[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:02

Wat zonde van het onregelmatig lopen en de strakheid, gelukkig weet je waar het in zit, dan kun je er aan werken.

Ik heb gisteren een proefgerichte clinic gereden, voor het eerst een L2 proefje gereden.
Niet kunnen oefenen ( hij was eerst ziek van het enten, en daarn zijn we 5 daagjes met de paarden op vakantie geweest, dus lekker buiten gereden), maar ik vond het zonde om nog een L1 proef te rijden, hier kan ik alleen maar van leren.
Hij was wat onrustig en niet helemaal fijn in de aanleuning, tijdens de proef ook wat te sterk.
Toch nog 186 punten gereden, dus dat viel nog niet tegen.
Fijne tips gekregen en de lastige dingen geoefend.
Echt wel wat aan gehad, wel fijn!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:51

Leuk zo'n clinic Nouvel, eind mei heb ik er ook een! Lijkt me erg leerzaam :) En toch nette punten, zeker voor de eerste keer!

Mijn debuut gisteren ging niet zo goed. Ik ben niet zo van de omstandigheden de schuld geven, maar nu waren die echt wel vervelend... Losrijden was in de binnenbak, ik moest direct na de pauze starten en ze gingen toen ik los ging rijden net de binnenbak vlakken. Prima, er was nog een binnenbaan en daar mocht ik tijdens het vlakken rijden. Toen het vlakken klaar was moest ik naar de andere bak. Maar ze hadden een hele oude trekker waardoor de hele bak vol rook hing, en ik heb astma. Na één rondje stappen kreeg ik het al benauwd. Gevraagd of ik in de andere bak mocht blijven rijden (waar toen overigens niemand reed), maar nee dat mocht niet. Dus na een paar rondjes draven en een rondje galop ben ik maar buiten gaan stappen... Had het inmiddels stikbenauwd en dat zakte helaas niet echt.
Dus ik heb met nauwelijks losrijden en compleet buiten adem m'n proeven gereden...
Had 171,5 en 172,5. Baalde wel echt, want we kunnen zo veel beter...

Maar goed, de kop is er weer af en volgende keer beter.

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:11

Balen van de spanning.. Jammer dat jullie daardoor de baan moesten verlaten..
Leuk zo'n clinic Nouvel. Leerzaam ook. Ik start wel eens onderling (laatste keer was januari om te oefenen :) )
Sanned: Balen zeg..... Tijd dat je ook buiten kan inrijden, scheelt dat misschien.

Wij hebben afgelopen zondag op muziek getraind. Dacht even oefenen hoe ze op muziek reageert, niks aan de hand. :+
Hebben morgen eerste wedstrijd L1 op gras, bordjes. Vorig jaar 1x gestart op gras.. Ben benieuwd. Als het beetje knap gaat (volgende week ook nog 2 op gras..) .. Heb onder voorbehoud mijn L2 debuut over 2 weekjes opgegeven. :)

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:13

Succes met je wedstrijd(en)!

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:21

Nou de kop is er af, ik heb vandaag voor het eerst L2 gestart, barokke wedstrijd in Leersum, eerste proef was op gras, geen ijzers en dus geen stiften, liep wat voorzichtig maar geen rare dingen, was wel tevreden, tweede proef was op zand, had ik verwacht dat hij daar fijner zou lopen, maar hij werd daar wat sterk en ik kreeg 'm in de galop niet helemaal fijn, dat is ook echt nog een puntje wat hij heel lastig vindt, goed gedragen galopperen.

Maar goed, hij was braaf en had zijn best gedaan, 2e keer een wedstrijd verder weg gereden, 1e keer L2 dus voor mezelf genoeg winst.

Bleek ik uiteindelijk nog 3e en 2e te zijn geworden met 190 en 192 punten!
Altijd leuk! *\o/*

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:31

Netjes Nouvel, gefeliciteerd! Knap paard heb je :)

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:58

Gefeliciteerd Nouvel met je mooie debuut!

Ik ben gister voor de tweede keer L2 gestart.
Hij was onwijs relaxed, super fijn na de vorige keer.
Durfde ook eindelijk m'n ruimte te pakken tijdens het losrijden, ook weer een overwinning :=
1e proef fijn gereden, geen grote fouten. Fijn aan m'n hulpen dus kon m goed afwerken.
2e proef ook nog fijn, maar hij werd wat moe. Viel uit de galop, en daarna was ik het even kwijt :Y)

Uiteindelijk, ben nog beetje in shock,
1e proef een 1e prijs met 218 punten :D
2e proef een 5e plek met 183.
ik ben mega trots op m'n puppy <3

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:11

Wow wat een mega score zeg! :wow:
Gefeliciteerd!

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:49

Wauw.. wat een punten!!
Goed gereden hier :)

Zal vanavond even een L2 proefje oefenen denk ik.. Of ik zet 'm last minute nog om naar het L1. Moeten we donderdag en zaterdag wel even punten scoren.. :+ _O-

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:36

ik kreeg net een leuke foto van gisteren binnen! :)


Afbeelding

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:45

Gefeliciteerd met jullie mooie punten!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:44

Vandaag in Ravenswaaij gestart; 2 x eerste prijs met 201 en 193,5; dus lekker 3 wp! :o <3 Dus we zijn nu in 4x L2 alweer L2+9. Gaat hard!


Afbeelding

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:16

Zo jij gaat goed! Gefeliciteerd! Leuke foto!

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:17

Gave foto en super resultaat zeg!

Hier vandaag voor de 2e keer L2 gestart, met losrijden liep hij fijn, maar het was enorm benauwd in de binnenbak.
Buiten lekker fris windje maar hele zware bodem.
Hij liep op zich helemaal niet verkeerd vond ik zelf, was ploegen door de zware bodem maar hij trok het aardig. Alleen de galop was moeizaam en rechtsom viel hij er zelf 2x achter elkaar heel even uit, dat was echt balen.
Maar ik had nog wel goede hoop omdat ik verder fijn gereden had.

In de tweede proef trok hij er nog wat fijner aan, maar doordat hij wat scherper was maakte hij een galoprong in de middendraf en schoot hij er even vandoor toen de paarden in de stampmolen achter de bak schrokken.
Verder er ook wel fijn aan kunnen rijden.

Helaas niet al te hoge punten gevallen, degene die winst hadden waren net aan.
Ik had voor de eerste proef 178 en de tweede 180,5.
Nou ja, toch nog net aan een puntje...

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:42

Gefeliciteerd allemaal met de wpten!

Thanx Sanned & Iris!

Vandaag weer gestart... we waren 1x 1e met 198.5 en 2e met 197 :D

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:46

dat doe je goed, gefeliciteerd!!

foto van vandaag hier...

Afbeelding

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:04

Fijn dat je alsnog fijn gereden had. En die foutjes.....weet je weer waar je aan kunt werken, Nouvel.

Goed gedaan Mer super!

Mooie foto ziet er netjes uit! Mooi paard!

Nadat ik 2 weken geleden na onderdeel 3 eruit moest, heb ik gisteren weer les gehad.
In het begin zag het er niet uit en was mijn zelfvertrouwen helemaal weg -O- Maar ik heb super goede tips gekregen en ik rij nu heel anders, met ontspannen armen en zonder druk.
Vandaag super fijn en ontspannen kunnen rijden, en mijn zelfvertouwen weer terug gekregen *\o/*
Moet je nagaan in nog geen 24 uur tijd zo n grote verandering.

We zitten nu bijna tegen een winstpunt aan. Maar ik heb in een halfjaar niet meer zo fijn een proef gereden dus ben helemaal happy. En dat we uit de dip gekomen zijn.
Laatst bijgewerkt door Iris965 op 21-05-17 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:11

Dat je je vertrouwen terug hebt gekregen is al de grootste winst ooit, super fijn!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:25

Vandaag had ik een wedstrijddag dat letterlijk met vallen en opstaan was... Franco was tijdens het losrijden erg scherp, maar voor de rest wel fijn. Ik kon rustig blijven zitten, bleef goed voorwaarts denken. Tijd om de ring in te gaan. Normaal rijd ik een rondje (als dat kan) voordat ik me meld. Maar ik was nog niet halverwege dat rondje of Franco's oog viel op een stapel neergegooide graszoden. Voordat ik het wist steigerde hij hoog (:O!) en draaide daarbij ook nog eens helemaal om. Ik was echt bang dat ik met paard en al achterover zou slaan; het spande erom zo hoog dat ie ging. Echter, doordat hij zo snel was geweest, viel ik er hard af. Franco bleef zelf een beetje verdwaasd staan kijken naast mij, alsof ie niet wist wat te doen. Heb het zand van me afgeklopt, gecheckt dat ik niks had, dat Franco niks had. Toen naar de graszoden gelopen zodat hij even kon kijken. Weer erop geklommen, vriendin liep er langs en weer langs de graszoden op, allebei de kanten. Nou, dat ging best goed. Ondertussen hadden we veel bekijks haha. Ben aangedraafd, naar de jury gereden om me te melden en toen mocht ik beginnen. Ik heb letterlijk op een kanon gereden twee proeven lang en hoopte alleen bij de tweede proef op een winstpunt. Bleek ik 2x eerste prijs te hebben met 191 en 197 punten haha.
Ik kreeg te horen dat ik een gaaf paard had; mooie uitstraling en mooie bewegingen, maar dat het een pittig ding was waar ik me handen aan vol had. Hihi dat klopte wel zo'n beetje :+ Voor de rest toch wel erg trots op Franco dat ie na de valpartij en schrikmoment het toch weer voor me wilde doen!

Maar nu hebben we de laatste punten binnen en zijn we L2+12, dus M1 startgerechtigd! *\o/* Maar eerst gaan we nog even knallen met de selecties! Hopelijk mag ik dan van Franco in het zadel blijven zitten :D :+

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:36

Jeetje wat gaan jullie goed!!
Stoute Franco... :+

Ik had voor dinsdag mijn L2 debuut staan, maar even uitgesteld. Alles zit er wel op, maar sinds zaterdag súper enthousiast :')Geen prutsmuts want kreeg haar overal langs (partytent etc) alleen heel graag willen. :o Donderdag ging wel heel fijn..

Eerst maar even rust, voor de punten hoeven we niet te rijden.

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:25

Kimmutjuh goed zeg!
Ga je ook al M starten?

Hier 3 weekenden achter elkaar wedstrijd, toevallig omdat het zo uitkwam.
Mooi om weer even in te komen en aan de L2 proeven te wennen.
Paard vond het wel wat snel achter elkaar geloof ik...
Losrijden liep hij fijn, in de proef werd hij wat zwaar in mijn hand.
Maar op zich wel netjes rond gelopen zonder grote fouten.
Tweede proef was ik zelf ook wel tevreden over.
Was ik de eerste proef nog 1e met 186,5 en de tweede proef 2e met 189,5.
Leuke verrassing!

Nu even een paar weken niks. Lekker oefenen en naar buiten!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:23

Nouvel schreef:
Kimmutjuh goed zeg!
Ga je ook al M starten?

Hier 3 weekenden achter elkaar wedstrijd, toevallig omdat het zo uitkwam.
Mooi om weer even in te komen en aan de L2 proeven te wennen.
Paard vond het wel wat snel achter elkaar geloof ik...
Losrijden liep hij fijn, in de proef werd hij wat zwaar in mijn hand.
Maar op zich wel netjes rond gelopen zonder grote fouten.
Tweede proef was ik zelf ook wel tevreden over.
Was ik de eerste proef nog 1e met 186,5 en de tweede proef 2e met 189,5.
Leuke verrassing!

Nu even een paar weken niks. Lekker oefenen en naar buiten!


Bedankt! Ik wilde wel al M1 gaan starten, maar iedereen om me heen wilde dat ik eerst meedeed aan de selecties in de L2. Dus dan doe ik dan maar :+ Heb vandaag de eerste selectie gehad in Huissen; daar ben ik 2e geworden! Was onze eerste keer op gras, dus ik heb wat voorzichtig gereden. Franco zelf was ook wat terughoudend, dus we hebben niet gereden zoals we kunnen, maar alsnog 189 punten. In de tweede "normale" proef waren we 4e met 186 punten.

Verder doe jij nu precies hetzelfde als wat ik heb gedaan :D We hebben 3 weekenden achter elkaar wedstrijd gehad.. In Ravenswaaij 2x eerste, in Beneden-Leeuwen 2x eerste en nu in Huissen de selectie 2e en nog 4e. Dus we gaan goed. Voor de punten hoef ik het niet meer te doen; we mogen al over. Maar voor de fun en de selectie is het wel leuk. Franco vond het trouwens verder wel echt heel leuk om op gras te starten. Viel me alles mee!!
Nu ook een paar weekjes even niks en dan 9 juli de laatste selectiewedstrijd. Dan weten we ook meteen of we verder gaan naar de Gelderse of dat we de overstap naar de M1 gaan maken! :)

Maar ook super dat jij fijne punten had! Toch leuk als alles een beetje op z'n plek begint te vallen, hè?

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:42

En toen was het stil gevallen hier, te warm? :D

Ik heb vanmorgen weer gestart, vlakbij dus onder het zadel er heen, wel fijn met die warmte niet met de trailer...
Gisteren wel clinic van Herman Wientjes gehad waarvoor we stukje met de trailer moesten, maar toen was het nog lang niet zo warm.

Was vanmorgen binnen losrijden, buiten starten, onwijs benauwd binnen, paard was al nat toen ik nog aan het stappen was...

Gisteren best wel een beetje doorgepakt bij Herman want hij bleef weer erg op mijn hand hangen en kwam te weinig op achter.
Met losrijden had ik 'm vanmorgen best fijn maar in de proef werd hij sterk, trekkerig voor en kreeg ik 'm niet echt helemaal fijn bij elkaar.
Tweede proef was voor mijn gevoel een stuk beter, meer trekkerig en sterk in mijn handen constanter lopen.

Had ik de eerste proef toch een punt meer...
Jury vond de tweede proef toch net te weinig impuls dan weer...
Had wel boven verwachten voor beide proeven ruim winst, had zelf eigenlijk alleen de tweede verwacht.
194 en 193

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:53

En alweer even niet gereageerd :=

Wel een hoop mooie resultaten voorbij zien komen!
Wie mogen er dit weekend weer?

Ik ben gisteravond nog geweest. Na de super warme week, gister ineens regen en veel wind..
Deze week was Freek ook super aan het pubberen dus ik was al benieuwd haha.
Maar hij gedroeg zich super, 2e proef voor mijn gevoel erg fanatiek maar was blijkbaar niet te zien.
Beide proeven een 2e plaatst met 189.5 en 190 punten :)

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:03

Nouvel dat zul je altijd zien he....de proef die voor je gevoel slechter ging heb je hoger :+
Gefeliciteerd met je prijzen Lis goed zeg!

Gisteren had ik les en het rijden ging echt in tijden niet zo goed. :)

Volgende week selectie! Maar ik probeer voor mezelf een fijne proef te rijden en dan zien we wel.

Hebben jullie al selectie (gehad)?