Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4115
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 23:03

Heel stoer DD!
Mooi doel om te behalen Noukie!

Hier als doel gewoon weer lekker te starten. Door een kleine blessure en lange vakantie van mezelf dit jaar nog niet weggeweest.

Wel voor het eerst alleen met mijn paard naar het bos geweest, ook een mijlpaal :D .

Bentuh

Berichten: 3439
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:03

Eef_Bam, nou dat is toch ook een hele mijlpaal. Ik zou graag alleen naar het strand durven, maar dat vind ik nog een beetje te spannend. HAHA. gaan inmiddels wel een rondje alleen door het bos en langs de weg.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:34

Dat gaat jou zeker lukken Noukie !

Balen Babootje.. gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden en heeft ze toch een puntje gepakt.
Eef_Bam… nou zeker een mijlpaal, wij gaan de 15e voor het eerst naar het bos, nu al spannend hahaha.
Bentuh.. Die staat ook op mijn lijstje, maar eerst maar eens naar het bos. Langs de weg met groot verkeer is geen probleem met de mijne gelukkig.

Cambionn

Berichten: 831
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:35

Gister op Dancer gezeten en dat gaat hem voor de wedstrijd nog niet worden. Volgende week zondag ga ik dus op een ander paard proef doen en Dancer trainen we rustig door. Gelukkig zijn de 2 paarden waar ik nu regelmatig op rij ook weer beschikbaar, dus komt helemaal goed!

MARenAMY

Berichten: 103
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:10

Ik heb eind deze maand ook weer een wedstrijd staan!
Heb na lang twijfelen toch besloten om mijn proef deze keer uit mijn hoofd te leren (na mijn voorlees gedoe van vorige keer :+ ) en een goede vriendin leest ter ondersteuning mee voor, mocht ik iets vergeten! :D

Noukie
Berichten: 10952
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:09

Mijn snoepje liep vandaag wel hele mooie scores. Eerste proef echt een knullige fout van mij en daardoor een dubbel tellende 3 voor m'n appuyement, nog 219 en tweede proef voelde ze echt moe, zo moe eigenlijk dat ik wilde afgroeten, toen dacht ik: Lekker leermoment van maken voor de galop onderdelen. Verder wel bijna foutloos, dus over haar heel tevreden voor nu. Goede keus geweest om door te rijden, want daar 238 _/-\o_ *\o/*

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:17

Vanmorgen hadden wij ons ZZZ debuut.. het ging niet helemaal fijn helaas, hij voelde erg wringerig aan de voorkant en kwam erg terug op mn been.. alsnog 56% en 58,4%
Nu werken aan de vlugheid en dan over 2 weken proberen we het nog een keer.

Noukie
Berichten: 10952
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:50

Jammer Moniek! Heeft ie dat vaker of kwam het wel onverwacht? Hopelijk over twee weken weer shinen!

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 23:28

Eef_Bam schreef:
Wel voor het eerst alleen met mijn paard naar het bos geweest, ook een mijlpaal :D .


Ja zeker, is ook knap zat toch :D


Bentuh schreef:
Ik zou graag alleen naar het strand durven, maar dat vind ik nog een beetje te spannend. HAHA. gaan inmiddels wel een rondje alleen door het bos en langs de weg.


Goed bezig! :)

Ik ging met mijn vorige paard wel alleen naar het strand, met de huidige toch maar niet :+ Helpt niet dat we hier een veel drukker strand hebben met van die poedersuiker die bij afslag X met een hele groep in rengalop gaan tot aan afslag Y, heb je pech om zo'n club te treffen dan halen ze jou in die rengalop in want rem bestaat sws niet :')

@Noukie gefeliciteerd!!!! Wat een punten die tweede proef zeg *\o/*

------------

We zijn vandaag wezen springen, na 3 weken geen balk gezien te hebben :P ik heb gisteren ook nog een vet intensief uitje met mijn werk gehad en daarna een feestje en het allemaal iets te bont gemaakt dus vandaag uiteraard heel veel spijt :')

Eerste ronde wel foutloos en 68 stijl :D dus weer een winstpuntje erbij!

Tweede heb ik royaal verneukt, 2 keer volte gesloten, links ipv rechts na de sprong gereden zeg maar :') en een keertje zulke bizar grote afstand gepakt dat ik daarna ff mijn paard moest stilzetten om beugels te vinden en terug in het zadel te kruipen _O- dus na nummer 8 maar afgegroet. Vond ik wel eerlijker tegenover Henk, want hij sprong echt perfect ik was alleen de weg kwijt :\ en met die 8 strafpunten voor de voltes hadden we er sowieso niets meer te zoeken ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

DiscoDipp

Berichten: 2874
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:38

Wauw Noukie wat een punten! Gefeliciteerd! **\O/**

Jammer Moniek! Soms hebben ze ook gewoon een niet hun dag denk ik dan maar.. :(:)

Fly_High Gefeliciteerd met je eerste rondje! :D Tweede maar gauw vergeten dan :')

Noukie
Berichten: 10952
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:34

Fly gefeliciteerd met je eerste rondje! Soms idd maar beter om te accepteren dat t m niet meer gaat worden en af te groeten.

En thanks! Vind het echt bizarre punten, dat klonk altijd als scores die andere mensen rijden, mensen die het echt kunnen ofzo :')

MyWishMax

Berichten: 25410
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:56

Gefeliciteerd noukie, super gedaan!

Verder is er niets blijven hangen, sorry mensen. Hier is moeder opgenomen in ziekenhuis vorige week dus enorm hectisch en mijn lijf begeeft het nu op het moment. Daarmee mijn geheugen ook meteen. Blijft sowieso altkjd spannend en voor mij erg dubbel omdat ik veel hulp krijg normaal van haar. Paard staat ook al sinds donderdag stil omdat we niet in 1 van de bakken terecht kunnen en in de andere maar bepaalde tijden en dat gewoon niet uit kwam.

Noukie
Berichten: 10952
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:03

Heel veel sterkte MWM! Rot situatie zo

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 14:36

Sterkte MWM!
Ook voor je moeder.

melis_93
Berichten: 75
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:02

Mooie scores Noukie! En idd goed dat je doorgereden hebt met zo'n score! Gefeliciteerd

Moniek toch niet gek voor een debuut! Hopelijk lukt het de volgende keer om een wp te rijden!

Fly High mooie eerste ronde! Jammer van de 2e

Ach jee wat schrikken MwM, hopelijk knapt ze gauw weer op!

Melzazu
Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:41

Wat een boel berichten.

Ik pak de draad weer op bij het bericht van MWM: veel sterkte gewenst :knuffel:

DiscoDipp

Berichten: 2874
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:59

Heel veel sterkte MWM! :knuffel:

DemiSisa

Berichten: 1048
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:22

Oei veel sterkte MWM! Hopelijk knapt je moeder snel weer op! :knuffel:

Noukie wat een onwijs gave punten! Gefeliciteerd! :D

Gefeliciteerd met je 1e rondje Fly! Balen van het 2e, maar vind het een eerlijke keuze om dan af te groeten :)

Balen van je punten moniek, maar hopelijk over 2 weken alweer beter! :D

Hier zou ik gisteren weer wedstrijd hebben, waarschijnlijk de laatste L1. Echter is mijn oma afgelopen dinsdag overleden en hebben we haar gisteren begraven. Geen wedstrijd dus en paardlief heeft bijna 1,5 week stilgestaan (op woensdag even rijden na). Vandaag weer opgepakt en wat heb ik toch een heerlijk paard, want ik kan eigenlijk niet eens merken dat ie vrij is geweest. Wat een toppertje is het toch! Deze week gaan we toetrainen naar onze proefgerichte dressuurclinic zaterdag, daar gaan we L2 rijden. En dan waarschijnlijk de week erna, 20 april, onze eerste echt L2 wedstrijd :)

Melzazu
Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:43

Ach gecondoleerd DemiSisa en wat mooi dat je overgaat naar L2 al en dat je je paard zo lekker weer gewoon op kon pakken.

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:51

Zo weer even bijgelezen; soms zo druk dat ik niet alles zie:
@Noisy: Nieuwe stal ziet er goed uit zeg!
@xxmh: Balen van die droes op stal. Dat kan lang blijven hangen. Hoe staat het er nu voor bij jou? Ik ent m'n paarden voor Droes. Qua tijdwinst levert het niks op bij droes op stal, maar ik wil niet dat mijn paard er erg ziek van wordt. Paarden kunnen er echt goed ziek van zijn en ook restverschijnselen overhouden (de bacterie kan blijven hangen in de luchtzakken en zelfs voor luchtzakstenen zorgen) en je paard kan lang uit de roulatie zijn.
@GetUp. E en A. Is dat zo'n beetje B en L niveau? En je mag beide in 1 wedstrijd rijden? Is wel fijn voor de overgang denk ik.
@Cambion ook weer lekker op de rit
@Noukie: dat is echt een mooie prestatie bij zo'n overgang naar een andere klasse.
@Moniek21: Respect hoor. ZZZ lijkt me ook wel een overgang die moet inslijten, zeg maar.
@MWM heel veel sterkte!
@Demi Sisa: Gecondoleerd met je oma. Fijn dat je paard het na zo'n verplichte vakantie zo weer oppakt. Vaak is dat ook nog wel fijn voor ze.

xxxmh

Berichten: 3507
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:20

Babootje schreef:
Zo weer even bijgelezen; soms zo druk dat ik niet alles zie:
@Noisy: Nieuwe stal ziet er goed uit zeg!
@xxmh: Balen van die droes op stal. Dat kan lang blijven hangen. Hoe staat het er nu voor bij jou? Ik ent m'n paarden voor Droes. Qua tijdwinst levert het niks op bij droes op stal, maar ik wil niet dat mijn paard er erg ziek van wordt. Paarden kunnen er echt goed ziek van zijn en ook restverschijnselen overhouden (de bacterie kan blijven hangen in de luchtzakken en zelfs voor luchtzakstenen zorgen) en je paard kan lang uit de roulatie zijn.
@GetUp. E en A. Is dat zo'n beetje B en L niveau? En je mag beide in 1 wedstrijd rijden? Is wel fijn voor de overgang denk ik.
@Cambion ook weer lekker op de rit
@Noukie: dat is echt een mooie prestatie bij zo'n overgang naar een andere klasse.
@Moniek21: Respect hoor. ZZZ lijkt me ook wel een overgang die moet inslijten, zeg maar.
@MWM heel veel sterkte!
@Demi Sisa: Gecondoleerd met je oma. Fijn dat je paard het na zo'n verplichte vakantie zo weer oppakt. Vaak is dat ook nog wel fijn voor ze.


Bij ons op stal is het gelukkig niet maar wel de stal waar ik altijd start. Verder geen idee hoe het daar nu voor staat. Wel steeds meerdere stallen in noord Holland met droes helaas.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:22

Oh Merel, jemig wat een schrik, heel veel sterkte!
DemiSis gecondoleerd!

Verder sluit ik me aan bij de heel nette bijleespost van Babootje maar ik maak me er nu even makkelijk vanaf. Ik had het hele weekend goed gepland en ingedeeld en moed verzameld om zondag vroeg op wedstrijd te gaan. Vrijdag begaf mijn auto het en maakte enorme klere herrie in de motor. Filmpje gemaakt en iedereen wist het heel zeker en ik eigenlijk ook, die was overleden. Dus terwijl ik zat te eten en wachtte op de ANWB, had ik al een paar andere uitgezocht maar de ANWB was heel stellig, koppeling en drukgroep. Dus hij staat inmiddels bij de garage en ik laat het nog maar een keer maken. Beetje jammer dat ik ook mijn andere auto al bij de garage had staan dus ik had geen vervoer meer.

Heb nu wel de auto van mijn vriend mee, want die gaat doordeweeks toch met het ov maar goed geen trekhaak. Kreeg wel allemaal aanbiedingen om auto's te lenen maar daar hou ik niet zo van. Zou ik nood hebben, maak ik er echt wel gebruik van maar t was maar een wedstrijd........

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:11

Sterkte MWM!

Gefeliciteerd Noukie! Leuk dat je uiteindelijk kon starten en dat het zo goed ging.

Jammer Fly (van je tweede rondje) en Moniek. Gelukkig had je, Fly, nog het eerste rondje als bevestiging dat je het echt wel kan. Bij jou Moniek fijn dat je weet waaraan jullie moeten werken.

Mijn doel van afgelopen weekend was vooral om te genieten en dat heb ik absoluut gedaan. Was helemaal alleen omdat degene die gelijk met mij moest had afgemeld, relaxed in de ring los kunnen rijden, beide proeven kunnen starten toen het voor mij goed voelde, heerlijk. Maar het beste was hoe fijn Eva voelde. Vorige keer was het spannend en denderde ze door mij heen, deze keer was zij rustiger en we hebben met ons andere bit gereden, dat heeft meer verschil gemaakt dan ik had verwacht eigenlijk. Tweede proef werd ze moe, maar nog steeds super trots op hoe ze het gedaan heeft. Was het erg eens met het jury commentaar en de punten, winst in de eerste proef en net niet in de tweede.

Noukie
Berichten: 10952
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:41

Gefeliciteerd met je punt en vooral het fijne gevoel!! Kan je lekker met klassering je zwangerschapsverlof in :)

Melzazu
Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:00

Gefeliciteerd Roulette_ *\o/*
Wat goed dat ze rustiger was en dat het zo fijn voelde.