[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:42

Ehm, misschien volgend jaar om deze tijd.. heb nog maar 5 winstpunten. Die z2 laat ik nog jaren wachten, maar misschien dat je de link hier kunt plaatsen?

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:57

Ik heb genoeg winstpunten en de start Z2 stond eind volgende week in de planning. Maar zonder paard wordt dat wat lastig :+
Dus ik blijf lekker in dit topic hangen :')

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:41

Ik moet nog aan de Z1 beginnen dus ik blijf ook hier :P

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:48

Ik vond dit eigenlijk ook wel heel erg gezellig :D

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:27

Ik moet echt nog aan de Z starten dus ik blijf ook mooi hier haha.

Ik post ook nog in een topic "wie maakt er z'n b debuut in -jaartal-". Die debuten zijn al lang voorbij maar het is leuk om iedereen te zien groeien :j

Oh, sterkte chantal.
Wij zijn deze week ook een dier verloren, de kat.
Echt zo stom want het is 'maar' een dier maar het is ook een deel van jou.

En dan is dat al niet vergelijkbaar met een paard...

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:59

Ik heb vandaag een onderlinge wedstrijd gehad van onze vereniging.
Eerst mijn dochter met Wup in de L1, ze kreeg 195 punten en was eerste.
Ik was daarna in de Z1, na mijn mislukte debuut was ik benieuwd hoe het nou zou gaan.
Ik kon er lekker aan rijden, in vergelijking met vorige keer had ik nu de controle en kon ik hem lekker laten lopen zoals ik wilde. Kritiek was meer opgericht en verzameld laten lopen... I know :)
Had 210 punten en een 2e prijs. Daar ben ik blij mee.
Om clubkampioen te worden moesten we ook een parcours springen.
Eerste rondje nul, barrage ook nul, mijn dochter precies hetzelfde alleen was ik sneller :D
Ik was eerste en mijn dochter derde. Blij met mijn allround gefokt paard :)
Geen clubkampioen maar wel een geslaagde dag!!
Heb weer wat vertrouwen gekregen voor de eerstvolgende officiële wedstrijd.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:40

Tjonge... hier valt ook een kwartje hoor... :+
Ik ken jou :') _O-
Onderschriften lezen en ik :+

Ik was vandaag ook tevreden, zelfde onderlinge wedstrijd als liss, wij zitten bij dezelfde club :')
Ik ging voor het eerst Z1 onofficieel dus :P Maar was niet ontevreden, er waren nog wat dingetjes die beter konden. Zien dat ik volgende week nog een keer kan lessen en dan gaan we er 1 juli gewoon voor!
Ik had 209 punten en was derde :P Van de drie _O-

En ik heb ook nog gesprongen _O- Mijn Fries snapt het niet, maar hij vindt het wel heeeeeeeeeel leuk :')
In het uiteindelijk parcours (zo zo, wél 40cm!) heeft hij een paar goede sprongen gemaakt. Maar ik was wel kampioen balkjes er af trappen :')

Ach het was een fijne afleiding, nadat vanochtend de abraham van stal is ingeslapen ;( Dat was even raar op stal komen.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:12

Wel heb je ooit, clubgenoot :D hier valt het kwartje ook :o.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:12

Sterkte Janine

Slechte dierenweek precies.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:03

Ik heb echt een probleem. Gevoel en punten liggen echt mijlen ver uit elkaar. 1e proef ging voor mijn gevoel net net. 215 punten met voor het eerst een 7 op appyeren.

Als ik het topic over zomertenue's lees, ben ik ook nog eens zwaar in overtreding met mijn fuchsia kleurige shirt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:21

Lithya schreef:
Ik heb echt een probleem. Gevoel en punten liggen echt mijlen ver uit elkaar. 1e proef ging voor mijn gevoel net net. 215 punten met voor het eerst een 7 op appyeren.

Als ik het topic over zomertenue's lees, ben ik ook nog eens zwaar in overtreding met mijn fuchsia kleurige shirt.


Hoezo in overtreding?

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:22

Lithya, heb je jezelf al eens laten filmen? Gaf voor mij heel veel verheldering :j

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:24

Ja heb ik. Wil gewoon alles te goed en dat is het snel niet naar mijn zin.

Dat een shirt niet teveel moet opvallen.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:26

Lithya schreef:
Ja heb ik. Wil gewoon alles te goed en dat is het snel niet naar mijn zin.

Dat een shirt niet teveel moet opvallen.


Aaaah, dat is op zich ook vrij herkenbaar hoor :P Moeilijk om te accepteren dat sommige juryleden wat vrijgevig zijn :') Maar zolang je je daar niet door laat meeslepen en alles door een roze bril gaat bekijken, is er niets mis mee toch? :)

Wie bepaalt wanneer een shirt veel opvalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:31

Lithya schreef:
Ja heb ik. Wil gewoon alles te goed en dat is het snel niet naar mijn zin.

Dat een shirt niet teveel moet opvallen.


Ben je gek al wil je er een met roze stippen en groene sterretjes. Lekker je ding doen.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:35

Jury zal met dit zonnige weer toch neem ik aan liever een fuchsia shirt zien dan een witte... Al dat wit doet toch pijn aan je ogen :+

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:37

Mag ik me ook melden in dit topic?

Lees al even met jullie mee, vind het gewoon leuk, niet te snel lopend topic en ook een doel waar ik naar streef en aangezien dat toch dichterbij begint te komen... :p

We zijn nu pas m2+2, zijn nu de knoppen voor het Z1 erop aan het zetten en voordat ik de m2 uit kom, moet het allemaal gewoon scherper, secuurder.

Moet ik verder nog voorstellen of iets voordat ik niet meer incognito mee mag lezen? :p

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:39

Welkom!
Ja, stel jezelf en je paard maar even voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:40

Janine1990 schreef:
Jury zal met dit zonnige weer toch neem ik aan liever een fuchsia shirt zien dan een witte... Al dat wit doet toch pijn aan je ogen :+


Ja joh! Ik vind het las jury bij allemaal mooi. Vanmorgen weer super mooie shirtjes voorbij zien komen.

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:45

Iedereen mag lezen en schrijven waar ze dat zelf willen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd in welk topic dan ook! Blijft leuk om te volgen hoe iedereen vooruit gaat! Ik had afgelopen vrijdag als algemeen commentaar, meer gedragen en bergopwaarts. Helaas mee eens, maar oh zo moeilijk. Iemand nog tips????

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:48

Larissaabc schreef:
Iedereen mag lezen en schrijven waar ze dat zelf willen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd in welk topic dan ook! Blijft leuk om te volgen hoe iedereen vooruit gaat! Ik had afgelopen vrijdag als algemeen commentaar, meer gedragen en bergopwaarts. Helaas mee eens, maar oh zo moeilijk. Iemand nog tips????


Tijd is key...

Wat doe je zelf al?

Die van mij is in hele korte tijd enorm vooruit gegaan wat dat betreft. Alsof ineens het kwartje viel...

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:53

Ik doe zelf veel schakelen tussen alle gangen en binnen de gangen, in het schouder binnenwaarts tempo wisselingen, ik neem arbeidspirouette's mee in de galop. Ik denk dat het ook wel tijd nodig heeft hoor, maar misschien hebben mensen nog leuke tips/oefeningen om het te verbeteren.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:57

Larissaabc schreef:
Ik doe zelf veel schakelen tussen alle gangen en binnen de gangen, in het schouder binnenwaarts tempo wisselingen, ik neem arbeidspirouette's mee in de galop. Ik denk dat het ook wel tijd nodig heeft hoor, maar misschien hebben mensen nog leuke tips/oefeningen om het te verbeteren.


Die van mij is redelijk neerwaarts gebouwd, en het was net of het in galop zo was dat hij bleef hangen. Van achteren kwam hij mooi door, tot ongeveer de schoft en daar wilde hij niet bollen.
Hierdoor kreeg ik de verbinding ook gewoon niet mooi van achter naar voor, met name in het lopen dan. Want qua houding is hij gewoon heel fijn.

Instructrice gaf aan dat het een kwestie van galopperen was. Dus ik ben heel veel gaan galopperen en dan telkens het binnenachterbeen aantikken en dan ook echt reactie willen. Niet een reactie van heel hard vooruit willen (beslist niet want dat werkt eerder het tegenovergestelde in de hand van wat je wilt), maar gewoon voelen dat dat been snel en actief naar voren komt.
En dat dan uitbreiden naar extra stelling en contra stelling daarin. Twee weken later stond mijn instructrice helemaal versteld van het resultaat. Maar misschien viel dat kwartje gewoon heel snel bij mijn paard.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:59

Wat ik zelf vooral doe in het schakelen, maar dan zeker in het terug rijden is met mijn zweep boven op zijn kont tikken. Hierdoor hou je meer activiteit van achteren. Het is dan niet de bedoeling dat hij harder gaat.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:02

Ik tik hem dan juist aan met mijn been :j en dan moet die direct in het achterbeen reactie geven. Maar ik rij ook nooit met zweep :P