[VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 12:31

Nou, we hebben een volgtopic hoor! Ik zal eerst wat foto’s delen van de toekomstige mama.

Dribbel als pup
Afbeelding
Afbeelding

Dribbel, 2 jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dexter, 5 jaar: de papa to be!
Afbeelding

Dribbel is gekoppeld geweest met Dexter op dinsdag 26 mei (op zaterdag, zondag en maandag er wel in geweest, maar niet gekoppeld). Afgelopen dinsdag, 23 juni, was ze precies 28 dagen na de koppeling. De dierenarts gaat er vanuit dat het bij de koppeling pas raak is geweest aan de grote van de vruchtjes en de sterkte van de kloppende hartjes te zien.

Even een overzichtje met datums:
26 mei: gekoppeld
23 juni: 28 dagen, echo gemaakt
22 juli: 57 dagen, veilig! Puppy’s mogen komen
28 juli: 63 dagen (gemiddelde draagtijd labrador)
6 augustus: 72 dagen, uiterste datum: puppy’s moet er echt zijn

De dierenarts denkt zeker 6 puppy’s, maar misschien zelfs wel 8/9...

Puppy to be:
Afbeelding

Tot zover de stand van zaken!
Duimen jullie mee voor een goede zwangerschap en gezonde puppy’s? *\o/*

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:47

Wat gaaf Denise!
Komt er een mini dribbel bij jou wonen?

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:49

Ohhhhh liefffff ik ga volgen. Zeg alsjeblieft dat je genoeg mensen op de wachtlijst hebt staan

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:49

Leuk hoor. Spannend. Dribbel heeft een lieve blik. Wat voor kleuren kunnen eruit komen? Alleen maar blond, of is er ook een kans op zwart of bruin?

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 13:07

Mri schreef:
Wat gaaf Denise!
Komt er een mini dribbel bij jou wonen?


Ja, zeker! <3 Kevin wilde alleen een hond als het een puppy zou zijn van Dribb. Nou, dat had die niet tegen dovemansoren gezegd :P Een week later was Dribbel loopt en had ik een reu uitgezocht haha :D

crazycactus schreef:
Ohhhhh liefffff ik ga volgen. Zeg alsjeblieft dat je genoeg mensen op de wachtlijst hebt staan


Er zijn 2 pups gereserveerd. Eentje gaat naar mijn vriend en mij en een ander gaat naar een kennis van mijn ouders. We hebben verder nog niet geadverteerd ofzo, proberen het eerst via via. Heb je interesse? :P

Misty12 schreef:
Leuk hoor. Spannend. Dribbel heeft een lieve blik. Wat voor kleuren kunnen eruit komen? Alleen maar blond, of is er ook een kans op zwart of bruin?


Heel spannend! De kleuren bij labradors zijn erg ingewikkeld. Het kan zijn dat er een bruine of een zwarte tussen zit, maar we gaan er vanuit dat het gewoon allemaal blondies worden!
:j

Wij willlen eigenlijk sowieso graag een blonde. Twijfelen nog tussen een teefje en een reutje, maar denk dat een teefje de voorkeur heeft. Mijn vriend en ik hebben voor nu afgesproken dat we eerst eens kijken of we met een bepaalde pup de meeste klik hebben!

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:27

Wat leuk! Wij willen binnenkort ook puppies fokken bij onze Rottweiler. Heb je nog tips voor aankomende fokkers? _/-\o_

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:32

leuk hoor!! ik volg en leer.
mijn hond is vorige week gedekt. 2e keer stonden ze gekoppeld, dat was 14 juni. Dus nu nog een paar weken geduld voor we zeker weten of het is gelukt.

ik duim voor jullie

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:03

Imke95 schreef:
Wat leuk! Wij willen binnenkort ook puppies fokken bij onze Rottweiler. Heb je nog tips voor aankomende fokkers? _/-\o_

Leuk en spannend! Probeer een ervaren fokker achter de hand te hebben rondom bevallingen. Dat vond ik heel fijn namelijk. Zij heeft ook geholpen met de reu keuze en de testen die gedaan moesten worden voor beide ouderdieren. :)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:12

gefeliciteerd! wat spannend en leuk zo zeg. Ik volg ook graag met je mee. En fijn al die extra info haha lekker leerzaam voor alle (teefjes) eigenaren inderdaad!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:16

Denise_Storm schreef:
Misty12 schreef:
Leuk hoor. Spannend. Dribbel heeft een lieve blik. Wat voor kleuren kunnen eruit komen? Alleen maar blond, of is er ook een kans op zwart of bruin?


Heel spannend! De kleuren bij labradors zijn erg ingewikkeld. Het kan zijn dat er een bruine of een zwarte tussen zit, maar we gaan er vanuit dat het gewoon allemaal blondies worden!
:j

Niks ingewikkelds aan hoor, uit deze combinatie krijg je alleen maar blonden

Gefeliciteerd!

Anouk_H

Berichten: 2177
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:47

Denise_Storm schreef:
Mri schreef:
Wat gaaf Denise!
Komt er een mini dribbel bij jou wonen?


Ja, zeker! <3 Kevin wilde alleen een hond als het een puppy zou zijn van Dribb. Nou, dat had die niet tegen dovemansoren gezegd :P Een week later was Dribbel loopt en had ik een reu uitgezocht haha :D

crazycactus schreef:
Ohhhhh liefffff ik ga volgen. Zeg alsjeblieft dat je genoeg mensen op de wachtlijst hebt staan


Er zijn 2 pups gereserveerd. Eentje gaat naar mijn vriend en mij en een ander gaat naar een kennis van mijn ouders. We hebben verder nog niet geadverteerd ofzo, proberen het eerst via via. Heb je interesse? :P

Misty12 schreef:
Leuk hoor. Spannend. Dribbel heeft een lieve blik. Wat voor kleuren kunnen eruit komen? Alleen maar blond, of is er ook een kans op zwart of bruin?


Heel spannend! De kleuren bij labradors zijn erg ingewikkeld. Het kan zijn dat er een bruine of een zwarte tussen zit, maar we gaan er vanuit dat het gewoon allemaal blondies worden!
:j

Wij willlen eigenlijk sowieso graag een blonde. Twijfelen nog tussen een teefje en een reutje, maar denk dat een teefje de voorkeur heeft. Mijn vriend en ik hebben voor nu afgesproken dat we eerst eens kijken of we met een bepaalde pup de meeste klik hebben!



Ik heb net een nest puppy's gehad en ik kan je vertellen; karakter komt vanaf 6 weken pas echt naar boven! Ik had er 1 reutje bij die de eerste weken echt het pittigste was. En de rest was wat meer timide. En dit is 180 graden omgedraaid. De pittige bleek juist een enorme knuffel te zijn! En de rustigste werd een enorm pittige dame :D

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:24

Denise_Storm schreef:
Mri schreef:
Wat gaaf Denise!
Komt er een mini dribbel bij jou wonen?


Ja, zeker! <3 Kevin wilde alleen een hond als het een puppy zou zijn van Dribb. Nou, dat had die niet tegen dovemansoren gezegd :P Een week later was Dribbel loopt en had ik een reu uitgezocht haha :D

crazycactus schreef:
Ohhhhh liefffff ik ga volgen. Zeg alsjeblieft dat je genoeg mensen op de wachtlijst hebt staan


Er zijn 2 pups gereserveerd. Eentje gaat naar mijn vriend en mij en een ander gaat naar een kennis van mijn ouders. We hebben verder nog niet geadverteerd ofzo, proberen het eerst via via. Heb je interesse? :P



Ik wil dolgraag een labbie maar ik wil mijn ouwe heer ( 14 jarige cattle dog) t niet aandoen om een pup in huis te halen.

Anoniem

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:44

Als eerste van harte gefeliciteerd!

Ik verplaats je topic nu van BB naar BB-HK, daar horen volgtopics thuis :j Fijne zwangerschap!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:58

Anouk_H schreef:
Denise_Storm schreef:


Ja, zeker! <3 Kevin wilde alleen een hond als het een puppy zou zijn van Dribb. Nou, dat had die niet tegen dovemansoren gezegd :P Een week later was Dribbel loopt en had ik een reu uitgezocht haha :D


Er zijn 2 pups gereserveerd. Eentje gaat naar mijn vriend en mij en een ander gaat naar een kennis van mijn ouders. We hebben verder nog niet geadverteerd ofzo, proberen het eerst via via. Heb je interesse? :P



Heel spannend! De kleuren bij labradors zijn erg ingewikkeld. Het kan zijn dat er een bruine of een zwarte tussen zit, maar we gaan er vanuit dat het gewoon allemaal blondies worden!
:j

Wij willlen eigenlijk sowieso graag een blonde. Twijfelen nog tussen een teefje en een reutje, maar denk dat een teefje de voorkeur heeft. Mijn vriend en ik hebben voor nu afgesproken dat we eerst eens kijken of we met een bepaalde pup de meeste klik hebben!



Ik heb net een nest puppy's gehad en ik kan je vertellen; karakter komt vanaf 6 weken pas echt naar boven! Ik had er 1 reutje bij die de eerste weken echt het pittigste was. En de rest was wat meer timide. En dit is 180 graden omgedraaid. De pittige bleek juist een enorme knuffel te zijn! En de rustigste werd een enorm pittige dame :D


Helemaal eens hoor en zelfs na die tijd kan het karakter zich nog “kneden” in een nieuwe gezins situatie. Ik zie juist veel problemen bij pups die geplaatst worden door middel van karakter testen want hier wordt blindelings op vertrouwd terwijl een pup een heel ander karakter kan ontwikkelen als het geen steun meer van broertjes en zusjes heeft.
Als je zelf een nestje fokt is het natuurlijk al makkelijker je gevoel te volgen want je heb toch al gauw een favoriet alleen moet je oppassen want ze zijn snel allemaal favoriet!

Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen!

Fleuribelle
Berichten: 778
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:56

Hoi, ik ga dit topic ook met belangstelling volgen. Wij hebben twee labs van nu bijna 5 maanden oud. Het is de bedoeling om met beide teefjes een nestje te fokken als zij medisch goed gekeurd worden. Veel succes met de zwangerschap.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:44

Ik vind de moederhond heel knap TS! Ben benieuwd wat er uit komt. Vader is iets minder mijn smaak. Ik ben niet zo bekend met labradors, is het in dit geval dat de moeder meer werklijnen is en de vader meer showlijnen bijvoorbeeld? Of komen ze van dezelfde lijnen maar zien ze er voor mijn ongetrainde oog gewoon anders uit? :+

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 13:42

Imke95 schreef:
Wat leuk! Wij willen binnenkort ook puppies fokken bij onze Rottweiler. Heb je nog tips voor aankomende fokkers? _/-\o_


Het is voor ons ook de eerste keer! Dus we zijn ook nog wat aan het zoeken en kijken wat handig is. Mijn ouders hebben een soort dierenopvang aan huis. Toevallig zijn gister de kennels geplaatst in de schuur (zit aan het huis vast en heeft ook gewoon verwarming enzo). Dribbel krijgt dus een (grote) kennel als bevalruimte!


kiwiwitje schreef:
Imke95 schreef:
Wat leuk! Wij willen binnenkort ook puppies fokken bij onze Rottweiler. Heb je nog tips voor aankomende fokkers? _/-\o_

Leuk en spannend! Probeer een ervaren fokker achter de hand te hebben rondom bevallingen. Dat vond ik heel fijn namelijk. Zij heeft ook geholpen met de reu keuze en de testen die gedaan moesten worden voor beide ouderdieren. :)


Die hebben we gelukkig! En mijn moeder is sowieso ook goed en handig met dieren. Ze is vrijwilligster bij de dierenambulance en we vangen dus zieke en gewonde dieren op thuis. Mama heeft zoveel bizarre én bijzondere dingen meegemaakt, dus komt vast goed!

SillyB schreef:
gefeliciteerd! wat spannend en leuk zo zeg. Ik volg ook graag met je mee. En fijn al die extra info haha lekker leerzaam voor alle (teefjes) eigenaren inderdaad!


Leuk al die volgers hoor! Dribbel voelt zich helemaal vereerd :D


SergeantRoos schreef:
Ik vind de moederhond heel knap TS! Ben benieuwd wat er uit komt. Vader is iets minder mijn smaak. Ik ben niet zo bekend met labradors, is het in dit geval dat de moeder meer werklijnen is en de vader meer showlijnen bijvoorbeeld? Of komen ze van dezelfde lijnen maar zien ze er voor mijn ongetrainde oog gewoon anders uit? :+


De reu is volgens mij meer de “ouderwetse” labrador. Maar we zijn vooral ook voor Dexter zijn karakter en ervaring gevallen. Ik weet dat Dribbel haar ouders ook ongeveer zo’n mix was (een wat fijnere labrador teef en een wat grovere reu).


Qua karakter: we zien het wel haha. Zijn er hier mensen met ervaringen of tips qua reu of teef? Wij nijgen dus naar een teef (vooral omdat die wat minder grof gebouwd zijn en omdat mijn ouders toevallig 2 labrador teefjes hebben (gehad)). Maar we horen veel dat reutjes “makkelijker” zijn in de opvoeding.

Ik heb trouwens wat pb’tjes gehad over een eventuele wachtlijst. Mijn moeder en ik zijn er mee bezig dus zal vandaag of morgen de berichtjes beantwoorden. Er zijn er in iedere geval 2 “gereserveerd”: 1 voor ons en 1 voor vrienden van mijn ouders.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:56

Haha mijn reactie was ook echt op Imke bedoeld! :P

Al ben ik wel benieuwd of beide ouders getest zijn op de dingen die bijv de labrador rasvereniging noemt?

Ik vind zelf reutjes veel makkelijker. Maar heb nu 2 teven (moeder en dochter) en 1 reu. :P

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:29

@ts is heel persoonlijk wat je wil. Als echte jachthond prefereren sommige mensen teefjes omdat ze wat feller zijn, en wat verder zullen gaan voor je. Maar ik vind reuen zelf 'makkelijker', en als gezinshond of voor de sport is het maar net waar jullie zelf een klik mee voelen.Ik heb bij mijn honden altijd reuen gehad (bewust (de eerste hond) of onbewust (daarna)), terwijl ik ook mensen ken die altijd teefjes kiezen, en mensen die van alles wat hebben gehad en die het écht niks uitmaakt. Het kan dus wel zijn dat je (on)bewust steeds met hetzelfde een klik hebt, maar tenzij je fokplannen hebt, hoef je het ook alleen maar van de klik af te laten hangen - of van eventuele aanleg voor jacht of sport, als daar je interesse ligt.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:54

Is idd heel persoonlijk ik zelf zou nooit meer een reu willen... 2 keer een reu gehad en mijn ervaring dat die veel moeilijker waren werden wel gemakkelijker na de castratie maar toch komt er hier geen reu meer in huis. Nu 3 teven rond lopen en geen probleem maar het is echt een persoonlijke kwestie.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:54

ik heb altijd graag Teefjes, scheelt een hoop met uitlaten haha. Maar zijn wel 2x per jaar loops en dat geeft dan ook weer wat 'gedoe' . het verschil is minimaal hoor

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:55

Ik ben echt een reuenmens, ook bij paarden heb ik liever hengsten/ruinen.

Qua types vind ik moeder juist meer t ouderwetse type. Maar dan wel dat van 30+ jaar geleden. Ze lijkt meer op mijn oude lab Jim.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 21:56

Zo, tijd voor een Dribbel update! Ze zit nu op dag 47. Over 10 dagen is ze veilig om te bevallen! En als we zien hoe groot der buik nu al is, verwachten we dat ze niet onwijs lang draagt. Maar goed, dat weet je nooit natuurlijk!

Ze slaapt veel en is veel rustiger geworden. Waar ze altijd het overenthousiaste stuiter ei was, komt ze nu met moeite overeind als er iemand binnenkomst haha! Af en toe heeft ze nog der blije ei momentjes, maar die worden wel zeldzaam.

Tijd voor foto’s!

2 juli:

Afbeelding

8 juli:

Een van der gekke momentjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

9 juli:

Afbeelding

Vandaag, 12 juli:
Afbeelding

En we hebben vandaag de werpkist gemaakt. Morgen wordt de kennel nog 1 keer geverfd (de vloer met een speciale, afneembare verf). En donderdag richten we de kennel in voor Dribb!
Afbeelding

We hebben ook een camera in de schuur gemonteerd, zodat we (nouja vooral mijn ouders haha) er niet elke keer uit hoeven snachts om te gaan kijken.

Verder hebben we een wachtlijst gemaakt en zijn er 6 pups “gereserveerd”. Waarvan 1 door een Bokker, super leuk! En de rest allemaal via via, dus dat vinden we echt heel fijn.

Het begint nu echt dichtbij te komen! *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:01

Dat is al een flinke buik!

Fleuribelle
Berichten: 778
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:17

Is dribbel een buitenhond of komt ze ook in huis.