Puppy Erbij 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:41

he wat leuk, ik heb momenteel een nestje puppies: tibetaanse spaniel / pekinees, nu bijna 8 weken oud, en echt alle kleurtjes. Veel drukte in huis maar wat een gezelligheid brengt dat met zich mee.

nog niet alle pups hebben een baasje maar ik zie al op tegen de dag dat zij zullen vertrekken. Gelukkig zal er 1 achter blijven

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:44

Sem_ schreef:
[ [url=m/MCg8DF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik meld me ook weer. Onze labrador retriever pup Teun(tje) is nu 13 weken en ondertussen alweer 10 kilo!
Leuk om alle pups hier te zien.

Vandaag de Zogoflex Toppl en Qwizl binnen gekregen, nu al een succes! :D

Mochten mensen nog tips hebben voor lekkere (gezonde) puppy (kauw)snacks en/of speeltjes hoor ik het graag. :j

Ik wil geen reclame maken maar de snacks van kiwiwitje, www.barkkinghondensnacks.nl , is voor mij bij uitstek favoriet. De beloningssnoepjes, de gezonde snacks, ik heb een hele blije hond daarvan. :j

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:47

Nayomie schreef:
Sem_ schreef:
[ [url=m/MCg8DF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik meld me ook weer. Onze labrador retriever pup Teun(tje) is nu 13 weken en ondertussen alweer 10 kilo!
Leuk om alle pups hier te zien.

Vandaag de Zogoflex Toppl en Qwizl binnen gekregen, nu al een succes! :D

Mochten mensen nog tips hebben voor lekkere (gezonde) puppy (kauw)snacks en/of speeltjes hoor ik het graag. :j

Ik wil geen reclame maken maar de snacks van kiwiwitje, https://www.barkkinghondensnacks.nl , is voor mij bij uitstek favoriet. De beloningssnoepjes, de gezonde snacks, ik heb een hele blije hond daarvan. :j


Wij kopen idd ook veel bij kiwi/barkkings en ik heb nog een lokale snack shop ‘om de hoek’ waar ik zelf dingen uitzoek tussendoor die mooi spul voor goede prijzen heeft. Ook heeft pets place (groot filiaal) bij ons een paar merken erbij sinds kort die ik erg fijn vind zoals TIMO oa. Die trainers en snacks zijn kwalitatief ook erg goed!

Themba

Berichten: 1473
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:50

Hier zijn runderkophuid voor de lange kauw en long voor de korte kauw favoriet. Vooral voor long doet die een moord.
Ook pens en kippenpoten ziet die graag voorbij komen. Maarja is dan ook wel een labrador he

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:51

Gaat dit topic op karakter of leeftijd qua puppy? :P
Op karakter ben ik hier nog welkom en qua leeftijd niet meer.

Afbeelding
Jaxx (en Jinn) hadden voor kerst deze botten gekregen. Niet echt gezond maar ach, normaal heb ik altijd vrij gezonde botjes/koekjes/dingetjes dus voor deze keer. Ze vonden hem wel lekker xD

Gelukkig is Jaxx weer helemaal opgeknapt. Eten had iets meer tijd nodig en vandaag is 3e dag dat ie 2x daags beide keren heeft opgegeten.

Ook zijn wij begonnen met behendigheid. Althans, ik heb me ingeschreven maar door corona ligt natuurlijk alles stil maar ik heb wel huiswerk gekregen om vast te oefenen. We gaan trainen bij een bokker die bij mij in de buurt woont. Ook zelf wedstrijden loopt dus die kan mij vast heeeeeeeeeeeeeel veel leren.
Nu al zin in :D

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:22

Bij de fokker kreeg de pups trouwens al regelmatig een stukje winterwortel, en dit geven we ook nog wel eens als er wel kauwbehoefte is maar we geen bot/gedroogde snack meer willen geven. Ongeveer 1/3 van een grote wortel, kan hij zich enorm mee vermaken (hij eet het meeste op maar je kunt natuurlijk ook leuk met zo'n wortel gooien, rollen etc).

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:29

Gaaf JesdaJinn! Blijft mooi zo'n border collie.

En een nestje, wat leuk friesiszwart. Heb je foto's? :D

Leuk om zoveel uiteen lopende rassen voorbij te zien komen.

Bedankt voor alle tips w.b. kauwsnacks! Toevallig hebben we elke woensdag hier een grote kraam staan met o.a. hondensnacks dus dat is alvast fijn. Met de website hondenschool.online ben ik bekend! De site van kiwiwitje ga ik vast en zeker ook nog bestellen binnenkort. :D

Tot nu toe gaan konijn/lams/varkensoren, zalmhuid, lamsluchtpijp en bully sticks er goed in! Alleen kameelkophuid vindt hij niet zo. Ik ben ook nog op zoek naar dé allerlekkerste trainers om te koppelen aan een fluitje. Maar dat is erg hond gebonden denk ik...

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 19:47

Sem_ schreef:
[ [url=m/MCg8DF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik meld me ook weer. Onze labrador retriever pup Teun(tje) is nu 13 weken en ondertussen alweer 10 kilo!
Leuk om alle pups hier te zien.

Vandaag de Zogoflex Toppl en Qwizl binnen gekregen, nu al een succes! :D

Mochten mensen nog tips hebben voor lekkere (gezonde) puppy (kauw)snacks en/of speeltjes hoor ik het graag. :j

Voor snacks mag je altijd een pb sturen met de ervaringen tot nu toe. Dan kijk ik met je mee :)

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:57

Voor mensen die er voor het eerst een tweede hond bij hebben gehaald, hoe ging het met het verdelen van de aandacht? Merkte je dat je eerste hond het lastig vond dat de aandacht niet meer fulltime naar hem/haar ging?

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:59

Ik ben voornamelijk een Meltzer, maar Maggie en ik zijn ook weer van de partij. Ze is nog maar een half jaar dus het mag ook nog hè haha

Half jaar oud
Afbeelding
8 weken oud
Afbeelding

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:01

Tigress schreef:
Voor mensen die er voor het eerst een tweede hond bij hebben gehaald, hoe ging het met het verdelen van de aandacht? Merkte je dat je eerste hond het lastig vond dat de aandacht niet meer fulltime naar hem/haar ging?


Nope! Zelfs met zes honden niet. Ze willen zelden allemaal tegelijk liefde & aandacht dus dat verdeeld zichzelf.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:03

KimD schreef:
Tigress schreef:
Voor mensen die er voor het eerst een tweede hond bij hebben gehaald, hoe ging het met het verdelen van de aandacht? Merkte je dat je eerste hond het lastig vond dat de aandacht niet meer fulltime naar hem/haar ging?


Nope! Zelfs met zes honden niet. Ze willen zelden allemaal tegelijk liefde & aandacht dus dat verdeeld zichzelf.


Eens.
Hier ook geen last. Het enige wat tegelijk zou kunnen zijn is wanneer je thuis komt en ze dus beide blij zijn, maar ook dat werkt prima.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:04

Ik ga even in meeleesmodus :)
Sta ergens op de wachtlijst en ben nog bezig met mijn eigen plan :)

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:09

Sem dat is vast de woef piep meow kraam := ik heb zalm trainers die vinden ze erg lekker!

Jesdajinn mijn 12 jarige rottweiler was tot en dag voor ze overleed op en top puppy dus vind dat al onze puppies mee doen! Mila is bijna 3 en gedraagt zich soms meer puppy als de andere 2!

Oe een nestje pups echt leuk ik heb er enorm van genoten was ook echt heel moeilijk om ze weg te zien gaan ondanks dat er hier nog 2 van rondhuppelen.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 20:11

Tigress schreef:
Voor mensen die er voor het eerst een tweede hond bij hebben gehaald, hoe ging het met het verdelen van de aandacht? Merkte je dat je eerste hond het lastig vond dat de aandacht niet meer fulltime naar hem/haar ging?

Twee niet, naar 3/4 vind ik pittiger.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:13

Ik moest even nadenken wat je nou bedoelde candalisa _O- maar nee het is van Top Diervoeders! Is een klein marktje hier op het plein ongeveer tegenover mijn huis.

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:19

Scheelt dat 3/4 pas in een andere woning gaat gebeuren, dus da's dan voor nu een zorg minder _O-
Voorheen hadden we bij mijn ouders thuis ook twee honden, maar omdat daar een echt m'n ma's hond was, en Jarv van mij, verdeelde zich echt onderling. Toch wel geruststellend dat zich dat wel goed zal komen :D

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:20

Ja dit snuitje is ook weer aanwezig
Nog geen jaar dus kan nog :D

9 weken 15 kg
10 maand bijna 55 kg :')Afbeelding


Afbeelding

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:32

Kleine grote puppy :):) zijn de luchtpijpen al op eloya?

Sem hahaha ik meende te zien dat je uit de buurt kwam en ik weet dat die kraam op meerdere markten staat vandaar _O-

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:35

Wij kopen snacks o.a. Bij barking, durks, maar ook bij Roberts Dogfood. Dat ziet er ook uit als goede kwaliteit.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:36

Hier ook bij barking.
Zojuist weer een bestelling er uit gedaan. Altijd handig die korting. Wel voornamelijk kophuiden gekocht want laatste keer had ik allemaal van dat aparte spul. Met vacht en dingen die ik eigenlijk nooit neem en merk toch dat ze de kophuiden het lekkerst vinden.
En voor Jinn want kleine dingetjes er bij gehaald, want opa vindt die lekker :P

fjordwijk
Berichten: 178
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:19

Ik kom er ook bij. Pippa is sinds 4 weken bij ons, een labradoodle. Dan hadden we al Nena, jack Russel en Puck de golden doodle. Wij drogen zelf hart en daar doen ze een moord voor.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:26

Ik meld me ook maar weer eens. Al zal ik wel weinig posten :+

Hopelijk dit jaar eindelijk weer een nestje. Dit keer blijft er niks.
Al is Vosje in haar hoofd ook nog steeds een beetje pup
Afbeelding

Nu het toch over snacks gaat, heb je nog van die hoorns Kiwi? Of iets soortgelijks

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:35

Ook wij melden ons weer *\o/*
Stille meelezer sinds het 2017 topic.

Mijn honden zijn geen puppy meer, al wordt Lux altijd nog wel aangezien als puppy.
Dit zijn Skye (border collie) en Lux (cocker spaniel)

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben voor 2022/2023 wel weer voorzichtige puppy plannen. De bedoeling is dat, mits Lux alle testen goed door staat, dat er met haar een nestje gefokt gaat worden. Hier willen we graag een pup van aanhouden. Ze is nu pas 16 maanden dus nog tijd zat :D

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:43

Eindelijk kan ik me hier ook melden :D volgens mij heb ik me ooit in 2019 of zo al eens gemeld in het topic, maar uiteindelijk dus toch uitgesteld.
Inmiddels wordt onze Duitse herder in mei al weer 11 en aangezien ik niet zonder hond wil komen te zitten, moesten we de knoop nu toch maar eens doorhakken.

Wel een beetje vreemdgegaan, want we staan nu op de wachtlijst (op 2 zelfs :') ) voor een Finse lap!
Hopelijk hebben we geluk en zit er in 1 van beide nesten een pupje voor ons bij <3
1 teef is inmiddels gedekt, dus daar waar het eerst nog een beetje ver-van-mijn-bed-show was, begint het nu toch wel te kriebelen!

Mijn ouwe sok:
Afbeelding