[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:22

Dat is al snel manon!

Carolinelady
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:22

PrimaDonna_ schreef:
Carolinelady schreef:
Ik heb ook een startpas sinds een paar weken, ik ga 10 december de eerste wedstrijd rijden met m'n oudje van 22 maar ze is nog fit dus waarom niet ? ☺️ Vind het wel een beetje spannend hoor. Heb hier voor fnrs gereden tot f6 met haar.


Leuk dat je met je oudje gaat starten! Als ze fit zijn, kunnen ze dit nog makkelijk vind ik. Alleen ben ik wel van mening dat als je steeds hoger gaat, worden de oefeningen natuurlijk ook moeilijker. Dat deze misschien wel te zwaar worden. Maar jij kent haar natuurlijk het beste ;) :)
Heeft zij vroeger ook al in de sport gelopen?

Heb je een foto van je oudje? :)

Jaa dat is zeker zo als je verder komt wordt het steeds moeilijker, ze heeft bij de vorige eigenaar M1 gelopen dus zij kent de oefeningen wel, ze heeft ook al wat artorse in haar kogel gewrichten maar ik geef haar nu glucosamine voor en ze loopt weer als Een zonnetje hier komt een foto :

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:22

Ik heb zojuist mijn startpas per 31-12 aangevraagd :) We zijn nu lekker bezig met trainen en hopen vanaf januari een beetje wedstrijdjes mee te kunnen pakken! Als we in heel 2017 ongeveer 1x een B proefje rondkomen, dan ben ik al blij :P

Mijn naam is overigens Britt en ik ga starten met mijn kleine D pony tussen de paarden, aangezien ik 21 ben. Ik start in de Betuwe, dus als iemand daar ooit gaat starten, mijn pony valt wel redelijk op :))
Afbeelding

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:23

EllyC schreef:
Met het kiezen van een vereniging is het wel handig om als je je startkaart niet aan het begin van het jaar in laat gaan, na te vragen of de het lidmaatschap per kalenderjaar loopt of ingaat gelijk met je startkaart.

Stel je gaat pas in mei 17 starten dan betaal je knhs lidmaatschap 20 euro voor kalenderjaar 2017, je startpas gaat in per mei 17 tm april 18, in januari 18 moet je dan weer knhs lidmaatschap 20 euro betalen.
Het zou zonden zijn dat je dan ook voor 2017 en 2018 nog verenigingslidmaatschap moet betalen.
Kijk ook in welke kring je vereniging valt. Mocht je ook selecties of kringkampioenschappen gaan rijden is dit nl. ook van belang.



Dit is wel goed om te weten inderdaad! :)
Wil sowieso nog bellen met de KNHS dus ga daar meteen even het 1 en ander over vragen!

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:25

F_inley schreef:
Vind het idd ook erg spannend. Met mennen mag je pas met 4 starten dus helemaal blij dat we eindelijk mogen starten. Heb altijd ohz gestart tot mijn paard drie jaar geleden overleed en ik door een ongeluk niet meer mocht rijden toen een jaarling gekocht en zelf alles geleerd alleen het beleren heb ik over gelaten aan een professional.
Naar mijn idee zijn we er ook echt wel klaar voor.

Het is trouwens slim om je startkaart al Aan te vragen per 31-12-2016 dan heb je hem nog voor de prijsverhoging ;)

Super leuk om iedereen te volgen die gaat starten met de wedstrijden


Wat fijn dat je eindelijk mag starten met mennen!
Vind dat altijd zo leuk om te zien, maar durf het echt niet. Ben bang dat het paard er met mij vandoor gaat :=

Ik heb de KNHS daar over gesproken en als ik een startkaart aanvraag dan moet ik gewoon 2017 betalen... of ik moet dit verkeerd hebben begrepen..

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:27

Misschien ook nog even makkelijk om je naam neer te zetten, leren we elkaar beetje kennen!

Primadonna: Evelien
Blue_Berry:
EllyC:
Rockefeller0: Manon
venivedivici:
TCA:
Carolinelady:
friesiszwart:
F_inley:
Ghostattack: Britt

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:28

@ Britt: Welkom! Wat een ontzettende leukerd heb jij onder je! :)
Nu vraag ik mij af, je hebt de startkaart per 31-12 aangevraagd, betaal jij dan nog het bedrag van 2016? Want ik had begrepen dat ik gewoon 2017 moest betalen dan....

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:29

Ik hoop ook in januari te gaan starten!
Volgende week nog even een oefenwedstrijd.

Ik heb een 5 jarige Fries.

F_inley schreef:
Het is trouwens slim om je startkaart al Aan te vragen per 31-12-2016 dan heb je hem nog voor de prijsverhoging ;)


Nee, want de KNHS contributie gaat per jaar. Dan betaal je dus voor die ene dag nog 20 euro contributie.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:30

PrimaDonna_ schreef:
F_inley schreef:
Vind het idd ook erg spannend. Met mennen mag je pas met 4 starten dus helemaal blij dat we eindelijk mogen starten. Heb altijd ohz gestart tot mijn paard drie jaar geleden overleed en ik door een ongeluk niet meer mocht rijden toen een jaarling gekocht en zelf alles geleerd alleen het beleren heb ik over gelaten aan een professional.
Naar mijn idee zijn we er ook echt wel klaar voor.

Het is trouwens slim om je startkaart al Aan te vragen per 31-12-2016 dan heb je hem nog voor de prijsverhoging ;)

Super leuk om iedereen te volgen die gaat starten met de wedstrijden


Wat fijn dat je eindelijk mag starten met mennen!
Vind dat altijd zo leuk om te zien, maar durf het echt niet. Ben bang dat het paard er met mij vandoor gaat :=

Ik heb de KNHS daar over gesproken en als ik een startkaart aanvraag dan moet ik gewoon 2017 betalen... of ik moet dit verkeerd hebben begrepen..


Nee hoor ik heb gelijk 108,- moeten afrekenen en startkaart is geldig tot 31-12-2017 dus ik ga ervan uit dat het zo goed is.

Ik ben niet zo'n hele grote held met mennen maar gaat steeds beter zolang hij geen gekke fratsen uithaald haha.

Leuke pony Britt!

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:30

MarianneW schreef:
Ik hoop ook in januari te gaan starten!
Volgende week nog even een oefenwedstrijd.

Ik heb een 5 jarige Fries.

F_inley schreef:
Het is trouwens slim om je startkaart al Aan te vragen per 31-12-2016 dan heb je hem nog voor de prijsverhoging ;)


Nee, want de KNHS contributie gaat per jaar. Dan betaal je dus voor die ene dag nog 20 euro contributie.


Nee hoor dat heb ik niet betaald.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:31

Ik heb 92 euro moeten betalen, aangezien ik nog een startpas met een andere pony heb :)

DemiHendriks

Berichten: 573
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:32

PrimaDonna_ schreef:
@TCA: De wedstrijdoutfit staat jullie al heel netjes!

Ik ben wel benieuwd wat jullie nou betalen bij een vereniging?
Bij mij ben ik gaan zoeken naar een vereniging waar ik zo min mogelijk hoef te betalen, alleen bij veel moet je ook klusjes doen. Nu heb ik er eentje waar ik 35,- contributie moet betalen en dan 1x in het jaar een halve dag moet helpen bij bijv. wedstrijden. Dit vind ik persoonlijk echt geen probleem.
Vind 35,- ook een mooie prijs aangezien er nog kosten van de KNHS bij komen.
Heb toevallig laatst contact gehad met de KNHS voor de kosten van 2017 en deze zullen met 3% omhoog gaan. Handig om te weten, als je nog geen startpas hebt of lid bent ;)


Ik zat bij de Klaverruiters. Daar betaalde ik €37 maar dan was je niet rijdend lid en hoef je geen klusjes te doen. De klaverruiters is een vereniging op papier

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:32

miv dit jaar gaat de startpas in op de dag dat deze in laat gaan.
lidmaatschap knhs gaat echter nog per kalenderjaar.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:33

Ik ga starten :)
Mijn paard kan alles tot z, zo moet lukken uiteindelijk.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MVasbo op 27-11-16 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:33

EllyC schreef:
miv dit jaar gaat de startpas in op de dag dat deze in laat gaan.
lidmaatschap knhs gaat echter nog per kalenderjaar.



Klopt ik moet in januari de contributie van mijn vereniging betalen en van de knhs

Vind het wel een stuk duurder dan drie jaar geleden :oo
Laatst bijgewerkt door F_inley op 27-11-16 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:33

Meiden ik snap er niks meer van..... :o
Ik zit op de KNHS voor lidmaatschap en daar staat 20,- voor 2016 dus wil afrekenen, staat er ineens 14,-....

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:34

F_inley schreef:
MarianneW schreef:

Nee, want de KNHS contributie gaat per jaar. Dan betaal je dus voor die ene dag nog 20 euro contributie.


Nee hoor dat heb ik niet betaald.


Ben je al wel lid van een vereniging? Die contributie gaat vaak via hen dacht ik

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:35

F_inley schreef:
EllyC schreef:
miv dit jaar gaat de startpas in op de dag dat deze in laat gaan.
lidmaatschap knhs gaat echter nog per kalenderjaar.



Klopt ik moet in januari de contributie van mijn vereniging betalen en van de knhs

Vind het wel een stuk duurder dan drie jaar geleden :oo


Hier ook, per 1-1-2017 weer contributie :) Ik kom overigens uit voor RV Satana.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:37

MarianneW schreef:
Nee, want de KNHS contributie gaat per jaar. Dan betaal je dus voor die ene dag nog 20 euro contributie.


Nee hoor dat heb ik niet betaald.[/quote]

Ben je al wel lid van een vereniging? Die contributie gaat vaak via hen dacht ik[/quote]

Ja per 1 oktober omdat ik mijn startkaart moest aanvragen ivm dat de menwedstrijden altijd al vol zitten maanden van te voren. Maar daar heb ik ook die 20,00 niet betaald. Die mevrouw aan de telefoon van de knhs zei ook dat ze dat meestal niet in rekening brengen voor de laatste maanden

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:37

Ik meld me ook :D
Ik ga in 2017 ook mijn debuut maken in het B. Samen met mijn pony Miley.
Miley is 5 jaar.
We hebben al 1 keer bb gestart (10-09) , paar jaar terug bixie en 1 keer b oefendressuur(29-10) bij alle wedstrijden hadden we prijs en bij 2 ook nette punten. Bij de oefendressuur wat minder goede punten maar daar hadden meer last van :+. Verder rijden we ook oefencrossen.

Afbeelding


Afbeelding

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:53

Mijn plan is om nu dan toch echt te gaan starten met mijn bijrijdpaard :=.
Ik reageer al afentoe in het 2016 topic en heb al wat oefenwedstrijdjes gereden en ik denk dat we nu dan toch echt maar de stap gaan zetten en die pas aan gaan vragen!

Ik rijd een 18 jarige Volbloed merrie. Rijd haar eind december een jaar en we zijn lekker op weg :)
Het lijkt me leuk om haar in de B dressuur te starten en zo ver mogelijk door de klasses heen te rollen en dan maar kijken waar we uitkomen. Daarnaast lijkt het me ook wel leuk om ooit eens een B parcoursje te springen en wat crossjes te rijden :)

Afbeelding

Blue_Berry

Berichten: 474
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:10

PrimaDonna_ schreef:
Misschien ook nog even makkelijk om je naam neer te zetten, leren we elkaar beetje kennen!

Primadonna: Evelien
Blue_Berry: Sophie
EllyC:
Rockefeller0: Manon
venivedivici:
TCA:
Carolinelady:
friesiszwart:
F_inley:
Ghostattack: Britt


Leuk zeg iedereen zo! :D iemand die nu weet hoe dat zit met het aanvragen op 31-12-16? of je dan nog het oude tarief betaalt? misschien dat ik het dan wel overweeg om hem dan al aan te vragen. Ook als stok achter de deur.

Foto van september:
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:16

Ik heb het oude tarief betaald maar toen was er nog geen nieuw tarief bekend weet niet of dat inmiddels wel bekend is?

Carolinelady
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-03-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:33

Misschien ook nog even makkelijk om je naam neer te zetten, leren we elkaar beetje kennen!

Primadonna: Evelien
Blue_Berry: Sophie
EllyC:
Rockefeller0: Manon
venivedivici:
TCA:
Carolinelady: caroline
friesiszwart:
F_inley:
Ghostattack: Britt

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:48

Ik wil morgen gaan bellen met de KNHS. Snap er niks meer van hahaha.
Dus dan krijgen jullie antwoord!
In de mail vorige week zeiden ze dat er nog geen tarief voor 2017 was maar ik ervan uit kon gaan dat het met 3% omhoog zou gaan.

Anders meld ik mij ook nog aan voor het nieuwe jaar.. scheelt weer.


Wordt vervolgd ;)