Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Een heule dikke buik ... volg je mee?

 
Profiel   

Hallo allemaal!


[ img ]

Ik denk dat deze foto toch wel heel duidelijk is? :)

Dit is Rue! En Rue is hier geboren in mijn Hamstery. Rue is een blauw wildkleur merle vrouw.
Ze heeft een poosje samen gewoond met D'Artagnan, een wildkleur man, en dat heeft dit mooie
buikje opgeleverd.
Ja hoor, volledig bewust en gepland.


[ img ]
Pure Colour's Rue


[ img ]
Philippo's D'Artagnan

Het is een heel lief koppel samen en veelbelovend.

Rue is van 54 gram naar (gister, 4-8) 65 gram gegroeid in een paar dagen tijd. Ik ben heel
benieuwd!

Hoeveel ukken denk jij dat er geboren worden?
Volg je mee? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:21 



 

Omdat volgtopics op BB-HK thuis horen, heb ik het topic van BB naar BB-HK verplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:30 



 
Profiel   

Oh, foutje! Bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:31 



 

Leuk, ik volg! Hoelang draagt een hamster en hoe lang heeft zij nog te gaan? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:41 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Leuk, ik volg! Hoelang draagt een hamster en hoe lang heeft zij nog te gaan? :)


Rusjes dragen voor hun eerste nest 17 dagen. Ik weet niet exact wanneer ze gedekt is dus kan helaas niet veel nuttigs zeggen wanneer het er aan komt. Veelal merk ik dat als het gewicht met 4gr per dag omhoog gaat en dan ineens blijft hangen.
Als het mannetje er bij blijft kan je het zien doordat het mannetje het vrouwtje weer wilt dekken omdat ze begint te ruiken. Maar 9 van de 10 keer blijft hier niets bij het mannetje zitten ;) Dus geduld en afwachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:46 



 
Profiel   

Ohhh zo leuk <3 ik ben dol op hammies! Zelf wel meer van de goudhamsters, maar dwergjes zijn schattiger :P Ik volg graag mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:50 



 
Profiel   

Oh wat een schatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:54 



 
Profiel   

Mag ik vragen wat er gebeurd met de babies? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:55 



 
Profiel   

Ik volg ook hoor :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:55 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Mag ik vragen wat er gebeurd met de babies? :)


Die worden door mama opgevoed en daarna door mij(met veel liefde!) en krijgen een ontzettend goed huisje bij verschillende lieve mensen met grote en ruime huisvestingen. Heb al een vrij gevulde reserveringslijst en krijg iedere dag wel emails met geïnteresseerden. Echter is het zomervakantie geweest, ben ik zelf twee weken weggeweest en waren mijn dieren nog te jong voor een zwangerschap; geduld is dus een schone zaak.
En er verhuisd hier geen hamster naar een te klein hok of een huisvesting die niet voldoet aan de behoefte van de russsiche dwerghamster.

Oh en als het goed is blijft er één uk hier wonen. Maar dat is afhankelijk wat er geboren wordt en hoe de bouw, karakter en kleur is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:58 



 
Profiel   

Wat leuk :) goed dat je daar op let.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 20:29 



 
Profiel   

Dat is je taak als een goede Fokker ;) Vind ik in ieder geval.

Mijn eigen dieren zitten in 100x58 :) Goed voorbeeld doet goed volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 20:33 



 
Profiel   

Rue is momenteel bezig met bevallen. Er wurmde al wel iets onder haar en één uk lag in een ander huisje die is weer mooi aangesloten. Ze kwam even uit haar huisje en had nog duidelijk een dikke buik, gevuld. Dus ze is nog niet klaar ... alle rust; snel weggegaan.

Wel een mooie datum :D Ik hou gewoon van 6 denk ik ..
Spannend hoeveel ukken er geboren worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 09:23 



 
Profiel   

Ohh wat een schatjes de papa en mama <3
Succes met de ukjes! Ben heel benieuwd hoeveel het er zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 09:30 



 
Profiel   

Succes voor Rue!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 10:18 



 
Profiel   

Succes! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 10:43 



 
Profiel   

Succes! Ik hoop dat alles goed gaat. Vraag voor later; waar let je precies op qua bouw van een hamster? Ik weet werkelijk niets van hamsters af :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 11:03 



 
Profiel   

Je kijkt naar de vorm van de kop in tegenstelling tot het lichaam. De oortjes, de ogen, de snuit. De Rus staat bekend om het bolletje zijn dus een hele spitse kop is dan geen vooruitgang.
De kleur is ook nog een uitdaging. Papa D'Artagnan is ongeveer de kleur wildkleur die ze op shows willen zien maar nog een tikkeltje te donker. Merle van mama is nog helemaal niet erkend omdat het niet stabiel is. Haar vader heeft een goede witte band, bij haar is hij vervaagd. Ik hoop dus een merle aan te houden die weer een nette witte band heeft en dat deze ook blijft.
Je wilt ze ook niet te groot fokken, max 55 gram is een prima gewicht.
And last but not least test je op diabetes.

Best een uitdaging :)

Dit is de papa van Rue, ook hier geboren.
[ img ]
Pure Colour's Michelangelo

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 11:11 



 
Profiel   

[ img ]
Hier moeten we het voor nu even mee doen.

Er komt gepiep uit het nest en mama ligt rustig te slapen en poetst af en toe wat ukken. Soms verstard ze ineens en grijpt dan naar dr ukken.. ze moeten wel een beetje voorzichtig met mama doen haha.

Ben heel benieuwd hoeveel het er zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 12:25 



 
Profiel   

xDenies schreef
Je kijkt naar de vorm van de kop in tegenstelling tot het lichaam. De oortjes, de ogen, de snuit. De Rus staat bekend om het bolletje zijn dus een hele spitse kop is dan geen vooruitgang.
De kleur is ook nog een uitdaging. Papa D'Artagnan is ongeveer de kleur wildkleur die ze op shows willen zien maar nog een tikkeltje te donker. Merle van mama is nog helemaal niet erkend omdat het niet stabiel is. Haar vader heeft een goede witte band, bij haar is hij vervaagd. Ik hoop dus een merle aan te houden die weer een nette witte band heeft en dat deze ook blijft.
Je wilt ze ook niet te groot fokken, max 55 gram is een prima gewicht.
And last but not least test je op diabetes.

Best een uitdaging :)

Dit is de papa van Rue, ook hier geboren.
[ [url=m/6iJqh3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pure Colour's Michelangelo


Wat leuk dat je er zo mee bezig bent en ook een doel hebt om naartoe te fokken! Ik vind het wel interessant om te lezen hoe je er dan naar kijkt. Ik hoop voor je dat je gewenste hamstertje ertussen zit :) Gefeliciteerd met het nestje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 13:33 



 
Profiel   

Er zijn al genoeg ongewenste en gedumpte hamsters op de wereld. Dus ik wil inderdaad een goed doel hebben als ik nieuwe ukken op de wereld laat komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 14:00 



 
Profiel   

Aww, nog gefeliciteerd! Papa van Rue is ook erg knap _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 21:16 



 
Profiel   

Knappe Rue!
En tja, ik zwijmel nog steeds bij Michelangelo <3

Ben benieuwd hoe ze het doet, pakt ze het moederschap goed aan denk je? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 21:22 



 
Profiel   

[ img ]
Op mijn fb pagina is een filmpje te zien :)

Het waren acht ukken, helaas lag er één dood. Niet aangevreten maar gewoon aan de zijkant. Zeven rustig krioelende en tevreden ukken met gevulde melkbuikjes liggen in het nest. Zo tevreden dat mama Rue gewoon voorzichtig haar ding doet.

Zeven is wel veel! Niets nieuws voor hier in de Hamstery, maar wel pittig.
Komende 12 dagen zullen erg spannend zijn! Vanaf dag 8 gaan ze veelal zelf eten en dan komt het vaak wel goed! Tot die tijd.. is het aan mama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 22:18 



 
Profiel   

Twee dagen oud!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 15:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen