Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:38

Herkenbaar, soms lijkt het of er een favoriete plek is en dan ineens laat ze die plek weer links liggen, las dat dat wel normaal was. Vandaag lag Horus ineens in een mandje op de bank in de keuken waar ze nog nooit naar om gekeken had.


Kenyada schreef:
Wat een leukerd! Idd grote oren en smal snoetje zeg!


Zit wat Oosterse korthaar in vermoeden we , zijn 2 broertjes lijken meer op elkaar en hebben nog iets meer een Oosterse look.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:49

Ok, dan ga ik misschien toch maar niet voor die, bedankt voor de feedback! Op Zooplus zelf staan overwegend positieve recensies, vandaar. Ik heb bij het inrichten al helemaal rekening gehouden met waar een kat zou passen :') Komt helemaal goed. Lekker shoppen voor het anonieme beestje *\o/*

Van de winter zal ik de kat nog niet op het balkon laten, dan heb ik mooi de tijd om na te denken hoe ik die aan ga pakken. Is best een groot balkon namelijk, langs de hele breedte van het appartement, 9 meter ofzo?

Ronin heeft inderdaad van die typische 'jukbeenderen' nu ik er nog eens naar kijk. Grappig :D

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:02

Ik heb dezelfde gehad als Kenyada of net een ander model maar Mowgli kon er niets mee, te steil.
Maar had hem echt tussen 2 kasten ingeklemd omdat hij zo gammel was.
Daarvoor heb ik deze gehad:
http://www.zooplus.nl/bilder/1/73453_zh ... bora_1.jpg
Maar daarvan brak het deel boven het huisje af na 5 maanden lompe jonge kater. :')
Toen de onderkant ook aan vervanging toe was heb ik deze gekocht:
Afbeelding
Hiervan zakte het sisal na 2,5 jaar gebruik zodanig af dat het voor mij niet meer bruikbaar was, de kattenopvang is er echter ontzettend blij mee dus daar mag hij nog een poosje de katten vermaken. :)
Deze kan ik overigens echt aanraden. fijne prijs en goede kwaliteit voor de prijsklasse. :j
Hij is bij verschillende webshops te koop en de prijs varieert enorm, het loont dus zeker om even te zoeken.

En nu heb ik deze:
Afbeelding
Stukje duurder, maar ontzettend stevig en ik zie de katten soms bijna de hele dag niet omdat ze in/op de krabpaal liggen te maffen. <3
In het huisje onderin passen grote/dikke katten, mijn obesipoes houdt er gewoon ruimte in over en de hangmatten blijven ook aardig recht in vergelijking met de kleinere variant.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:03

Leuk hoor! Spulletjes voor je nieuwe kat shoppen! Ik kan je alleen maar echt een stevige krabpaal aanraden. Ik heb er in 3 maanden tijd zoveel ruzie mee gehad en nu een stevige staan.

Wij hebben ook een krabton en nog een simpele paal in de gang staan. Onze katten gaan of samen bovenin de krabpaal op het kussen liggen, of de ene ligt op het kussen en de ander bovenop de krabton, dus een krabton is ook zeker een succes! Ze liggen er soms zelfs samen op, al past dat eigenlijk niet meer haha

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:08

Profiel
Afbeelding

Zou inderdaad ook net wat meer uitgeven voor meer stevigheid. Gaat ook over het algemeen langer mee.

Je balkon klinkt gaaf, met netten afzetten is een optie.

Veel shop plezier!! :D

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:10

Je zou verder wandplanken kunnen bevestigen op diverse hoogtes en evt van die wandhangmanden (ook wel bekend als Edje).
Daarnaast kun je op een kast een mandje of kleedje neerleggen, een plekje maken in de vensterbank waar de kat lekker warm kan liggen boven de verwarming en naar buiten kan kijken, zorgen voor divers speelgoed, voerspellen etc.
Dingen met veren zijn vaak een hit, net zoals bijv pijpenragertjes die je verbuigt waardoor ze onvoorspelbare bewegingen maken, rietjes, propjes papier, frisdrankdoppen, veters en een hoop katten vinden dingen met catnip of valeriaan ook geweldig maar je zou dat kunnen uittesten door 'goedenacht' thee (of hoe heet dat spul, zit valeriaan in iig) in een oude sok te doen en de sok dicht te knopen.
Speelhengeltjes vinden ze vaak ook leuk, net zoals verenstokjes en van die sponsballetjes (zacht, beetje poreus en vaak 2 verschillende helften qua kleur, bijv paars-geel).

Ronin lijkt idd Oosters te zijn, idd de jukbeendreen maar ook de oorstand.
Ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. :)

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:45

Nou, dit wordt m jongens! :')
http://www.dierenvilla.nl/europet-krabpaal-luxor-chateau-fantasia-antraciet.html

Afbeelding

Ok, en nu even zoeken in een haalbare prijsklasse :+

Ik wilde wel hier en daar wat kleedjes neerleggen inderdaad :j Mijn salontafel heeft aan weerskanten een soort nis waar een kat prima kan liggen, en in het kantoor staat een 'crazy cat-lady storage system' (ook wel bekend als de Kallax van Ikea). Verder natuurlijk gewoon het bankstel en de vensterbank. Ik zal nog wel zien wat voor kattenmeubels ik her en der nog neer zal zetten, maar om te beginnen wil ik gewoon een fatsoenlijk ding voor in de woonkamer :j

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:09

Ik wil die krabpaal!!!!
Superhandig voor 2 buitenkatten. Maar ik pas er zelf ook wel in :D

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:27


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:37

Waar laat je zo n kattenkasteel?! :wow: Bouw je dan een eigen huis voor je katten? _O-

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:47

Die van mij hebben op elke verdieping in t huis zo'n kasteel staan. Buiten dat hebben ze ook op meerdere plaatsen een krabton staan. En dan nog een paar kleinere krabmeubels. :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:49

Rambogirl schreef:
Die van mij hebben op elke verdieping in t huis zo'n kasteel staan. Buiten dat hebben ze ook op meerdere plaatsen een krabton staan. En dan nog een paar kleinere krabmeubels. :o


_O-
Serieus?! :wow: En waar woon jij?

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:24

Ja serieus! Ik vind het heel belangrijk dat mn katten van heel het huis gebruik kunnen maken en genoeg beweging krijgen.

We wonen niet extreem groot ofzo hor. Een 2 onder 1 kap woning.
Maar we vinden een kat ook niet maar gewoon een kat. Het is gewoon een gezinslid.
Vandaar dat ik het ook nog steeds zo moeilijk ermee heb dat er 1 pas is overleden.
Die kwam met zn broertje en zusje van de strooiwagen af toen ze nog maar 2 dagen oud waren. Ik heb ze zelf met de fles grootgebracht. Elke 2 uur wekker zetten om ze eten te geven en uiteindelijk hun oogjes open te zien gaan.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:41

Die van mij hebben een royale krabpaal staan en in de gang ligt een krabmat, in de woonkamer een grote krabton en in de slaapkamer een medium krabton.
Voldoende voor 3 katten lijkt me, al twijfel ik soms om nog een krabpaal bij te kopen ook al weet ik niet waar ik die dan kwijt zou moeten. :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:54

Die van mij loopt buiten. Dus beweging genoeg. De ander nog niet. Die ligt inderdaad heel veel. Die moet ook nodig naar buiten.

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:15

Ik heb vanmiddag deze besteld. Mijn andere is echt aan vervanging toe
Toen ik jinte in huis nam gratis opgehaald en nu maar eens tijd voor een andere
Afbeelding

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:37

Mijn kat is gek op tapijt en karton. Dus hij heeft een kartonnen krabschildpad, een stuk tapijt op karton, een krabpaal en een houten kist. Verder voldoende speelgoed ballen en muizen. Een tunnel en heel veel kussens door het huis.

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 02:42

Gewoon een gratis doos is ook leuk speelgoed. :D
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 02:47

lor1_1984 schreef:
En nu heb ik deze:
[ Afbeelding ]
Stukje duurder, maar ontzettend stevig en ik zie de katten soms bijna de hele dag niet omdat ze in/op de krabpaal liggen te maffen. <3
In het huisje onderin passen grote/dikke katten, mijn obesipoes houdt er gewoon ruimte in over en de hangmatten blijven ook aardig recht in vergelijking met de kleinere variant.


Vind die dingen niet snel mooi maar deze is gaaf!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:36

Jis_ schreef:
Gewoon een gratis doos is ook leuk speelgoed. :D
[ [url=m/j1l679.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja die heeft mr purrr ook zat. Hij is zo dol op karton soms nemen we bij de winkel een doos voor hem mee.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:37

Ik gooi ook vaak gewoon een doos in huis. Is altijd feest.
Hier in de veranda ook verschillende klimplankjes en een ligplank. Liggen ze ook veel. En een boomstam in de tuin. Ook een volière btw, die was in het begin heel interessant maar dat hebben ze opgegeven..:D

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:05

Lekker bezig houden, vooral de binnen/balkon/tuin katten.

Nou ik geloof dat ik goed gegokt heb, wat een wereld kat is het, Laat Horus met haar beetje gemopper lekker links liggen, was al snel met speelgoed aan het spelen. Horus is wat onzeker merk ik. Ze nodigt hem uit en stoot hem af. :D Klappen zijn er nog niet gevallen. Ze ligt nu bij mij op de eettafel en Ronin doet een dutje in de klimboom voor het raam bij de eettafel.

https://youtu.be/AlfQPEckfik

https://youtu.be/A4ZzjLXnBSE

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:24

Met zijn mooie wimpers <3
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:26

Hij doet qua formaat niet eens zo onder voor Horus. Maar Horus is een poes dan ook natuurlijk hè.

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:03

Ja viel me ook op, nou lijkt hij op het filmpje wat groter dan dat hij is. Horus weegt 4,3 kilo en 11 maanden. Groeit nog een kleine 3 jaar door. Ronin is, schat ik, tegen de 2 kilo en 7 maanden. Denk dat hij net onder het gemiddelde zal eindigen, qua huis tuin keuken kater.