'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:19

Arabier schreef:
Ja, ze zijn minder wild, ik ben ook tegen konijnen opsluiten etc.
Die dieren waren hier op aarde eerder dan wij hier waren, en dan vinden mensen dat wij het recht hebben om ze op te sluiten in ons huis? Vreselijk! Mijn hond gaat ook vaker naar buiten dan de gemiddelde hond, en als ik m uitlaat zit ie nooit aan de riem, al mag het niet, kan me worst wezen. We zijn geen haar beter dan ons.


En zie hier hoe oa de huidige problematiek mbt katten en honden is ontstaan. :)

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:20

Vicky_Belle schreef:
heb je het tegen mij? want volgens mij denken we er hetzelfde over ;-)


:j

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:25

Arabier schreef:
Ja, ze zijn minder wild, ik ben ook tegen konijnen opsluiten etc.
Die dieren waren hier op aarde eerder dan wij hier waren, en dan vinden mensen dat wij het recht hebben om ze op te sluiten in ons huis? Vreselijk! Mijn hond gaat ook vaker naar buiten dan de gemiddelde hond, en als ik m uitlaat zit ie nooit aan de riem, al mag het niet, kan me worst wezen. We zijn geen haar beter dan ons.



Sorry maar dat vindt ik totaal niet kunnen. Tot je hond eens onder een auto loopt. Zeg aub niet van "de mijne doet dat niet" want dat zegt iedereen tot het misgaat. En het is geen kwestie van "als" het misgaat maar van "wanneer" het misgaat.
Konijnen kunnen een prachtig leven hebben in een grote ren, dus het is een aanpassing voor de eigenaar, niet voor de buurt ;-)
Of je past je aan aan de wereld of de wereld past zich aan aan jou. Maar laten we eerlijk zijn: dat laatste is dik egoïstisch.

Mogen jouw paarden ook lekker los ook al is dat tegen de wet?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:27

Arabier schreef:
Ja, ze zijn minder wild, ik ben ook tegen konijnen opsluiten etc.
Die dieren waren hier op aarde eerder dan wij hier waren, en dan vinden mensen dat wij het recht hebben om ze op te sluiten in ons huis? Vreselijk! Mijn hond gaat ook vaker naar buiten dan de gemiddelde hond, en als ik m uitlaat zit ie nooit aan de riem, al mag het niet, kan me worst wezen. We zijn geen haar beter dan ons.

Als dat je mening is prima, maar wees dan consequent en houdt geen dieren.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:31

Kuggur schreef:
Arabier schreef:
Ja, ze zijn minder wild, ik ben ook tegen konijnen opsluiten etc.
Die dieren waren hier op aarde eerder dan wij hier waren, en dan vinden mensen dat wij het recht hebben om ze op te sluiten in ons huis? Vreselijk! Mijn hond gaat ook vaker naar buiten dan de gemiddelde hond, en als ik m uitlaat zit ie nooit aan de riem, al mag het niet, kan me worst wezen. We zijn geen haar beter dan ons.

Als dat je mening is prima, maar wees dan consequent en houdt geen dieren.


helemaal mee eens!

Trouwens Arabier: dieren waren hier niet eerder dan wij, gewoon terzelfdertijd.
Wij zijn ook dieren in een iets andere verpakking met iets meer denkvermogen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:43

Vicky_Belle schreef:
Trouwens Arabier: dieren waren hier niet eerder dan wij, gewoon terzelfdertijd.


Mannen wel eerder dan vrouwen.
Staat in de bijbel en ik ben te beleefd om dat fake news te noemen.

Citaat:
Wij zijn ook dieren in een iets andere verpakking met iets meer denkvermogen.


Dat is ook een erg amusante in dit verband.
Aangezien de overgrote meerderheid aan loslopendekatten-liefhebbers(m/v) v is, botst dat met de gangbare opvatting hierover.

Terug naar het onderwerp is het gewoon volstrek irrelevant dat het om katten gaat. De individuele vrijheid houdt op waar de rechten van anderen beginnen. Hou je een dier, dan mag je daar een ander geen overlast door bezorgen.
Het is met geen woord te verdedigen dat er mbt katten geen overlast inperkende regelgeving is.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:47

Wat? :') Er zijn niet eens autos waar ik mn hond uitlaat :')
Nee ik ben het TOTAAL niet met deze mensen. Maarja ik geloof dat niemand het hier mee eens gaat zijn dus bye!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:51

Als niemand het met me eens is zou je misschien eens na kunnen denken over de reden(en) daarvan.
Of je rent weg met je vingers in je oren, dat is natuurlijk óók een optie.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:03

Doet ze imo al door gewoon even hier kenbaar te maken dat ze met niemand rekening houdt en dan vervolgens geen tegenspraak dulden. Reageer dan niet.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:15

Jawel! Ik ren inderdaad weg voor de probleempjes! ik ga mijn tijd niet besteden aan wat mensen die zo hard proberen andere hun mening te veranderen, ik laat t lekker! Dat is ook een optie!

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:16

14 jaar die komt zichzelf in de toekomst nog wel tegen..

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:17

Klopt haha, daarom vind ik t nog niet nodig hier op in te gaan op deze leeftijd, moet nog vanalles leren ;)

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:19

Ja dat moet je en beginnen met respect voor een ander en geen overlast bezorgen zou op no 1 moeten staan heel jammer dat je die les thuis niet hebt gehad

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:20

Echwel schreef:
Ja dat moet je en beginnen met respect voor een ander en geen overlast bezorgen zou op no 1 moeten staan heel jammer dat je die les thuis niet hebt gehad



Gaat dit nu over de kat of de hond? Want als t over de kat gaat dan ben ik nogsteeds sterk van mening. En als t over de hond gaat: Ik stoor niemand want ik heb geen autos waar ik loop :D

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:25

Sorry mensen ik zie dat ik wat ben los gebartsen en ik merk dat dat ook weerkaatst want andere mensen reageerden ook fel! Sorry daarvoor, dit was niet mijn bedoeling! Ieder zijn mening en dat moet zo blijven ook anders was de wereld saai. Sorry,in ieder geval.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:25

Arabier schreef:
Onzin!
Katten moeten kunnen gaan en staan waar ze willen, hier lopen ze ook heerlijk door de straat: wel 10 katjes, altijd leuk en gezellig en doen niks kwaad.
Doe dan een regel dat je een kattenbak moet hebben... Maar wat een onzin jeetje!
Katten blijven ook wilde beesten, stammen gwn af van tijgers enzo en wij hebben ze helemaal verpest door ze op te sluiten in ons huis.


Van de tijgers enzo :')

Maar goed, geen enkel dier is ooit gedomesticeerd ontstaan. Dat hebben de mensen gedaan. En daar kun je het niet mee eens zijn, want ik vind ook dat dieren niet in een hok horen.
Maar dan is het best hypocriet om zelf wel dieren in huis te nemen, die je vervolgens illegaal gaat uitlaten en dus overlast laat bezorgen. Want als er geen auto's zijn, laat je ze dan los in een bos of ander soort natuurgebied ofzo? Dus verstoren ze daar de natuur zoals de natuur nog wel echt is? Dat vind ik dan wel weer heel erg krom.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:36

Arabier schreef:
Ieder zijn mening en dat moet zo blijven ook anders was de wereld saai.


Dat gaat niet helemaal op.
De beperking van wat jij kan vinden/doen wordt bepaald door de rechten van anderen.
Dat gaat van discriminatie, racisme, xenophobie, sexuele intimidatie tot geluidsoverlast en de kat die pist in het huis van de buren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:01

Arabier schreef:
Onzin!
Katten moeten kunnen gaan en staan waar ze willen, hier lopen ze ook heerlijk door de straat: wel 10 katjes, altijd leuk en gezellig en doen niks kwaad.
Doe dan een regel dat je een kattenbak moet hebben... Maar wat een onzin jeetje!
Katten blijven ook wilde beesten, stammen gwn af van tijgers enzo en wij hebben ze helemaal verpest door ze op te sluiten in ons huis.

All gedomesticeerde dieren stammen af van wilde beesten. Dacht je dat ze ras per ras met een mens op aarde gezet waren?