Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 18 [ 437 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Plaats een nieuw onderwerp

Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

 
Profiel   

Ik had een Nederlandse hond die best een periode van alles schrok en ook random over de zeik kon raken. Die had in die periode standaard een ruffwear webmaster harness aan. Ze liet zich namelijk uiteindelijk wel weer pakken als ze zich niet pijn gedaan had, maar kon ook rustig kilometers lang achter fietsers, schaduwen en auto's aanjagen (net als vliegende vogels, helikopters en laagoverkomende vliegtuigen). Dus zelfs dat is niet alleen aan buitenlandse honden toevertrouwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 16:08 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik had een Nederlandse hond die best een periode van alles schrok en ook random over de zeik kon raken. Die had in die periode standaard een ruffwear webmaster harness aan. Ze liet zich namelijk uiteindelijk wel weer pakken als ze zich niet pijn gedaan had, maar kon ook rustig kilometers lang achter fietsers, schaduwen en auto's aanjagen (net als vliegende vogels, helikopters en laagoverkomende vliegtuigen). Dus zelfs dat is niet alleen aan buitenlandse honden toevertrouwd.


Mijn vorige NL hond was ook scheitlijster 1e klas toen ik hem net kreeg, maar gelukkig binnen paar dagen dusdanig op mij gefocust dat ie zeg maar in je binnenzak kroop bij problemen. Dat was wel handig en als hij later los liep en om wat voor reden dan ook in paniek was (iets met stroomdraadjes bijvoorbeeld :o klassieker..) dan vond je hem terug onder je auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 16:13 



 
Profiel   

Helaas deed deze dat niet, ondanks dat ik haar vanaf 7 weken had, die vluchtte. Gelukkig gaat het tegenwoordig heel veel beter en is het bijna een normaal hondje. Maar het is mijn schat, mijn zielsverwant en dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 16:15 



 
Profiel   

Mizora schreef
Helaas deed deze dat niet, ondanks dat ik haar vanaf 7 weken had, die vluchtte. Gelukkig gaat het tegenwoordig heel veel beter en is het bijna een normaal hondje. Maar het is mijn schat, mijn zielsverwant en dat is het belangrijkste.


Buitenlander die ik nu heb, zou ook vluchten in paniek, op stal en bij bekend bos denk ik onder auto (daar vond ik haar ook na trap paard en stroomdraad.. zucht..) en met vuurwerk vorig jaar wou ze naar huis vluchten (Zat toen gelukkig ook dubbel aangelijd al was ze voor dat incident niet bang voor vuurwerk), maar geen guaranties.... Ze zal niet snel naar je toe vluchten, daar voor is ze dan in te blinde paniek en dat zijn zaken die ik niet zie aankomen of kan voorzien, "normale" Nederlandse dingen vind ze niet eng (vuurwerk en omweer daargelaten), maar er kan altijd iets zijn dat ik nog niet weet.
En denk dat ze dan foetsie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 16:23 



 
Profiel   

Mizora schreef
Margee schreef
Wat ik de laatste tijd nogal eens lees, dat honden gewoon uit de tuin gestolen worden. Er zijn een aantal rassen die gebruikt worden om vechthonden op te trainen en er zijn rassen die gewoon doorverkocht worden.


Ik lees regelmatig dat het regelmatig gebeurt, maar tot nu toe heb ik nog maar één incident gelezen waarbij het werkelijk gebeurd was (en het zelfs daar niet zeker was). Het is wel opvallend dat blijkbaar die incidenten zelf de media niet weten te bereiken.


Ik lees genoeg over het gebruik en de training van vechthonden in de media, politie hier waarschuwt er zelfs voor. Misschien afhankelijk van de omgeving? Ook dat er dode honden gevonden worden waarbij de chip is weggesneden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 19:18 



 
Profiel   

Hier in de omgeving laatst ook complete paniek berichten en ook melding v gestolen honden. Daar kwam vervolgens melding v politie overheen dat er bij hun gen enkele aangifte v diefstal v honden was gedaan. Kortom heleboel fb gedoe en vervolgens dus weinig aan de hand. Er zouden honden uit tuinen zijn gestolen en uit handen gerukt, nou als je dat gebeurt doe je echt wel aangifte. Tevens zouden er mensen zijn asngesproken om hond te verkopen, echter wat daar van waar is? En vragen om kopen mag uiteraard al is het maf. Er zal ergens wel iets gebeurt zijn, maar fb en andere media zijn ook bij uitstek geschikt voor paniek zaaierij. Ik was blij met de reactie vd locale politie. Uiteraard moet je op je hond passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 08:33 



 
Profiel   

En met het weglopen, bij een pup nemen mensen de tijd om alles aan te leren, weten mensen dat alles nieuw is. Een hond uit buitenland kent net zo weinig en daar word vaak al van verwacht dat hij alles al kan en mensen laten hem los lopen, laten poortjes open of hebben een slecht passend tuigje

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 08:35 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik had een Nederlandse hond die best een periode van alles schrok en ook random over de zeik kon raken. Die had in die periode standaard een ruffwear webmaster harness aan. Ze liet zich namelijk uiteindelijk wel weer pakken als ze zich niet pijn gedaan had, maar kon ook rustig kilometers lang achter fietsers, schaduwen en auto's aanjagen (net als vliegende vogels, helikopters en laagoverkomende vliegtuigen). Dus zelfs dat is niet alleen aan buitenlandse honden toevertrouwd.


Ben heel benieuwd hoe je dit hebt opgelost.
Mijn Nederlandse herplaatser doodle jaagt ook achter auto's en we trainen nu met clicker.

Daarnaast ben ik het absoluut eens dat ook een Nederlandse herplaatser veel tijd kost, gewenning en evt training.

En sommige buitenlanders juist prima luisteren

Denk niet dat dat aan het land van herkomst ligt.
Je moet altijd voorzichtig zijn met een nieuwe hond.
Ongeacht hou oud, welk ras of land van herkomst.

Betreft honden uit tuin stelen, van een kennis van me is ruwharige dwergteckel uit tuin weggehaald.
Ze kon zelf nergens naartoe dus moet meegenomen zijn over het hek volgens haar.

Van een ander iemand die ik ken is een klein boomerhondje meegenomen die ze bij winkel had vastgezet.

Sinds die tijd zet ik mijn honden niet meer bij winkel vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 13:39 



 
Profiel   

Zie toch wel heel veel lieve kopies op de asielsites staan van buitenlandse honden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 17:07 



 
Profiel   

ik heb net eens gezocht, op herder ( die wilden wij) die met kinderen katten en honden kan, er is er 1 die naar voren komt en die is gereserveerd
in asiel sinds 1-9, dus 10 dagen en al gereserveerd

Als ik dan niet speciefiek op ras zoek, komen er 9 naar voren waarvan er nog 2 niet gereserveerd zijn of geen baas hebben , een ex lab hond die nog niet geplaatst kan worden ivm zijn zelfvertrouwen en die verblijft in een gastgezin en een labrador die er vanaf 4-9 zit

dus eigenlijk maar 1 hond ie met katten honden en kinderen samen kan in heel NL
Zo vol zitten ze dus echt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 17:21 



 
Profiel   

Mijn pleeghondje is er ook en heeft een eigen topic
[BB] Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 17:22 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Mizora schreef
Ik had een Nederlandse hond die best een periode van alles schrok en ook random over de zeik kon raken. Die had in die periode standaard een ruffwear webmaster harness aan. Ze liet zich namelijk uiteindelijk wel weer pakken als ze zich niet pijn gedaan had, maar kon ook rustig kilometers lang achter fietsers, schaduwen en auto's aanjagen (net als vliegende vogels, helikopters en laagoverkomende vliegtuigen). Dus zelfs dat is niet alleen aan buitenlandse honden toevertrouwd.


Ben heel benieuwd hoe je dit hebt opgelost.
Mijn Nederlandse herplaatser doodle jaagt ook achter auto's en we trainen nu met clicker.

Daarnaast ben ik het absoluut eens dat ook een Nederlandse herplaatser veel tijd kost, gewenning en evt training.

En sommige buitenlanders juist prima luisteren

Denk niet dat dat aan het land van herkomst ligt.
Je moet altijd voorzichtig zijn met een nieuwe hond.
Ongeacht hou oud, welk ras of land van herkomst.

Betreft honden uit tuin stelen, van een kennis van me is ruwharige dwergteckel uit tuin weggehaald.
Ze kon zelf nergens naartoe dus moet meegenomen zijn over het hek volgens haar.

Van een ander iemand die ik ken is een klein boomerhondje meegenomen die ze bij winkel had vastgezet.

Sinds die tijd zet ik mijn honden niet meer bij winkel vast


En sommige rassen (zoals die van mij ;) ) kosten ook heel veel tijd en energie en opvoeding, ook al heb ik hem vanaf tien weken en van een hele fijne fokker. Is gewoon een pittig ras. Maar dankzij al die moeite heb ik wel kunnen voorkomen dat hij achter joggers, fietsers, auto's aan jaagt (zit wel erg in de aanleg, wilde hij als pup al)
En idd met clicker training.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 18 [ 437 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen