Baby koningspythons verwacht!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 22:08

Speirs schreef:
Wat mooi dat ze allemaal geboren zijn! Ze zien er ook heerlijk bol :') en gezond uit.
Krijgen ze ook allemaal een naam?


Degenen die blijven mogelijk wel. Er zijn er hier heel veel met een naam. Vooral de dieren met veel morphs, want dat praat wat makkelijker :D
Er zij er ondertussen wel een flink aantal zonder naam, die hebben we dan in groep aangekocht. Namen onthouden is dan lastiger dan de morphs. Alle niet-koningspythons hebben een naam in ieder geval.

Lukasje
Berichten: 11364
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:24

Mag ik vragen hoeveel slangen in totaal hebt, indien die vraag tenminste al niet tig keer gesteld werd?

Van alle baby’s vind ik toch de linksonder van de eerste foto het mooist.

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:17

Ik ga morgen met vakantie, ik voer vanavond nog een keer en we zijn volgende week zaterdag even terug voor een nachtje, daarna nog drie nachtjes weg. Ik heb nu 34 tarantula's, 2 springspinnetjes en 2 slangen naast het konijnen, katten, honden en cavia volk thuis...de slangen en spinnen hoeven niet door mijn buufje gedaan te worden, waar ze erg blij mee is, die is meer van de knagers.

Erg mooi legsel hoor Animal, welke hou je zelf aan?

fleurtjeuh
Berichten: 10398
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:21

Mijn vriend gisteren toen ik hem de foto's liet zien van de dikke noodles 'nee, af! Eerst op vakantie en verhuizen, dan kijken we wel weer.'
Dus er is hoop :D

Ik vond de asphalt\freeway(ik weet niet meer welke, degene met het dubbele gen iig) erg mooi, die had ik niet eerder gezien!
Verder ben ik een erg stille meelezer :D

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:27

waar woon je? Anders kom je een keertje kijken

ik heb maar 2 slangen, vriend van mij stuk meer, wij wonen bij brielle in de buurt

fleurtjeuh
Berichten: 10398
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:35

BarbaraNova schreef:
waar woon je? Anders kom je een keertje kijken

ik heb maar 2 slangen, vriend van mij stuk meer, wij wonen bij brielle in de buurt

Echt helemaal niet in de huurt :')
We wonen tegen arnhem aan

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:39

whahaha nee dat is niet handig dan...vindt het altijd zo leuk als anderen ook in slangen of spinnen geinteresseerd zijn...jammer

ik vind de morph Ghi Mojave echt super gaaf...hou van donker

fleurtjeuh
Berichten: 10398
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:40

Oh ik heb hem even gegoogled en die is ook super gaaf <3

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:15

Ik heb een nieuw terrarium gekocht op de laatste beurs in Hilversum, maar hij is nog heel kaal. Bij het tuincentrum hier in de buurt hebben van dat hele gave drijfhout heet dat geloof ik. Zo maar eens effe kijken...

fleurtjeuh
Berichten: 10398
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:22


Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:32

Die heeft geen alienheads inderdaad, eerder een soort strepen.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 22:39

Dat is de pinstripe morph die dat doet inderdaad. Stiekem vind ik dat niet zo mooi :o

Wij hebben nu dan ook geen pinstripe in de collectie. Mijn vriend vindt het wel mooi, dus wie weet hebben wij er in de toekomst ook een. Maar ik zou er zelf niet voor kiezen.

De morph is ook heel dominant en in combinaties met andere morphs zie je altijd vooral pinstripe terug :)

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:06

Stille meelezer hier, en zowaar een liefhebber :)

Heb je ook zo'n uitleg voor pie (bald)?

Ik vind die bonte zo gaaf <3

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:17

Ik vind morphs helemaal zonder alienheads niet bepaald mooi, ze lijken dan ineens zo onvriendelijk (?) vraag mij niet waarom ik die indruk krijg := zou associatie ergens mee zijn.

Piebalds zijn wel prachtig <3 doe mij een pastel banana piebald, mag zelfs zonder strikje :o

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:40

Even los van de kleur heeft de slang op marktplaats ook een heel ander exterieur dan jouw slangen, of niet? Hij lijkt haast wat driehoekig, als je snapt wat ik bedoel..

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 05:55

Speirs schreef:
Even los van de kleur heeft de slang op marktplaats ook een heel ander exterieur dan jouw slangen, of niet? Hij lijkt haast wat driehoekig, als je snapt wat ik bedoel..


Klopt, deze is idd veel driehoekiger. Die vorm laat een beetje de conditie van het dier zien. Vaak zijn jonge dieren wat magerder en driehoekiger. Die van mij zijn vol en rond uit het ei gekomen :+

Laten we zeggen dat de mijne een beetje aan de dikke kant zijn en die pinstripe een beetje aan de dunne kant is. Ik denk dat deze pinstripe niet de allerbeste eter is. Het dunnige is er meestal met een paar maaltijden wel weer vanaf.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 05:59

Pieds zijn erg mooi inderdaad! Ik ben er zelf ook helemaal weg van. De vader van deze 2 clutches gaat volgend jaar samen met een van mijn pied vrouwen. Deze man heeft mogelijk een pied gen en dat wil ik graag even testen. Misschien heb ik volgend seizoen dus wel banana pastel pieds (100% het. Clown) :D

En zo niet heb ik vast wel wat leuke dubbel hetjes. In een aantal jaren zou ik dan mogelijk banana clown pieds kunnen maken :D

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:07

Even gegoogled maar die zijn dus bont wit geel zeg maar?
Dus witte stukken met gele stukken?

Sanet

Berichten: 8007
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:15

Ik vind dit echt super interessant allemaal.
Ik heb normaal de regel dat elk dier minimaal en maximaal 4 pootjes moet hebben :D Maar ik vind het zo wel heel gaaf!
Met zoveel verschillende kleuren zou je toch bijna zeggen dat het niet hetzelfde “ras” is ook.
Die van de Marktplaats link lijkt wel beschreven met Arabische tekst :)

Maar als ik het goed begrijp zijn ze dus niet echt (voor de mens dan) “leuke” huisdieren? Je gaat niet met een slang op de bank een film kijken ofzo?
En de babies zijn die dan wel actiever dan de volwassen slangen?

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:26

Animal schreef:
En zo niet heb ik vast wel wat leuke dubbel hetjes. In een aantal jaren zou ik dan mogelijk banana clown pieds kunnen maken :D


Wat bedoel je met dubbel hetjes als de man geen pied gen heeft, dat de nakomelingen dan het pied zouden zijn en nog 1x het (banana dan gok ik?) Want 2x pied is gewoon zichtbaar pied toch?

Is hoeveelheid wit in pied trouwens genetisch bepaald of random zoals bij bonte paarden? Ik zie soms 66%/90% etc percentages bij pieds vermeld, maakt het uit als je daarmee fokt? :)

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 13:18

Fly_high schreef:
Animal schreef:
En zo niet heb ik vast wel wat leuke dubbel hetjes. In een aantal jaren zou ik dan mogelijk banana clown pieds kunnen maken :D


Wat bedoel je met dubbel hetjes als de man geen pied gen heeft, dat de nakomelingen dan het pied zouden zijn en nog 1x het (banana dan gok ik?) Want 2x pied is gewoon zichtbaar pied toch?

Is hoeveelheid wit in pied trouwens genetisch bepaald of random zoals bij bonte paarden? Ik zie soms 66%/90% etc percentages bij pieds vermeld, maakt het uit als je daarmee fokt? :)


De man is dubbel clown (+mogelijk enkel pied) en de vrouw is dubbel pied. Dus de baby's hebben minimaal 1x pied en 1x clown. Omdat het gen recessief is, is dat verder niet te zien.

Qua bont hangt het veelal af van andere morphs. Enchi zorgt bijvoorbeeld voor weinig wit en fire , spider of special zorgen weer voor heel veel wit. Verder lijkt het vooral heel erg random te zijn.

Dit is een pied trouwens. Deze van ons heeft niet zoveel wit maar blijft wel heel mooi oranje <3 :

Afbeelding

Xanthippe

Berichten: 1724
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:19

Héél stille meelezer hier, maar ik ben uitermate gefascineerd!
WAT een mooi dier is deze laatste! <3

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:26

Nou zeg dat wel Xanthippe, ik vind bont bij paarden/katten/honden/koeien en eigenlijk alle andere diersoorten het mooist, blijkbaar ook bij koningspythons :j

Christiene
Berichten: 7740
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:28

Ook stille meelezer

Wat een kleuren allemaal.en leuk al die foto's te zien van de eieren tot jonkies.

Heel vroeger op school en stage ook wel slangen verzorgd.

Fascinerende dieren.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 14:05

Ailill schreef:
Nou zeg dat wel Xanthippe, ik vind bont bij paarden/katten/honden/koeien en eigenlijk alle andere diersoorten het mooist, blijkbaar ook bij koningspythons :j


Ik ben er ook zo een :p Ik vind zelf cow retics (Google maar!) echt het einde! Maar die worden veel te groot voor ons. Vorig jaar kreeg ik daarom de rattenslang variant kado van mijn vriend. Ga zo wel even een foto maken :D

Pied blijft vaak niet zo mooi als deze hoor! Dit is een andere die we hebben en deze is ook nog wel bovengemiddeld gekleurd voor haar leeftijd. Meestal worden ze heel snel bruin bont.

Afbeelding