Am/Engelse Stafford eigenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 12:00

Ohhh Sparky <3 Echt een sook hahah (weet ff niet hoe het in het nlse heet.. dotje? goedzak?) zo ziet ie uit.
Leuk!!

ben benieuwd, hopelijk hoef je niet al te lang te wachten.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:05

@Loez en Nagini het is ook echt scheetje wil alleen maar bij je zijn en kusjes geven. Ik kan nog niet alleen naar de wc haha.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 12:05

Awhhh <3 Ik hoop dat Lenyx ook zo wordt.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:08

Afbeelding

Afbeelding

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 12:09

Wat een gezellige bende <3

Ik hoop dat die van ons aan de konijnen kan wennen zonder te jagen. :=

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:09

@ Nagini denk het wel hoor stalken is een stafford kwaaltje haha

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:10

De mijne kan ook prima met onze hamster en kat. Zeker als ze er jong mee opgroeien.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:58

Ja dat stalken is echt een staffordding haha.
Als pup wennen ze makkelijk. Maar ons teefje niet opgegroeid met konijnen is ook aan die van ons gewend. Buiten zijn ze leuk. Binnen niet

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:54

Zo is Zenna destijds opgegroeid met Katten.... Raar gedrag nemen ze daar van over hoor :') Over de leuning van de bank liggen, met de bank tussen voor en achterpoten in. Dus dat ze er echt overheen hangen :') Zenna zit regelmatig op de vensterbank in het zonnetje naar buiten te loeren 8)7 _O-

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:03

loez schreef:
Zo is Zenna destijds opgegroeid met Katten.... Raar gedrag nemen ze daar van over hoor :') Over de leuning van de bank liggen, met de bank tussen voor en achterpoten in. Dus dat ze er echt overheen hangen :') Zenna zit regelmatig op de vensterbank in het zonnetje naar buiten te loeren 8)7 _O-

Dat zo naar buiten kijken is ook een stafford tic.. haha die van ons willen het ook altijd heel graag, maar hier kunnen ze de vensterbank niet op. :p op de staffordpagina's op fb zie je het ook veel.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:14

Dat wil ik ook! Dat ze de vensterbank niet op kan! Ik geef er weinig om, tot er een hond voorbij komt. Zenna en vreemde honden is géén combi, waardoor ze bijna door de ruit heen wil :oo Als we de woonkamer aan gaan pakken draai ik het zit gedeelte om denk ik :') Zithoek bij de achtertuin en eettafel aan de straatkant.

Nadat Nellie bij pension is geweest voor de eerste keer heb ik mezelf wel voorgenomen om Zenna daar ook rustig te gaan introduceren. Misschien vindt ze het wel helemaal geweldig. En ze kan gewoon een aparte kennel met aparte buitenren krijgen. :D

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:19

Mijn Sparky kan best goed overweg met de meeste buurhonden. Maar er loopt 1 kooiker rond die ze haat en dan zou ze ook door het raam heen gaan haha. Die haat is trouwens wederzijds ze moeten elkaar echt niet.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:20

loez schreef:
Dat wil ik ook! Dat ze de vensterbank niet op kan! Ik geef er weinig om, tot er een hond voorbij komt. Zenna en vreemde honden is géén combi, waardoor ze bijna door de ruit heen wil :oo Als we de woonkamer aan gaan pakken draai ik het zit gedeelte om denk ik :') Zithoek bij de achtertuin en eettafel aan de straatkant.

Nadat Nellie bij pension is geweest voor de eerste keer heb ik mezelf wel voorgenomen om Zenna daar ook rustig te gaan introduceren. Misschien vindt ze het wel helemaal geweldig. En ze kan gewoon een aparte kennel met aparte buitenren krijgen. :D

Of samen met een van je honden? Dan zal ze het vast al beter naar der zin hebben!

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:42

kiwiwitje schreef:
loez schreef:
Dat wil ik ook! Dat ze de vensterbank niet op kan! Ik geef er weinig om, tot er een hond voorbij komt. Zenna en vreemde honden is géén combi, waardoor ze bijna door de ruit heen wil :oo Als we de woonkamer aan gaan pakken draai ik het zit gedeelte om denk ik :') Zithoek bij de achtertuin en eettafel aan de straatkant.

Nadat Nellie bij pension is geweest voor de eerste keer heb ik mezelf wel voorgenomen om Zenna daar ook rustig te gaan introduceren. Misschien vindt ze het wel helemaal geweldig. En ze kan gewoon een aparte kennel met aparte buitenren krijgen. :D

Of samen met een van je honden? Dan zal ze het vast al beter naar der zin hebben!


Ik overleg daar inderdaad even met hun! Wellicht dat ze steun aan Nellie heeft idd! Dan moeten ze nog apart, maar wel langs elkaar want die breken de tent af als die samen zitten :') Nelson stopt niet met spelen, waardoor Zenna geïrriteerd raakt :') Soap sterren zijn het

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:38

Nog even terugkomend. Lotgering was ook een gok. Maar laatste slechte recensies die ik kon vinden waren van een paar jaar geleden en kon gratis wat uitproberen. (via mijn moeder)
Gok genomen en ben erg tevreden. (over het vlees dan) De levering gaat nog wel eens mis....

Zou leuk zijn als dat werkt loez! Ik ga eind oktober met nyati mee doen aan de B cursus. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ook vooral om de andere honden haha

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:59

Donna89 schreef:
Nog even terugkomend. Lotgering was ook een gok. Maar laatste slechte recensies die ik kon vinden waren van een paar jaar geleden en kon gratis wat uitproberen. (via mijn moeder)
Gok genomen en ben erg tevreden. (over het vlees dan) De levering gaat nog wel eens mis....

Zou leuk zijn als dat werkt loez! Ik ga eind oktober met nyati mee doen aan de B cursus. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ook vooral om de andere honden haha

Ja daarom hebben wij het een jaar geleden(ongeveer) ook geprobeerd. Een groot drama. Heb er zelfs met de NVWA contact over gehad, aangezien lotgering heel erg moeilijk deed. Gelukkig hebben ze alles weer opgehaald. Echt nooit meer.
Kapotte verpakkingen, alles onder de smurrie, want het was natuurlijk gaan mengen en dat terwijl ik direct na de levering al begon met de vriezer in te laden. Heb tapijt in de gang. Ben dagen bezig geweest de rotte vis lucht eruit te krijgen.. brrr


Ja dat spelen is herkenbaar, ze zijn hier ook echt aan elkaar gewaagd :')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:44

Oh nee daar heb ik geen last van. Meer dat de chauffeurs elkaar tegen spreken op welke dag hier nou geleverd word.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:57

Oh das ook onhandig..

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:05

Ja, ben er na 4 x nog niet helemaal achter maar tot nu toe meestal op donderdag en dat komt me wel goed uit

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:21

Nog even een paar foto's van mijn deugniet spammen hoor haha. Iemand hier trouwens bekend met een krulstaart bij een Stafford? Sparky heeft dat. Ik vind het grappig tis net een varkentje haha maar tis wel afwijking. Hier mensen die dat wel eens gezien hebben? Ik had het nog nooit gezien en bij mij op de hondenschool ook nog nooit.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:47

Nee.. In principe heb je daarin twee opties, of het is een spier''probleem'' of het is een wervel probleem.
Het is in ieder geval niet gewenst! Ook schoonheidsfoutjes vinden ze een dingetje.. :) (in geval van stamboomhonden)

Heb overigens het VFR er even op na gelezen.. En er staat niks over krulstaart. Wel over Knikstaart.

Maar, knikstaart is een genetische aandoening. Dat KAN een krulstaart ook zijn. Een beetje afhankelijk of dat het een spier of wervelprobleem is.

Overigens, schoonheidsfoutjes vallen onder fysieke afwijkingen.. En ze willen dat daar niet mee gefokt word. Maar, dit kan in principe alleen uitgesloten worden via een fokgeschiktheidskeuring of show.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:13

Nee ik weet inderdaad dat het afwijking is en erfelijk! Dus ik ga ook zeker niet met dit hondje fokken. Qua gezondheid mankeert er nog meer aan. Ze is inmiddels geopereerd aan alle twee haar kruisbanden en als het boven de 20 graden komt dan heeft ze geen lucht meer. Ze knort en snurkt ook heel erg. Het is dus een beetje een zorgenkindje maar zoooooo lieffffff!! Ze wordt binnenkort ook gesteriliseerd.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:46

jonneke1981 schreef:
Nee ik weet inderdaad dat het afwijking is en erfelijk! Dus ik ga ook zeker niet met dit hondje fokken. Qua gezondheid mankeert er nog meer aan. Ze is inmiddels geopereerd aan alle twee haar kruisbanden en als het boven de 20 graden komt dan heeft ze geen lucht meer. Ze knort en snurkt ook heel erg. Het is dus een beetje een zorgenkindje maar zoooooo lieffffff!! Ze wordt binnenkort ook gesteriliseerd.

Oh agossie! Das sneu! Als het inderdaad erfelijk is zouden de ouderdieren ook absoluut niet mogen fokken. Uit mijn hoofd is het bij knikstaart zo dat het een afwijking is aan het skelet die niet alleen op de staart gericht is. Dus dat problemen op andere plekken ook kunnen ontstaan. Omdat het dus een afwijking in de bouw/samenstelling van het skelet is. Iets om in de gaten te houden mocht dit op dezelfde manier werken..

Helaas staat hier geen bron bij, maar wel heel interessant.
https://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=8764

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:52

Je hebt gelijk met de ouderdieren zou inderdaad niet gefokt mogen worden maar ik ben bang dat hier niet aangehouden wordt. Ik weet dat er meer uit de lijn zijn gekomen met een krulstraat. Maar Blauw is toch een beetje een moeilijke kleur zoals je misschien wel weet. Veel fokkers die alleen maar na de kleur kijken en verder niet helaas. Ik vind de kleur prachtig maar zou er niet snel meer 1 nemen.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Am/Engelse Stafford eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:37

Ja dat probleem zie je veel hoor. kleurfokkers. In NL is de RvB gelukkig al iets strenger met inteelt dan BE bijvoorbeeld. Wat ook al wat problemen voorkomt natuurlijk.