[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:23

Ik heb altijd de luxe van een binnenbak gehad dus dat heeft me een beetje verpest haha. Gelukkig is de buitenbak die we hebben wel perfect te rijden. Heb dus maar veel thermokleding ingeslagen voor de komende tijd :brr:

TCA
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:24

Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:26

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)

Ik rijd 5 keer in de week en probeer 1 keer per week te longeren, maar de laatste tijd is het longeren vaker kroelen en poetsen geworden. Moet het wel weer gaan doen eigenlijk :Y)

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:27

vaaleriee schreef:
Ik heb altijd de luxe van een binnenbak gehad dus dat heeft me een beetje verpest haha. Gelukkig is de buitenbak die we hebben wel perfect te rijden. Heb dus maar veel thermokleding ingeslagen voor de komende tijd :brr:

Ook dat is hier hetzelfde :')

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:29

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)


Die van mij is bijna 4 en rijd hem zo 4x in de week
Soms minder en dan longeer ik hem. Zodat ie 4 dagen "werkt"
Soms is dat halfuurtje voorwaarts neerwaarts rijden en soms buitenritje of lekker zonder iets longeren en andere keer wel met passoa longeren beetje afwisselen haha.
Zou hem graag wat meer longeren en dat mag alleen in die buitenbak en die is op dit moment echt blub :(

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:29

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)

Ciska, mijn pony, rijd ik 3/4 keer per week en daarnaast werken we nog los in de bak of gaan we wandelen. En Valentina is de bedoeling om haar zelf 2-3 keer per week te rijden en de eigenaresse ook nog. Daarbuiten nog stappen ed. En jij zelf?

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:32

Wat een leuk topic!

Hierbij meld ik mij ook met mijn paardje Grace-Kelly. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik B ga starten of L1, maar het wordt in ieder geval mijn debuut met haar.

Wil ook heel graag gaan springen met haar, maar daar moet ik nog wat meer moed voor verzamelen :') . En dat wordt sowieso B of BB.. :P .

Leuke paarden zie ik voorbij komen! Leuk ook dat "oudere" paarden niet per definitie zijn "afgeschreven". Mijn Haflinger is 15 en mensen vragen soms al of ze al bijna met pensioen gaat.. :Y)

Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:33

venivedivici schreef:
Zo topic gaat ineens hard!

Ladygiroc ik vind wel spannend maar lef heb ik opzich wel. Al roep ik nu heel hard :P

Zou je me meer willen vertellen hoe jij het hebt ervaren en hoe het eraan toe ging? Mag ook in pb!


Wij gingen met een groepje van stal, allemaal dressuurmutsen die af en toe een huppeltje doen voor de fun. Hadden enige tijd voor de clinic met Ilonka een springclinic van een ander gehad, dus vol enthousiasme gingen we naar deze. Ze begon vrij hoog, dus de moed zakte mij al in mijn schoenen. -O-
Ik had een fries dus niet echt een springpaard. Wilde dan ook liever laag beginnen gezien mijn springangst haha. Het was wel leuk hoor maar mijn fries vertikte het om planken te springen, er was ook een waterbak gemaakt maar dat vertikte ze ook.
De enige sprong die we gewaagd hebben was deze:

Afbeelding

Lag er na deze noodsprong bijna naast, had iets minder enthousiasme verwacht :')

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:45

Joepie kelly ook in het topic! Ik volgde je topic toen ze drachtig was haha!

Ladygiroc hoop dat ze dat dan niet doet! Ga samen met een vriendin en zijn alle 2 jonkies en onervaren haha. Geeft ze wel fijn les ect? Heb geen idee wat ik ervan kan verwachten..

Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:49

Ze stimuleert je wel goed vond ik. Alleen ben ik vroegtijdig gestopt omdat mijn paard toch niet meer ging springen. De andere heeft ze wel een leuk parcourtje laten rijden :j.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:15

Kelly_J schreef:
Wat een leuk topic!

Hierbij meld ik mij ook met mijn paardje Grace-Kelly. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik B ga starten of L1, maar het wordt in ieder geval mijn debuut met haar.

Wil ook heel graag gaan springen met haar, maar daar moet ik nog wat meer moed voor verzamelen :') . En dat wordt sowieso B of BB.. :P .

Leuke paarden zie ik voorbij komen! Leuk ook dat "oudere" paarden niet per definitie zijn "afgeschreven". Mijn Haflinger is 15 en mensen vragen soms al of ze al bijna met pensioen gaat.. :Y)

Wat een leuke haflinger heb je!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:23

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)


Sowieso 3x en ik probeer vaak 4x in de week wat te doen met haar. Verder loopt ze overdag in de wei.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:46

Welkom alle nieuwe!

Ik men drie a vier x per week en wat we dan doen ligt eraan vaardigheid, buiten rijden of dressuur en soms marathontraining. Heb sowieso elke woensdag les. Verder probeer ik 1x pw te longeren en twee of drie dagen heeft hij helemaal vrij. Wij hebben twee binnenbakken maar heb het zo koud op de wagen brrre

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:50

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)


Ik rijd 7 keer per week alleen dan 5 keer op de pony waar ik mijn debuut mee ga maken en 3 keer met mijn andere paard.

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:11

venivedivici schreef:
Joepie kelly ook in het topic! Ik volgde je topic toen ze drachtig was haha!


Haha, leuk! Nu kun je haar verder ook volgen :D .


vaaleriee schreef:
Kelly_J schreef:
Wat een leuk topic!

Hierbij meld ik mij ook met mijn paardje Grace-Kelly. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik B ga starten of L1, maar het wordt in ieder geval mijn debuut met haar.

Wil ook heel graag gaan springen met haar, maar daar moet ik nog wat meer moed voor verzamelen :') . En dat wordt sowieso B of BB.. :P .

Leuke paarden zie ik voorbij komen! Leuk ook dat "oudere" paarden niet per definitie zijn "afgeschreven". Mijn Haflinger is 15 en mensen vragen soms al of ze al bijna met pensioen gaat.. :Y)

Wat een leuke haflinger heb je!


Bedankt! Ben zelf ook nog steeds "verliefd" op haar.. <3
Die van jou mag er ook zeker zijn! Erg mooi! En prachtige naam, haha! :D

TCA schreef:
Hoeveel rijden/longeren jullie eifenlijk per week? :)


Ik rijd GK 3 à 4 keer in de week en longeer haar elke keer ook heel eventjes (iets met singeldwang :Y) ). Eens in de twee à drie weken doe ik echt longeerwerk met haar. Vind er zelf niet zoveel aan..
Misty rijd ik 5 à 6 keer in de week, dus hoef me nooit te vervelen.

Ziet er leuk uit Ladygiroc!

ivaartje
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:16

Ik zit er ook aan te denken om volgend jaar te gaan starten. Heb sinds mei (dit jaar) een nieuw paard en we zijn bezig elkaar te snappen :) gaat best redelijk , af en toe nog een discussie :D en ik hoef niet gelijk in januari op pad.

als ik start zal het west Brabant zijn

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:18

Kelly_J: Dankje! haha ja wat zal ik zeggen, z'n naam past wel bij hem :D

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:22

Waar ergens in brabant start je dan ivaartje?

ivaartje
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-05-15

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:33

mijn paard staat in Breda!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:38

ivaartje schreef:
mijn paard staat in Breda!

Veel komen er uit de buurt, wat leuk! Waar sta je in Breda ? :)

ivaartje
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-05-15

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:01

ja zag ook al dat er veel uit dezelfde buurt komen, wie weet komen we elkaar nog eens tegen!

vaaleriee heb je een pb gestuurd!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:05

Wat leuk! Ik ga in januari een startpas aanvragen en op de 21e ons debuut in de B! Super spannend.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:06

Idd heel spannend. Wat heb je voor paardje?

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:30

TCA schreef:
Wat leuk al die "oudere" paarden! Mijn paard is 7 en ik hoop echt dat ie het ook zo lang volhoud.

Hoi Iris! Leuke fries! Waar artrose? Wat fijm dat het nu goed gaat na de verhuizing!!

Wij hebben gister lekker conditie training gedaan over het strand en door t bos, heerlijk!!


Bedankt! Ze heeft het in haar voorbenen. Ze werd ineens een beetje kreupel (niet erg maar ik voelde me er niet goed bij, dus hebben we direct een dierenarts laten komen) en na een paar onderzoeken en foto's werd er artrose vastgesteld. Maar na een paar maandjes rustig aan doen en aan de glucosamine is ze weer heel goed opgeknapt (glucosamine krijgt ze nog steeds). De nieuwe stal is echt heel goed voor haar geweest gelukkig ja :)

Heerlijk dat je zo door het bos en over het strand kan rijden! Lijkt me super, wij hebben alleen maar polder tot onze beschikking (helaas haha).

Op de vraag over het rijden. Ik rijd 2 a 3 keer per week en mijn moeder rijd ook 1 of 2 keer. Daarnaast longeren we ook 1 of 2 keer. Ik ben zelf een beetje lui haha, dus als ik vrij moet rijden ben ik snel te makkelijk en train ik niet gericht op iets. Met de les ben ik wel fanatiek :P

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:32

venivedivici schreef:
Idd heel spannend. Wat heb je voor paardje?


Ik heb een NRPS E pony van 15, rij hem al drie jaar. Sinds april in mijn bezit en sinds dien ook echt serieus aan het rijden en veel les. We moeten tussen de paarden starten maar ach, we zien wel waar we komen. Ben sowieso trots op zijn vooruitgang!

Afbeelding
Afbeelding