[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:52

roosje78 schreef:
Waar liepen jullie tegen aan toen jullie voor het eerst l2 gingen starten?


Achterwaarts en wijken. Maar als ik jou zo hoor kun jij prima l2 starten, er bestaan toch geen foutloze proeven. En als je al zulke punten scoort....

Het wijken zijn maar 2 onderdelen. Als de rest goed is en je thuis nog op het wijken oefent komt het echt wel goed hoor.

Boven me; (naam vergeten en zit op mobiel sorryyy) van schrijven kun je veel leren he? Bedankt dat je het met ons wilde delen.

Zelf ga ik volgend weekend na een halfjaar weer starten *\o/*

Moet alleen zelf nog wat leren om rustig te blijven in een proef.....en niet gaan rommelen met mijn handen en benen of te gehaast worden.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:34

Iris965 schreef:
roosje78 schreef:
Boven me; (naam vergeten en zit op mobiel sorryyy) van schrijven kun je veel leren he? Bedankt dat je het met ons wilde delen.
.


Haha, that was me :D Ja echt super leerzaam! Jij veel succes gewenst als jij weer gaat starten!

Ikzelf moet echt letten op iets meer verschil laten zien; nog scherper aan de hulpen dan hij al is, paard in balans laten lopen... Plus, naast de oefeningen, mijn paard kan door de spanning de handrem erop gooien. Mijn leerdoel is dan om niet te veel te gaan doen :+

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:39

Dat klinkt heel simpel maar dat is soms best wel lastig, niet te veel gaan doen haha!

Ben vandaag weer na iets meer dan een halfjaar gestart, heb er toch weer een wp bij :)

Alleen vind het nogal lastig om hem en flitsend te rijden, dat is 1, en dan zelf idd, niet te veel te gaan doen. Ik word veel te druk. Dus daar ga ik nu aan werken. En de aanleuning moet toch nog meer bevestigd worden.

Maar mijn doel was om niet strak te worden/zenuwachtig en dat is gelukt.

Hoe gaat het bij jullie?.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:14

Hoi! Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb met net ingeschreven om op 7 mei mijn L2 debuut te rijden. Het is nog eventjes weg, maar helaas heb ik het in april echt te druk met andere dingen. Maar dan kunnen we nog even door trainen.
Ik heb in juni 2016 voor het laatst gestart, daarna heeft m'n paard een tijd stilgestaan met een blessure en dáárna heeft het best een tijd geduurd voor we weer goed op weg waren. Maar nu gaat het heel lekker! Ik wilde eigenlijk zelf voor het idee nog een keer L1 starten, omdat het zo lang geleden is. Maar volgens m'n instructrice is dat onzin en zijn we ruimschoots klaar voor de L2 :P Dus dan gaan we ons er maar aan wagen.
In de L1 heb ik vrijwel alleen boven de 190 punten gereden, en hij gaat weer erg fijn dus ik denk dat het wel goed moet komen :j

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:16

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben inmiddels na een halfjaar weer gestart. We hebben er weer een winstpunt bij. Maar de basis moet nog meer bevestigd worden, want dat kostte me natuurlijk bij elk onderdeel punten. Soms drukt mijn pony nèt zijn neusje er iets uit.daar werd ik dus vooral bij de tweede jury op afgestraft.

Dus we zijn/hebben druk geoefend en op 7 mei proberen we het weer.

Moet je met rechtsomkeert ook de hoefslag raken bij de korte zijde?

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:27

Iris965 schreef:
Dus we zijn/hebben druk geoefend en op 7 mei proberen we het weer.

Moet je met rechtsomkeert ook de hoefslag raken bij de korte zijde?


Veel succes 7 mei! De rechtsomkeert is een beetje een halve volte halve baan + van hand veranderen. Dus bijvoorbeeld van K-D-E. Op de korte zijde maak je dus een halve volte halve baan. :D

Ik ben nu met Franco 3x in de L2 gestart; dit ging eigenlijk best wel goed. Tot nu toe ben ik elke wedstrijd met 2 wp thuis gekomen, waardoor ik nu al L2+6 ben. Gaat echt heel hard! Ik heb 14 mei een wedstrijd in Ravenswaaij gepland staan en 21 mei in Beneden-Leeuwen. Ik duim ervoor dat deze net zo goed gaan als de vorige en dat ik dan mijn laatste 4 wp kan rijden *\o/* Maar dat is nog even afwachten.

Op 31 juli 2016 startte ik voor het allereerst (voor mij en voor mijn jonge paard) in de B. Mijn doel is om op 31 juli 2017 M1 te rijden. Maar als het blijft gaan zoals het nu gaat, rijden we dat wellicht al eerder! Ben dan ook zo ontzettend trots op mijn puppypaard! <3

Maar ik heb nu al zin in 14 mei!

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:57

Dankjewel!! Bedankt voor je uitleg! Nu snap ik hem helemaal. Waar dit forum wel niet goed voor is.

Zo knap zeg!! Dat hebben jullie in een mooi tempo voor elkaar gekregen. Dus je wil meteen door naar de M1? Met een bepaalde reden of?

Jij ook alvast veel succes!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:22

Iris965 schreef:
Dankjewel!! Bedankt voor je uitleg! Nu snap ik hem helemaal. Waar dit forum wel niet goed voor is.

Zo knap zeg!! Dat hebben jullie in een mooi tempo voor elkaar gekregen. Dus je wil meteen door naar de M1? Met een bepaalde reden of?

Jij ook alvast veel succes!


Super! Fijn dat ik kon helpen! :D

Nou, mijn doel is altijd geweest om minimaal Z2 te halen met dit paard. En mijn instructrice zegt dat we dit met gemak moeten kunnen halen. Maar door een vorige zadelmaker heb ik bijna een jaar niet behoorlijk kunnen trainen omdat mijn paard een rugblessure had die moest genezen (slecht passend zadel). Voor mijn gevoel lopen we dus een jaar achter... Op zich niet erg, maar aangezien we in de training al M niveau rijden en soms spelenderwijs ook al Z oefeningetjes meenemen, wil ik de "lagere klassen" zo snel mogelijk door, zodat de training en wedstrijden meer gelijk zijn. Plus, ik kan niet wachten om richting het Z te gaan!! :):)

Verder is mijn paard ook bloedfanatiek en vindt hij het leuk als ie lastigere dingen moet doen. Van "simpel rijden" wordt hij kijkerig en vindt ie gewoon niks aan. Dus hoe hoger we komen, hoe blijer mijn paard wordt haha :=

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:38

Aaah een vooruitstrevend type, leuk!!
Ik vroeg het trouwens omdat veel mensen zeggen dat de M1 logischere
Proeven zijn, die leuker te rijden zijn.

Ik moet ook nog vier winstpuntjes dan mag ik M1.
Dus ik denk dat ik als ik weer les heb, en de basis zit er weer goed in, langzamerhand wat M1 oefeningen er serieus bij ga pakken.

Heb even je profiel bekeken mooi paard heb je!
Had je hiervoor ook wedstrijden gereden met een ander paard?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:24

Leuk topic! Ik ben net L1 + 2 dus het gaat nog wel even duren voordat we naar de L2 mogen, mijn doel met dit paard is het halen van de M1 en dan zien we wel even verder. :-) Ga jullie tips zeker volgen.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:20

Mag ik mij hier ook melden?
Ondertussen heb ik al ruim 1,5 week terug ons L2 debuut gemaakt.
Hierbij hebben we ook ons eerste wintpuntje mee mogen nemen :)
Ik start met mijn grote vos, 7 jaar jong. Voor de gene die het leuk vinden, zie foto's in mijn link.

Gezellig en leuk om elkaars ervaringen en successen te lezen!

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:39

Leuk, welkom! Het topic werd al een beetje stil...
Ik zal je fotos even bekijken

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:35

Ik kom me toch ook maar even melden hier, kan nooit kwaad om vast even mee te lezen, wie weet komen er nog handige tips en ervaringen langs...

Ik zit nu in het L1 topic, heb inmiddels 12 puntjes verzameld en wil volgende maand eens L2 gaan proberen...
Ervaren jullie grote verschillen in het rijden en beoordelen met de L1?

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:59

L2 wordt veel sterker op de impuls beoordeeld :-)

Nou ja, eigenlijk alle onderdelen moeten er gewoon strakker uit zien.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:27

Ze zijn idd nu wat strenger op dat je wat flitsend rijd heb ik het idee.
Maar verder, als je alle laatste onderdelen op de protocol onder de knie hebt moet het wel lukken denk ik .

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:00

We gaan het meemaken , ik heb geen haast, we zien het wel!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:54

Tijdje geleden mij gemeld in dit topic maar nooit meer iets geschreven! Wij zijn inmiddels alweer M1 startgerechtigd... := in 1 maand tijd en 4 wedstrijden door de L2 heen.. *\o/* Maar we blijven nog even in de L2.. gaat hard zat...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:44

Is het verstandig om wanneer je de punten voor 't L2 binnen hebt direct door te gaan? Mijn paard kan achterwaarts maar het wijken gaat niet altijd even goed met trainen. Hij gaat wel opzij maar schaart niet altijd voldoende, hier werken we aan en scoren er nu gemiddeld een 6 soms een 7 op. (ook weleens een 5)

Zijn er dingen die je echt onder de knie moet hebben voordat je l2 kunt starten?

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:01

Harvey1 schreef:
Is het verstandig om wanneer je de punten voor 't L2 binnen hebt direct door te gaan? Mijn paard kan achterwaarts maar het wijken gaat niet altijd even goed met trainen. Hij gaat wel opzij maar schaart niet altijd voldoende, hier werken we aan en scoren er nu gemiddeld een 6 soms een 7 op. (ook weleens een 5)

Zijn er dingen die je echt onder de knie moet hebben voordat je l2 kunt starten?


Ja, het wijken, in balans halt houden, achterwaarts, op directe hulp reactie (aangalopperen of draven)... Dan ben je al een eind! :D

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:07

Wat knap Merr.......!!

Maar als je 1 (of 2) onderdeel niet beheerst, kun je heus wel starten hoor. Je kan het met zat andere onderdelen ophalen en in de tussentijd blijven oefenen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:09

Kimmutjuh89 schreef:
Harvey1 schreef:
Is het verstandig om wanneer je de punten voor 't L2 binnen hebt direct door te gaan? Mijn paard kan achterwaarts maar het wijken gaat niet altijd even goed met trainen. Hij gaat wel opzij maar schaart niet altijd voldoende, hier werken we aan en scoren er nu gemiddeld een 6 soms een 7 op. (ook weleens een 5)

Zijn er dingen die je echt onder de knie moet hebben voordat je l2 kunt starten?


Ja, het wijken, in balans halt houden, achterwaarts, op directe hulp reactie (aangalopperen of draven)... Dan ben je al een eind! :D



Dat zit eigenlijk wel goed!

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:49

Mag ik me ook melden? Zullen rond juni overgaan naar het L2 :)
Heb eerst nog enkele L1 staan. knopjes voor L2 zitten er ip op. Start met mijn eerste eigen paardje.. Heb haar nu een klein jaar. In juni wordt ze 5.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:58

Zo Merr, nette punten heb je gereden hoor! Heb ook even in je profiel gespiekt, knap paard!

Welkom Meya_!

Ik heb morgen m'n debuut, spannend! :):)
De voorbereiding kon beter, ik ben net ziek geweest dus weinig gereden en m'n instructrice is op vakantie dus ik heb ook al twee weken geen les gehad (normaal elke week). Ik heb gisteren voor het eerst m'n proeven geoefend en dat ging niet super :') Vind sommige onderdelen wel erg snel op elkaar volgen, lastig hoor...
Maar goed, we zijn al lang niet gestart dus ik verwacht er maar niet te veel van. Dan kan het alleen maar meevallen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:02

Gewoon ervan genieten Sanned!!!!

Ik ga volgende week maar weer op pad. Heb gister een andere teugel op hoofdstel gezet maar wist niet dat daar ook veel verschil in kon zitten. Had altijd zo'n dikkere rubberen teugel maar kon handen niet goed dicht houden. Heb nu een dunnere met rubber aan binnenkant en kan handen veel beter dicht houden. Meneer gaat ineen heel anders lopen.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:56

Positief neem ik aan? Haha. Ik heb toevallig laatst ook een andere teugel aan mijn hoofdstel gedaan en heb nu veel meer grip.

Mijn wedstrijd van vandaag ging niet zo goed. Het losrijden ging heel goed, ik dacht nou dit word wel wat. Maar in de eerste proef werd ik er na 3 onderdelen al uit gehaald want mijn pony liep kreupel volgens de jury. Maar ik hield mijn pony te strak door wedstrijd spanning. Ik wil alles heel goed doen... en dan verstrak ik. :( ik mocht niet meer verder.

De tweede proef maar safe gereden. De aanleuning was dus niet goed maar hij liep niet "kreupel" dus mocht hem wel uitrijden. Maar dus ook geen wp.

Hoop dat het bij jullie iets beter gegaan is, degene die moesten starten dit weekend.