Wat dragen jullie honden?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5192
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:39

CupCakes_ schreef:
Ik heb nog een blauw Dog Copenhagen in de aanbieding, mocht iemand die zoeken :D

Misschien handig om de maat er ook bij te zetten. :j

CupCakes_

Berichten: 3377
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:48

Ceetje_bokt schreef:
CupCakes_ schreef:
Ik heb nog een blauw Dog Copenhagen in de aanbieding, mocht iemand die zoeken :D

Misschien handig om de maat er ook bij te zetten. :j


Oeps. In alle vluggigheid gepost.
Maat L trouwens.

viphorse

Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:46

Ik ga beide opties eens bekijken want onze dog copenhagen is echt te klein aan worden .

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:33

Ik ga zelf van DC overstappen naar anny-X. Mooie tuigen wat ik om me heen heb gezien :) en wij gebruiken verder nog een Non Stop line harnas; ook heel tevreden over.

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:37

Ik kom even binnen vallen!

Wat is een fijn Y-tuig voor een wat langer gebouwde hond (Welsh Corgi Cardigan)? :)

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:36

Drico schreef:
Ik kom even binnen vallen!

Wat is een fijn Y-tuig voor een wat langer gebouwde hond (Welsh Corgi Cardigan)? :)



Ik heb voor mijn teckel de dog Copenhagen walking air. Vind ik zelf erg fijn.

Zit mooi stukje achter de oksel (alleen is ie van haar klein beetje groot nog en lijkt het vaak alsof hij er tegen aan zit maar zit dat dus niet)

Makkelijk om te doen en ze hebben mooie vrije beweging

Afbeelding

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:36


VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:57

Ik heb voor mijn jack Russel x teckel kruising (of in die richting) een dog Copenhagen air en een anny X. Beide zitten erg fijn, de anny x gebruik ik 't meeste omdat die wat zachter is en bij haar gaat d'r huid snel stuk.
Afbeelding

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:22

Hoi!

Even een vraagje, ik ben opzoek naar een mooie paracord jachtriem/retriever lijn en nieuwe tekenbandjes, nu ben ik wel een aantal sites en bedrijfjes tegen gekomen, maar schrok nogal van de prijzen. €60 euro voor een jachtlijn vind ik persoonlijk een beetje te gek worden.

Welke leuke webshopjes zijn er nog meer die dit soort dingen aanbieden?

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:57

Ik maak hobby matig diverse dingen van paracord, ppm en biothane :)

Vandaag op vinted een kentucky hondenjas gescoord, nieuw in teckel formaat :) zo fijn om er straks 1 bij te hebben als het heel koud is..

Schuur_

Berichten: 4918
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:51

Heb je ook al naar Aalborg design gekeken? Die maakt mooie dingen en de prijzen vind ik wel ok. Het enige wat ik zou vragen is om de lijnring/lus/hoe het ook heet losser te maken zodat als je de lijn los laat, het meteen ook losschuift. Ik vind het nu bij zijn lijnen erg vast zitten waardoor er vaak constante druk is en daar hou ik niet van. Wel van losse lijntjes.

Deze staat bij mij nog op de wishlist
https://www.adogspurpose.be/a-57916527- ... escription

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:24

In Mei ben ik met 10 dagen ertussen 2 verloren. Ik heb ze beide onverwacht ivm medische problemen moeten laten inslapen (niet gerelateerd aan elkaar overigens.) voor beide honden had ik een aardige collectie aan jassen, tuigen etc. Kleding voornamelijk van hurtta. Nu kan ik deze helaas niet gebruiken voor mijn andere 2 honden dus wil ik ze gaan verkopen. Maar waar? Is marktplaats gespecificeerd genoeg? Of heeft iemand een advies waar ik de spullen beter kan verkopen? Bestaat er een verkoopplek speciaal voor hondenspul online?


(Overigens. Ik ga het niet doneren, die luclxe kan ik me niet permiteren, dus adviezen naar voedselbanken etc heb ik liever niet. Ik heb straks een jas nodig voor mijn nog groeiende assistentiehond in opleiding alsmede dat ik zelf de opleiding moet bekostigen, ik heb helaas geen vetpot dus alles komt al ten goede van dit project)

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:29

VillaNeusjes schreef:
In Mei ben ik met 10 dagen ertussen 2 verloren. Ik heb ze beide onverwacht ivm medische problemen moeten laten inslapen (niet gerelateerd aan elkaar overigens.) voor beide honden had ik een aardige collectie aan jassen, tuigen etc. Kleding voornamelijk van hurtta. Nu kan ik deze helaas niet gebruiken voor mijn andere 2 honden dus wil ik ze gaan verkopen. Maar waar? Is marktplaats gespecificeerd genoeg? Of heeft iemand een advies waar ik de spullen beter kan verkopen? Bestaat er een verkoopplek speciaal voor hondenspul online?


(Overigens. Ik ga het niet doneren, die luclxe kan ik me niet permiteren, dus adviezen naar voedselbanken etc heb ik liever niet. Ik heb straks een jas nodig voor mijn nog groeiende assistentiehond in opleiding alsmede dat ik zelf de opleiding moet bekostigen, ik heb helaas geen vetpot dus alles komt al ten goede van dit project)


Jeetje wat erg zeg twee honden zo kort op elkaar :(!

Je zou vinted kunnen gebruiken ook; daar gaan de honden spullen geloof ik ook wel goed qua verkoop. Ik heb daar iig onze oude DC tuigen mega snel verkocht en Koop er zelf ook wel eens wat voor de hond.

Marktplaats is ook zeker een optie nog, en er zijn ook nog wel wat Facebook groepen te vinden - als je Facebook hebt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:56

Ik heb laatst zowel als op vinted als marktplaats spullen gekocht en verkocht voor de hond :)

Vinted vind ik persoonlijk net wat makkelijker werken dan marktplaats.

Van de week dus een kentucky hondendeken gevonden en 2 DC halsbanden.

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:24

Bokkers hier ervaring met de nieuwe versie van de Non Stop Dogwear Line Harness 5.0? We hebben al een fijne gevoerde AnnyX, maar ik vind de kleuren zo mooi. Een reserve tuig is nooit weg toch. :o

beauty1love

Berichten: 557
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:10

Sem_ schreef:
Bokkers hier ervaring met de nieuwe versie van de Non Stop Dogwear Line Harness 5.0? We hebben al een fijne gevoerde AnnyX, maar ik vind de kleuren zo mooi. Een reserve tuig is nooit weg toch. :o


Ik heb de tuigjes nu een tijdje en vindt ze stukken fijner dan de dog Copenhagen tuigjes die er hiervoor had! Ben er onwijs tevreden over.

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:31

Wij begonnen met Dog Copenhagen maar gebruiken echt al een hele lange tijd alleen de NS tuigen nog - zowel oude model als de nieuwe 5.0. De DC tuigen heb ik onlangs ook beiden verkocht. Ik vind NS echt enorm fijn, qua pasvorm maar ook materiaal en kwaliteit/duurzaamheid.

sidenote
Qua pasvorm is dat echt individueel afhankelijk wel hoe goed die 5.0 zit. Waar bv de AnnyX bij vrijwel elke hond goed zit hoor ik van het nieuwe NS model wel dat die qua pasvorm bij sommige honden vaak minder zit tov het oude model. Heb ik bij onze hond geen last van weer; daar zit de 5.0 ook gewoon echt net zo netjes als het oude model dus is denk ik ook echt net hoe de bouw van je hond is. [/i]

Ook AnnyX vind ik erg mooi, vooral die super fijne pas vorm, maar qua materiaal prefereer ik NS wel moet ik zeggen. Gevoelsmatig heb ik ook het idee dat NS ook wat meer kan hebben - hier een grotere hond die best wel kan trekken als ze wil namelijk en wij gebruiken het tuig ook icm caniwalk; dus aan de bungeelijn met gordel en daar zijn de meeste gewone Y-tuigen minder geschikt voor, maar die van NS wel dus dat vind ik echt ideaal. Dat gezegd hebbende, zou ik zelf ook nog wel eens een AnnyX erbij willen hoor :') Vind ze echt tof - hond van m'n schoonzus heeft deze. Maar hier nu dus 2 NS line Harnas tuigen; 1 oud model en 1 nieuwe, de 5.0 dan en gewoon super tevreden over.

edit:
Hier ligt ie op een Oudduitse Herdershond
De zwarte is het oude model, de paarse het nieuwe 5.0
Bij Arya lijkt het wel altijd alsof ze een plofkip is met tuigen,
maar komt door de lange vacht dus daar moet je een beetje doorheen prikken :')

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:46

Dank voor de uitgebreide reacties! Die paarse staat prachtig. :D Ik heb al even gemeten en ik kom uit op maat 8 voor onze labrador.

DC heb ik ook gehad, voor het AnnyX tuig. AnnyX bevalt hier ook beter dan DC, al was er opzich niets mis met het DC tuig.

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:50

Als DC bij hun verrekte tuigen, vooral die comfort walk pro, het deel tussen nek en schouders eens net wat langer zou maken zou ik denk ik ook nog steeds DC zijn blijven gebruiken want ik had er verder weinig opmerkingen aan; fijne kwaliteit tuigen. Maar hij zat gewoon niet lekker meer bij Arya sinds ze wat meer uitgegroeid is en zeker toen ik het verschil dan zag met hoe bv de Line Harness van NS zat greep ik al snel niet meer naar DC - plus een voordeel van het line harness van NS is dat ie geschikt is om ook mee te caniwalken dus icm heupgordel en bungee lijn, waar ik veel gebruik van maak.

We hebben verder met veel plezier de DC van pup tot zo'n 1,5 jaar graag gebruikt wel, heeft toen altijd heel mooi gezeten bij d'r en ze zwom er ook gewoon mee enz, no issues. En ook zeker het andere model van ze is ook echt niet verkeerd, past op veel honden heel netjes, maar ik heb dan liever iets met wat padding erbij. De padding van NS vind ik dus ook echt heel erg fijn moet ik zeggen; Echt een mooie kwaliteit. Wel even wennen denk ik als je AnnyX gewend bent haha, die is qua padding wat dunner/minder aanwezig.

Ben benieuwd hoe NS je gaat bevallen _Sem, mocht je 'm daadwerkelijk gaan aanschaffen *\o/*

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:54

Vergeleken de AnnyX is DC heel kort. Ben erg benieuwd naar het NS tuig, denk dat ik er wel een ga bestellen!

Hebben jullie nog aanraders voor een fijne riem (liefst 3/3.5 meter)? Momenteel gebruiken we een 3 meter lange detectielijn met nopjes, maar die is niet heel stevig. We hebben ook biothane lijnen, maar die vind ik niet fijn wanneer het regent (te glad).

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:58

De NS is wel wat langer als DC, maar wel korter weer als AnnyX.

Qua riem heb ik verschillende soorten/materialen en ook verschillende lengtes, maar ik gebruik het liefst mijn soepele leren multi lijn die ik kan verstellen op 3 plaatsen. Nu is het met veel regen ook niet heel top om leer te gebruiken, al kan die lijn wat ik heb dat wel prima hebben, maar Arya loopt bij mij met langere routes regelmatig los en anders aan de gordel met bungee dus met echt vies weer maak ik daar dan met name veel gebruik van. Ik heb wel altijd dan nog een niet-bungee lijn mee zoals die leren of wat anders. Touw ben ik minder kapot van en paracord lijnen gebruik ik ook niet heel snel.

Je zou ook naar een rubberen lijn met grip kunnen kijken. Die vind ik eigenlijk in alle weersomstandigheden perfect qua grip. Ik heb daar bv. een langere sleeplijn van. Daar zou je dan ook naar kunnen kijken, dat je zo eentje van 5m neemt en eventueel zelf korter maakt bv? Al zullen die ook vast als gewone looplijn te vinden zijn, maar dan is 3/3,5m wel minder voorkomend qua lengte, tenzij je ze ergens op maat laat maken.

EDIT:
Dierenoppas amersfoort heeft er van 3m ook zie ik.
Qua grip zijn dat soort lijnen echt perfect imo.

https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ingeweven/

Eelmo

Berichten: 2961
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:52

Onze lab (half jaartje ouder dan die van jou, Sem) draagt ook een maat 8 non stop, de nieuwe versie met handvat. Voor het mooie is hij tussen de voorpoten door iets te lang, maar zit goed op het borstbeen en zijn kop kan er door :D Ook om de ribben sluit hij netjes. Overall ben ik er heel tevreden mee! Het zit 100x beter dan de dog copenhagen die we hiervoor hadden, meer dan genoeg ruimte achter zijn oksels :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 17:04

Ik wil ook een Non Stop gaan kopen voor Pinto, maar hij is redelijk kort en breed gebouwd dus even afwachten hoe die valt. Anders ga ik een annyX bestellen, volgens mij heeft die ook bijpassende riemen van 3 meter lang. Ik ben wel blij met mijn DC nu en vind bruin zo mooi, maar ik wil een reservetuig erbij en wellicht past een ander merk beter.

cinniz123

Berichten: 4413
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:14

Ik heb hier 2 annyx tuigen gekocht voor mijn terriers maar die zijn te kort van bouw ervoor dus op de ruggetjes komt t tuig omhoog.
Zou voor een kort gebouwde hond dus niet snel annyx adviseren.

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:39

Thanks cursebreaker!

AnnyX tuigen vallen erg lang ja! Groot verschil met DC.

Oh top Eelmo! Haha ja labradors met hun dikke kop, die moet er wel door passen. Ik heb een paarse besteld (de 5.0), als het goed is morgen binnen. :D