CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2958
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:23

Hier liggen alle hardloop en trail plannen op hun gat vanwege een burnout. En ik dus ook :evaw:
We sukkelen regelmatig een rondje over de Duivelsberg door het bos, maar echt een naam kun je het niet geven. En 'samen' met Curse lopen we de LOTR challenge. Ik vind het wel leuk om af en toe jullie verhalen mee te lezen en ik hoop nog steeds ooit een keer mee te kunnen posten over onze eigen trail en cross avonturen :)

Voor nu schijnen we het nog even rustig aan te moeten doen :O

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:46

Voor de mensen die benieuwd zijn naar onze Dogsurvival van afgelopen Animal Event.


Leo

Berichten: 50202
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:58

Wat een gaaf filmpje zeg! Wat een ervaring, superleuk! Zitten ook echt flinke hindernissen in!

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 18:12

Ohh wat is ie leuk <3 <3
#HappyMemories *\o/*

De niet-jog momenten die versneld afgepseeld worden... mijn kont als ik loop. hilarisch :') :') :')

Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:26

Al een tijdje lees ik mee en is dit topic een stukje motivatie geweest om het hardlopen weer op te pakken. Toch nog een tijdje er tegen aan zitten hikken, maar 10 dagen geleden toch de stok achter de deur weten te zetten om er voor te gaan. De stok is de Dogsurvival in Eersel op 3 juli en die in Roosendaal op 24 juli :). Het zullen onze eerste en laatste worden, omdat het niet iets is wat in Canada is. Al las ik wel dat Canicrossen uit Canada komt, dus wie weet. Al denk ik niet dat ik ooit echt een hardloop wonder ga worden.

We zijn Beer - een Fries Stabij x Wetterhoun van 3 jaar - en ik - een ondertussen 30 jarige Nederlander die in België woont maar in augustus met man en hond naar Vancouver, Canada gaat verhuizen :). Beer is in juli 2 jaar bij ons, nadat hij in de 15 maanden daarvoor 5 andere baasjes heeft gehad. Het heeft best wel even geduurd voordat we echt een team werden, maar dat durf ik nu wel te zeggen :).

We zijn in ieder geval gestart met een opbouw programma met hartslagmeter. Ik had vroeger een hele goede conditie, sportte ook veel. Alleen sinds mijn corona besmetting twee jaar geleden is de conditie hard achter uitgegaan. Ook ik heb lang last gehad van long-covid klachten. 6 maanden geleden nog een keer geprobeerd op te bouwen, maar het ging niet zonder medicijnen. Met de houtkachels in de buurt kreeg ik het te erg benauwd dus weer gestopt. Nu weer begonnen en eigenlijk gaat het heel goed - zelfs zonder medicijnen. Merk wel dat mijn hartslag vrij snel hoog is (het rustig joggen in zone 3 is voor mij stevig doorwandelen - nu woon ik ook in de Vlaamse Ardennen en hebben we geen plat stukje weg en heuvels vervloek ik nog steeds, ondanks 800 km door de Pyreneeën te hebben gehiked pre-covid).

Vandaag mijn eerste training met onze nieuwe uitrusting! Merkte toch wel sterk dat hardlopen met de lijn in de hand niet fijn was en ik op termijn zeker het canitrailen & crossen zie zitten. Ondanks dat ik elke aankoop toch wel moet verantwoorden met betrekking tot de komende verhuizing toch maar een gordel + lijn aangeschaft. Wij lopen dan nu ook met de CaniX gorden en de Blackwolf elastische lijn.
Ik heb nog geen ander tuigje voor Beer. Heb rondgekeken op de Canicross facebookgroep en daar stond dat zijn huidige tuig (Ruffwear flagline op het achterste ringetje) eigenlijk wel oké is als je niet continue laat trekken. Aangezien we daar nog niet mee bezig zijn laten we het even zo :).

Dus ja, wij zijn er ook aan begonnen. 5 trainingen tot nu toe, oa vanochtend om 6 uur ;).
Ook zijn we een beetje aan het "oefenen" met mogelijke hindernissen (vooral dingen met een zeil - aangezien hij die nogal spannend vind). Tot nu toe vind ik het super leuk om zo bezig te zijn en doet Beer ook vrolijk mee ;).


Afbeelding


Afbeelding

(op die laatste foto ga je geen hond vinden. Heb niet zoveel 'actie' foto's van Beer en mij. Vorig jaar wilde we gaan trekken in de bergen met hem, maar al het gedoe rond corona heeft roet in het eten gegooid. Straks wonen we op 20km vd bergen, dus dan zullen we het genoeg gaan doen :) )

Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:01

Ik krijg deze niet meer aan mijn bericht hierboven toegevoegd, dus dan maar zo.
We kunnen zowaar onder het zeil door!

Afbeelding

Of tenminste hij doet het nu. Ik ook maar wel minder soepel omdat de oprit nogal hard is en de rest vd tuin vol beplant is ;).

mvdende

Berichten: 5752
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:37

24 juli is er inderdaad een in Wouw. Tussen Roosendaal en Bergen op zoom in.

Als ik niet op vakantie ben (nog geen vakantie geboekt en ik houd het weerbericht in de gaten) dan zijn Skip en ik zeker weer van de partij.

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 08:29

Oshaa
Wat leuk dat jullie ook gaan beginnen nu! Ik kan met je mee praten over long covid. Zijn geen grapjes inderdaad. Hier in december 2e infectie gehad, op de longen weer, en ik kan momenteel nog steeds vrij weinig en moet nog steeds heel erg aanpassen. Vreselijk frustrerend.

En goed plan om nieuwe uitrusting te kopen hoor. Die lijn in de hand houden met canitrail/cross is idd niet handig en als je Beer trek werk wilt laten doen, is een bungee lijn ertussen toch zeker wel fijner voor ze - en voor jezelf de heupgordel inderdaad. Qua tuig is een trek tuig in the long run idd ook gewoon fijner als er getrokken word. Al kunnen de tuigen zoals Non Stop Line Harness die wij als ‘normaal’ tuig gebruiken ook lichter trekwerk hebben, dus die heeft Arya bv aan als we gaan hiken icm de heup gordel en bungee lijn. Benieuwd hoe die CaniX je gaat bevallen. Die wil ik tzt wel als opvolger voor m’n huidige gordel - al ben ik over de huidige ook nog heel tevreden nu. En jammer dat er geen survivals in Canada zijn, maar je zult tzt misschien wel andere honden mensen kunnen gaan vinden om samen mee te gaan canitrailen e.d. Dat zal daar wel echt Fantastisch zijn!!! Hier ook geen hardloop wonder. Daardoor dus ook bewust ervoor gekozen om voor canitrail te gaan ipv canicross - bij de laatste ben je veel meer bezig met werken naar een bepaalde afstand binnen bepaalde tijd en die extra druk hoeft van mij niet zo. Tof dat je ook al wat dingen aan’t oefenen bent thuis zoals met het zeil. Zulke dingen wil ik ook nog wel wat meer gaan oppakken met Arya.

Maar wat een toffe foto’s ook zeg, gaaf! Kijk nu al Zo uit naar jullie avonturen in Canada. Wat gaat dat ontzettend mooi zijn. Een goede vriend van me van vroeger heeft er 6 maanden gewoond tijdens z’n studie en wat hij allemaal zag en deed daar; echt zo’n waanzinnig mooi land is het! Hoop er zelf ooit ook echt nog eens naartoe te gaan.

EDIT:
Wilde idd nog even zeggen Oshaa: Vind het echt zo tof om te zien hoe jullie band met Beer gegroeid is de laatste jaren. Wat heeft hij toch geboft met jullie, na het verleden wat hij had met al die eigenaren. Mag je echt mega trots op zijn. Ik vind het in ieder geval echt genieten hoor om die vooruitgang te lezen telkens en gewoon heerlijk hoe je nu lekker samen op avontuur kunt gaan <3


Wij gaan onze Natte Neuzen Trail van Hart van Limburg helaas niet kunnen doen zoals het er nu naar uit ziet. Of ja, niet in mei. Arya heeft gister een nagel bijna volledig eraf getrokken buiten tijdens een wandeling, waardoor het leven nu bijna helemaal bloot ligt. Arme ding heeft er gelukkig zo geen last van, maar het betekent wel voorlopig geen trek werk tot het goed geheeld is. De organisators van de NNT’s hebben me wel al een go-ahead gegeven om de trail later te doen wanneer het wel kan, dat was geen probleem dus dat is wel super fijn. Gaan we ‘m gewoon doen zodra we eraan toe zijn :)

Mijn eigen conditie/gestel momenteel is dus ook niet om over naar huis te schrijven. Weer wat last van m’n klachten, dus het is echt nog lastig met opbouwen om langere afstanden af te leggen op het moment. Rond de 4, max 5km ben ik wel klaar. Huilen. Vorige week de eerste outdoor training gehad. Hier hoop ik profijt van te gaan hebben met de survivals e.d. in de toekomst, alsook het canitrailen. Was me wel heel zwaar gevallen, en ik ben sinds gister ook weer ontzettend duizelig met momenten - en heb op bepaalde plekken in m'n armen echt nog een nare pijn met bepaalde bewegingen - dus heb 'm deze week even geskipt en dan proberen komende week 2x per week te gaan. Zodra ik dat ritme een beetje aan kan, wil ik snel het canitrailen weer op gaan pakken. Nu heeft Arya iig sowieso nog minstens een week, misschien wel 2, nodig voor ze überhaput ook weer mag gaan maar dat is even afwachten.

--

De Dogsurvival in Hilvarenbeek was in ieder geval wel echt heel tof - zag dat ik in dit topic nog niks geschreven had erover, foei. Voor herhaling vatbaar. Arya was overal fijn doorheen te helpen, ook dingen die ze spannend vond - al heb ik 1 obstakel geskipt omdat ze dat gewoon niet durfde na 2x proberen en ik die ook voor haar best intensief vond, klimmen over zo'n steile houten obstakel omhoog en omlaag. Het moet leuk blijven :) 2 obstakels nog geskipt omdat ik zelf even moest bij komen. Conditie was uiteraard best slecht na een maand niks meer doen door m'n klachten en Arya ging als een speer. Die heeft echt gevlogen. Jammer voor d'r dat er dan iemand als ik achter d'r hangt die als 'collateral damage' haar meer tegenhoud als wat anders _O- Maar nee... het was echt heel erg tof en ik zie ons dit idd wel vaker gaan doen in de toekomst. 3 juli gaan we het in ieder geval weer eens proberen in Eersel dan :j Jammer genoeg alleen geen leuke sup foto's voor ons, aangezien we eraf gedonderd zijn :') De SUP moeten we dus eens echt even op gaan focussen deze zomer - sowieso handig als ik eerst alleen ga oefenen, want m'n balans was echt vreselijk. Arme hondenkind kwam daar snel achter hahaha. En ik nog mega trots zijn dat ze best snel en goed bij me op het bord kwam zitten. Kieper ik ons het water in :')

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:52

cursebreaker schreef:
Oshaa
Wat leuk dat jullie ook gaan beginnen nu! Ik kan met je mee praten over long covid. Zijn geen grapjes inderdaad. Hier in december 2e infectie gehad, op de longen weer, en ik kan momenteel nog steeds vrij weinig en moet nog steeds heel erg aanpassen. Vreselijk frustrerend.

En goed plan om nieuwe uitrusting te kopen hoor. Die lijn in de hand houden met canitrail/cross is idd niet handig en als je Beer trek werk wilt laten doen, is een bungee lijn ertussen toch zeker wel fijner voor ze - en voor jezelf de heupgordel inderdaad. Qua tuig is een trek tuig in the long run idd ook gewoon fijner als er getrokken word. Al kunnen de tuigen zoals Non Stop Line Harness die wij als ‘normaal’ tuig gebruiken ook lichter trekwerk hebben, dus die heeft Arya bv aan als we gaan hiken icm de heup gordel en bungee lijn. Benieuwd hoe die CaniX je gaat bevallen. Die wil ik tzt wel als opvolger voor m’n huidige gordel - al ben ik over de huidige ook nog heel tevreden nu. En jammer dat er geen survivals in Canada zijn, maar je zult tzt misschien wel andere honden mensen kunnen gaan vinden om samen mee te gaan canitrailen e.d. Dat zal daar wel echt Fantastisch zijn!!! Hier ook geen hardloop wonder. Daardoor dus ook bewust ervoor gekozen om voor canitrail te gaan ipv canicross - bij de laatste ben je veel meer bezig met werken naar een bepaalde afstand binnen bepaalde tijd en die extra druk hoeft van mij niet zo. Tof dat je ook al wat dingen aan’t oefenen bent thuis zoals met het zeil. Zulke dingen wil ik ook nog wel wat meer gaan oppakken met Arya.

Maar wat een toffe foto’s ook zeg, gaaf! Kijk nu al Zo uit naar jullie avonturen in Canada. Wat gaat dat ontzettend mooi zijn. Een goede vriend van me van vroeger heeft er 6 maanden gewoond tijdens z’n studie en wat hij allemaal zag en deed daar; echt zo’n waanzinnig mooi land is het! Hoop er zelf ooit ook echt nog eens naartoe te gaan.

EDIT:
Wilde idd nog even zeggen Oshaa: Vind het echt zo tof om te zien hoe jullie band met Beer gegroeid is de laatste jaren. Wat heeft hij toch geboft met jullie, na het verleden wat hij had met al die eigenaren. Mag je echt mega trots op zijn. Ik vind het in ieder geval echt genieten hoor om die vooruitgang te lezen telkens en gewoon heerlijk hoe je nu lekker samen op avontuur kunt gaan <3



Dankjewel <3 .
Ik ben enorm benieuwd hoe het in Canada gaat gaan. We wonen straks op 20 minuutjes van een groot (600+ vierkante kilometer) met enkele bergen, dus hopelijk kunnen (en gaan) we er vaak heen :). We willen ook graag gaan hiken en kamperen daar, al vind ik dat wel spannend met de wilde dieren in Canada. Ben me aan het inlezen en de grootste issues met honden en wilde dieren zijn vooral met wolven omdat die op honden afkomen. In gebieden met veel wolven zijn honden dan ook verboden, dus dan weten we ook meteen dat ze daar zitten :).
Paar weken geleden moest ik een nieuwe telefoon kopen en heb speciaal geselecteerd op een goede camera zodat we hopelijk mooie foto's uit Canada kunnen delen :).

Long covid is zeker geen pretje... Hopelijk gaat het snel beter en kan je weer alles doen wat je wil doen! Wel jammer dat de Natte Neuze Trail niet gaat lukken. Hopelijk Eersel in juli wel! Zeker met de outdoor bootcamps erbij moet dat hopelijk lukken. Al weet je dat met C natuurlijk nooit...
Zag Arya en jij ook voorbij komen in het filmpje van KimD - super leuk :). Die foto van die afdaling is ook geniaal ;). Op een Sup ga ik Beer nooit zomaar krijgen, dus dat zouden we zowiezo overslaan. Wel jammer van de foto's ;).

Ik heb de mazzel dat ik geen tweede besmetting heb gehad, waardoor het nu - na ruim 2 jaar - eindelijk beter gaat. Merk dat met de hardlooptraining - ben niet meer benauwd. Alleen mijn hartslag is nog relatief hoog, wat zeker met hardslag training nogal irritant is. Mijn rustig joggen is dan vooral wandelen omdat ik anders een hartslag van 145 heb (echt, rustig joggen is bij mij 145 - niet hoger en niet lager), en de zone waarin ik moet tot 141 gaat. Op zich niet zo erg, maar het horloge gaat dan super irritant trillen :+ .

Ben heel tevreden over de CaniX - zit totaal niet in de weg en de stukjes dat er druk op de lijn staat voelen ook heel goed. De meebewegende ring is echt een uitkomst! Dus ja, helemaal blij :).

Ben toch al aan het kijken voor ene trektuig, maar vind het lastig met al die modellen. Voor de warming-up en cooling down loopt hij vaak los - is dit veilig in een trek tuig? Het lijkt alsof er zo'n lang los ding aan de achterkant zit. Aangezien ons rondje hardlopen zijn eerste rondje vd dag is, vind ik het wel fijn als hij de eerste 10 min een beetje zijn eigen ding kan doen. Ook na het hardlopen is dat fijn, vooral omdat hij het duidelijk veel te traag vind. Zodra de cooling down is (en we in een gebied zijn waar hij los kan) is het meteen een sprintje trekken :+
Ik zit aan de Zero DC Faster WD Harnas te denken, ook omdat die voor honden met een dikkere nek en bredere borst geschikt is - de wetterhoun in Beer maakt hem vrij breed gebouwd. Alleen zie ik ook vaak dat open rug trek tuigen vooral voor wat lichtere honden zijn (kom ze vaak tegen voor tot 20 kg).
Iemand tips?

CupCakes_

Berichten: 3373
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:07

Ik ben op zoek naar een goed stevig telefoon ding voor om je arm tijdens het hardlopen. Even geen idee hoe zoiets heet. Na migraine zijn mijn hersens altijd in de kluts :+

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 21:28

@Oshaa,

Even snel over je laatste stukje in je bericht - ik zit mobiel dus nog uitgebreider reageren op de rest ih bericht is even rot haha.

Maar je zou ook altijd eens contact met bv rundog of run with pride kunnen maken en overleggen. Ze zenden geloof ik ook naar BE. Of als er een vergelijkbare shop is in BE zelf, daar eens contact mee leggen. Maar bij hen kun je bv in overleg meerdere tuigen en maten laten komen en dan thuis passen - ook kunnen ze met je meekijken op foto’s en film als je dat fijn vind - en terugsturen wat niet past bv.

De open back trek tuigen zijn in principe voor veel honden wel meer dan prima maar voor de kleinere hond zijn die idd ook echt fijner ja. tov X back liggen die vaak wel mooier, ook bij honden in ‘t algemeen met een wat kortere rug. Voor wat grotere honden (honden met langere rug) vind ik zelf X back wel beter, maar ik heb zelf geen eigen vergelijking/ervaring omdat ik alleen maar X back tuigen heb voor het trek werk dus dat is meer van wat ik om me heen zie. Dus misschien zou je eens beide opties kunnen proberen.

Aangezien je in BE zit. Decathlon in de buurt? In BE heeft decathlon het merk Inlandsis in het assortiment bv. Erg fijne tuigen hebben die, meerdere opties ook.

@ Cupcakes

Sorry, geen idee. Voor mij zien die dingen allemaal hetzelfde uit, of het nu een van de action is of elders dus ik kan niet echt wat nuttigs bijdragen := Ik lees wel mee, want wil dat ook nog wel eens hebben.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-05-22 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:31

Ik ken ook geen een van die dingen wat fijn zijn. Ik heb er maar één maar dat is een tasje in een soort driepuntsgordel. :')

Supervixen

Berichten: 12955
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:23

Mag ik als ultratrailloper, zonder hond, een tip geven?
Koop een tight van fusion. Je hebt korte, capri model of lange.
Die heeft aan de zijkant zakken waar je telefoon in past.
Het zijn heerlijke tights die veel gebruikt worden door (ultra)runners.
Zit als een huis.
Ik loop er al mijn lange trails mee en mijn telefoon gaat altijd in het zakje mee.

Goedkopere optie: de nike trail tight. Zit ook als een huis, iets dikker dan fusion en je telefoon past in de zakken. Brede broekband en ook nog een zakje achterop met rits. Kruipt niet op.

Van beide heb ik er een aantal en ik ken veel mensen die er dik tevreden over zijn.

Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:03

cursebreaker schreef:
@Oshaa,

Even snel over je laatste stukje in je bericht - ik zit mobiel dus nog uitgebreider reageren op de rest ih bericht is even rot haha.

Maar je zou ook altijd eens contact met bv rundog of run with pride kunnen maken en overleggen. Ze zenden geloof ik ook naar BE. Of als er een vergelijkbare shop is in BE zelf, daar eens contact mee leggen. Maar bij hen kun je bv in overleg meerdere tuigen en maten laten komen en dan thuis passen - ook kunnen ze met je meekijken op foto’s en film als je dat fijn vind - en terugsturen wat niet past bv.

De open back trek tuigen zijn in principe voor veel honden wel meer dan prima maar voor de kleinere hond zijn die idd ook echt fijner ja. tov X back liggen die vaak wel mooier, ook bij honden in ‘t algemeen met een wat kortere rug. Voor wat grotere honden (honden met langere rug) vind ik zelf X back wel beter, maar ik heb zelf geen eigen vergelijking/ervaring omdat ik alleen maar X back tuigen heb voor het trek werk dus dat is meer van wat ik om me heen zie. Dus misschien zou je eens beide opties kunnen proberen.

Aangezien je in BE zit. Decathlon in de buurt? In BE heeft decathlon het merk Inlandsis in het assortiment bv. Erg fijne tuigen hebben die, meerdere opties ook.


Heb contact gehad met Rundog en die raden de non-stop freemotion aan. Ook vanwege zijn wat compactere bouw. Ik ga nog even goed kijken, want zou er liever één hebben met niet teveel verstel mogelijkheden vanwege al het extra gedoe eraan. Alleen de meeste niet verstelbare die ik vind zijn vaak voor wat langere / slankere honden. Naar de Inlandsis heb ik ook gekeken, maar daar zie ik dus vaak staan dat ze niet geschikt zijn voor compactere rassen. Moet nog even goed meten en dan maar gewoon proberen :). Er zijn decathlons relatief in de buurt, maar het canicross materiaal is vooral beschikbaar bij de verre decats ;).

We hebben er nu 6 trainingen opzitten met de gordel + lijn en het bevalt super goed. Ook al kleine stukjes getrokken en ook dat gaat goed. Niet teveel, want ik vind zijn tuig er niet echt geschikt voor (Rundog beaamde dit). Nu snel een keuze maken voor een tuig zodat we er wat meer mee kunnen gaan doen. In juli zijn we een weekje in Drenthe en ik ga kijken of ik een priveworkshop bij één vd trainers in de buurt kan doen. Dan kunnen we daar in Canada op voortbouwen :).

Cupcakes heb je ondertussen een goede telefoon-om-arm-houder gevonden? (Ook geen idee hoe die dingen heten!)

Merken jullie ook dat het hardlopen mentaal een stuk vermoeiender is dan gewoon wandelen? We kunnen makkelijk kilometers wandelen met Beer. Pas met wandelingen van 15 km of meer slaapt hij daarna. Een rondje van 3,5 km hardlopen zorgt er al voor dat hij de uren erna knock-out is.

CupCakes_

Berichten: 3373
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:30


Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:11

CupCakes_ schreef:
Oshaa, kijk eens naar de Dragrattan. Zelfde model als de freemotion maar dan zonder verstel mogelijkheden.


Die ziet er ook interessant uit! Ben alleen bang dat door zijn brede nek het harnass wat groot wordt en de buikband te ver naar achter komt.
Heb je bij Jip niet het probleem dat de buikband te ver naar achter zit? Want Jip is toch ook vrij breed gebouwd, maar ook wel compact?

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 12:12

Inlandsis heeft ook de open back nog anders. Maar je zou bv run with pride voor Inlandsis eens een berichtje kunnen doen. Zij heeft naast inlandsis ook van oa Neewa nog vaste tuigen maar van inlandsis dus meerdere soorten bv. Want die hebben zowel verstelbaar als niet verstelbaar en open back alsook X back. Dan zou je verschillende kunnen passen en aankijken. Ik zelf vind de verstelbare van inlandsis echt heel fijn weer wat wij nu hebben. Die is wat minder grof als de freemotion bv. en daarin merk je eigenlijk gaan nadelen tov een niet verstelbaar tuig, is mijn ervaring ermee.

Ik vind het zelf iig erg fijn om ergens meerdere merken en soorten te pakken en dan passen en terugsturen wat niet goed is bv. Runwithpride heeft ons hierin weer heel fijn geholpen - maar kan bij rundog idd ook, die hebben ook fijne service.

En hardlopen/joggen merk ik bij Arya idd ook enorm verschil mee. Het focussen met ‘werken’ vraagt mentaal veel dus hebben wij idd ook goed moeten opbouwen en aanpassen. Ik merk dan bv wel ook een heel ander soort enthousiasme aan dr tov als we wandelen bv. Bij de dog survival had ze dat ook: ze ging dan met focus momenten Zo lekker en goed. Maar het is idd qua focus wel mentaal vermoeiend ja :)

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 13:38

Even terugkerend op vorig bericht @Oshaa
Er is ook een Belgische verkoper die je eens zou kunnen benaderen. Dan zit je met wat lagere verzendkosten gok ik.

>> https://www.renespetsupplies.com

Toevallig daar net wat besteld voor KimD en mezelf en met speurneuzen kwam ik ook een divers aanbod aan tuigen tegen bij ze en ze lijken ook aardig wat kennis in huis te hebben alsook klantvriendelijk te zijn. Ik weet even niet meer waar je zelf precies zit, maar bij hen kun je ook langskomen om te passen e.d. :) Maar moest in ieder geval weer even aan dit topic denken, dus ik denk ik meld het nog even hihi.

absque_dubio

Berichten: 7867
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:04

KimD schreef:
Voor de mensen die benieuwd zijn naar onze Dogsurvival van afgelopen Animal Event.

[ Video ]

Ohh ik ben zo jaloers. Dit ziet er echt gaaf uit! En want denken jullie honden super mee!

cursebreaker schreef:
Ohh wat is ie leuk <3 <3
#HappyMemories *\o/*

De niet-jog momenten die versneld afgepseeld worden... mijn kont als ik loop. hilarisch :') :') :')

Ik moest even terug kijken, want een normaal mens let daar niet op. :')

Mijn enkel begint eindelijk wat stabieler te worden (na een goede 2 maanden letterlijk op de bank met pootje omhoog doorbrengen). En door al dat niks doen is mijn conditie echt onder 0. Moet ergens mezelf te zien motiveren en een schema gaan maken om te beginnen met hardlopen.
Ondertussen wel een chihuahua erbij. Tot ieders verbazing luistert hij bijzonder goed op de puppycursus en dienen we elke keer als voorbeeld voor de rest van de groep. Hilarisch. :+
Maandag een proefles behendigheid met de bc. Pas ook een keertje een workshop flyball gedaan.

Dus help mij en schop mij naar buiten! *\o/*

Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:48

cursebreaker schreef:
Even terugkerend op vorig bericht @Oshaa
Er is ook een Belgische verkoper die je eens zou kunnen benaderen. Dan zit je met wat lagere verzendkosten gok ik.

>> https://www.renespetsupplies.com

Toevallig daar net wat besteld voor KimD en mezelf en met speurneuzen kwam ik ook een divers aanbod aan tuigen tegen bij ze en ze lijken ook aardig wat kennis in huis te hebben alsook klantvriendelijk te zijn. Ik weet even niet meer waar je zelf precies zit, maar bij hen kun je ook langskomen om te passen e.d. :) Maar moest in ieder geval weer even aan dit topic denken, dus ik denk ik meld het nog even hihi.



Dankjewel! Ik had een islandsis tuigje bestelt, eindelijk geleverd (vertraging) maar ook Beer is een rollade erin. Heb uitgebreid gemeten (en iemand anders laten meten), maar helaas. Denk dat zijn stevigere bouw roet in het eten gooit. Nu twijfel of het een maatje groter wordt of een ander merk - vind het materiaal niet helemaal fijn voelen.

Het trainen gaat wel heel goed! Keek echt uit naar te gaan beginnen met trekken. Nog even langer geduldig zijn...


Afbeelding

Edit: Rollade is misschien niet het juiste woord - is vooral te kort en bij de nek te strak. Op het lijf viel het nog mee, maar hij loopt alleen maar als een banaan, dus lekker zit die zeker niet.

CupCakes_

Berichten: 3373
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:00

Oshaa,

Dat tuig is overduidelijk te klein. Misschien is het een idee als je ergens meerdere maten en merken besteld. Of even kijkt waar je eventueel tuigen kan passen. Ik weet bijv. Dat Rundog zoiets aanbood, ook in Utrecht die kant op. Dus je zou eens even moeten kijken of er in België ook zoiets zit.
En de meeste maat tabellen kan je wel met een korrel zout nemen. :+

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 13:08

De pasvorm an zich vind ik hem echt niet verkeerd staan moet ik zeggen, zo vanaf foto dan. Denk dat de vacht bij hem ook al snel vertekend? Dat heb ik met Arya bv ook dus daar moet ik met passen ook echt goed naar kijken & navoelen. Dus ook altijd goed kijken bij deze tuigen wat ze doen als ze strak getrokken worden.

Deze wat hij nu aan heeft is idd wel te klein qua lengte, maar ik denk met een grotere en dan passende maat dat dit tuig an zich wel heel mooi zal zitten bij 'm - wat ik zo vanaf deze foto dan kan zeggen. Maar als je zelf ook het materiaal niet prettig vind van deze, houd het wel op ja. Ik vind het inlanders materiaal juist wel heel erg fijn - ook gewoon vergelijken met bv de non stop gear e.d. - maar als je het niet fijn vind op je hond moet je idd verder zoeken wel.

Maar ik zou net als wat CC zegt, echt kijken naar een shop waar je meer maten en eventueel ook nog andere merken/tuigen in 1x kunt laten komen, en dan kunt passen en terugsturen. Er zijn idd in NL meerdere shops die dit doen, dus misschien in BE ook ja. Voor BE zou ik eens contact opnemen met die shop die ik hierboven al plaatste. Hebben ook veel kennis over tuigen in huis, en ik denk dat die qua service ook zeker zullen meedenken over meerdere tuigen sturen en passen etc. Zij hebben best een paar leuke tuigen in de shop staan ook - vind ik dan.

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:10

Ik durf zelfs te stellen dat dit tuig zeker twee maten te klein is. :=

Inlandsis is qua kwaliteit wel heel fijn, dus als dit tuig je niet bevalt qua materiaal ga je denk ik niks vinden wat je wel bevalt.

Maze past overigens ook niet in de X-back van Inlandsis, wel in de O-back van datzelfde merk. Één maat kleiner dan ze zou moeten hebben.

Oshaa
Berichten: 1054
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:47

CupCakes_ schreef:
Oshaa,

Dat tuig is overduidelijk te klein. Misschien is het een idee als je ergens meerdere maten en merken besteld. Of even kijkt waar je eventueel tuigen kan passen. Ik weet bijv. Dat Rundog zoiets aanbood, ook in Utrecht die kant op. Dus je zou eens even moeten kijken of er in België ook zoiets zit.
En de meeste maat tabellen kan je wel met een korrel zout nemen. :+


Echt onhandig van die maat tabellen, dan doe je zo je best met meten en dan nog!
Ik heb nog niets iets op redelijk afstand gevonden die een passervice doet helaas - de meeste zitten toch op 2 uur afstand, wat erg lastig in te plannen is. Heb wel mail contact (met foto's en video's) gehad met verschillende en daar kwam dit tuig en de non-stop freemotion vooral uit.


KimD schreef:
Ik durf zelfs te stellen dat dit tuig zeker twee maten te klein is. :=

Inlandsis is qua kwaliteit wel heel fijn, dus als dit tuig je niet bevalt qua materiaal ga je denk ik niks vinden wat je wel bevalt.

Maze past overigens ook niet in de X-back van Inlandsis, wel in de O-back van datzelfde merk. Één maat kleiner dan ze zou moeten hebben.


Ik denk dat het deels is omdat ik ruffwear gewend ben, wat van een heel ander materiaal is. Dan voelt dit heel stug aan, al bedacht ik me na het sturen van dat berichtje dat stug met iets als trekken juist wel fijn is ;). Dit is een L, dus dan zou het een XL of XXL worden. Denk alleen dat het misschien dan te groot wordt van voren. De O-back raden ze toch alleen aan tot 20 kg? Of is dat weer een ander?


cursebreaker schreef:
De pasvorm an zich vind ik hem echt niet verkeerd staan moet ik zeggen, zo vanaf foto dan. Denk dat de vacht bij hem ook al snel vertekend? Dat heb ik met Arya bv ook dus daar moet ik met passen ook echt goed naar kijken & navoelen. Dus ook altijd goed kijken bij deze tuigen wat ze doen als ze strak getrokken worden.

Deze wat hij nu aan heeft is idd wel te klein qua lengte, maar ik denk met een grotere en dan passende maat dat dit tuig an zich wel heel mooi zal zitten bij 'm - wat ik zo vanaf deze foto dan kan zeggen. Maar als je zelf ook het materiaal niet prettig vind van deze, houd het wel op ja. Ik vind het inlanders materiaal juist wel heel erg fijn - ook gewoon vergelijken met bv de non stop gear e.d. - maar als je het niet fijn vind op je hond moet je idd verder zoeken wel.

Maar ik zou net als wat CC zegt, echt kijken naar een shop waar je meer maten en eventueel ook nog andere merken/tuigen in 1x kunt laten komen, en dan kunt passen en terugsturen. Er zijn idd in NL meerdere shops die dit doen, dus misschien in BE ook ja. Voor BE zou ik eens contact opnemen met die shop die ik hierboven al plaatste. Hebben ook veel kennis over tuigen in huis, en ik denk dat die qua service ook zeker zullen meedenken over meerdere tuigen sturen en passen etc. Zij hebben best een paar leuke tuigen in de shop staan ook - vind ik dan.



De vacht vertekend zeker een heel eind. Bij deze is het duidelijk de lengte, maar ook bij de hals te strak. Het lastige is dat zijn nekomvang 50 cm is, wat bij alle maat tabellen (in hoeverre we die kunnen vertrouwen natuurlijk) alleen in de grootste maten zit. Terwijl hij helemaal geen grote hond is :D
Op de foto staat hij in een boog - dit was ook de enige houding die hij aannam met dit tuig om, dus het zat ook duidelijk niet lekker. Ik ga die webshop ook nog een berichtje sturen :).

En anders wordt het pas in juli als we een weekje in Drenthe zijn. Kunnen we bij rundog langsgaan. Al zou ik liever al eerder een geschikter tuigje vinden :).

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:06

Vergeet niet dat die tuigen vaak krap om het hoofd moeten gaan. Je moet ze dan ook aan het uittrekken als een haam voor paarden, niet als een normaal tuig. Desalniettemin is dit tuig gewoon te krap, daar valt niet over te twijfelen.