Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 21 [ 509 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

 
Profiel   

liesje84 schreef
DA bellen leek mij wel handig om ontlasting in te leveren en meds te krijgen ;)

We hebben een abonnement op de DA :D, we komen er bijna dagelijks, dus de behandeling etc. en de diagnose komt wel goed. Laat ik het zo uitdrukken: met wat wij daar inmiddels gebracht hebben kan je een héél leuk paard kopen ;)

Maar zonder gekheid. Ik denk dat ik er een toch wel plausibele verklaring voor heb. We hebben op het terras een aantal bloempotten met héél vies oud water staan, en ja, dat is natuurlijk erg lekker. Vermoedelijk is dat de oorzaak van de diarree bij beiden. We kijken het een aantal dagen aan, houdt de diarree aan, dan verzamelen we drie dagen ontlasting en mag er even een snap-test gedaan worden.


Ik heb trouwens een heel aardig stukje over Giardia gelezen, met heel veel humor. https://www.cattery-spotselot.nl/sub/giardia/

Meesterlijk, zeker het lezen waard :D :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:29 



 
Profiel   

DA heeft net even de buik gevoeld (we waren er controle van de wond) en ze heeft mooie harde keutels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 16:45 



 
Profiel   

Gelukkig maar! Hoe gaat het eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:31 



 
Profiel   

Mwah...matigjes. Ze eet wel wat, maar om nu te zeggen dat ze er vet van zal worden...nee :n
Vandaag heb ik die rotkraag eraf geknipt, en ze begon meteen te drinken (deed ze met sonde/kraag ook niet). Laten we hopen dat ze het eten dan ook oppikt. Meer kunnen we niet meer voor haar doen helaas.
Vannacht heeft ze wat gegeten, vanochtend ook wat, tussendoor nog wat snoepjes en wat brokjes en een friezeltje kabeljauw. Ze lijkt bang te zijn om te eten, ze loopt namelijk wel steeds de bakjes te inspecteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:57 



 
Profiel   

Vergeet niet dat de keel nu geirriteerd is van de sonde he. Het zal best nog gevoelig zijn. Ook al is het niet veel, ze eet. En dat is geweldig. Laat ze even bijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:06 



 
Profiel   

dorothea schreef
liesje84 schreef
DA bellen leek mij wel handig om ontlasting in te leveren en meds te krijgen ;)

We hebben een abonnement op de DA :D, we komen er bijna dagelijks, dus de behandeling etc. en de diagnose komt wel goed. Laat ik het zo uitdrukken: met wat wij daar inmiddels gebracht hebben kan je een héél leuk paard kopen ;)

Maar zonder gekheid. Ik denk dat ik er een toch wel plausibele verklaring voor heb. We hebben op het terras een aantal bloempotten met héél vies oud water staan, en ja, dat is natuurlijk erg lekker. Vermoedelijk is dat de oorzaak van de diarree bij beiden. We kijken het een aantal dagen aan, houdt de diarree aan, dan verzamelen we drie dagen ontlasting en mag er even een snap-test gedaan worden.


Ik heb trouwens een heel aardig stukje over Giardia gelezen, met heel veel humor. https://www.cattery-spotselot.nl/sub/giardia/

Meesterlijk, zeker het lezen waard :D :D


Die kun je zelf ook bestellen en doen. Scheelt je een paar tientjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:12 



 
Profiel   

Goof schreef
Vergeet niet dat de keel nu geirriteerd is van de sonde he. Het zal best nog gevoelig zijn. Ook al is het niet veel, ze eet. En dat is geweldig. Laat ze even bijkomen.

Doen we ook! En we proberen van alles. Ze eet dus Whiskas snoepjes, ze at wat Cat Snack, toch wel wat 'oude-wijvenbrokjes' van RC dus net ook een klein handje kittenbrokjes van RC :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:20 



 
Profiel   

@ladygiroc: vandaag bij beide weer keurige keutels, gelukkig dus niet nodig. Is het toch dat vieze water geweest! Mocht het ooit nodig zijn, dan dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:22 



 
Profiel   

ZE ZIT TE ETEN!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:30 



 
Profiel   

Woehoe *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:31 



 
Profiel   

Superrr! Helemaal blij voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:41 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:49 



 
Profiel   

Jeejj *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:10 



 
Profiel   

Dit is echt té bijzonder: ze heeft vandaag natuurlijk al het één en ander naar binnen gewerkt, maar grotendeels op ons aangeven. Zojuist liep ze uit zichzelf naar de bakjes met natvoer die daar voor de andere poezen staan en begon ze zowaar te eten. We hebben samen een potje zitten janken, zo blij zijn we!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:53 



 
Profiel   

Wat goed!

Kwijlde ze echt uit haar mond? Ik heb een aantal keren een maagsonde gehad door mn neus en kreeg er een loopneus van.

Ik vind het echt knap dat mensen en vooral kleine kinderen er goed mee om kunnen gaan, want ik vond het vreselijk. Een mens kun je het nog uitleggen, maar een dier voelt alleen iets wat er niet hoort. Misschien dat een dier zelfs ''opgeeft'' omdat ze denken dat ze niet oke zijn. Ze weten niet hoe en waar dat gevoel vandaan komt, wanneer het eindigt etc. Het voelt alleen maar niet goed.

Succes verder!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:57 



 
Profiel   

Ik zou bijna mee huilen. Ik heb er ook twee thuis en zou ook alles voor ze geven. Het is jullie gegund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:43 



 
Profiel   

Jeetje wat goed! Ik hoop zo dat het voortzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 10:48 



 

Super! Op naar nog meer goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:58 



 
Profiel   

Omdat dit topic inmiddels ruim 15 pagina's heeft en zich ontwikkeld heeft als een Volgtopic verplaats ik het naar BB-HK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 15:21 



 
Profiel   

Update Cajou: ze is er vannacht 4x uitgeweest om te eten. Alleen ziet de wond er slecht uit, dus daar gaan we morgen even voor terug. Probleem is dat als we 'm afdekken met gaas, watten en band ze er constant aan zit te krabben, doen we het niet, dan krabt ze er ook wel aan maar een stuk minder...dus wat is het minst slecht van de twee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 08:48 



 
Profiel   

Goed invetten met honingzalf om de genezing te bevorderen?
Jeuk is meestal wel een teken van genezing. Maar inderdaad balen dat ze met hun pootjes zo hardhandig jeuken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:05 



 

Honingzalf heb ik de idd super ervaring mee.
Wat fijn dat ze eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:26 



 
Profiel   

Het eten is super! De rest laat ik aan de artsen over ter beoordeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:48 



 
Profiel   

Nagels van de poot waar ze mee krabt even stomp knippen en eventueel even vijlen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:59 



 
Profiel   

Nagels zijn al geknipt, honingzalf (Dermiel) vindt ze niets :D , en we gaan morgen even naar de DA ter beoordeling van de wond en om deze even goed schoon te laten maken. Daar zijn we vermoedelijk zelf net iets te voorzichtig voor. Heb de wond zelf even schoongemaakt met roze spul (Hibiscrub?) en ingesmeerd met Betadinezalf. Iets zegt me ook ook dat het voor nu wel goed is dat de boel een beetje open blijft, zodat de troep eruit kan, want het is volgens mij wel wat ontstoken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 10:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 21 [ 509 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen