[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:12

Zoo knappe haflinger.
Hoe groot is ze?

18 jaar zou ik haar toch niet geven!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:18

venivedivici schreef:
Zoo knappe haflinger.
Hoe groot is ze?

18 jaar zou ik haar toch niet geven!

Bedankt! Nee dat hoor ik wel vaker := ze is 1.46 en ik ben 1.80.

Knappe paarden komen et voorbij zeg! :o

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:19

Dan zal ik ons ook voorstellen !
Ik ben dus Shirley, 18 jaar en rijd sinds mijn 6de jaar. Mijn NRPS merrie Ciska heb ik al 5 jaar inmiddels, ze is nu bijna 23 jaar maar is nog niet toe aan haar pensioen ! Met haar zal ik vanaf komend jaar bij de paarden dienen te starten. Verder rijd ik dus sinds 2 weken een KWPN merrie bij Valentina, een merrie van 17 jaar van Ferro. Ik heb pas 3 keer met haar gereden nu, dus foto's heb ik nog niet echt van haar := Overigens start ik voor kring de Baronie.


Afbeelding
Ik ben helaas al mijn foto's kwijt, dus rijfoto's heb ik ook niet meer. Dus even een foto die nog bij mijn uploads stond :)

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:27

Zo shirley 23 jaar? Hoe doen jullie dat zeg haha!

Je start dan rond breda toch?
Jammer dat ik in Tilburg start anders zagen we elkaar haha.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:35

Starten met "oudere" paarden rulesss! Mijn bijrijdpaard is ook 18 :+

Hee Berber! Leuk dat je hier ook bent :D

Knap dier hoor Shirley!


Bij gebrek aan goede kwaliteit dressuurfotos nog maar wat crossfotos :=
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xVerax op 29-11-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:36

Hoi,

Ik zou ook graag willen starten in 2017! Ik rijd mijn paard (12 jarige ruin) nu sinds juni vorig jaar en sinds mei dit jaar is hij officieel van mij. We hebben sinds een maandje of 2,5 een nieuwe instructrice en ik merk dat hij zijn achterhand steeds beter gaat gebruiken en een stuk beter aan mijn been is.

We moeten alleen nog veel oefenen met de galop en dan voornamelijk de overgang galop-draf en aan zijn tempo. Hij is namelijk liever lui dan moe. En het belangrijkste is mijn houding. Ik moet écht aan mijn houding gaan werken. Vooral mijn lange benen in bedwang houden en de spanning in mijn armen. Sinds vorige week hebben we een nieuw zadel dus kan ik er meteen mee aan de slag.

We hebben in mei meegedaan aan een onderlinge wedstrijd. Hier hadden we 199 en 188 punten maar ik durf nooit officieel te starten, teveel zenuwen. Hij is ook mijn eerste eigen paard dus ik ben over veel dingen met rijden wat onzeker.

Afbeelding
Afbeelding
Mijn grote vriend afgelopen augustus

Wat een leuke paarden en combi's komen er voorbij! :)

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:46

Welkom vaaleriee!
Je hebt een ontzettende knapperd.
Zie dat je uit breda komt. Toch nog wat Brabanders hier haha.

Ik ken dat met teveel zenuwen en heb dat nu heel stuk afgeleerd. Om niet bij mensen in de buurt te staan die je zenuwachtig maken. Niet teveel te denken en gewoon me ding te doen.
Kon er nooit meer van maken dan de proef die ik dan reed haha.

Alhoewel als ik nu denk aan 23 aan me clinic word ik ook heel zenuwachtig :P

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:48

Dankjewel! Ja klopt :)

Fijn dat je het jezelf een stuk hebt afgeleerd. Gewoon je ding doen... dat is een hele goeie instelling! Misschien moet ik dat ook gewoon tegen mezelf zeggen haha. Wat voor clinic ga je rijden?

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:50

venivedivici schreef:
Zo shirley 23 jaar? Hoe doen jullie dat zeg haha!

Je start dan rond breda toch?
Jammer dat ik in Tilburg start anders zagen we elkaar haha.

Ja 23 inderdaad :) Ze doet t nog zo goed dus vind het zonde om haar op pensioen te zetten.
Dat is inderdaad rond Breda, maar in Tilburg kom ik ook vaak zat !

xVerax schreef:
Starten met "oudere" paarden rulesss! Mijn bijrijdpaard is ook 18 :+

Hee Berber! Leuk dat je hier ook bent :D

Knap dier hoor Shirley!


Bij gebrek aan goede kwaliteit dressuurfotos nog maar wat crossfotos :=
[ [url=m/LfGOjF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XrMilb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel, die van jou mag er ook zeker wezen !

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:56

Ja groot gelijk! Ze geven zelf wel aan of het nog lukt of niet toch!
Zolang ze het leuk vinden en goed in hun vel zitten is dat t belangrijkste haha!

Misschien meeten we elkaar volgends jaar nog eens Shirley!

Vaaleriee: het prinsentuin college organiseert een clinic dag en er is dan een cross clinic gegeven door ilonka kluytmans!

Als iemand nog mee wil doen mag je pben hoor!
Is in oosteind bij jespers.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:58

Klink leuk! Ik heb alleen nog nooit mee gedaan met een crossles oid dus ik denk dat een clinic wel een heftige vuurdoop is haha. Die onderlinge wedstrijd in mei was ook georganiseerd door studenten van het Prinsentuin college. Was erg goed georganiseerd!

Welke stal sta je xWouter? Oosterhout is dicht bij mij in de buurt :)

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:00

Ik wil me ook graag melden :D Ik wil in januari gaan starten met mijn 6 jarige Friese merrie Gjaldau. Ik heb haar nu 3 jaar en durf het eindelijk aan haha! Ze heeft nog wat moeite met de galop, maar we zijn al zoveel verder dan een jaar geleden. Er werd toen artrose bij haar geconstateerd, waarna we naar een andere stal zijn verhuisd waar ze echt helemaal is opgebloeid. De artrose merken we nu niks meer van gelukkig en ze is vrolijker dan ooit. Op de oude stal hebben we al een paar keer meegedaan aan onderlinge wedstrijdjes, maar dat is al zeker 1,5 jaar geleden. Dus ik vind het wel echt spannend om officieel te gaan starten!

Oh mijn naam is trouwens Iris en ik ben 25 :)

Ik heb geen goede rijfoto's, dus hier gewoon een van tijdens het buiten rijden :P

Afbeelding

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:05

Welkom iris!

Vaaleriee ik heb er ook nog nooit iets mee gedaan maar eens moet de eerste keer zijn dacht ik haha en dan maar meteen goed met een clinic :P

TCA
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:07

Wat leuk al die "oudere" paarden! Mijn paard is 7 en ik hoop echt dat ie het ook zo lang volhoud.

Hoi Iris! Leuke fries! Waar artrose? Wat fijm dat het nu goed gaat na de verhuizing!!

Wij hebben gister lekker conditie training gedaan over het strand en door t bos, heerlijk!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moe maar tevreden haha

En dit was laatst in onze dressuurmodus

Afbeelding

Ik heb morgen weer springles. Ik ben een beetje zenuwachtig zelfs. Ik was voor de vorige les wel redelijk zelfverzekerd en dacht wel even een oefenparcours mee te kunnen doen. Helaas ging de vorige springles dusdanig slecht dat ik dat nu dus niet meer wil :+ iets met beetje faalangst oeps. Dus we gaan het zien. Is wel mijn doel namelijk, springen.

Sorry voor de fotospam, maar dacht maak het wat persoonlijker :Y)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:12

venivedivici: Ja dat is ook weer zo, je leert het meteen goed tijdens een clinic!

TCA: ah heerlijk, lekker naar buiten. Ik ben met een stalgenootje afgelopen zaterdag naar het bos geweest maar de paardjes waren behoorlijk fris. Waren als even niet naar buiten geweest en het is natuurlijk opeens een stuk kouder. Een strandrit met mijn eigen paard staat echt met stipt op 1 op mijn bucketlist.

Iepoetjuh: Vervelend van de artrose zeg. Wel fijn dat ze zich nu zo goed voelt!

leuke paarden allemaal :)

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:13

vaaleriee schreef:
Klink leuk! Ik heb alleen nog nooit mee gedaan met een crossles oid dus ik denk dat een clinic wel een heftige vuurdoop is haha. Die onderlinge wedstrijd in mei was ook georganiseerd door studenten van het Prinsentuin college. Was erg goed georganiseerd!

Welke stal sta je xWouter? Oosterhout is dicht bij mij in de buurt :)

Ik heb altijd bij Jespers in Oosteind gestaan (manege Buitenhorst) maar mijn pony staat nu bij iemand thuis in Oosteind en het paard wat ik bijrijd staat een straat verderop in Oosteind bij de mensen van AVO diervoeders. :) En jij?

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:14

venivedivici schreef:
Ja groot gelijk! Ze geven zelf wel aan of het nog lukt of niet toch!
Zolang ze het leuk vinden en goed in hun vel zitten is dat t belangrijkste haha!

Misschien meeten we elkaar volgends jaar nog eens Shirley!

Vaaleriee: het prinsentuin college organiseert een clinic dag en er is dan een cross clinic gegeven door ilonka kluytmans!

Als iemand nog mee wil doen mag je pben hoor!
Is in oosteind bij jespers.

Precies ! En wie weet :)

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:15

Oei artrose is nooit leuk Iris !

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:16

Oke, manege buitenhorst ken ik wel! Ik sta in Sprundel op een kleine pensionstal. Echt een hele fijne stal, mijn paard en ik staan er heerlijk. Hij staat lekker lang buiten en heeft een ruime lichte stal.

Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:18

Ik heb met mijn fries een keer een clinic gereden bij Ilonka, was leuk maar merkte dat zij ruiters met lef beter kan begeleiden. Ik scheet in m'n broek met springen en mijn paard wilde niet over planken springen, balken ging goed maar planken vertikte ze.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:20

vaaleriee schreef:
Oke, manege buitenhorst ken ik wel! Ik sta in Sprundel op een kleine pensionstal. Echt een hele fijne stal, mijn paard en ik staan er heerlijk. Hij staat lekker lang buiten en heeft een ruime lichte stal.

Heerlijk is dat he, een plekje hebben waar jullie je beide goed voelen ! Ik ben ook ontzettend blij met de plek waar mijn pony nu staat, de hele dag buiten en een enorme stal. De osteopaat was er laatst en die vond dat ze er 10 jaar jonger uitzag nu ze op deze plek stond, dus hier gaan we voorlopig niet meer weg !

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:21

xWouter schreef:
vaaleriee schreef:
Oke, manege buitenhorst ken ik wel! Ik sta in Sprundel op een kleine pensionstal. Echt een hele fijne stal, mijn paard en ik staan er heerlijk. Hij staat lekker lang buiten en heeft een ruime lichte stal.

Heerlijk is dat he, een plekje hebben waar jullie je beide goed voelen ! Ik ben ook ontzettend blij met de plek waar mijn pony nu staat, de hele dag buiten en een enorme stal. De osteopaat was er laatst en die vond dat ze er 10 jaar jonger uitzag nu ze op deze plek stond, dus hier gaan we voorlopig niet meer weg !

Heerlijk is dat het! Het enige wat ik mis in een binnenbak :') Maar ach, worden we hard van.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:21

Zo topic gaat ineens hard!

Ladygiroc ik vind wel spannend maar lef heb ik opzich wel. Al roep ik nu heel hard :P

Zou je me meer willen vertellen hoe jij het hebt ervaren en hoe het eraan toe ging? Mag ook in pb!

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:21

vaaleriee schreef:
xWouter schreef:
Heerlijk is dat he, een plekje hebben waar jullie je beide goed voelen ! Ik ben ook ontzettend blij met de plek waar mijn pony nu staat, de hele dag buiten en een enorme stal. De osteopaat was er laatst en die vond dat ze er 10 jaar jonger uitzag nu ze op deze plek stond, dus hier gaan we voorlopig niet meer weg !

Heerlijk is dat het! Het enige wat ik mis in een binnenbak :') Maar ach, worden we hard van.

Dat mis ik inderdaad ook, zeker met dit weer. :brr: Bij Valentina hebben we wel een binnenbak, is toch stiekem wel fijn.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:23

Ik beschik over een leuke jonge Friese merrie van 5.5 jaar oud!
Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar ons debuut maken.
We hebben dit jaar 2x on officieel gestart maar aangezien de galop nog niet bevestigt is en ze zo nu en dan haar balans nog niet helemaal onder het zadel gevonden heeft gaan we het rustig aan doen.
Maar het starten zit wel in ons achterhoofd.

Ze is nu sinds 10 maanden langzaam maar zeker wat meer aan het werk en naast dat ze voor de kar loopt rijden we haar ongeveer 2 keer in de week, helaas is onze instructrice voor lange periode ziek dus gaan wij ook nog zoeken naar iemand anders die ons les kan geven, zodat we onze steeds meer stijgende lijn vol blijven houden.

Waarschijnlijk word ze volgend jaar wel gedekt, wij rijden haar bij en de eigenaar had dit altijd al in gedachte. Dus dat is het enige wat mij tegenhoud om echt er voor te gaan.

Ik post zo nog wel een foto, en ben benieuwd naar hoe het bij jullie gaat :)