[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:47

Lekker bezig glenstorm! Ziet er goed uit!

Ik ga morgen na 4 maanden weer starten! Ze pakt t in de bak fijn op dus ben benieuwd!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:35

Hij gaat ook echt heel goed lopen. Valt niet mee om een paard pas op 16 jarige leeftijd te leren zijn lichaam correct te gebruiken. Maar gelukkig leert hij supersnel. Zijn nu pas weer 7 weken aan het rijden sinds zijn blessure waarvan de eerste weken opbouwen waren. En nog is hij echt zo vooruit gegaan.
Komende weken heb ik heel veel practica op de universiteit dus weinig tijd, donderdag nog springwedstrijd en dan mag hij even een weekje rustig aan doen met mijn moeder.

Heel veel succes morgen!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:55

Ik had hem die leeftijd niet gegeven, zo afgaande op je foto etc!

Nou de kop ik er weer af, was voor het eerst ooit nerveus...Was toch alweer 4 maanden terug. 184,5 en 180. 2de proef was ze eigenlijk op. Mag allemaal wat meer, middengangen, halsstrekken etc. Het wijken is nog nooit zo "goed" gegaan in de proef, daar was ik blij mee!
Over 2 weken weer en dan pas in juli weer. Aankomende wedstrijden zijn allemaal op gras, dan loopt ze net wat fijner dan op zand.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:13

Meeste mensen geven hem die leeftijd niet hoor, vorig jaar op concours werd een keer zijn leeftijd omgeroepen. Toen was er ook iemand die blijkbaar dacht dat hij 4 was, maar hij was toen ook nog echt een slungel.

Wat goed zeg! Volgende keer even M1 startgerechtigd worden?!
Wel grappig dat de jouwe beter loopt op gras, tegenwoordig hoor je alleen maar mensen die op zand willen rijden. Ik heb zelf ook niet echt voorkeur.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:31

Volgens mijn smid komt dat omdat gras vaak zachter is, Izzi heeft hele dunne zolen helaas.
Nou dat zou wel gaaf zijn! Moet nog wel veel beter dan, maar is alleen maar leuk om een doel te hebben.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:42

@ Glenstorm; 16 al!?? Jeetje, dat had ik 'm zeker niet gegeven. Super dat hij het dan zo oppakt :j
@ Mizsz_Kitty; Gefeliciteerd! Heel netjes na zo'n poos. Grappig, ik mijd gras juist. :D
M1 moet dan wel haalbaar zijn toch, je hebt al 8 punten. Ik zeg mooi doel om naartoe te werken!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:51

Wat een rust hier zeg!
Hier helaas niet zulk goed nieuws, paard werd half mei toch weer vaag kreupel. Omdat we het zeker wilde weten zijn we vandaag naar de kliniek geweest. Uit de foto's bleek helaas dat mijn paard artrose heeft in zijn hoefgewricht. Flink balen dus...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:04

Jeetje Glenstorm, wat een rotnieuws! :(:) Wat is de prognose? Kunnen ze nog iets?

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:08

Oh bah.. :n En nu inderdaad? In welk stadium zit het? Eventueel nog te behandelen?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:26

Jeetje geen leuk nieuws! Inderdaad zelfde vraag als hierboven.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:27

Prognose kunnen ze nu nog niet geven.
Hij krijgt morgen ijzers met zooltjes want hij moest echt nodig naar de hoefsmid. Verder 3 weken op ontstekingsremmer, waarvan de eerste week helemaal op rust (wel gewoon in de wei enzo) en de twee weken erna mogen we stappen. Daarna gaan we terug naar de kliniek voor controle. Dan kunnen ze waarschijnlijk ook wat meer er over zeggen.

Wij verwachten zelf eigenlijk wel dat het meevalt. Hij wordt alleen kreupel als hij naar de hoefsmid moet en zijn stand veranderd is. Dit was na het zien van de foto's eigenlijk ook wel logisch. Dus hopelijk is het met goed management qua hoefsmid en een zooltje onder zijn ijzers voor schokdemping al redelijk op te lossen. Aangezien hij dus in maart hier ook kreupel aan is geweest en toen naar de smid is geweest voor nieuwe ijzers en vervolgens naar de kliniek voor uitgebreid onderzoek en toen helemaal goed was. (Toen zijn er ook geen foto's gemaakt, want er was geen enkele indicatie waar het probleem zou zitten/zou hebben gezeten)
Sindsdien heeft hij geen pas meer kreupel gelopen, sterker nog hij liep echt beter dan ooit dressuurmatig en sprong ook echt top. Tot 2 weken geleden toen hij dus weer te lange hoeven kreeg en daardoor van stand ging veranderen.

Al met al is het even afwachten en natuurlijk kan de dierenarts nu nog geen prognose geven, mede omdat hij het paard natuurlijk ook niet zo goed kent als wij. Wij zelf zijn echter vrij positief, het had echt veel erger kunnen zijn. Hij heeft namelijk niet hele heftige artrose.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:38

Ik kan je deze producten heel erg aanraden mocht je iets als ondersteuning/smering willen geven; http://www.audevard.com/
Niet goedkoop, maar echt het geven waard! (kan je in NL ook krijgen, weet zo niet of er ook een NL website is)

Hopelijk helpen de zooltjes hem al afdoende! :(:)

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:56

Pff wat heavy Glenstorm...hopelijk helpt aangepast beslag en kan je straks weer fijn met hem aan de bak. Als ie maar pijnvrij is.

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:04

Hopelijk valt het dan inderdaad mee en kan je het met de zooltjes grotendeels verhelpen! Wel even schrikken zeg.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:54

pfff wat een naar nieuws Glenstrom :(
Ik hoop echt dat het toch mee valt en de zooltjes helpen!!


Wij hebben afgelopen zondag nog een wedstrijd gestart en we waren 1x 1e met 198,5 en 2e met 197! vond het wat rommelig gaan, weer 2 hele andere proeven in de L2... := ze gedroeg zich perfect lieve merrie <3, het gras was echt zo hard :( echt een nadeel van bij ons starten!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:31

Weer zo rustig hier!
Merrr alweer zulke goede punten! Hoeveel wedstrijden heb je nog staan voordat je stopt?

Hij heeft na het bekappen niet meer kreupel gelopen, maarja hij staat natuurlijk ook op ontstekingsremmers die ook een pijnstillende werking hebben, dus het zegt niet alles. Scheelt wel dat we gewoon mogen stappen, en in stap kan ik er ook heel wat aan sleutelen. Paard was ook blij dat hij weer iets mocht want die stond zich na een week alweer helemaal op te vreten.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:42

Oh ik had wel geplaatst in het L1 topic Haha.

Zaterdag en zondag gestart in de hitte. Zaterdag 1 punt gepakt zondag helaas geen. Terwijl hij toen toch Beter liep. Ben nu heel erg terug naar de basis met trainen. Spoor eraf gedaan thuis en evht heel erg voorwaarts gaan denken en consequent zijn. Vandaag begonnen en merkte dat hij gelijk veel scherper werd. Dus komt vast goed!
Was zo warm van het weekend dat ik hem niet meer vooruit kreeg. Impuls was ver te zoeken, verruimingen vertikte hij. Dus vandaar even back to basic. 10 juni weer een kans.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:35

Shelly, wat balen zeg, maar het was ook wel erg warm dit weekend! Nog wel een puntje gelukkig! Hoe waren je punten verder?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:38

Zondag had ik 2x 176. Niet dramatisch maar gewoon balen, omdat het helemaal heb laten liggen door de verruimingen en impuls, want het had er dus wel in gezeten, maar niet met dat warme weer.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:50

Fijn dat hij niet kreupel loopt Glenstorm!
Hopelijk blijft het goed gaan!

Ik heb me net opgegeven voor de thuis wedstrijd van 25 juni. Ik kijk gewoon per week hoe het rijden gaat. Tot nu toe nog steeds goed :) En ook wel handig als ik mijn witte rijbroek pas := afmelden kan altijd weer :+

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:05

Shelly wel zonde, maar gewoon lekker door blijven trainen joh! Punten komen vanzelf!

Merrr hopelijk kun je dan nog starten, is doorzitten nog een beetje te doen of kun je alleen lichtrijden?


Ik kwam van de week een oude foto tegen van mijn paard, eerste keer dat ik erop zat. Heb er even een foto naastgelegd van begin mei, is toch echt een wereld van verschil!


Afbeelding

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:24

@glenstorm: Wat een bodybuilder is het geworden zeg! Zeker als je ze zo naast elkaar ziet :) Leuk!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:31

Nou zeker wel een onwijs verschil zeg!

Ik ben afgelopen maand 2 keer gestart, de eerste keer had ik fijn gereden en 2 nette punten. Met hemelvaart op groot concours meegedaan. Dit was op gras, maar op een kleibodem. Bodem was kneiterhard en glad dus er niet aan durven rijden. 177 en 175...Inmiddels sinds mei ook een andere instructrice dus daar de komende tijd mee doorpakken en in juli 2 wedstrijden L2 starten. Moet nog 2 puntjes en wil, als het lukt eind augustus M1 gaan starten.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:13

Jeetje wat een verschil! Hoe gaat het met m?

Vervelend he die harde grasbodems Mizsz_kitty.
Goed bezig! Soms heel verschil met andere instructeur/trice!

Doorzitten gaat nog steeds goed.. ik zit liever in galop momenteel... maar mijn paard zit dan ook super fijn in galop!
Als ze fijn loopt en mooi los laat heb ik nergens last van met rijden. Soms hier en daar een klein steekje.
Denk dat de 25ste wel moet lukken als ik het zo bekijk :D ik hoop het :D
Ze is in ieder geval super lief en braaf, dat scheelt ook! Laatst schrok ze.. dan voel ik dat wel even in mijn lichaam :=

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:38

Ja hij is echt heel positief veranderd, heeft ook wel heel veel tijd en doorzettingsvermogen vereist hoor.
Hij gaat top op het moment, is topfit en staat echt te stuiteren om weer aan het werk te mogen. Alleen stappen vindt hij maar saai. Heb zaterdag een buitenritje gemaakt, ook om even rechtuit een stukje te kunnen draven op het harde om te voelen hoe hij is. Maar hij voelde echt top!
Maandag lag ik er nog bijna naast, omdat hij opeens besloot dat het wel genoeg was geweest met dat stappen. Hij wou draven, maar dat mocht niet, dus toen ging al die opgekropte energie in standje rodeostier.
Zaterdag krijgt hij de laatste dag NSAID en dan gaan we dinsdag weer terug voor controle, hopelijk krijgen we dan groen licht om weer te mogen rijden, al ben ik zelf een beetje bang dat ik het springen om moet gaan geven... maar eerst eens afwachten wat ze dinsdag zeggen

Mizsz_kitty, hmm die kleibodem klinkt niet echt fijn. Maar jeetje jij gaat ook al richting het M, gaat snel zeg. Wel fijn van je nieuwe instructie, een frisse kijk erop kan soms echt wonderen doen.

Merrr, ah dat scheelt wel. Hopelijk pas je dan nog in je rijbroek! Scheelt wel dat je een braaf paard hebt, met een heethoofd is het toch wel tricky.