel na zoveel maanden speel moe, maar zij niet. En ondertussen nu druk met contact zoeken met de achterbuur katten door het gaas, maar die willen niks van haar weten. Hier komt er dus 1 bij voor haar.

Ik geloof dat het soms prima gaat als je genoeg tijd hebt voor 1 kitten maar dan moet je wel voor een stoïcijnse luie gaan en full time werken en maar 1 kitten vind ik persoonlijk zielig.

Wel is een goede match belangrijk. Als ze als kitten veel samen optrekken in een nest kun je het beste ook die 2 kiezen. Maar helaas en begrijpelijk willen mensen vaak wel graag een kleur kunnen kiezen.

Wilde/verwilderde poezen blijven over het algemeen bij hun moeder de kater wordt door moeder op een gegeven moment weg gestuurd. Ze jagen solitair maar leven wel in groepen, alleen wel met de ruimte om degene waarmee de klik minder is uit de weg te kunnen gaan, de ruimte in huis schiet nog wel eens te kort.

De Europese korthaar is wel een kat die een wat hogere territorium drift heeft dan sommige andere rassen.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 00:05

Ach het zal ook wel per kat verschillend zijn. De laatste drie die wij hebben gehad waren echt liever alleen.
Net als bij paarden. Ik heb er een die in pension staat en die kan niet alleen zijn, breekt de stal af als het ooit voorkomt.
De andere is met pensioen en staat dag en nacht op het land. Het liefst alleen, dan is die weer het gelukkigst.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:59

Mijn kater gebruikte mij als speelmaatje. Wat best leuk is maar kon er ook wild aan toe gaan. Verstopte zich achter een stoel en besprong mij. Best heel leuk maar deed soms echt zeer.
Ik merkte dat hij toch een speelmaatje zocht. Katertje erbij genomen. Man wat spelen die 2! Wassen elkaar, slapen naast elkaar maar zijn soms ook even apart, de 1 in de tuin terwijl de ander knuffels komt halen binnen.

Ik ben echt blij met nr 2 tot nog toe!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:59

Die van mij had liever het rijk alleen gehouden, denk ik. Maar helaas voor hem....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:01

Is het niet zo dat hetzelfde geslacht beter gaat? Fokster raadde mij weer een kater aan iig. Eigenlijk vooral op haar afgegaan. :)

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:47

Wij hebben de dames gekocht als poes en kater, maar het blijken toch twee dames, aldus 2 dierenartsen. Als ik die 2 zie spelen wassen en samen slapen, denk ik dat het heel goed is dat we er 2 genomen hebben :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:49

Oh hilarisch!

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:54

Haha,ja!
Ben uiteindelijk blij dat Hippie ook gewoon n meisje is moet ik zeggen! Veel handiger als ze straks krols worden etc.
Al worden ze 15 november dus geholpen, arme beestjes!
Zo grappig vanmorgen, Freya rent altijd naar boven om te knuffelen. Zo ook vanmorgen. Maar toen ze door had dat ik niet terug in bed kroop, was ze zo weer beneden :')
Kloppen de vooroordelen dat Freya mij leuker vind en Hippie m'n vriend leuker vindt toch weer, haha!

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:10

Ik hoor weer dat een kater poes combi vaak goed werkt, maar als je een rauwdouwer kater kitten zet bij een miep poes/drama queen kitten dan is dat niet handig denk ik.

Horus is een manwijf en twijfel nog steeds of het slim is daar een poes bij te zetten, Coon poezen worden wel het vaakst aangeboden en katers zijn met een dag weg. :') Komt denk ik doordat de Maine Coon katers groter en imposanter zijn en daardoor gewilder. Iemand deed ergens een oproep, wilde graag een Coon herplaatser en zo groot mogelijk. %)

Uiteindelijk denk ik dat karakter belangrijker is dan geslacht voor een goede match.

Maar ik ben iets leuks tegen gekomen bij een kennis van me die honden en katten opvangt en een nieuw thuis voor zoekt. Een heel leuk kereltje van 7 maanden. Wezen kijken gister en wat een, grappig, vrij, lief en relaxed ventje is het. <3 wie weet komt hij bij ons wonen. Ga nog een paar keer kijken.
Is totaal geen Coon, vermoeden dat er beetje Oosterse korthaar in zit. :D Is met 3 weken oud op straat gevonden.

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:20

Kitty with wings. :')
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:21


Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:26

Leuk stukje.

Moet eerlijk zeggen dat ik me meer zorgen maak dat Horus te ruig gaat spelen met het katertje dan andersom. :')

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:47

Mr purrr neemt weer eens alle ruimte in:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lau op 29-09-17 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:59

Aaahw zo schattig!

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:17

Ik zal het eerst bij één moeten houden. Dit was al moeilijk genoeg om er door te krijgen bij m'n vriend.. :')

Stiekem zit ik er aan te denken om later (als mijn vriend daar ook aan toe is) een volwassen kat op te halen bij het asiel.. Als tweede kat zeg maar. Maar dat zien we dan wel. Eerst vandaag om 17:30 deze twee kittens bekijken! *\o/* Zin in!! *\o/*

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:42

Veel plezier straks Kelly!

Wat een cutie Laura! <3

Ik ga zo weer naar dit schatje kijken
Afbeelding

Afbeelding

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:49

Oooh wat een leukerd jis! Ik wil er ook een nieuwe kat bij maar weet niet wat mr purrr er van vind.

Jojoju

Berichten: 3794
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:19

Wat een poepies allemaal!

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:32

Net even kort geweest met jongste zoon die vind hem niet knap maar wel heel lief. :D Ik heb het zwaar te pakken wat een heerlijk ventje.

Lau schreef:
Oooh wat een leukerd jis! Ik wil er ook een nieuwe kat bij maar weet niet wat mr purrr er van vind.



Ja lastig, Ik denk dat ze goed bij elkaar gaan passen maar blijft toch een gok.

Is mr purrr nog jong?

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:38

Iemand ervaring met een kat kittens laten krijgen en die dan op 1 na wegdoen? Moeder en kind zal wel goed gaan. Maar de andere kat die er nog rondloopt, kan die daar mee overweg?
Ik blijf overwegen om bij Freya de neutralisatie een jaar vooruit de schuiven en er n leuke dekkater op te zetten. We vermoeden dat er siamees in Freya zit. Dus dat geeft vast mooie kittens <3
Ze komt uit n nestje waar ook smockeyblack kittens in zaten :)

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:43

Jis_ schreef:
Net even kort geweest met jongste zoon die vind hem niet knap maar wel heel lief. :D Ik heb het zwaar te pakken wat een heerlijk ventje.

Lau schreef:
Oooh wat een leukerd jis! Ik wil er ook een nieuwe kat bij maar weet niet wat mr purrr er van vind.



Ja lastig, Ik denk dat ze goed bij elkaar gaan passen maar blijft toch een gok.

Is mr purrr nog jong?



Mr purrr is 2, maar bij mijn ouders is hij wel altijd met meerdere katten geweest.
Daar heeft hij vanaf 0 tot een half jaar gewoond. Maar sinds hij hier woont is hij eigenlijk geen andere katten meer gewend. We hebben 2 maanden de zieke kat van mijn vader opgevangen. En dat ging best goed maar dag was omdat ze elkaar al kende. Dus weet niet hoe het met een nieuwe kat zou gaan.

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:57

Lau schreef:
jis_ schreef:


Ja lastig, Ik denk dat ze goed bij elkaar gaan passen maar blijft toch een gok.

Is mr purrr nog jong?



Mr purrr is 2, maar bij mijn ouders is hij wel altijd met meerdere katten geweest.
Daar heeft hij vanaf 0 tot een half jaar gewoond. Maar sinds hij hier woont is hij eigenlijk geen andere katten meer gewend. We hebben 2 maanden de zieke kat van mijn vader opgevangen. En dat ging best goed maar dag was omdat ze elkaar al kende. Dus weet niet hoe het met een nieuwe kat zou gaan.


Dan is hij wel sociaal genoeg voor een soortgenootje er bij lijkt mij.