[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:13

Gefeliciteerd met je punt Meya!

Ik ben blij! Eerste proef 183,5 en tweede proef 200 punten! Tweede proef was zeker netter dan de eerste maar ik vond hem wel wat te hoog gepunt. Maar goed, drie winstpunten er bij dus mij hoor je niet klagen :D
Er zit wat mij betreft wel nog genoeg ruimte voor verbetering, ik moet er zelf veel meer aan blijven rijden tijdens de proef. Maar een beetje beter in het wedstrijdritme komen helpt daar al bij en verder oefenen we rustig door :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:43

Hoi allemaal,

Ik breek hier 'even' in. Momenteel heb ik nog 3 wp nodig voor ik l2 mag starten. Meestal haal ik wel zo'n 3 wp per wedstrijd dus ik hoop zeer binnenkort over te kunnen. Mijn vraag is eigenlijk of jullie veel verschil hebben gemerkt in het l2? Nieuwe dingen zijn het langer wijken en een pasje achterwaards, dit is beide goed bevestigd bij mijn paard. Wordt er strenger naar de nagevelijkheid/houding vd ruiter gekeken? Hoe hebben jullie dit beleefd? hoor graag! :D

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:54

Ik vond de L2 veel fijner dan de L1 op één of andere manier. Zeker als de extra onderdelen die erin zitten gewoon prima bevestigd zijn, zoals je aangeeft, moet het denk ik prima lukken.
Veel succes met je laatste puntjes en je L2 debuut straks :j

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:57

Euforie schreef:
Ik vond de L2 veel fijner dan de L1 op één of andere manier. Zeker als de extra onderdelen die erin zitten gewoon prima bevestigd zijn, zoals je aangeeft, moet het denk ik prima lukken.
Veel succes met je laatste puntjes en je L2 debuut straks :j

Ik vind het persoonlijk ook makkelijker om helemaal tot de hoefslag te wijken dan een paar meter en dan netjes rechtuit.. :=

Dus qua punten merkte je niet veel verschil? Ineens veel strenger?
Tussen b en l1 merkte ik haast geen verschil namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:49

Hmm ik vond het niet veel strenger nee. B, L1, L2 vond ik allemaal heel gelijdelijk. Nu in het M1 vind ik dat er wel echt een overgang is maar ook niet heel extreem (ik hou wel van die overgang, uitdaging!). Meer op de letter en alles moet stabieler zijn.
Je kan het altijd proberen. Tot 5 winstpunten mag je nog terug naar je vorige niveau, als blijkt dat je er toch nog niet klaar voor was en je denkt dat je beter nog even door kan rijden in het niveautje lager.
Maar als ik het zo hoor, en je je punten ruimschoots dubbel rijd, denk ik dat je L2 ook prima door moeten kunnen komen :j

Heb je een filmpje van je L1?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:02

Euforie schreef:
Hmm ik vond het niet veel strenger nee. B, L1, L2 vond ik allemaal heel gelijdelijk. Nu in het M1 vind ik dat er wel echt een overgang is maar ook niet heel extreem (ik hou wel van die overgang, uitdaging!). Meer op de letter en alles moet stabieler zijn.
Je kan het altijd proberen. Tot 5 winstpunten mag je nog terug naar je vorige niveau, als blijkt dat je er toch nog niet klaar voor was en je denkt dat je beter nog even door kan rijden in het niveautje lager.
Maar als ik het zo hoor, en je je punten ruimschoots dubbel rijd, denk ik dat je L2 ook prima door moeten kunnen komen :j

Heb je een filmpje van je L1?

Ja ik hoop het ook, is voor mij ook flink wennen straks in 't m1 met het doorzitten :')
daar wacht ik liever nog eventjes mee, nu wel flink aan het oefenen alleen zak ik dan zo in tempo bij het doorzitten. _-:(

je hebt pb :PB

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:38

Ik vind L2 beter te rijden. Het L1 mislukte wat bij ons. Mag zo M starten dus dacht op gegeven moment geloof dat ik beter L2 kan rijden. Die proeven vind ik fijner. :)

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:10

Ik kan er nu weinig over zeggen. Het vorige paard dat is startte viel het L2 me flink mee. Elke proef winst gehad ondanks dat we bij het toen nog verplichtte doorzitten snel spanning hadden en het geen voordelig gebouwd paard was.

Met de huidige vielen de punten in het L2 me flink tegen. Maar goed, is ook een andere regio, direct op de selecties gestart wat ik nog nooit gedaan had en het niveau lag heel erg hoog. Denk eigenlijk dat dat meer meespeelt... We zullen het zien, vanaf september start ik weer in mijn oude regio.
Zelf vind ik L2 in ieder geval veel leuker rijden vanwege de lijnen in de proef.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:37

Meya_ schreef:
Ik vind L2 beter te rijden. Het L1 mislukte wat bij ons. Mag zo M starten dus dacht op gegeven moment geloof dat ik beter L2 kan rijden. Die proeven vind ik fijner. :)

He je hebt een balzflug, mijn paard heeft balzflug als opa.
Ga gelijk even in je profiel kijken

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:42

MariekeS_ schreef:
Ik kan er nu weinig over zeggen. Het vorige paard dat is startte viel het L2 me flink mee. Elke proef winst gehad ondanks dat we bij het toen nog verplichtte doorzitten snel spanning hadden en het geen voordelig gebouwd paard was.

Met de huidige vielen de punten in het L2 me flink tegen. Maar goed, is ook een andere regio, direct op de selecties gestart wat ik nog nooit gedaan had en het niveau lag heel erg hoog. Denk eigenlijk dat dat meer meespeelt... We zullen het zien, vanaf september start ik weer in mijn oude regio.
Zelf vind ik L2 in ieder geval veel leuker rijden vanwege de lijnen in de proef.


Ik start niet persé op gerenommeerde wedstrijden ofzo.. Ik hoop dat het wel mee gaat vallen.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, kan altijd nog zien als de punten tegen vallen.

De l2 proeven vind ik inderdaad wel veel leuker. :))

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:19

leeneliefje schreef:
Meya_ schreef:
Ik vind L2 beter te rijden. Het L1 mislukte wat bij ons. Mag zo M starten dus dacht op gegeven moment geloof dat ik beter L2 kan rijden. Die proeven vind ik fijner. :)

He je hebt een balzflug, mijn paard heeft balzflug als opa.
Ga gelijk even in je profiel kijken


Hier dus ook Balzflug als opa. In mijn profiel weinig te vinden :Y)

Succes in ieder geval!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:19

Mag ik mij alvast melden? Ik moet nog 4 punten voordat ik L2 mag starten. Ik ga wel mee doen aan selectie wedstrijden voor een mooie wedstrijd aan het einde van dit jaar maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik dat ga redden. Zodra ik dat weet maak ik de overstap naar de L2, mijn paard kan goed achterwaarts maar het wijken is soms nog wel een dingetje.. De ene keer krijg ik daar een 5 op, dan een 6.5 Ik neem genoegen met een 6 want het blijft voor hem gewoon een rot oefening, ik zal blij zijn als we daar ooit vanaf zijn. Ik heb wel het gevoel dat als hij de eerste paar meters opzij heeft gehad, dat hij dan iets fijner opzij gaat.

Ik lees dat hier het verschil tussen het jureren in de L1 en L2 niet zo groot is, maar wat is dan wel een verschil? Moet het er al echt wat flitsender uit gaan zien?

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:08

De oefeningen volgen elkaar ook wat sneller op. Bijv A-X halve volte halsstrekken, X-B teugels op maat B rechterhand en dan in de hoek aanspringen in galop. Dus je moet al wel meer controle hebben.

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:55

Goedemorgen! Ik praat ook graag mee met jullie als dat mag :) Gister mijn L2 debuut gehad en ik heb nog noooooit zulke slechte punten gereden ;(

Tot gisteren alle proeven altijd winst gereden, wel bewust wat langer doorgereden in de L1 en 3 weken geleden nog 196,5 punt gereden. Gisteren kwam ik niet verder dan 163 en 167, wat een verschil he, echt bizar!

De eerste proef ging ook echt niet goed, maar de tweede naar mijn mening eigenlijk best wel. Jammer dat dat maar 4 punten verschil opleverde.. Volgende keer beter!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:19

Nou gisteren weer l1 gestart, voor de vierde keer. Helaas maar 1 wp gekregen. Snap er niks van eerlijk gezegd.. paard is zo fijn ontspannen aan t lopen de laatste tijd en in m'n punten merk ik er niks van. Eerder liep hij nogal in de krul maar wel met heel veel voorbeen, haalde ik veel hogere punten, vreemd dat dit niet beloond wordt.

Nouja nu twee keer gestart en niet in de prijzen, misschien volgende keer beter.. stand staat nu op l1+8. Maar de overstap naar de l2 laat ik nog eventjes wachten met deze laffe punten :')

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:07

@ Kar_lien, jeetje, dat is wel balen zeg. Maar goed, dat kan óók gewoon echt aan de jury liggen, had je 2 jury's of dezelfde voor beide proeven? Zou gewoon lekker vol goede moed weer proberen, zeker als je in het L1 gewoon nette punten reed.

@ leeneliefje, dat is ook vreemd ja, maar toch zie je dat wel veel. Misschien is het beeld door de ontspanning weer te braaf geworden?

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:23

MariekeS_: Ja baalde er wel van, niet leuk zo'n debuut maar op de uitslagenlijst viel wel op dat er niet hoog gepunt is. Neemt niet weg dat het misschien toch allemaal wat spectaculairder moet, dus daar gaan we lekker mee verder :)

Hoeveel passen achterwaarts doen jullie trouwens bij 'enkele passen'? Ik deed er drie / vier maar dat waren er te weinig volgens de jury..

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:47

Tot nu heb ik er max 2 kunnen zetten... :') de achteruit is nog niet bevestigd.. Dus dat levert ons tussen de 2 en 4 op. Als hij verder ontspannen is kunnen we dat makkelijk compenseren, als hij teveel spanning heeft dan hakt het er te veel in. Maar goed, dat is een bewuste keuze geweest :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:02

De mijne gaat meestal wel redelijk makkelijk achterwaarts maar neigt soms wat scheef of gaat met een stuiter weg..
Het lukt me meestal wel om er een voldoende voor te krijgen als hij zich goed genoeg laat rijden.

Ik heb inmiddels voldoende punten verzameld om M1 te mogen starten.
Afgelopen zondag zowaar 200,5 en 185, daarmee nu op 12 wp.
Ik ga het komende zondag een keertje proberen, kijken waar we echt nog even hard aan moeten werken want er moet nog wel veel bevestigd worden en hij moet vooral achter sterker worden.
Dan wil ik even een paar maanden niet starten en lekker door trainen tot hij gewoon goed door een M proef heen kan komen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:21

Wat wordt er dan precies bedoeld met enkele passen? Wat moet je dan laten zien voor een voldoende? En mijn paard loopt perfect achteruit op de middellijn tussen E en B maar bij de C of A wil hij nog wel eens scheef naar achter lopen, wordt dit dan direct afgestraft of krijg je nog wel een voldoende zolang je die passen maar laat zien?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:29

In de M1 moet je 3 tot 5 passen, dus als je zo'n 4/5 passen aanhoudt zou dit voldoende moeten zijn.
Ietsje scheef wordt wel aangerekend, door de ene strenger dan door de andere.
De ene keer geeft het mij een 4 en de andere keer heb ik toch nog een 6 als hij ietsje scheef gaat.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:42

Als het goed is zondag mijn laatste keer l1. twee tegenvallende wedstrijden gehad met maar 1 wp, maar toch gesprokkeld en verder gekomen. Heb wel als doel om boven de 190 te rijden, anders mag ik van mezelf niet over :o
Heb weer even hulp gehad van mijn tante en heb er een goed gevoel bij.
Toi toi toi dus.


Zijn er al mensen hier die de overstap van l2 naar m1 gaan maken? Ik heb daar nu al zin in hehe.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:41

Ik moet nog 1 puntje in de L2 maar ga denk ik niet gelijk over. Zijn we nog nietklaqr voor. Impuls is nog niet goed en soms te diep.

Laatste tijd helaas niet veel gestart. Vorige maand een x maar toen had ik teveel last van mijn been dus dat was hem niet. Nu zou ik vandaag gaan, maar meneer heeft vorige week dinsdag beetje stom gedaan en een wond op de kroonrand opgelopen. Was niet eerlijk om nu al te starten. Zit er net pas paar dagen op en doe voorzichtig aan.
Zaterag op stal onderlinge en dan probeer ik wel M1 proefje

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:24

leeneliefje schreef:
Zijn er al mensen hier die de overstap van l2 naar m1 gaan maken? Ik heb daar nu al zin in hehe.


Ik heb vorige week zondag voor het eerst M1 gestart, had 178,5 en 180 pt.
Ik twijfel of ik nu eerst thuis nog even door zal trainen en dan later weer gaan starten of dat ik door zal blijven starten.

Vanmorgen weer hard gewerkt bij Herman Wientjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:32

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? :D