Mager door de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:55

Vraag anders de uitslagen op van het bloedonderzoek en plaats het hier.

Je DA zal de eerste niet zijn die toch wat mist........

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 12:29

Ik heb de uitslagen niet persoonlijk gekregen. Ik kreeg het vanochtend te horen door de telefoon. Het enige wat ik hoorde was. Alle waardes zijn goed. Tot mijn verbazing heeft hij geen bloedwormen.

Eiwitrijk voor is de slimste oplossing. Ik denk dat hij dat er dan wel goed af kan lezen. Aangezien hij goed aangeschreven staat.

RianneH

Berichten: 28240
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:44

Heb je ook overlegd over het opbouwen van het eiwitrijke voer? Ik kan me voorstellen dat in één keer over nogal wat last kan geven voor het paard. Denk aan eiwitbultjes en slappe mest. Als hij al niet fit is is het misschien verstandig dit geleidelijk te doen?

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:53

Maar is het paard niet fit dan? Dat maakt namelijk nogal wat uit....

RianneH

Berichten: 28240
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:58

Ah, ik doelde meer op dat hij zwaar vermagerd is en mij dus een periode dunne mest of een andere reactie op de plotselinge voerverandering niet bevordelijk lijkt ;)

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:09

Niet alles door kunnen lezen maar als hij van de winter alleen een regendekn op heeft gehad doet dat meer kwaad dan goed... Dan kan hij namelijk zijn vacht niet opzetten tegen de kou omdat de deken deze plat houd. Wat dus betekend dat hij het koud gaat krijgen en enorm veel energie eist. Daar is dan niet tegenop te voeren..

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 14:58

Hallo dames, het is nu de tweede dag van zijn nieuwe dieet. Ik geef hem dagelijks een schep senioren slobber. 2 kilo pavo podo grow brok en een klein beetje muesli. Verder heeft hij ook ander ruwvoer gekregen die meer eiwitten bevatten.

Ik denk zelf al een klein beetje verandering te zien. Ik upload vanavond een fotoje

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:52

Ben benieuwd hoe het nu met hem is!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:11

Ik lees het nu pas, maar dit is zo'n enorm herkenbaar verhaal ten opzichte van mij vorig jaar toen 2 jarige.
Werd ook heel mager, ook zo de winter uit. Gewone wormenkuur, alles onderzocht kwam niks uit. Niks over voer toen, brok gaan voeren, maar werd nog wat ieler.
Toen heb ik nogmaals ontwormd, maar dit keer met Equest Pramox om alles aan te pakken en daar kwam het toen wel uit, bloedworm. Ook advies geen oud hooi meer of oud, zoals nu wordt het hooi van vorig jaar gewoon minder. Nu krijgen ze dus kuil bijgevoerd, ook dit jaar gebeurde weer hetzelfde, maar op tijd kon ik Equest Pramox geven en met kuil zodat hij nu gewoon een manneke is met vet erop. Ik zag vorig jaar echt super snel verandering, ik denk dat je verbaasd zal zijn hierover :)

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Mager door de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:52

Hoe gaat het nu?

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:03

Fijn dat de uitslagen goed waren maaarrrr dan blijft over: het eten. Hetgeen wat je noemt zou qua hoeveelheid voldoende moeten zijn(onbeperkt hooi zeg je zelf) dan heb ik toch erge twijfels over de kwaliteit van jouw ruwvoer, dat moet dan VER onder de maat zijn......