[VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33857
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:56

Heel leuk zo in de sneeuw!

Vriendin heeft 2 konijntjes van Flappus! Heel goed gegaan, toen het koppelen niet goed ging lukte het uiteindelijk nog na wat advies.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 16:57

MarlindeRooz schreef:
Heel leuk zo in de sneeuw!

Vriendin heeft 2 konijntjes van Flappus! Heel goed gegaan, toen het koppelen niet goed ging lukte het uiteindelijk nog na wat advies.



Oh wat leuk en fijn! Heeft ze de konijnen toen daar laten koppelen en daar ging het niet zo goed maar toch meegenomen om te kijken of thuis wel goed zou gaan?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33857
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:06

Ja ze had het mannetje al langer (moest gecastreerd worden nog). En ze heeft ze daar laten koppelen, thuis ging dat niet goed. En toen uiteindelijk volgehouden en nu gaat het top! En ze zijn nu erg klef haha.

Dit is het koppel:
https://instagram.com/liefsteleo?igshid=lsdhyygs5omx

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:01

MarlindeRooz schreef:
Ja ze had het mannetje al langer (moest gecastreerd worden nog). En ze heeft ze daar laten koppelen, thuis ging dat niet goed. En toen uiteindelijk volgehouden en nu gaat het top! En ze zijn nu erg klef haha.

Dit is het koppel:
https://instagram.com/liefsteleo?igshid=lsdhyygs5omx


Wat een leukerds, volgensmij heb ik die op de Facebook pagina van flappus gezien

Montgri
Berichten: 656
Geregistreerd: 18-07-15

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:03

Super leuke foto’s van in het sneeuw zeg!
Ben een beetje een stille volger hier :P

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 11:17

MarlindeRooz schreef:
Ja ze had het mannetje al langer (moest gecastreerd worden nog). En ze heeft ze daar laten koppelen, thuis ging dat niet goed. En toen uiteindelijk volgehouden en nu gaat het top! En ze zijn nu erg klef haha.

Dit is het koppel:
https://instagram.com/liefsteleo?igshid=lsdhyygs5omx



Ah wat een leukerds! lijkt mij ook wel gezellig, van die binnen konijnen los in de kamer :D.

Bedankt voor de tip over het hooi op meerdere plekken aanbieden! Ik bied het nu op 3/4 plekken aan (afhankelijk van het weer) en ze eten veel meer hooi :D.
Dat ze nu niet bij het gras kunnen zal ook wel meespelen denk ik.

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:33

TS, wat een gaaf verblijf hebben ze zeg! En wat leuk dat je bij Stichting Flappus een konijn gaat adopteren. Wat een andere bokker al zei is dat het bij Stichting Flappus helemaal goed moet komen. Vrienden van mij adopteren daar altijd al jaren konijnen en door hun heb ik vorig jaar daar ook een konijntje geadopteerd.
Het gecastreerde broertje van mijn voedster was vorig jaar helaas Plotseling overleden en in september hebben we de reis naar Zwolle afgelegd voor een date tussen Katara (mijn voedster) en Hummer.
Werden echt super vriendelijk ontvangen. Mocht ook bij de koppeling blijven. Was zelf ook heel zenuwachtig gezien mijn dame nogal dominant is, maar Hummer mag dan wel klein zijn. Hij lijkt nu de dominante van de twee te zijn :') .
Na de koppeling kan je ook nog altijd terecht bij ze voor vragen, advies etc. :) . Heb zo even snel geen foto van ze, maar als ik straks op de pc zit wil ik gerust nog even een foto toevoegen van het gelukkige stel.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 15:06

Jullie hebben helemaal niets teveel gezegd over Stichting Flappus :D!
Ik ben er vandaag geweest en wat ben ik goed en fijn geholpen door de medewerkers daar. Wat een fijne stichting en ik weet zeker dat ik in de toekomst ook de cavia's daar vandaan ga halen.

Heel veel informatie gekregen en op elke vraag kreeg ik een uitgebreid antwoord. Mocht iemand hier meelezen en nog een opvang zoeken om een dier uit te halen, dan raadt ik Flappus zeker aan :D

Maar vandaag dus bij Goofy wezen kijken. Wat een leuk en grappig konijn!
Hij is echt een beetje zo'n lieve Lobbes. En de naam Goofy past perfect bij hem.
Van de foto vond ik hem erg leuk, maar in het echt was ik helemaal verkocht.
Afbeelding

De twee dames zijn dus vanmorgen op date geweest
Afbeelding

Ik heb van het koppelen helemaal geen verstand, maar het ging er heel rustig aan toe. Noortje vond het heel spannend en heeft alleen maar in het huisje gezeten (ze is ook niet te vinden op bovenstaande foto :Y) ) . Saartje sprong wat rond en af en toe zochten ze elkaar op en werd er wat gereden op elkaar maar geen gevecht o.i.d.
Goofy vindt trouwens dat hij even groot is als de andere 2 en kruipt ook in alle huisjes :')
Dus ging Goofy lekker met ons mee naar huis!
Afbeelding

Op dit moment zitten ze in de tuin/het verblijf en heb ik het hok, op advies, dicht. Die gaat eind van de middag open en dan kunnen ze ook daar in. Ik merk aan Saartje en Noortje dat ze het wat gek vinden en ze lijken een beetje bang te zijn voor Goofy want ze lopen steeds voor hem weg. Gelukkig heeft Goofy geen kwaad in de zin lijkt het.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 15:51

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:57

Wat een leukerd! Ik hoop dat het blijft meevallen. Goody heeft een schitterend nieuw plekje gevonden.

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:05

Wat een leuke is Goofy. Mijn Nappie mag binnenkort weer op date bij het konijnenparadijs (zit iets dichter bij mij in de buurt). Het klikt helaas helemaal niet meer met zijn huidige vriendinnetje.

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:34

Wat een lieverd is Goofy zeg! Heel veel plezier met je knappe nieuwe konijn!

Ja, de mensen bij Stichting Flappus zijn echt onwijs behulpzaam en vriendelijk. Ook via de mail staan ze je elke keer uitgebreid te woord.

Hier nog een foto van Hummer (links) die bij Stichting Flappus vandaan komt. We hebben er een uur voor moeten reizen, maar hij is het meer dan waard <3 . Katara word dankzij Hummer zelfs ook aanhankelijker en vriendelijker.
Ze hebben overigens een ren aan het hok waar ze dagelijks in los huppelen. Hij is 2.5 (bijna 3), maar van zichzelf al klein.

Afbeelding

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 13:40

Bedankt Lukasje!

Spannend jeetje77. Heb je al een konijn op het oog waarmee hij gaat daten?
Wat ga je doen met het andere konijn?

xYaartje, is hummer een dwergkonijntje dan? Het rechter konijn lijkt zo op de foto vooral heel erg groot! Maar dat is geen Vlaamse reus o.i.d. als ik het zo begrijp?

Hier gaat het goed! Noortje vindt de aanwezigheid van Goofy prima lijkt het. Saartje is wat meer op haar hoede en loopt ook vaak weg als Goofy er aan komt. Ze eten wel samen dus ik denk dat het wel goed komt.

Ik had niet verwacht dat Goofy naar boven zou kunnen in het hok, maar ik ging net even kijken hij lag lekker te chillen boven in het hok :').
Het hok is nu niet heel groot voor ze, maar die staat toch altijd open en ze krijgen straks een groot nieuw hok.

Ik ben gek op sneeuw, maar ik kan nu niet wachten tot het weg is en weer droog is, het is nu echt een trieste uitkijk. Konijnen zitten ook al de hele dag binnen of onder het hok.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:46

Ik had hem al stiekem opgezocht maar wat een knapperd is het <3

Het klinkt allemaal alsof het super goed gaat daar thuis. De sneeuw maakt alles ook anders dan normaal dat merk ik hier ook, maar over een paar dagen kunnen ze weer lekker rond rennen

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:49

Reina komt ook bij het konijnenparadijs weg. Het is heel jammer dat ik echt de ruimte niet ben ook haar te houden (met een ander vriendje), maar ik mocht haar terug komen brengen. En nee heb voor Nappie nog niks op het oog. Hij is heel kieskeurig, dus laat hem zelf maar kiezen. Sws niet te groot, en het liefst ook niet te jong. Hij is ondertussen ook al 10 of 11 jaar oud.

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:55

Mjetterd, zowel mijn dierenarts als ik vermoeden inderdaad iets van een Dwergkonijntje of een mix daarmee. Katara is inderdaad flink aan de maat. Welk ras ze is weet ik eigenlijk niet. Ze is volgens mij een kruising (heb haar moeder in het echt gezien en een foto van de vader). Alleen geen idee welke rassen die zijn. Zou ik eigenlijk nog eens aan de fokker na moeten vragen.
Geen Vlaamse Reus inderdaad. Al zou ik die in de toekomst wanneer daar ruimte voor is best willen hebben :j .

Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met hun! Dat komt inderdaad vast wel goed. Het heeft altijd tijd nodig voor een nieuw koppel helemaal aan elkaar gewend is. Het feit dat ze al samen eten en niet vechten is een goed teken.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:53

Wauw wat een super leuk dier is Goofy! Prachtige kleuren! Wat gaat hij het naar zijn zin hebben bij jullie en dan ook nog twee leuke vriendinnen :D Fijn dat de koppeling ook goed ging, blijft altijd spannend.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 10:22

Sneeuw hier is nu bijna weg in de tuin en ze zijn weer wat meer aanhankelijk en komen aanhupsen als ik er aan kom. Leuk :D

Jeetje77, ah jammer inderdaad dat het dan niet klikt en je er één weg moet doen. Maar als je er niet 4 kan houden is dat de enige goede oplossing. Ben benieuwd of Nappie een nieuw vriendinnetje gaat vinden!

xYaartje, ah dan vertekend de foto inderdaad als het linker konijntje gewoon heel klein is. :D

Hoelang groeien konijnen eigenlijk door? Op internet staan veel verschillende verhalen. Ik heb Goofy vanmorgen even gewogen (in een pan :') ) en hij weegt 3800 gram. Nog niet echt het gewicht wat normaal is voor een franse hangoor.
Bij de opvang zeiden ze dat hij van augustus is, maar dat is ook wat ze van de eigenaar te horen hebben gekregen.

Ik las ook op internet dat je 25 gram x aantal kilo moet geven aan biks. Maar bij jonge konijnen dat je moet uitgaan van het uiteindelijke volwassen gewicht. Nu weet ik dus niet wat ik moet rekenen als volwassen gewicht van Goofy.
De andere 2 wegen rond de 2300-2500 gram en die zijn volgende maand een jaar oud. Dus daar ga ik gewoon uit van dat gewicht als volwassen gewicht.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:45

Haha, in een pan, geweldig :')

Volgensmij, maar dat weet ik niet zeker, groeien de grotere rassen door tot ongeveer 1 jaar oud. Die van mij woog op zijn zwaarst ruim 6 kilo. Tot 8 maanden heb ik hem onbeperkt Science Selective gegeven, daarna beperkt tot het voeradvies op de zak. Voor mij was het wel heel belangrijk dat ze naast de onbeperkte brok genoeg hooi eten, als ze minder hooi aten door de brok verminderde ik dat naar 25 gram per kilo lichaamsgewicht.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 11:53

Pistasche schreef:
Haha, in een pan, geweldig :')

Volgensmij, maar dat weet ik niet zeker, groeien de grotere rassen door tot ongeveer 1 jaar oud. Die van mij woog op zijn zwaarst ruim 6 kilo. Tot 8 maanden heb ik hem onbeperkt Science Selective gegeven, daarna beperkt tot het voeradvies op de zak. Voor mij was het wel heel belangrijk dat ze naast de onbeperkte brok genoeg hooi eten, als ze minder hooi aten door de brok verminderde ik dat naar 25 gram per kilo lichaamsgewicht.


6 kilo :):)
Maar als ze nog doorgroeien tot 1 jaar geeft het hoop dat Goofy misschien ook wel richting de 5-6 kilo gaat.
Ik denk dat onbeperkt voeren hier niet echt een optie is omdat die andere 2 dan ook onbeperkt krijgen. Hooi eten ze sinds dat Goofy er is allemaal erg goed gelukkig!

Ik geef trouwens Havens, niet specifiek voor jonge dieren eigenlijk := Was dat beter geweest afgelopen jaar?

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:19

Snap ik! Wat fijn dat ze goed mee eten met hem, hooi is zo belangrijk. Hier doe ik er als extraatje kruiden doorheen, dat vinden ze helemaal heerlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet persé voer voor jonge konijnen heb gegeven, misschien was dat beter geweest maar nu je het zegt ik ben ook gewoon direct gestart met SS voor volwassen dieren :o

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 15:15

@Pistache, extra kruiden in de zin van verse kruiden? Kweek je die zelf of uit de supermarkt o.i.d.?

Ik heb via de zoekfunctie een Bokker gevonden die vroeger Franse hangoren heeft gefokt. Zij geeft aan dat dit gewicht prima is voor een konijn van 6 maand oud en dat te snel en teveel groeien niet goed is voor het skelet van een konijn.
Ze zei dat Franse hangoren doorgroeien tot 10-12 maand in formaat en daarna nog in de breedte.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:16

Wat goed, dat is altijd fijn om ervaringen te horen van een echte deskundige. Goofy doet het top dus :D

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:56

Hier eten de jonkies gewoon met de pot mee. Eten wat moeders ook eten. Brok, hooi, groenten en fruit. Heb niet echt last van kieskeurige eters alleen degene die ik niet zelf heb gefokt.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VOLG]Landscaping konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:22

Ik geef nog gedroogde kruiden bij aan de cavia's en konijnen naast groente, brok en hooi. Ik koop het bij de bunny kruidenier, kan je ook kijken waar het voor dient. Ik mix meestal wat dingen door elkaar