[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:05

Even wellicht een domme vraag. Maar onze pony krijgt nu ca 2,5 maand zijn medicijnen, doet het hier super op. Hij zal niet van deze ziekte genezen, maar als hij zo blijft hoor je mij niet klagen. Maar nu dus mijn vraag. Waarom zou ik straks weer opnieuw bloed laten testen? Ik weet toch dat hij het heeft en dat de medicijnen goed hun werk doen. Wat is dan de toegevoegde waarde van weer toetsen? De waarden zullen waarschijnlijk wel gedaald zijn, maar ja, verder dan dat weetje kom ik toch niet? Hij zal toch medicijnen moeten blijven slikken.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:49

Ik test ook nooit Tine, ik kijk ook hoe hij het doet. En het gaat al 5 jaar goed op 1 pil per dag, dus ik hou het zo.
Vroeger werd er ook niet steeds getest.

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 01:11

randalinpony schreef:
Essie73 schreef:
Ik kom net op de cushing FB groep een link tegen.
Iemand hier ervaring mee?

http://www.paardfit.nl/Cushing-Total.htm


Van chinese 'kruiden' is bekend dat ze vaak illegale stoffen bevatten, geneesmiddelen o.a.

En ik vind 'kruiden' altijd veel te vaag, welke kruiden en wat zijn hun werkzame stoffen en hoe zijn die op paarden bewezen dan?

Sorry voor het gebrek aan enthousiasme, maar met cushing ga je geen vage uitstapjes naar alternatief maken in mijn ogen, terwijl er zon goed geneesmiddel is. :)


Helemaal mee eens en als boekhouder sla ik ook nog even aan het rekenen:

Een pony moet 2 maal daags 1,5 schepje van 2 gram, dus 6 gram per dag. Een potje van 60 gram is genoeg voor 10 dagen en kost €29. Dag is €2,90 per dag
Een halfje prascend kost nog geen euro per dag voor iets wat bewezen werkt.

Complementair ondersteunen met een middel waarvan ik weet wat ik geef sta ik best open voor, maar niet voor vage Chinese kruiden waarvan ik niet weet wat erin zit.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 07:54

Ben bang voor kwakzalverij met de Chineese kruiden. Behoorlijk duur ook..

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:52

tiwi1969 schreef:
randalinpony schreef:
Essie73 schreef:
Ik kom net op de cushing FB groep een link tegen.
Iemand hier ervaring mee?

http://www.paardfit.nl/Cushing-Total.htm


Van chinese 'kruiden' is bekend dat ze vaak illegale stoffen bevatten, geneesmiddelen o.a.

En ik vind 'kruiden' altijd veel te vaag, welke kruiden en wat zijn hun werkzame stoffen en hoe zijn die op paarden bewezen dan?

Sorry voor het gebrek aan enthousiasme, maar met cushing ga je geen vage uitstapjes naar alternatief maken in mijn ogen, terwijl er zon goed geneesmiddel is. :)


Helemaal mee eens en als boekhouder sla ik ook nog even aan het rekenen:

Een pony moet 2 maal daags 1,5 schepje van 2 gram, dus 6 gram per dag. Een potje van 60 gram is genoeg voor 10 dagen en kost €29. Dag is €2,90 per dag
Een halfje prascend kost nog geen euro per dag voor iets wat bewezen werkt.

Complementair ondersteunen met een middel waarvan ik weet wat ik geef sta ik best open voor, maar niet voor vage Chinese kruiden waarvan ik niet weet wat erin zit.



Die betekening had ik ook gemaakt. En ben niet eens boekhouder :D

Was ook zeker niet van plan om met de prascend te stoppen hoor.
Vroeg me echt gewoon af of iemand dit kende.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:29

ow op zon manier...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:57

Duivelsklauw komt op de doping lijst. Voor diegene die het gebruikt en ook wedstrijden rijdt


Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:25

Zo beste lezers... het huidige topic heeft bijna de 500 pagina's bereikt en we kunnen binnenkort een nieuw topic beginnen. Het oude laten we achter ons, net zoals 2015 met alle vreugdes en verdrietjes.. voor sommigen van ons een nare tijd, verlies van een maatje en veel onzekerheid. Voor anderen weer veel opluchting en verbetering. Maar voor allen - hoop ik tenminste - wel veel steun uit alle schrijfsels hier.
Ohjajoh en ik hebben inmiddels de OP voor het volgende topic over PPID in elkaar gedraaid en we hopen dat jullie er veel aan zullen hebben. Ik wens jullie allemaal sterkte en moed waar nodig en blijdschap als het weer goed lijkt te komen!
Veel geluk , gezondheid en dapper doorbijten in het nieuwe jaar!!

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:31

Van hetzelfde van deze kant!
Ik wil JP dan ook ontzettend bedanken, dat vooral juist zij, met het overlijden van haar dierbare paard nog zo vers in haar geheugen, juist de moeite heeft genomen, om mij zo te helpen met het nieuwe topic!
<3

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30661
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:58