[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:05

Ik heb te snel braaf gezegd geloof ik haha.. gister reden we op de spiegel af die er al heel lang hangt en dat was wel heeeel grappig :+ soort vage rodeo sprong.. daarna gelukkig klaar... maar dan schrik ik altijd wel even.
Ze kan heet hoofderig zijn maar ze is gewoon heel eerlijk.. dat scheelt wel.
Als je haar eerlijk behandeld en in goed overleg dan kan ik alles met haar.. je moet absoluut niet botsen zeg maar.. (haar enige merrie trekje geloof ik _/-\o_ )

Fijn dat hij zo goed voelt!! haha te veel energie.. ik herken het... die van mij mocht toen ook alleen maar stappen wel gelukkig het land in.. als je dan voor t eerst weer gaat galopperen dan is dat wel heeeel leuk.
Ben benieuwd dinsdag! Hopelijk goed!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:42

Fijn dat het zo goed gaat glenstorm! Hopelijk positief nieuws! Mooie verandering ook op de foto's.

Merrr Haha denk dat ik niet op die van mij zou stappen als ik zwanger was. Over algemeen braaf, maar in de winter is het wel eens anders, en met springen al helemaal

Ik heb getraind op impuls de afgelopen 2 weken. Gaat nu veel beter. Thuis de spoor ook af gedaan zodat ik op concours nog wat extra heb voor het wijken. Zaterdag wagen we weer een poging en de week erop gaan we ook weer.
Afbeelding
Gisteren mezelf gefilmd

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:10

@ Merr; gefeliciteerd met je punten, gaat lekker nog! (ondanks buik? :D )
@ Glenstorm; hoe gaat het nu met je paard?
@ Shelly; Toch een puntje, gefeliciteerd.
@ Glenstorm; wat een verschil! Zo leuk om te zien altijd. :j
@ MiszsKitty; gefeliciteerd met je punten. Leuk andere instructie, met reden dat je overgestapt bent?
@ Glenstorm; spannend! fijn dat hij rechtuit in elk geval al goed voelde!
@ Merr; oef! Gelukkig blijven zitten!
@ Shelly; mooie foto zeg! Heel fijn beeld van achter naar voren :j Wel jezelf lang blijven maken he ;)

Mijn laatste B wedstrijd is niet doorgegaan (lijkt wel een vloek op te heersen ... :+ ) dus ook nog geen L1 opgegeven. Op zich niet zo erg, kan ik mooi nog even doorpakken op z'n gesputter. In elk geval eind deze maand laatste x B opgegeven, misschien voor die tijd dat ik er nog een meepak, even kijken wat uitkomt.
L1 zal in elk geval pas juli worden. :D :+

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:59

haha ja ik ben iets te fanatiek denk ik.. was periode wel ff bang en dan gaat het ook niet.. maar de angst lijkt weer weg te zijn en dan is rijden met haar veel makkelijker! Ik rij ook nooit alleen in de buitenbak.. anders ga ik binnen rijden. En syl draait vrij langzaam als ze schrikt (groot lijf).. ik was een hele vlugge gewend waar ik wel eens naast lag als het echt te gek ging (met springen) :=

Wil ooit graag veulentje van haar, ze heeft echt een top karakter! Stiekem al wat leuke hengsten te bekijken, wat leuk zou matchen!

Goeie shelly21, even sporen af.. heb je op wedstrijd (hopelijk) net even wat meer reactie! Suc6 morgen!!

Ohh balen Marietje, naja kan je ook weer meer oefenen.. al zal de L1 vast geen probleem vormen!!

Haha ja gaat nog steeds prima ondanks mijn buik.. nou heb ik niet heel veel buik gelukkig! Zit zelfs nog te dubben of ik 9 juli misschien mee kan doen aan de kringkampioenschappen haha :+

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:20

Merrr, ach zolang het goed voelt zou ik gewoon lekker blijven starten.
Ah veulentjes zijn leuk, zo jammer dat het met de mijne niet kan, maar die is wel eigen fok dus ook wel heel leuk. Had je eigenlijk gewoon dit voorjaar moeten dekken, kon je samen zwangeren ;)

Marietje, leuk zeg richting het L1 trainen, wel jammer je B wedstrijden steeds niet doorgaan.

Shelly, af en toe zonder spoortje kan best goed werken, dan sluipen er ook minder slechte gewoontes in. Als je sommige ziet hun paard met sporen vooruit ziet schoppen op concours, daar word je echt niet vrolijk van. Succes morgen! Ben trouwens wel benieuwd naar een filmpje!

Paard had even 2 dagen niks gedaan (ik zat in Utrecht voor studie en moeders had ook geen tijd) en dat was te merken. Was weer helemaal knetter en heeft het voor elkaar gekregen in zijn kleine antiren weitje zijn ijzer af te trappen. Hoefsmid komt morgen dus maar weer, knuppel is het ook. Hij staat zich ook echt te vervelen, chagrijnig gedrag en wij en zijn weidemaatje zijn de pineut
Ik hoop echt dat we dinsdag groen licht krijgen, want ik denk niet dat het paard het langer aankan :')

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:54

Even korte reactie op glenstorm: ik zal morgen proberen of iemand kan filmen. Is vaak lastig op concours. Ga het proberen!

Zal morgen uitgebreid reageren. Wekker gaat weer vroeggggg

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:41

Vandaag weer geen winst. Super strenge jury's, iedereen klaagde erover maargoed. Voor de liefhebbers heb de tweede proef op film. Heb zelf lekker gereden. Kun je me pb sturen want krijg het niet op bokt.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:17

Ah wat balen zeg! Wat waren je punten precies? Ik ben wel benieuwd naar een filmpje!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:38

Wat jammer Shelly van de punten maar uit met fijn gevoel uit je proeven gekomen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:23

Heel jammer Shelly! Ik ben ook wel benieuwd naar je filmpje :j

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:01

Moed bij een geraapt en zondag gaan we gewoon weer. Ik had die al staan dus we gaan gewoon. Zag net de uitslagen in inderdaad super laag gejureerd.
Dus weer volop trainen deze week en als hij dan zo loopt als afgelopen weekend en het wijken nog wat perfectioneren dan moet ik tevreden zijn ongeacht de punten.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:15

Gewoon lekker door blijven oefenen Shelly!

Ik heb goed nieuws gekregen van de dierenarts, we mogen weer gaan dressuren :)

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:05

Balen Shelly21! Goed gevoel is vooral heel belangrijk!
Knallen zondag!

Wat fijn glenstorm!! :D

Wij hebben vanmiddag les.. kijken hoe dat gaat! (les maar 1x per maand) ben benieuwd of ik het een beetje vol hou!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:05

Merrr, is je les goed gegaan? Ik les ook maar heel weinig, denk ongeveer 1 keer per 2 maand. Dit komt omdat mijn instructeur best een stukje moet rijden dus dan combineert hij het met lessen die hij toch al hier in het dorp geeft. Alleen door mijn studie en werk lukt dat vaak niet. Maar nu hopelijk dinsdag les en dan hoop ik binnenkort nog een keer.

Ik ben weer lekker aan het rijden, gelukkig opstappen en wegrijden. Scheelt ook wel dat hij eigenlijk niet heeft stilgestaan, wel elke dag lekker oefeningen gedaan in stap. Hij is nog niet zo super fijn als die was voor die kreupel werd, maar daar heb ik toen ook heel hard voor moeten werken. Hij liet vandaag wel al weer hele goede dingen zien waar ik echt wel blij mee ben, maar het wauw gevoel was er nog even niet. Kun je ook niet verwachten binnen een week ;)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:48

Ik les normaal om de week, maar door mijn onregelmatige diensten lukt dit eigenlijk bijna nooit. Dus ook wanneer het kan.

Vanavond paard in de knotten en dan morgen proberen te knallen! We hebben lekker getraind deze week.
Afbeelding

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:34

Is het goed gegaan Shelly?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:44

Nee weer niet. Ben er zelf beetje klaar mee. Ik ga terug naar de B en ga meer focus leggen op springen. Haal er zo geen plezier uit...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:31

Wat jammer Shelly! :(:) Wat ging er niet goed dan? Niet iets dat te verbeteren valt?
Ik heb geen filmpjes gezien, maar je foto's zien er toch altijd fijn uit. :j

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:50

Jawel maar zijn gewoon de verruimingen en het wijken. Even keer B tussendoor. Over maandje komen we wel weer terug in de L1 gok ik.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:48

Ah wat balen! Maar misschien is B starten wel even lekker!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:57

Daarom! We zien wel heb totaal geen haast. Was ook niet dramatisch 178 maar wil het even beter voor elkaar hebben.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:29

Heel begrijpelijk, ik heb afgelopen winter ook 2,5 maand gestart omdat ik hem beter voor elkaar wilde hebben. Dat heeft toch echt wel zijn vruchten afgeworpen!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:10

Zo ik zat er om 6.15 vanochtend al op, toen was het qua temperatuur echt heerlijk :)
Het kostte even wat moeite, maar toen liep hij echt heerlijk. Laatste 5 minuten tijdens het oefenen van proef 7 liep die eigenlijk weer zo goed als voor de rust. En toen ik aan proef 8 begon werd hij moe, logisch natuurlijk, dus toen maar gestopt. Maar dat was echt wel even genieten op de vroege ochtend:)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:06

Ahhh zo Shelly, ik schrok al. Ik dacht dat je er geheel de brui aan wilde geven :o :+
Gewoon lekker doortrainen, komt wel goed!

Lekker Glenstorm! Het is ook niet te doen, vies benauwd. Ik ga vanavond maar poging doen, die van mij heeft weekend vrij gehad.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:34

Lekker hoor glenstorm!! Heerlijk gevoel.

Marietje, nee maar ben gewoon wat teleurgesteld. Vooral omdat we zo lekker begonnen in het L1. Maarja met dit warme weer (woon in t oosten en is hier evht heel erg warm) komt hij ook veel slechter vooruit. Merk wel dat ik er veel beter aan kan rijden als het koeler is.
Maar mijn volgend concours staat 2 juli en dat is 100 meter van mij stal. Dus beetje zonde om die niet te gaan. Gewoon B lekker werken aan de verruimingen en dan zie ik wel verder.
Afbeelding
Afbeelding