[HK] Het schildpadden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 17:59

Helaas nog niet de juiste papieren maar wel een aanvraag die loopt. Vond dat ze nu toch echt naar buiten moesten dus mijn vriend heeft vandaag het begin gemaakt van hun buitenverblijf waar ze in elk geval deze zomer in kunnen. Na de zomer gaan we kijken hoe we het verder gaan doen, deze aanpassen of toch een andere plek maken. Uiteraard is het nu nog niet klaar maar kunnen ze wel vast even verkennen en hun pootjes strekken.
Afbeelding

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:46

Helaas kan ik voor 1 van de schildpadden niet de juiste papieren krijgen, van de week telefonisch contact gehad, gaat heel gedoe worden. Snap echt niet waarom die papieren weg zijn want zat er echt bij, we hebben haar zelf gekocht en kado gegeven. Ik heb dan ook besloten dat ik opvang voor ze ga zoeken, ik vind ze heel leuk en grappig maar schildpadden houden is toch ook niet echt mijn ding en dat ook nog dit erbij. Hoop wel dat ik echt een fijn plekje kan vinden want gaat me wel aan het hart.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:10

Chips! Helemaal vergeten te reageren , ik had je vorige berichtje wel gezien, maar dat was een keer midden in de nacht toen ik niet kon slapen :=

Wat fijn dat er papieren geregeld kunnen worden voor 1 schildpad en wat balen dat er problemen zijn met de andere.

Heb je toevallig oude foto's van de schildpad? Aan de hand van oude foto's kunnen ze vaak ook de juiste papieren afgeven.

Ik ben precies om die reden overgestapt naar Russische vierteenschildpadden. Daar heb je alleen een overdrachtformulier voor nodig en geen CITES. Mocht ik dan ooit beslissen om te gaan kweken, zit al dat papierwerk er niet bij.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:04

Voor de oudste schildpad lukt het wel daar zit een hele oude ontheffing bij, de andere die we 14 jaar geleden voor mijn vader erbij gekocht hebben is het een probleem.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:36

Ah jammer, geen foto's dus van de 14 jarige -O-

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:14

DMHorses schreef:
Voor de oudste schildpad lukt het wel daar zit een hele oude ontheffing bij, de andere die we 14 jaar geleden voor mijn vader erbij gekocht hebben is het een probleem.


Neem even contact op met de schildpaddenvereniging NBSV (https://www.trionyx.nl/) via secretaris@trionyx.nl De voorzitter is docent op Aeres Barneveld en die hebben geloof ik een ontheffing om CITES papier aan te vragen en om dieren die dan een U(nknown origin)-code krijgen, te plaatsen.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:10

Djoena schreef:
Ah jammer, geen foto's dus van de 14 jarige -O-


Ik zal van de week eens foto's van ze maken, ze zijn lekker actief nu.
Hoppit schreef:
DMHorses schreef:
Voor de oudste schildpad lukt het wel daar zit een hele oude ontheffing bij, de andere die we 14 jaar geleden voor mijn vader erbij gekocht hebben is het een probleem.


Neem even contact op met de schildpaddenvereniging NBSV (https://www.trionyx.nl/) via secretaris@trionyx.nl De voorzitter is docent op Aeres Barneveld en die hebben geloof ik een ontheffing om CITES papier aan te vragen en om dieren die dan een U(nknown origin)-code krijgen, te plaatsen.


Bedankt, ik ga contact opnemen!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:54

Hier een paar foto's van de dames.

De jongste

Afbeelding

De oudere

Afbeelding

Samen

Afbeelding

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:06

Ik had het topic per ongeluk ontstipt :oo

Wat een knapperds DMHorses <3 hoe is het afgelopen met het papierloze schildpadje?

Hier eten ze al veel minder en ze zijn zich mooi klaar aan het maken voor de winterslaap.

Ze zitten sinds een paar weken samen. Eigenlijk adviseren ze 3 vrouwtjes voor 1 mannetje, maar het verblijf is groot genoeg om elkaar dagen niet tegen te komen, dus zo moet het ook goed gaan. Af en toe spot ik ze samen in de zon en Phoebe zoekt Lewis graag op als ze hem ziet lopen. Verder laten ze elkaar goed met rust en zijn er geen gevechten etc geweest <3


Afbeelding
Links Phoebe, rechts Lewis

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:45

Djoena schreef:
Wat een knapperds DMHorses <3 hoe is het afgelopen met het papierloze schildpadje?


Ze zijn inmiddels gechipt en we zitten nu op de cites te wachten, hopelijk is het snel rond want ik wil ze eigenlijk naar de opvang doen voor ze in winterslaap gaan, tis echt niet ideaal zoals ze nu zitten.
Duurd echt allemaal lang met die instanties...

Wat een schatjes die van jou. Mijn ouders zeiden altijd dat dit 2 vrouwtjes waren maar ik twijfel toch want de ene zit elke dag op de ander te rijden. Ik denk daarom dat ze ook beter elders af zullen zijn want of ze nou echt happy zijn. Ze eten nog wel steeds enorm goed en zijn heel actief.