Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 14:14

KarinW86 schreef:
Vandaag de onderlinge wedstrijd.
Met second chance dus je mocht bepalen of je jumping of vast parcours overnieuw wilde lopen.

Vast parcours Foutloos en 3e plaats
Jumping eerst disk maar met second chance op de 1e plaats beland *\o/*


Goed bezig! Altijd leuk die second chance parcoursen

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:30

Ja zeker leuk! Je moest wel gelijk beslissen na het VP zonder dat je de jumping had gezien hihi. Maar VP was foutloos dus dacht ga in ieder geval voor de jumping

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:24

Gefeliciteerd Karin!

Diandra, ik las al zoiets, naar hoor! Hopelijk valt de verdere schade mee, de tijd zal het leren.
Maar schoten die door het hek heen of er onder door? Ik heb het met Roetsj op een van haar 1e wedstrijden gehad, dat ze werd aangevallen, gelukkig kon ik snel ingrijpen en heeft ze er fysiek toen niks aan overgehouden, mentaal blijft het spannend voor haar.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:49

Tijdje niet het topic gelezen, jullie gaan hard. Niet alles gelezen, even snel doorgenomen. Inmiddels is Jazz gepromoveerd naar graad 2 in Venlo. Loop hierdoor Uden waarschijnlijk mis, maar goed is even niet anders. As zaterdag in Kaatsheuvel ons graad 2 debuut. :-)

Lopen er meer in Kaatsheuvel as zaterdag? In de ochtend is graad 1.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:33

Wij lopen in de ochtend de 1e graad

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:56

Sandra, zoals ik begreep is hij via de uitgang bij de finish het veld uit gerend.

Macey loopt ook in kaatsheuvel dit weekend. Palen gaan nog niet lekker maar gisteren bij het laatste rondje wel een hele goede poging gedaan. Verder had ze ondanks de spanning ook hele mooie stukken erbij zitten.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:42

Leuk! Succes alvast allebei!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:41

Vanavond weer de wip kunnen oefenen na de laatste keer.. gebruik bij de raakvlakken vlak aan het eind.. zodra ik dat bij de wip zeg springt ze eraf, zodra ik niks zegt doet ze hem netjes.. blijkbaar heeft ze de klap gekoppeld aan dat wordt of iets dergelijks. Maar blij dat ze nog steeds zo enthousiast is, we gaan weer in een stijgende lijn!

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:08

KarinW86 schreef:
Vanavond weer de wip kunnen oefenen na de laatste keer.. gebruik bij de raakvlakken vlak aan het eind.. zodra ik dat bij de wip zeg springt ze eraf, zodra ik niks zegt doet ze hem netjes.. blijkbaar heeft ze de klap gekoppeld aan dat wordt of iets dergelijks. Maar blij dat ze nog steeds zo enthousiast is, we gaan weer in een stijgende lijn!


Top! Op onze hs ook een hondje die dat heeft. Exact zelfde bij de wip.

---

Wij gister ook weer getraind. Jaxx was 1e rondje heel druk. Beetje opgeleid projectiel zelfs en dat issie nooit. Na 1e rondje was ik het al helemaal zat want hij luisterde gewoon toen. Toen ff op ander veld beetje gehoorzaamheid gedaan en toen ik weer aan de beurt was het 1e stukje van parcour. 1 tot 10. Hij liep als een zonnetje. Filmpje is van het hele rondje.
Jaxx heeft moeite met de raakvlakken en dat trainen we nu super goed. Intussen zover dat hij blijft en nu oefenen dat hij dat ook kan zonder dat ik er bij ben, gelukkig hebben we alle tijd.

Ik zie in de filmpjes dat ik redelijk vaak te laat ben met m'n commando dus daar moet ik ook aan werken




Sorry dat ik altijd filmpjes plaats zonder geluid maar er is 1 hond en die mag als een bezetene blaffen van de baas. Superrr irritant. Iedereen stoort zich er aan maar ze doet er niks aan. Uiteraard is er al met haar gepraat maar zij vindt dat een hond zich mag uiten. Einde gesprek dus

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:58

Wow dat doet Jaxx knap!

Na de teleurstelling dat we niet mee konden trainen bij KC Delft kreeg ik een email van de VRAS dat zij een plekje hadden (en de dag daarna belde KC Delft dat ze toch een plekje hadden voor ons, maar we hadden al afgesproken met VRAS _O- ).

Dus gisteren hebben we onze eerste les gehad! Echt zo ontzettend leuk. Freek heeft in de basiscursussen al de tunnel en sprongen geleerd en met de obedience ook geleerd te wachten voor een sprongetje e.d., maar het ging boven verwachting goed en konden ook wel goed meekomen met de andere cursisten in de beginnersles die het al wat langer deden.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:13

Wauwie kijk Jaxx gaan!

Heerlijk mavantos! Super leuk dat je toch kan beginnen en heerlijk dat hij zo goed mee kan! Ik merk ook dat Ves al heel veel vaardigheden beheerst uit eerdere trainingen waardoor ze nu zo makkelijk mee kan doen! Dat is echt ideaal!

Vesper en ik hebben vorige week voor het eerst een heel parcours met 20 onderdelen gelopen, alleen de wip overgeslagen want die is nog niet bevestigd, en ze deed het zoooo goed!! *\o/* Door een miscommunicatie werd er helaas niet gefilmd, heel zuur want dit was zo'n mooi rondje haha.

Komende twee, misschien drie weken moet ik overslaan want ik heb flinke rugklachten en zenuwpijn. Dus even rem erop helaas en braaf naar de fysio.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:34

@JesdaJinn mooi rondje!!

@maventos fijn dat je toch een plekje hebt gevonden!! En dat het zo goed ging gelijk! Leuk!

@flux jammer dat het niet op film staat.. volgende keer beter..

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:09

Karin, fijn dat de wip zelf geen issue is geworden.
Jaxx gelukkig toch fijn kunnen trainen.
Mvantos, fijn dat je een trainingsplek hebt gevonden.
Flux,jammer dat er niet gefilmd is, hopelijk de volgende keer weer wel. En beterschap!

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:19

@mavantos
Fijn dat het bevalt.
Is altijd zo he. Nergens plek en dan ineens overal xD

@Flux
Fijn dat het goed ging. Kan je zo trots op zijn als je vooruitgang ziet he.
Vervelend van je rug

En ik heb mezelf een cadeautje gegeven. Eigenlijk wilde ik al lange tijd nieuwe schoenen voor behendigheid maar het kwam er steeds niet van. Woensdagavond getraind op mijn schoenen en die 'veters' die zijn bijna kapot. Ik dacht ik moet nu echt nieuwe kopen want straks knapt zo'n ding op wedstrijd en dan heb ik niks.
Ik hoefde niet perse het nieuwste model maar wel graag blauw want dat vind ik vet. Ik Googlen, zoeken en deze gevonden. Wel nieuwste model maar boeiend. Ik vind ze vet.

Afbeelding

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 23:11

Fijn dat het zo goed gaat met de hondjes! Flux beterschap en Jesdajinn dat zijn blitse stappers <3

Ik zit even met het volgende. Mijn hond Mila, grote poedel van 5,5 jaar is met alles wat ze leuk vindt heel hysterisch. Zo ook met behendigheid en ik merk dat ik er een beetje moe van word. Ik heb het er met de trainster over gehad en ik wil het een half jaar geven en anders zoek ik iets anders om met haar te gaan doen. Ze wordt zo lijp dat ze alleen nog maar kan blaffen en niet meer kan nadenken en plakt erg aan me (hier wordt aan gewerkt), ik ben in december aan mijn schouder geopereerd en ik moet niet ten val komen zeg maar. Maar Mila kan op een rechte lijn ineens naar me toe komen waardoor ik half over haar struikel.
Hebben jullie weleens een hond gehad waarvoor de opwinding teveel was en behendigheid daardoor niet bij de hond paste? Ik vind het zelf erg leuk en Mila ook maar toch vraag ik me af of het wel goed voor haar is.
Het is een heel gedreven hond, dat was met speuren en detectie ook zo maar dat is wat makkelijker in goede banen te leiden.
Ik zou wel graag privéles willen maar dat kan hier helaas niet. Wel doe ik mijn eigen ding in de les en krijg daar hulp bij.

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:35

Ja. Zo 1 heb ik zelf gehad.
Wel iets anders dan jou.
Mijn oudje, Jinn was niet te handlen in het parcour. Dat kwam 1000% door mij want we waren geen team. Ik was niet ervaren genoeg om zo'n hond te begeleiden.
Hij tikte met z'n borst alle latten er af. Donderde regelmatig van de kattenloop. Brak op training zelfs een paaltje van de palen en op wedstrijd klapte hij een keer zo hard door de band dat ik besloten heb om te stoppen. Puur uit veiligheid voor Jinn.
Als ik meer ervaring had was het denk wel anders gelopen maarja.. als.
We doen nu hoopers en dat vind ie geweldig.

Hij is nu bijna 11. Mag af en toe nog op de baan. We springen niet maar paaltjes en de kattenloop vind ke fantastisch en gaat nu normaal

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 06:50

@JesdaJinn mooie schoenen!

@Anna79 mijn vorige poedel was ook zo’n hysterische blaffer, maar niet zo dat het hinderde in het doen van Agility.

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:54

Mavantos gelukkig dat je toch ergens een plekje hebt gevonden!

Flux wat knap een heel parcours, misschien niet op film de volgende keer dan maar!

JJ mooie schoenen! Af en toe moet je jezelf verwennen toch.

Anna hopelijk gaat het met wat oefening beter en is ze wat relaxter om zich beter te kunnen concentreren.

Voor iedereen die ook op wedstrijd gaat dit weekend succes!
Volgens mij wordt het mooi weer dus ook wel fijn vergeleken met onze vorige en eerste wedstrijd waarbij het rotweer was. Nu op onbekend terrein dus benieuwd hoe dat gaat.

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:56

Hier een druk hondenweekend.

Zaterdagmiddag zelf trainen en zondag een oefenwedstrijd.
Ik ga deze wedstrijd 'verpesten' om alle tijd te nemen voor de raakvlakken. Verpesten is niet het goede woord want je krijgt wr uit eindelijk heel veel voor terug maar jullie snappen me.

Edit:
Ze zijn binnen! Ze zijn zo vet en zitten heerlijk.
Afbeelding

En mijn oude. Denk jaar of 6 op gelopen.
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:12

Heb je nu ook de Speedcross 6? Die heb ik ook en vind ze lekkerder zitten dan de vorige eigenlijk

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:57

KarinW86 schreef:
Heb je nu ook de Speedcross 6? Die heb ik ook en vind ze lekkerder zitten dan de vorige eigenlijk


Ja. Is idd de 6. Ik had de 3 xD

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:00

Je oude zijn iig goed gebruikt. Veel plezier van de nieuwe.
En verpesten doe je het niet, maar je gebruikt hem om te trainen.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 21:52

JesdaJinn schreef:
Ja. Zo 1 heb ik zelf gehad.
Wel iets anders dan jou.
Mijn oudje, Jinn was niet te handlen in het parcour. Dat kwam 1000% door mij want we waren geen team. Ik was niet ervaren genoeg om zo'n hond te begeleiden.
Hij tikte met z'n borst alle latten er af. Donderde regelmatig van de kattenloop. Brak op training zelfs een paaltje van de palen en op wedstrijd klapte hij een keer zo hard door de band dat ik besloten heb om te stoppen. Puur uit veiligheid voor Jinn.
Als ik meer ervaring had was het denk wel anders gelopen maarja.. als.
We doen nu hoopers en dat vind ie geweldig.

Hij is nu bijna 11. Mag af en toe nog op de baan. We springen niet maar paaltjes en de kattenloop vind ke fantastisch en gaat nu normaal


Ik denk dat het grotendeels door mijn onervarenheid komt, laatst heeft een ervaren clubgenootje met haar gelopen en toen deed ze het wel beter. Ik moet haar ook echt nog heel erg begeleiden en dus hard lopen en in dat harde lopen mis ik gauw de volgorde, haha.

Wat vinden jullie, is het beter om haar tussendoor even te stoppen als de hysterie te groot wordt zeg maar? Ze springt dan ook tegen me op en kijkt dus ook niet meer vooruit, het wordt er dan niet beter op.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:34

Jumping al gelopen zo het vast parcours.
Guusje heeft heel veel lol hihi heee een tunnel, hee nog een tunnel.. het parcours ging niet echt op die volgorde :')

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:52

KarinW86 schreef:
Jumping al gelopen zo het vast parcours.
Guusje heeft heel veel lol hihi heee een tunnel, hee nog een tunnel.. het parcours ging niet echt op die volgorde :')


Maar ben je blij en tevreden? :D
Daar gaat het om :D