Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 21 [ 509 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

 
Profiel   

Enige tijd geleden is een van onze poezen begonnen met diarree, overgeven en daarna sloomheid. Dus afgelopen zondag met spoed naar de kliniek, hier een injectie gekregen en het leek beter te gaan. Maandagochtend wat gegeten, 's middags nam het zo snel af dat we weer naar de DA zijn gegaan en het verstandiger was om haar daar te laten. Hier heeft ze dus vanaf maandag gelegen tot en met zaterdag. Ze heeft alle mogelijke onderzoeken gekregen: echo, röntgen, alle bloedwaarden zijn gecheckt, alles is goed....maar nog altijd niet eten en veel kwijlen - wat betekent dat ze misselijk is. Inmiddels is ze aan de sondevoeding/medicatie en thuis, en we hopen dat ze in haar eigen omgeving toch wat opknapt.
Wat me het meest beangstigd is ze nog steeds geen diagnose hebben kunnen stellen en dus eigenlijk niet zo goed weten wat nu?? Wel wordt er nog gewacht op het onderzoek van haar ontlasting op eventuele parasieten en andere rare zaken. Een biopt van haar darmen is de laatste strohalm, maar dit is toch een operatie, dus dit doen we als er echt niets anders meer mogelijk is.
Is er misschien iemand op Bokt die denkt: hé, dat klinkt bekend! Heb je hier al aan gedacht? We willen haar echt niet verliezen ;( ;(



Laatst bijgewerkt door RianneH op 23-09-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg-tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 22:06 



 
Profiel   

Er is ook goed in de bek van de kat gekeken? Ook foto van het hoofd gemaakt?
Heb zelf vroeger een gehad die ook kwijlde en slecht at,maar die bleek een tumor in de kaakholte te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 22:09 



 
Profiel   

Van haar hoofd is een foto gemaakt. En er is goed in haar bekje gekeken. Iets in haar bekje zou alleen de diarree niet verklaren. En als er een flinke haarbal zou zitten bovenin zouden ze de sonde nooit hebben kunnen inbrengen. Op de echo was er geen haarbal zichtbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 22:52 



 
Profiel   

Weet je zeker dat er echt goed in het bekkie is gekeken? Wat voor ras is het?

Bij mijn kat zijn er afgelopen weken ook genoeg onderzoeken geweest, tot er 1 DA was die concludeerde dat heel het bekkie en keel ontstoken is. Ondanks dat er dus 2 andere da's naar gekeken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:08 



 
Profiel   

Is er al iets van antibiotica ingezet? Het doet me denken aan mijn kater, hij bleek toen alvleesklierontsteking te hebben. Dat komt in de bloedwaarden erg slecht naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:09 



 
Profiel   

Afgelopen januari hebben we flink gedokterd met onze kater. Hij begon langzamer zijn brok te eten totdat hij na een tijdje amper meer iets had. Vanaf daar was het echt zoeken. Hij had een paar maanden daarvoor een gebitsbehandeling gehad. Zijn gebitje toch weer gecontroleerd, bleek een voortandje los te zitten, die verwijderd. Bloedonderzoek waar niets uit kwam. Ontlasting kwam niets uit en oogte verder wel heel goed. Soepel buik etc. Uiteindelijk een zware antibioticakuur gehad omdat we het niet wisten. Hielp ook niet. Waren ondertussen al veranderd van voer en bakjes. En als allerlaatste een kuur pijnstilling en anti-misselijkheidstabletjes. Dit hielp eindelijk. Maar meneer blieft zijn Hill's brokjes alleen eenmaal per dag uit een plastic bakje. Als we hem meerdere malen per dag voeren eet hij niet alles op en een metalen of porceleine bakje is helemaal uit den boze.

Ik snap heel goed dat je het ondertussen niet meer weet. Wij zijn om een gegeven moment maar alles gaan proberen wat in ons op kwam. Gelukkig heel fijn geadviseerd door de dierenarts maar ook andere dierenartsen geraadpleegd. Wij hielden hem gelukkig wel een beetje aan het eten met ad herstel voer van Hills of Royal Canin zodat hij geen sondevoeding heeft hoeven krijgen. Krijg daardoor het idee dat jullie kat er veel slechter aan toe is.

Om positief af te sluiten hebben we nu een kat die super fit en actief is. Vele malen actiever dan voor zijn mysterieuze ziekte. We herkennen hem in positieve zin bijna niet meer terug. Ik hoop voor je dat je kat snel opknapt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:13 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Is er al iets van antibiotica ingezet? Het doet me denken aan mijn kater, hij bleek toen alvleesklierontsteking te hebben. Dat komt in de bloedwaarden erg slecht naar voren.

Ja, maar uit m'n hoofd weet ik niet welke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:32 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Weet je zeker dat er echt goed in het bekkie is gekeken? Wat voor ras is het?

Bij mijn kat zijn er afgelopen weken ook genoeg onderzoeken geweest, tot er 1 DA was die concludeerde dat heel het bekkie en keel ontstoken is. Ondanks dat er dus 2 andere da's naar gekeken hebben.

Vermoedelijk Siberische Boskat, maar we hebben haar als kitten op een camping in Frankrijk gevonden en meegenomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:33 



 
Profiel   

Ja ik herken het!
Had enkele jaren terug dezelfde problemen met mijn kat. Heeft ook een tijdje met een sonde gelipen en ging godzijdank na een tijdje zelf weer eten. Er is nooit een diagnose gevonden, heel gek.
Ik heb er toen een topic over geopend, zal hem morge ochtend voor je opzoeken. Of je moet zelf nu willen kijken... volgens mij was het 'kat eet niet meer'. Zoiets.
Sterkte iig. Het is heel rot.

Edit; als het gelukt is zo op mijn mobiel is dit hem:
Goof @ [BB] Kat eet niet. Tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:38 



 
Profiel   

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Morgen ga ik sowieso even Utrecht bellen voor een (hopelijk) telefonisch second opinion. Wie weet is er toch wat over het hoofd gezien...
Wat me overigens opvalt is dat ze zo ongeveer om de vijf minuten op de bak gaat. Dan komen er enkele druppeltjes urine uit. Zouden ze op de een of andere manier een verstopping over het hoofd gezien hebben?? Dat er toch iets vastzit in haar darmen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 11:58 



 
Profiel   

Dat lijkt me dan eerder de blaas dan de darmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 12:01 



 
Profiel   

Het zou inderdaad kunnen wijzen op een blaasontsteking of iets met de blaas. Is er bij de onderzoeken die gedaan zijn, ook een urineonderzoek gebeurt? Ik zou (heel eerlijk) niet wachten tot morgen met bellen, maar nu in ieder geval telefonisch contact opnemen met een dierenarts om te kijken of het nodig is dat je misschien vandaag al langs kan komen en ondertussen proberen alvast urine op te vangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 12:15 



 
Profiel   

Vandaag weer maar de spoed geweest. Foto gemaakt, niets op te zien. Ze krijgt al antibiotica, dus dat zou een ontsteking toch moeten bestrijden? Voor zover bekend is urine onderzocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:15 



 
Profiel   

Zeker dat er urine afgenomen is?

Want om de 5 minuten op de bak is toch duidelijk een teken dat er iets aan de hand is met zijn urinewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:24 



 
Profiel   

Kan het een acute allergie zijn voor iets als voer o.i.d.? Enige wat ik nu nog even kan bedenken.

Sterkte, wat een nare tijd lijkt me dit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:37 



 
Profiel   

Is er ook bloedverlies bij het op de bak gaan?

Bah, naar dit en in het weekend kom je niet veel verder natuurlijk. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:48 



 
Profiel   

Waarvan hebben ze een foto gemaakt vandaag?
Heb je vertelt hoe de kat zich op de bak gedraagt? Ik neem aan dat je dierenarts meteen naar de blaas en urine heeft gekeken?? je kan het je niet veroorloven dat je kat een verstopte blaas heeft nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:50 



 
Profiel   

Geen bloedverlies, dat niet.
Röntgen vandaag van darmen, blaas etc. Ze is een week in de kliniek geweest en ze zullen alle mogelijkheden toch wel onderzocht hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 17:20 



 
Profiel   

Rontgen? Geen echo?? Is de blaas niet aangeprikt en gecheckt dan?
Als de kat vandaag zo raar op de bak gaat doet het er niet echt toe wat ze afgelopen week wel of niet gecheckt hebben, dat moet dan toch vandaag gebeuren? Nu last = nu checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 17:23 



 
Profiel   

Blaasgruis, nierstenen, urineleiders verstopt??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 17:30 



 
Profiel   

Bij mijn hond zonder diarree was het een maagzweer bij de overgang naar de maag. Zeer pijnlijk en door de locatie extreem misselijk. Bloedonderzoek kwam bij hem alleen een minimale verlaging van rode bloed cellen uit. Niet noemenswaardig. Waarschijnlijk door het bloeden van de maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 17:48 



 
Profiel   

Konden ze maar praten he.

Verschrikkelijk dit.............Is het niet mogelijk een allergische reactie op iets of gif wat ie binnen heeft gekregen en zo verder het spijsverteringsstelsel heeft verspreid naar zijn darmen en dus zijn de darmen weer van de slag..........

Sterkte, hopelijk is het snel over en of komt men er snel achter wat het nou precies is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:03 



 
Profiel   

Goof schreef
Rontgen? Geen echo?? Is de blaas niet aangeprikt en gecheckt dan?
Als de kat vandaag zo raar op de bak gaat doet het er niet echt toe wat ze afgelopen week wel of niet gecheckt hebben, dat moet dan toch vandaag gebeuren? Nu last = nu checken.


Dit! Blaas laten aanprikken, absoluut niet overslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:18 



 
Profiel   

We gaan morgen weer met haar naar de kliniek om de blaas te laten controleren. Ze ligt nu al zo'n twee uur rustig te slapen (en flink te kwijlen). Hoe banketstaaf het ook klinkt, en we hebben echt alles voor haar over, het geld raakt een beetje op...we hebben inmiddels al een mooi Hulsebos zadel naar de kliniek gebracht...ik hoop op jullie begrip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 19:58 



 

Snap ik wel hoor. Hoe oud is ze?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 21 [ 509 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen