Wat spin? is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:50

Ik ben niet zo goed in linkjes plaatsen maar op mijn fb kwam een link van Ad langs over een spin van 12cm bij iemand in huis in het hoekje van de kamer: mét een heleboel baby's...

En mijn vriend komt net met een stukje over een nieuwe giftige spin in NL...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:24

Hier heeft mijn man gisteren eentje naar spinnenhemel geholpen, heb 'm niet gezien gelukkig. Zat in de woonkamer en mijn man is na mij komen slapen. := maar hij wilde het wel even vertellen >;)

Anoniem

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:41

Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:25

Ik was meteen naar Alaska verhuisd :')

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:32

Note to myself. Straks in en om het huis spinnen zuigen. Ipv stofzuigen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:31

Ik vind het wel grappig om te bedenken dat er eigenlijk zo'n paar duizend spinnen in en om je huis wonen. Dus je bent nooit spinnenvrij. Hoeveel van die spinnen zouden van die grote joekels zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:40

LoveGlove schreef:
Ik vind het wel grappig om te bedenken dat er eigenlijk zo'n paar duizend spinnen in en om je huis wonen. Dus je bent nooit spinnenvrij. Hoeveel van die spinnen zouden van die grote joekels zijn?




SHHHHHHH

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:33

ALLEMAAL! ~~}>

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:39

Jee die is groot! En al die babies! Die zijn al veels te groot laat staan dat moedermonster.
Maar hoe kan dit ineens in de slaapkamer zitten dan? Of kwam ze terug van vakantie ofzo?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:17

Oeh spinnen. Enge maar interessante beesten. Er kropen laatst 4 a 5 van deze joekels over de muur bij stal. Ik dacht even goed bezig te zijn en de webben weg te halen voor het raam. En als ik in het rond kijk zie ik wel 3 handen vol van die heerlijke trechterspinnen
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:52

Ik kwam uurtje geleden thuis, doe nietsvermoedend poortje naar het pad van de voordeuren van ons huizenblok open. Pad zelf is zo ongeveer 2,5 à 3m breed.
Loop ik VOL met mijn gezicht in een web!

Spring achteruit, kijk rond... had een joekel van een kruisspin een web gemaakt tussen de muur aan de ene kant en de tuindraad van de buren aan de andere kant, dwars over het pad.

Ben het blokje om gegaan om via de andere ingang naar binnen te kunnen :')

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:08

LoveGlove schreef:
Ik vind het wel grappig om te bedenken dat er eigenlijk zo'n paar duizend spinnen in en om je huis wonen. Dus je bent nooit spinnenvrij. Hoeveel van die spinnen zouden van die grote joekels zijn?


En op stal. Jaaaaaren geleden werd bij ons op stal verbouwd. Oude stallen werden afgebroken voor mooie nieuwe stallen. Als we daar dan wel eens s avonds waren en even rustig zaten op onze plastic stoeltjes, dan zag je (en hoorde je soms ook) de spinnen in de rondte rennen. Op zoek naar een nieuw huisje. En ja daar waren echt joekels bij. Zo groot had ik ze echt nog nooit gezien.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:20

Babootje schreef:
LoveGlove schreef:
Ik vind het wel grappig om te bedenken dat er eigenlijk zo'n paar duizend spinnen in en om je huis wonen. Dus je bent nooit spinnenvrij. Hoeveel van die spinnen zouden van die grote joekels zijn?


En op stal. Jaaaaaren geleden werd bij ons op stal verbouwd. Oude stallen werden afgebroken voor mooie nieuwe stallen. Als we daar dan wel eens s avonds waren en even rustig zaten op onze plastic stoeltjes, dan zag je (en hoorde je soms ook) de spinnen in de rondte rennen. Op zoek naar een nieuw huisje. En ja daar waren echt joekels bij. Zo groot had ik ze echt nog nooit gezien.

Dat zie ik voor me. Zie je ze allemaal
Voor je neus rondracen :')

Dan zijn het allemaal Max Verstappens _O-

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:58

Afbeelding

Ik dacht gelijk aan dit topic haha

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:01

Als alleen mijn honden aan spinnenjagen deden. Eentje is te lui, die andere is ook bang voor spinnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:53

claudiadvx schreef:
Oeh spinnen. Enge maar interessante beesten. Er kropen laatst 4 a 5 van deze joekels over de muur bij stal. Ik dacht even goed bezig te zijn en de webben weg te halen voor het raam. En als ik in het rond kijk zie ik wel 3 handen vol van die heerlijke trechterspinnen
[ [url=m/QSbR9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou een andere stal zoeken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:56

Afbeelding
Vanmorgen ook bezoek :(

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:19

Robin_S schreef:
[ [url=m/gHjisg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen ook bezoek :(

Gezellig :')

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:19

Robin_S schreef:
[ [url=m/gHjisg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen ook bezoek :(

Gezellig zeg. Ook nog koffie gedronken samen? :')

Edit: sorry voor de dubbel quote. Hij had blijkbaar geen zin om te editen

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:02

Robin_S schreef:
claudiadvx schreef:
Oeh spinnen. Enge maar interessante beesten. Er kropen laatst 4 a 5 van deze joekels over de muur bij stal. Ik dacht even goed bezig te zijn en de webben weg te halen voor het raam. En als ik in het rond kijk zie ik wel 3 handen vol van die heerlijke trechterspinnen
[ [url=m/QSbR9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou een andere stal zoeken haha


Zolang ze zitten waar ze zitten en niet in de weg lopen met ik er niet op. Maar zodra ze bewegen of in het zicht zijn moet. Ie. Dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:33

LoveGlove schreef:
Robin_S schreef:
[ [url=m/gHjisg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen ook bezoek :(

Gezellig zeg. Ook nog koffie gedronken samen? :')

Edit: sorry voor de dubbel quote. Hij had blijkbaar geen zin om te editen


Hahaha :')

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:54

Ik heb vanmorgen ook bezoek gehad. Ik schrok me dood, want ik stond bijna op die spin :')
Het was gelukkig geen joekel van een huisspin, maar ik schrok wel. Hij zat ook op de meest onlogische plek die je je kunt bedenken: tussen de deurspleet op de grond. En ik moest die deur open maken, dus dan moet dat beest gaan rennen :')

Dat is al nummer 3 van die huisspinnen die langs zijn gekomen in ons huis, in één week :')

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:58

Ik ben inmiddels niet meer bang voor trechterspinnen, hooiwagens, en overige klein spul.
Maar heb nog steeds een afschuwelijke hekel aan de dikke hardlopers en kruisspinnen.
Helaas heb ik die laatste genoeg in de tuin

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:43

Even een tijdje niet gekeken maar heb alleen maar een hele hoop enge dingen gemist zie ik := Ik wilde dus altijd naar australië maar gok dat die enge beesten daar mijn keuze wel flink beïnvloeden lol.

Voor de spinnenkenners onder ons. Mijn moeder had van de week echt een mega rare spin op film gezet. Een heel harig ding met een dik oranje schild met stippen op zijn rug :? Ik zweer het, het leek echt gewoon een paddestoel die hij op zijn rug meedroeg. Iemand die weet wat dat voor spin moet zijn? :')

Edit: volgens mij heb ik hem al gevonden. En als ik het moet geloven is het een drachtig vrouwtje ;(
Afbeelding

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:14

Viervlekwielwebspin. Leuk voor scrabble. Of galgje.