[VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:04

Wel heerlijk zoveel ruimte!!

Maak je ook een topic over de cavia’s of doe je die plannen ook in dit topic?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 19:13

Ymor schreef:
Wel heerlijk zoveel ruimte!!

Maak je ook een topic over de cavia’s of doe je die plannen ook in dit topic?



Komt uiteindelijk ook in dit topic, aangezien ze het verblijf en het hok samen gaan delen :D.
Hok krijgen ze wel beide een eigen verdieping is het idee.

Ik zit stiekem al te kijken op de website van Flappus voor cavia's, maar het duurt nog lang voor het cavia-proof is, dus ik weet niet waarom ik er kijk :Y)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:21

Oh haha dacht te lezen dat die in de achtertuin kwamen. Ben benieuwd!! Cavia’s wil ik uiteindelijk ook nog wel. Maar pas als ik ergens woon waar ze ook buiten kunnen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 21:40

Ymor schreef:
Oh haha dacht te lezen dat die in de achtertuin kwamen. Ben benieuwd!! Cavia’s wil ik uiteindelijk ook nog wel. Maar pas als ik ergens woon waar ze ook buiten kunnen.



Ah ja dat was het eerste plan inderdaad wel ja :j
Maar uiteindelijk toch maar besloten de dieren bij elkaar te houden en een gedeelte alleen voor de mens.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:29


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 15:45

Lieffiefi schreef:
Mjetterd, ach kan deze arme man niet bij jou?
[BB] Hoe stoppen met konijnen

Zo sneu!



Ach zo sneu ja. Ik durf dat alleen niet zo goed aan omdat ik echt 0 ervaring heb met konijnen koppelen en ik nu ook geen plek heb voor 4 konijnen in het huidige nachthok.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:46

Ja sneu he!
Helaas hebben wij een sterk koppel wat binnenkort... dierenarts raadde ons af er andere bij te zetten anders was hij meer dan welkom.
Ik wil altijd alle konijnen redden..

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:18

Lieffiefi schreef:
Mjetterd, ach kan deze arme man niet bij jou?
[BB] Hoe stoppen met konijnen

Zo sneu!


Wil je heel snel ophouden!! Die arme man is 2 vriendinnetjes verloren.
Ik in 1 week een paard en een konijn.

Wij geven als t moet 1000 euro uit aan een ziek konijn, ze hebben een paradijs hier. Een enorme ren, een volledige tuin, gras, zand om te graven, tunnels en allerlei speelmateriaal. Elke dag uren aandacht, een kruidentuin. We halen nachten door om voor een ziek konijn te zorgen dus hou je mening is even voor je zeg!


Wat is sneu? Hij hoeft helemaal niet weg!! Ik ben in 1 week tijd een paard en konijn verloren.
Sneu voor mij ja, dat ik graag een vriendin voor hem haal, maar vast nadenk over hoe ik de toekomst kan stoppen, omdat ik het verdriet niet meer aankan. Maak jij je maar geen zorgen om dit arme konijn. Misschien even aan je medemens denken die in rouw is en probeert na te denken hoe je in de toekomst met konijnen kunt stoppen zonder daar zelf aan onderdoor te gaan of een konijn de dupe van te laten worden. Fijne dag!

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:22

Lieffiefi schreef:
Ja sneu he!
Helaas hebben wij een sterk koppel wat binnenkort... dierenarts raadde ons af er andere bij te zetten anders was hij meer dan welkom.
Ik wil altijd alle konijnen redden..


Dat doe ik al 20 jaar en nu wil ik uiteindelijk stoppen. Niet morgen en niet perse over x aantal jaar. Dit konijn mag hier 14 worden, zo oud werd mijn oudste nijn. Maar ik zoek ideeën voor daarna, hoe ik me niet weer zodanig hecht dat ik tot mijn 90e konijnen heb, dat ik de voedster dan bv toch zelf moet herplaatsen dan. Jij ook een fijne dag

Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:27

Rosje8 schreef:
Lieffiefi schreef:
Ja sneu he!
Helaas hebben wij een sterk koppel wat binnenkort... dierenarts raadde ons af er andere bij te zetten anders was hij meer dan welkom.
Ik wil altijd alle konijnen redden..


Dat doe ik al 20 jaar en nu wil ik uiteindelijk stoppen. Niet morgen en niet perse over x aantal jaar. Dit konijn mag hier 14 worden, zo oud werd mijn oudste nijn. Maar ik zoek ideeën voor daarna, hoe ik me niet weer zodanig hecht dat ik tot mijn 90e konijnen heb, dat ik de voedster dan bv toch zelf moet herplaatsen dan. Jij ook een fijne dag


Dan zou ik naar een goede opvang gaan, je ram aan een voedster laten koppelen en mocht je ram eerder overlijden dan de voedster, kun je haar weer gewoon terug brengen. Wordt vaker zo gedaan/afgesproken. Een konijn tot z'n, bij wijze van, 14e alleen laten zitten kan in mijn ogen echt niet.

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:32

Citaat:
Dan zou ik naar een goede opvang gaan, je ram aan een voedster laten koppelen en mocht je ram eerder overlijden dan de voedster, kun je haar weer gewoon terug brengen. Wordt vaker zo gedaan/afgesproken. Een konijn tot z'n, bij wijze van, 14e alleen laten zitten kan in mijn ogen echt niet.


Dat was ik ook niet van plan om hem alleen te laten. Alleen normaal had ik al bij de opvang gestaan. Nu ben ik net 2 dieren verloren en heb ik het gewoon zwaar, speeddates kunnen niet vanwege covid dus moet ik de ram daar achterlaten. Dat kan ook wel een weekje wachten dat ik mezelf even kan herpakken. De voedster terug die langer leeft dan mijn nijn lijkt me de beste optie.

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:37

Nou Rosje wat een nare toon :( zonde van dit leuke topic! Lijkt me niet nodig.

Ts: wat een heerlijke konijnen <3 ze hebben het maar goed bij jou!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:40

LieveLoes schreef:
Nou Rosje wat een nare toon :( zonde van dit leuke topic! Lijkt me niet nodig.

Ts: wat een heerlijke konijnen <3 ze hebben het maar goed bij jou!

Zou ik ook hebben wanneer anderen mijn konijn bij anderen aan gaan prijzen omdat ie zo zielig is. Onbeschaamd.

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:41

_San87_ schreef:
LieveLoes schreef:
Nou Rosje wat een nare toon :( zonde van dit leuke topic! Lijkt me niet nodig.

Ts: wat een heerlijke konijnen <3 ze hebben het maar goed bij jou!

Zou ik ook hebben wanneer anderen mijn konijn bij anderen aan gaan prijzen omdat ie zo zielig is. Onbeschaamd.


Precies dat, en dan ook nog in een ander topic

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:44

Het is toch goed bedoeld! Niet direct zo fel oppakken. Écht zonde van je energie! Die kun je nu veel beter gebruiken met het verlies van je paard en een konijn.

Het is toch ook sneu. Je geeft zelf ook aan dat je een konijn alleen eigenlijk geen optie vindt. Konijn is z’n maatje verloren en zit nu alleen. Hartstikke sneu! Maar sneu betekent niet “mishandeling”. Er wordt nergens gesteld dat je niet goed voor je konijn zou zorgen!

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:47

LieveLoes schreef:
Het is toch goed bedoeld! Niet direct zo fel oppakken. Écht zonde van je energie! Die kun je nu veel beter gebruiken met het verlies van je paard en een konijn.

Het is toch ook sneu. Je geeft zelf ook aan dat je een konijn alleen eigenlijk geen optie vindt. Konijn is z’n maatje verloren en zit nu alleen. Hartstikke sneu! Maar sneu betekent niet “mishandeling”. Er wordt nergens gesteld dat je niet goed voor je konijn zou zorgen!


Daar heb je ook gelijk in, maar ik ben helemaal niet opzoek naar een nieuw huis voor hem.
En daarbij heeft Lieffiefi het over dat ze altijd alle konijnen wilt redden, en dan schiet alles bij elkaar wel even verkeerd hier. Hij hoeft niet gered te worden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 18:05

Ik denk dat Lieffiefi het goed bedoeld. Ik las het met alle goede intenties in ieder geval.
Misschien had Rosje8 het een prima oplossing gevonden om haar konijn te brengen naar een plek met konijnenvriendjes en misschien had ik die plek voor haar konijn kunnen bieden ;).

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:44

Wauw.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:51

Ik heb rosje even een pb gestuurd.
Vooropgesteld dat mijn bericht in ieder geval niet naar bedoeld was als dat hij bij sommige overkomt.

Ik ga hier toch geen stennis schoppen.
Met 'sneu' doelde ik puur op het mannetje en dat ik ts snap in haar dillema qua vervolg. Thats all..

Anomien

Berichten: 7420
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:06

Ze zit hoog in haar emotie. Een bericht zoals de jouwe kan idd zo opgevat worden. Heel begrijpelijk van haar.

Ik heb ook begrip dat jij het eigenlijk helemaal niet zo bedoelde. Tenminste ik las er eigenlijk alleen maar goedheid in.

Dus vergeten en vergeven dan maar?

Weer gezellig kletsen? Ik las altijd met veel plezier mee. Heb geen konijnen, maar geniet er gewoon van als men meer werk maakt van hun huisdier. En niet in een klein hokje propt.

Onze koeien komen ook buiten. Veel mensen vinden dat vanzelfsprekend. Terwijl ze thuis een konijn eenzaam in een hokje hebben zitten.

Dus deel vooral leuke foto’s ik vind ze prachtig!

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:09

Snap ik. Heb haar wel een pb gedaan met excuus.
Vind niet dat ze zich rot moet voelen want zo was echt helemaal niet bedoeld. Dus hoop dat weg te nemen.

Verder, waar zijn alle leuke bunnies en nijntjes♡

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:08

Hebben ze een wei van 40 bij 5,5 en wat doen ze.. stapelen in het kippenhok :+.
Afbeelding

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:18

Whahahah! Fantastisch!

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:26

Precies wat knert zegt, maar dank voor je pb lieffielie, zand erover!
Als ik eraan denk zal ik tzt wel een foto plaatsen van het verblijf hier, wie weet kunnen jullie daar ook inspiratie uit halen

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:36

Foto’s zijn steeds leuk Rosje! En sterkte met je verlies! :(:)