Puppy Erbij 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:05

Kaus schreef:
@Karlijn, ik kom net Senna tegen op verhuisdieren. Wat sneu voor jullie allemaal dat je besloten hebt haar te herplaatsen. Ze is er nog maar zo kort! Wat heeft de doorslag gegeven? Je gaf eerst aan dat het zo goed ging met de katten? En nu plots de klik tussen jullie weg? :(:)


Ooh deze had ik even gemist, wat jammer Karlijn! Het is zo'n popje om te zien!

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:25

Oooohhh dit topic helemaal gemist := _-:( :P

We hebben dit jaar onze eerste pup na alleen maar herplaatsers te hebben gehad :)) *\%/*

Meet Special Muchi's On The Rocks, roepnaam Elmo!! ❤️ een zwarte Staffordshire Bull Terriër reu. Superblij met dit draakje, topkarakter, allemaal dankzij topper Kiwiwitje die we enorm dankbaar zijn _/-\o_

Afbeelding

Samen met zijn grote voorbeeld, onze andere hond Lexy (11jr) <3
Afbeelding

Past best samen met maatje Panter (7 maanden oud) op schoot }> ze zijn (nu) allebei even groot en zwart wat het soms een tikkie lastig maakt :+ dan sta je met een kitten aan de riem ipv een pup ^) _O-
Afbeelding

Gezwellig 'sporten' met dindin Lexy <3 :D
Afbeelding

Elmo is nu 14 weken oud. Wat groeit dat hard zeg!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 22:49

<3 toppers <3

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:28

Wat is Elmo leuk zeg!

Weet hier iemand misschien hoe ik hier in de buurt (Den Bosch / Drunen/ Waalwijk) iemand kan vinden die schapendrijven leert? Weet niet zo goed hoe ik die zoektocht het beste aan kan pakken haha. Wil gaan kijken of Maisie dat leuk vindt

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:31

Is er geen FB community over schapendrijven? Daar krijg je vaak goede tips en als ervaringen.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:53

MissYvette4u schreef:
Oooohhh dit topic helemaal gemist := _-:( :P

We hebben dit jaar onze eerste pup na alleen maar herplaatsers te hebben gehad :)) *\%/*

Meet Special Muchi's On The Rocks, roepnaam Elmo!! ❤️ een zwarte Staffordshire Bull Terriër reu. Superblij met dit draakje, topkarakter, allemaal dankzij topper Kiwiwitje die we enorm dankbaar zijn _/-\o_

[ [url=m/QmJwfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen met zijn grote voorbeeld, onze andere hond Lexy (11jr) <3
[ [url=m/7RMCHR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Past best samen met maatje Panter (7 maanden oud) op schoot }> ze zijn (nu) allebei even groot en zwart wat het soms een tikkie lastig maakt :+ dan sta je met een kitten aan de riem ipv een pup ^) _O-
[ [url=m/O3zQVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezwellig 'sporten' met dindin Lexy <3 :D
[ [url=m/zynfYP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elmo is nu 14 weken oud. Wat groeit dat hard zeg!


Wat een prachtige pup is Elmo! <3 Groeit hard! Heerlijk dat hij zulke maatjes is met de kat!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:36

KimD schreef:
Is er geen FB community over schapendrijven? Daar krijg je vaak goede tips en als ervaringen.


Oh goede tip! Zit nooit meer op Facebook dus niet eens aan gedacht. Even zoeken!

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:07

IMANDRA schreef:
KimD schreef:
Is er geen FB community over schapendrijven? Daar krijg je vaak goede tips en als ervaringen.


Oh goede tip! Zit nooit meer op Facebook dus niet eens aan gedacht. Even zoeken!


Voor zo'n dingen kan FB best een uitkomst zijn!

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:37

Hoe oud is Maisie nu? Als ze te jong is zou ik misschien nog even wachten.
Er zijn wel een aantal trainers van border collies in Brabant. Maar weet niet of die open staan voor een aussie. En je zal er waarschijnlijk wel even voor moeten rijden

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:33

Nynkster schreef:
Hoe oud is Maisie nu? Als ze te jong is zou ik misschien nog even wachten.
Er zijn wel een aantal trainers van border collies in Brabant. Maar weet niet of die open staan voor een aussie. En je zal er waarschijnlijk wel even voor moeten rijden


5 maanden pas, dus het is vooralsnog vooral informatie krijgen en hooguit een keer kijken hoe ze reageert. Kan me indenken dat vanwege de bochten en beweging het beter is om te wachten tot ze uitgegroeid is. Heb een Facebook groep gevonden en een berichtje gepost.

Zit er zo’n groot verschil tussen borders en Aussies, dat sommigen er niet voor open staan dan?

Weet dat er een bij m’n oom zit die ook traint (geen idee of die Aussies ook doet), maar dat is wat ver denk ik haha. Uur rijden.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:42

Eh ja het verschil tussen Aussies en borders is wel degelijk. En ik gok zo dat Maisie ook geen werklijn aussie is? Dus dat maakt ook nog verschil.

En een aussie werkt niet als een border en dat moet ook niet het streven zijn. Want dat is oneerlijk tegenover de hond en tegen zijn natuur in. Dus daarom dat ik me afvraag of je iets gaat bereiken bij een border trainer

Linkje toegevoegd

https://workingaussiesource.com/working ... ne-weaver/

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:02

Super interessant linkje zeg! Ik ben verder niet bekend met werken met schapen maar zeer boeiend om te lezen. :)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:27

Nynkster schreef:
Eh ja het verschil tussen Aussies en borders is wel degelijk. En ik gok zo dat Maisie ook geen werklijn aussie is? Dus dat maakt ook nog verschil.

En een aussie werkt niet als een border en dat moet ook niet het streven zijn. Want dat is oneerlijk tegenover de hond en tegen zijn natuur in. Dus daarom dat ik me afvraag of je iets gaat bereiken bij een border trainer

Linkje toegevoegd

https://workingaussiesource.com/working ... ne-weaver/


Oh interessant linkje! Ja dan snap ik wel waarom sommigen alleen met bijv borders werken. Zag in de FB groep wel een paar mensen met Aussies dus wie weet :D

Nee Maisie is geen werklijn, is wat mij betreft ook voor de leuk verder dus ook geen verwachtingen. En als het bij zo’n test niks blijkt ook geen ramp.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:13

IMANDRA schreef:
Oh interessant linkje! Ja dan snap ik wel waarom sommigen alleen met bijv borders werken. Zag in de FB groep wel een paar mensen met Aussies dus wie weet :D

Nee Maisie is geen werklijn, is wat mij betreft ook voor de leuk verder dus ook geen verwachtingen. En als het bij zo’n test niks blijkt ook geen ramp.


Let wel op dat 'gewoon voor de leuk' wel het instinct in je hond kan aanwakkeren.

Waarin zij nu dus misschien geen interesse heeft in dingen drijven of hielen bijten, kan dat wel nadat haar instinct aangewakkerd is.

Ik zou zelf niet 'even voor de leuk' gaan schapen drijven als je niet de intentie hebt om bijvoorbeeld echt er mee aan de slag te gaan of te blijven trainen...

Als ik het over mocht doen, had ik met Mezzy niet naar de schapen gegaan. ;)

jestop
Berichten: 700
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:17

Mijn labrador van 9,5 mnd lijkt nu loops te zijn geworden. Hoe doen jullie dat met uitlaten? Aan de lijn in een losloopgebied is niet echt een succes denk ik? Beter ergens heen gaan waar honden niet mogen loslopen? En zoals ik lees kan dat wel drie weken duren, dat wordt een uitdaging qua energie haha

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:58

jestop schreef:
Mijn labrador van 9,5 mnd lijkt nu loops te zijn geworden. Hoe doen jullie dat met uitlaten? Aan de lijn in een losloopgebied is niet echt een succes denk ik? Beter ergens heen gaan waar honden niet mogen loslopen? En zoals ik lees kan dat wel drie weken duren, dat wordt een uitdaging qua energie haha


Daar verschillen de meningen sterk over. :Y) Ik doe niet anders dan anders, loopse teven gaan gewoon mee wandelen en lopen ook los, staan wel onder appèl, net zoals onze reuen. Ik verwacht van andere honden die we (al dan niet loslopend) tegenkomen dat die ook gewoon luisteren. Bij het passeren, los of vast, roep ik onze loopse teven wel altijd aan de voet. Mocht een tegemoetkomende hond niet luisteren kan ik hem wegsturen of een schop voor zijn harses verkopen als hij heel opdringerig is.

Zodra de ergste dagen (de dekrijpe dagen) achter de rug zijn was ik onze teven altijd een keer, dat lijkt voor onopgevoede honden ook wel de scherpe randjes eraf te halen.

Willen jullie haar laten castreren?

Een loopsheid kan trouwens variëren, meestal is het ergste eraf na drie weken maar het kán zo zijn dat jouw hond veel later (of vroeger) de dekrijpe dagen heeft en daardoor langer dan drie weken loops is.

Zodra de hoogtij dagen voorbij zijn slinkt de vulva vrij snel terug naar normaal formaat. Dan mag je ervanuit gaan dat het einde van de loopsheid weer in zicht komt.

jestop
Berichten: 700
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:26

ah super dankje! ja wil haar dan over 3mnd ongeveer laten steriliseren. Wel uitdaging deze weken omdat ze ook niet naar de dagopvang kan maar gelukkig is het maar een keer loops dan.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:40

jestop schreef:
ah super dankje! ja wil haar dan over 3mnd ongeveer laten steriliseren. Wel uitdaging deze weken omdat ze ook niet naar de dagopvang kan maar gelukkig is het maar een keer loops dan.


Persoonlijk, doordat ze aan de jonge kant is om loops te worden, zou ik haar nog een keer loops laten worden en dan helpen. Zeker gezien het ras en de invloed die de hormonen hebben op o.a. groei en de ontwikkeling van het lichaam. Daarom vroeg ik het ook. Uit ons nest zijn er ook al een aantal loops geweest met 10/11 maanden en die worden ook geholpen maar vanwege leeftijd stellen de eigenaren dat nog één keer uit.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:23

Wat een super leuk topic. Wij gaan 18 december onze uitbreiding ophalen. Niet 1 maar 2 cattle dogs. We hebben nog een hond zij is inmiddels 5 jaar, border collie x pitbull.

Ik ben erg in twijfel bij gebruik van een bench. Onze vorige honden hebben nooit in een bench gezeten bij vertrek of welke reden dan ook.
Maar nu zijn ze met 2, dat maakt dat ik twijfel.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:42

Welkom! Begrijp ik goed dat je twee pups tegelijk ophaalt? Waar komen die vandaan? En waarom twee tegelijk?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:39

Marjo89 schreef:
Wat een super leuk topic. Wij gaan 18 december onze uitbreiding ophalen. Niet 1 maar 2 cattle dogs. We hebben nog een hond zij is inmiddels 5 jaar, border collie x pitbull.

Ik ben erg in twijfel bij gebruik van een bench. Onze vorige honden hebben nooit in een bench gezeten bij vertrek of welke reden dan ook.
Maar nu zijn ze met 2, dat maakt dat ik twijfel.


Komen ze uit hetzelfde nest en dus van dezelfde fokker? Want vergis je niet hoeveel gedragsproblemen dit met zich mee kan brengen. Twee pups uit hetzelfde nest is absoluut niet makkelijk, zeker niet met zo'n ras ook. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar hebben jullie dit heel goed overwogen en besproken met de fokker? Want ook van de fokker vind ik het, nogmaals, zeker met dit ras, een heftige keuze. Als die héél weloverwogen is kan ik er wel begrip voor hebben maar dan nog zou mijn voorkeur niet bij twee nestgenoten liggen.

Wij hebben overigens zelf ook twee puppen tegelijk gehad, heel ander ras en andere fokker en een hond was voor mij en een voor mijn wederhelft.

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:54

Ik mag me (voorzichtig) hier ook gaan melden. A.s. zaterdag gaan we bij een working kelpie kijken. Is dan 6 weken oud. Heel fijn contact met fokker en alles lijkt toch wel te passen.
Ikzelf ga actief gehoorzaamheid doen en als de kleine man groot genoeg is (recreatief) behendigheid.
Buiten alle actieve wandelingen.

We hebben nog een 8 jarige border collie. Hij zit sinds april alleen. Toen is zijn papa overleden.
Ik denk dat hij het wel heel leuk vind een nieuwe vriend erbij en ook zeker zal helpen met 'opvoeden'.

Hopelijk ie de klik er zaterdag net zo als dat ik er nu naar uitkijk :D

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:07

Welkom Marjo! Oef, pittig 2 tegelijk! Onze fokker raadde het ook af inderdaad (toen wij voor de grap zeiden dat we er wel 2 mee wilden nemen).
Heel veel succes! Wat zijn je plannen met ze?

Ik vond de bench heel fijn, als prettige rustplek voor de pup. Voor 2 zou ik dan ook denken 2 benches? Zodat ze beide rust hebben. Maar daar heb ik geen verstand van.


@Shaya ook welkom! Heel veel succes met de kennismaking, de Kelpie lijkt me ook een ontzettend leuk ras!

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:34

2 pups lijkt me ook wel pittig. Of inderdaad zoals KimD verschillende nesten/rassen en ieder eigen baas.

Hier komt de pup wel in een bench. Totdat hij sloop-vrij en zindelijk is. Mede ook als rust plaats met onze kleine kinderen. Zie er wel de meerwaarde van in.
En uiteindelijk lopen ze hier gewoon vrij rond.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:36

Marjo89, om je vraag nog te beantwoorden. Als je daadwerkelijk twee pups uit hetzelfde nest krijgt zou ik zéér zeker een bench/ren gaan gebruiken voor beide apart en in aparte ruimtes. Absoluut niet bij elkaar. Eventueel dubbel zodat je kunt afwisselen en ze niet elkaars bench hoeven te gebruiken maar als je ze per hond in een vaste ruimte hebt dan is dubbel neerzetten niet nodig, dan hoeven ze niet te delen.