Wat spin? is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:57


LoveGlove

Berichten: 7920
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:28

Ik open dit topic en ik lach me dood _O-

Ik ben bang voor heel veel spinnen. Maar vogelspinnen echt niet :')
Die houd ik op mijn dooie gemakje vast. Ik heb er een foto van, maar die staat op mijn laptop. Ben te lui om hem aan te zetten :')

Ik ben echt raar. Want ik ben nergens bang voor. Met wespen blijf ik rustig zitten. Er zat pasgeleden een dikke vette groene Libelle op mijn been. Rustig laten zitten :')
Zit er een mug op mijn kamer, boejeeee :')

Dan steekt die me maar. Muggen moeten ook iets te doen hebben :')
Ik ben laatst wel door bedwantsen gebeten op kamp. We sliepen in stapelbedden, en ik ben natuurlijk niet de enige die daar slaapt. Nouja, die bulten zijn veel erger als muggenbulten.

Ik ben helemaal gek van slangen enzo. Geef me zo'n groene leguaan van anderhalve meter, en ik geniet ervan om die op schoot te hebben.

Ga zo maar door. Kheb ook een zee-arend vast gehouden. Ik heb op een olifant gezeten :')
Van alles.

Maar kom echt niet aan met een trilspinnetje, want dan ren ik gillend weg _O-

Edit: toch maar mijn laptop aangezet. Ik MOET mensen bang maken hier _O-

Lekker op mijn dooie gemak een volgespinnetje vasthouden. Serieus, dat is echt nog een kleine. Ze was heel jong hier. Ze is ondertussen flink gegroeid :j
Afbeelding

Afbeelding

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:14

Mooie Brachypelma albopilosum, LoveGlove. :D Is ze van jou?

Hier gaan de vogelspinnen alleen 's nachts aan de wandel. Met etenstijd willen ze ook weleens actief worden, maar voor de rest van de tijd zitten ze stil. Eigenlijk zijn ze maar saai. :=


Ik doe ook maar even wat familiefoto's showen. :D

Mijn A. geniculata a.k.a. mrs. Fluffbutt
Afbeelding

Mijn Pluisje ( G. rosea)
Afbeelding

Mijn Blue (C. cyaneopubescens)
Afbeelding

Oedipus(E. pachypus)
Afbeelding

En ik heb nog een paar Brachypelma en Poecilotheria soorten en een N. incei "gold". De laatste gaat binnenkort naar zijn nieuwe chickie, want hij is nu volwassen.

LoveGlove

Berichten: 7920
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:19

Adamootje schreef:
Mooie Brachypelma albopilosum, LoveGlove. :D Is ze van jou?

Hier gaan de vogelspinnen alleen 's nachts aan de wandel. Met etenstijd willen ze ook weleens actief worden, maar voor de rest van de tijd zitten ze stil. Eigenlijk zijn ze maar saai. :=


Ik doe ook maar even wat familiefoto's showen. :D

Mijn A. geniculata a.k.a. mrs. Fluffbutt
[ [url=m/eaqWKO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Pluisje ( G. rosea)
[ [url=m/QV23SW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Blue (C. cyaneopubescens)
[ [url=m/nGbRaF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oedipus(E. pachypus)
[ [url=m/XazrTz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb nog een paar Brachypelma en Poecilotheria soorten en een N. incei "gold". De laatste gaat binnenkort naar zijn nieuwe chickie, want hij is nu volwassen.

Nee, de spin is niet van mij. Ze is van een stichting waar ik vrijwillig werk. En er zijn ook nog 2 andere vogelspinnen, maar die mogen we niet vasthouden.

Die andere twee zijn een Mexicaanse roodknie en een Chileense vogelspin.

En voor de angsthaasjes hier, durven jullie dit? :')

Afbeelding

Ik zag het gisteren op instagram langskomen, en ik moest meteen aan dit topic denken _O-

Dat zou ik met dat spinnetje niet durven :')
Met een vogelspin weer wel

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:29

Jullie zin niet helemaal oké! %)

Ik pak ook de stofzuiger voor zo'n grote snelle zwarte en zelfs dat vind ik te dichtbij.. :roll:

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:31

Leuk! Ik heb zowel de Mexicaanse roodknie (B. smithi, inmiddels heeft deze soort een andere naam gekregen: B. hamorii) als de Chileense (G. rosea).

Er zijn trouwens genoeg behoorlijk giftige vogelspinnen, bijvoorbeeld de Afrikaanse en Aziatische soorten. Met die spinnen zou ik dat ook niet aandurven hoor, om zo'n foto te maken. :D

IMJ, kom je gezellig langs om mijn spinnen te knuffelen? *\o/*

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:37

Ja leuk -O-

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:18

Met dank aan Google: spinnenoverlast.nl. staat als reclame hieronder.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:27

Haha wat een heerlijk topic is dit. Hier ook als de dood voor spinnen, maar vind het inderdaad ook wel weer zielig om ze op te zuigen met een stofzuiger. Toch eindigen ze toch meestal wel daar... We laten nu elk jaar een spinnenverdelger komen, die man is echt mijn beste vriend :D
Ondanks dat ik echt kan gillen van die beesten vind ik ze ook een soort van fascinerend? Want waarom zijn wij reuze als mensen zo vaak bang voor deze kleine onschuldige beestjes? :')

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:49

Heerlijk topic!

Bij ons thuis ben ik degene die de spinnen vangt en weer buiten uit zet (en dus niet dood maakt).
Mijn lief is een mega held maar spinnen durft ie niet :')

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:01

julie0307 schreef:


Dit soort ongelukken gebeuren vaker!
Zoek maar eens op "auto over de kop door spin"
4 juli 2017
15 februari 2017
24 september 2016
.
.
.
Ik was begin juli in Schotland en daar sprak ik iemand die dat ook had meegemaakt. Ze deed de zonneklep naar beneden en schrok zo hard van een spin die daar zat dat ze de auto over de kop had laten gaan... Nu ben ik niet bang voor spinnen, maar ik zou er een behoorlijke schrik reactie hebben als er een spin naar beneden kwam met dat ik de zonneklep uit klap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:07




:=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:18

Hier is er ook een max 4 poten regel. _O- Het erge is dat mijn hond ook bang is voor zoemers. Spinnen niet zo, daar kijkt ze eerder wantrouwig naar (ze begrijpt die dingen niet.) maar alles wat zoemt gaat ze voor lopen. _O- Dus waar ze met spinnen nog wel een hulp kan zijn (ze wil haar pootje er wel eens op zetten ter onderzoek.) sta ik er met zoemende insecten alleen voor. _O- Hele snelle spinnen vindt ze ook niks. _O-

Eergisteren zat hier een huisspin binnen maar echt een kanjer. Zo groot als mijn hand incl. poten (ik heb wel kleine handjes maar toch. := ).
Mijn man lag al in bed (net, hij sliep nog lang niet) en die is dus moeten op staan. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:24

Ayasha schreef:
Hier is er ook een max 4 poten regel. _O- Het erge is dat mijn hond ook bang is voor zoemers. Spinnen niet zo, daar kijkt ze eerder wantrouwig naar (ze begrijpt die dingen niet.) maar alles wat zoemt gaat ze voor lopen. _O- Dus waar ze met spinnen nog wel een hulp kan zijn (ze wil haar pootje er wel eens op zetten ter onderzoek.) sta ik er met zoemende insecten alleen voor. _O- Hele snelle spinnen vindt ze ook niks. _O-

Eergisteren zat hier een huisspin binnen maar echt een kanjer. Zo groot als mijn hand incl. poten (ik heb wel kleine handjes maar toch. := ).
Mijn man lag al in bed (net, hij sliep nog lang niet) en die is dus moeten op staan. _O-



Ohnee. :') Toen mijn ouders een keer niet thuis waren (vader is de grote spinnenvanger) zat er een enorme dikke in huis, die heel hard rondliep. Ik ben toen maar bij een vriendin gaan slapen. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:28

_O- Kijk zo iets kan mij dus ook perfect overkomen. :j
We hebben hier een tijd last gehad van wespen, maar echt belachelijk grote wespen, de eerste die we vonden dachten we dat het een koningin was (ze zijn allemaal behoorlijk versuft als we ze vinden dus we konden haar veilig goed bekijken.) maar de volgende die tevoorschijn kwamen (de ene suf, de andere actiever) waren allemaal even groot dus wellicht waren het hoornaars. Anyhow, toen de eerste die wel nog levendig was naar buiten kwam was ik dus alleen. :roll: Ik had een bakje water onder aan de deur staan want ik was aan het poetsen oid en moest dat nog uit gieten maar zodra ik dat beest had gezien heb ik mijn hond gepakt en mijn kleine laptop en mijn moeder gestuurd dat er een beest zat en ik naar haar kwam tot mijn man thuis was. :o Maar voor ik de deur uit was vloog die debiel tegen de muur en viel zo in het bakje water. := (blijkbaar dus toch niet helemaal levendig want zo onhandig zijn ze normaal niet als ze in orde zijn.)

Dus heb het bakje water buiten uit gegoten tussen de struiken zodat ze kon op drogen zonder te verbranden -was redelijk warm die dag- maar dan wel BUITEN! :')

De andere die tevoorschijn kwamen hadden minder pech want tegen die tijd had ik ontdekt dat haarspray ze lang genoeg immobiliseert om er een kommetje oid over te zetten tot mijn man thuis kwam om ze dood te maken. :o
Ik durf ze nl ook niet dood maken, niet omdat ze in de aanval kunnen gaan maar omdat verschrikkelijke geluid dat ze maken als je dat doet.. (dat kraken)

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat als ik een doek in de buurt heb liggen en ik gooi die er op voor ik er met iets op ram, dat dat gekraak dan niet zo voel en hoorbaar is.... :=

En toen ik dat ontdekte stond ik veel te trots langs mijn platte wesp denkende "kijk mij eens voor mezelf leren zorgen." _O- _O- Ik ben f*cking 27 eind van de maand!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-08-17 11:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:30

Ik ben niet extreem bang voor spinnen (al durf ik ze niet te vangen/doden), maar van al die verhalen hier krijg ik spontaan kippenvel :=
...En toch vind ik het wel intressant oid, want ik heb dit hele topic aandachtig gelezen :')

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:04

Ik woon in Australië :=

Ik heb een keer een hele grote huntsman spider in de auto gehad.. Hij kroop vlak voor me op het dashboard naar de passagierskant. Ik begon kei en keihard te gillen, meisjes in de auto raakten in paniek want zij snapten niet waarom ik zo overstuur was :') heb gelukkig nog wel de auto netjes aan de kant kunnen krijgen (soort van).
Het vervelende was dat mijn deur niet van binnen open kon :+ ik had het raam open dus probeerde met mijn arm eroverheen de deur van buiten open te maken, het raam zat echter net iets te hoog. Uiteindelijk kwam het besef dat dan misschien het raam lager moest, maar heb er een flinke blauwe plek aan over gehouden. Daarna belandde ik met mijn blote voetjes (slippers op het dashboard bij de spin :') ) op het hete asfalt (het was 40 graden). Uiteindelijk hebben we de spin met een slipper de auto uitgemept.

Zulke dingen zie ik dus regelmatig bij ons op stal en soms zelfs in huis :=


Afbeelding

Deze is nog klein..

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:06

Reminder to myself: zodra ik thuis ben Australie van mijn lijstje landen-die-ik-nog-wil-zien schrappen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:07

In australië zijn alle enge kleine beestjes van hier uitgerust om mensen te doden. :') Het is er prachtig van wat ik op foto's zie maar voor mensen als ik volgens mij een soort hel op aarde wat betreft insecten en spinnen. _O-

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:07

Wauw Undefined... ik had echt volslagen in paniek tegen een boom aangereden als ik een fiets huntsman over het dashboard had zien kruipen.. En als ik de deur niet open had gekregen had ik waarschijnlijk mijn ruit ingetikt met mijn emergency-hamemer :') Kijk van die minispinnetjes, dan gaat m'n hard onwijs hard kloppen, ga ik rustig rijden en zet ik de auto stil ergens waar het kan om daarna even in paniek te raken en iemand vriendelijk te verzoeken om het weg te halen.
Maar een huntsman.. mijn hemel. Heb nu al overal jeuk en ga straks de auto 10x controleren volgens mij voordat ik instap :')

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:17

ohh men ik heb net zo hard heel stiekem gelachen op t werk om dit topic maar dan vooral om t filmpje van Resistance _O-

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:17

Ik wilde nog een keer naar Australië maar ik denk dat ik er vanaf zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:17

Wat maakt voor jullie een vogelspin dan minder eng dan elke andere spin? :+
Ik vind ze allemaal poedersuiker. Ze mogen allemaal ophoepelen!

MAAR!! Ik heb een nog grotere hekel aan muggen en vliegen enzo, dus ALS er een spin in mn huis zit en hij zit keurig in het hoekje bij het plafond en blijft daar, DAN mag hij blijven leven en blijven zitten. Gaat hij me echter bedreigen of gaat hij bewegen of wilt hij verhuizen terwijl ik het zie, dan is het tijd om hem te doden. Mijn persoonlijke ruimte met spinnen is een ruime straal van minimaal 3 meter rondom mij. Dus ze moeten ook niet op het plafond boven me gaan hangen ofzo :')

Ik kan ook echt gillen en trappelen als er 1 over de grond rent (de reactie die veel mensen bij muizen hebben), en als hij dan onder de bank kruipt nou dan zit er echt een monster onder mn bank hoor, zo'n 1 die je enkels vast grijpt en die tussen je tenen wilt bijten of stiekem onder je broekspijp kruipt. No fcking way dat ik daar dan blijf zitten :oo

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:51

Hahaha dit topic is geniaal en ik pas precies tussen de bange mensen hier, mijn vriend heeft er van de week een van balkon geflikkerd, de kat was er gewoon mee aan het spelen bah :r

En ik zat maar te gillen dat ie dat ding heel snel kwijt moest worden.
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:57

Wheeeeeeee... Ik wil zo graag naar australie maar ik denk echt dat ik eerst op angstcursus moet hiervoor