mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:37

Oh poeh TS. Heel veel sterkte.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:30

Heel veel sterkte met je beslissing.
Doe wat je het beste voor Buck lijkt.
Wel balen, er zat mooi vooruitgang in.

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:15

Misschien kun je ergens een weitje huren (anders uit nood even aan een 'stik' in de grond) en hem af en toe een klein strookje (met stroomdraadje) gras erbij geven? Ik zou hem sowieso naar buiten doen. Hij krijgt dan voedingsstoffen, vitamines uit de zon en afleiding waardoor hij minder 'depri' is. Kijken wat er gebeurt, drastische beslissingen kunnen immers altijd nog? Veel sterkte in elke geval!!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:31

Het is dat je hier geen lelijke woorden mag zeggen, maar anders.... :x

Kan me je angst en wanhoop voorstellen, maar hoop toch dat je dierenarts nog met een alternatief komt :(:)

Heel veel sterkte allebei!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 12:03

Ik weet het allemaal even niet meer, het is zo zuur om er gelijk definitief een eind aan te maken. Hij is al ruim 10 jaar mijn vriendje, en sinds een jaar dan kreupel en foto's laten maken op de kliniek. Met buitenspelen moet hij zich altijd terug kunnen trekken, Amadeus is iets te lomp voor hem, maar maar een paard wil hij ook niet spelen net wanneer het hem uitkomt. Nu met de droes duurt het langer bij hem omdat ze weerstand gewoon kolere is. Op rechte lijnen zie je niks aan hem dan is het goed. Soms heeft hij een uitbarsting en rent hij knettergek door de bak, maar vaak moet hij de volgende dag nog boeten.
Hij ziet er nu te goed uit om zomaar over zoiets definitiefs te beslissen. Ik heb het wel al met mijn vaste dierenarts erover gehad, die komt maandag met mij praten en kijken hoe Buck erbij staat even observeren. De winter duurt nog lang voor hij weer komt, dus hij kan eigenlijk nog wel de zomer genieten. Normaal mag hij niet op het volle gras, maar stel dat we een besluit maken ga ik dit wel doen. Ik neem niet alleen hem het gras af als hij niet erop komt, maar ook zijn vriendje. Alleen staan wil hij niet, ookal trekt hij zichzelf vaak terug.

Het is wat... Wat zouden jullie doen?

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:05

Dan zou ik t ook zo doen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:21

Je bent moe en verdrietig.
Niet de juiste stemming om grote beslissingen te nemen.

Luister naar je hart en naar je dierenarts, die zal je adviseren in het belang van Buck :(:)

Ik ben ook een doorvechter, maar ben wellicht ook in heel andere omstandigheden dan jij...dan is het wat "gemakkelijker praten" :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:24

Das een goed advies Shirley.

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:01

Jeetje meid... Veel sterkte en moed, wat je ook beslist. :(:) Ik hoop dat DA je kan helpen met het nemen van de beslissing.

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:05

Ik kon net niet uitgebreid reageren.

Maar als bij mij een dier alleen nog maar pijn heeft, waardoor ze vol op pijnstillers moeten...
dan liet ik ze de winter (waar er over t algemeen Door de kou meer last is) niet meer ingaan.

Nogmaals sterkte. Je dierenarts zal hopelijk een eerlijk antwoord kunnen geven

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:02

Maar wat heeft hij aan zijn been dan?Heeft het een naam of heb ik er over heen gelezen.
Waar ik persoonlijk een beetje moeite mee heb is dat je nu hij gaat opknappen over inslapen gaat denken.Als je hem had laten inslapen toen hij doodziek was begrijp ik het....maar nu is hij doodziek geweest knapt op ....

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:23


Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:04

Ik ga wel een beetje met Geerke mee. Ts, kies je voor jezelf of voor het welzijn van je dier?
Zo'n ukkepuk hoort lekker buiten te kunnen lopen in de wei, niet af en toe alleen in de paddock als ik jouw berichten lees. Voor mij was de keus gemaakt, niet op de wei kunnen ivm hoefbevangenheid inmiddels al een jaar (!!!) kreupel ondanks rust en nu nog de droes eroverheen. Genoeg is genoeg lijkt me. Veel sterkte!

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:09

Jeetje sinds wanneer mag je niet meer zelf beslissen over het leven van je allerbeste paardenvriendje? Bedenk je eens hoeveel verdriet en twijfel er achter zo'n beslissing zit, wel heel makkelijk om daar via internet iets van te vinden. Bah!

Ik heb twee mini's lopen, beide mankeren wel wat. Ene al jaren kreupel, andere cushing.. Maar gelukkig, ja dat zijn ze nog. Ik denk dat TS zelf het beste kan beslissen of haar dier nog happy is en zal blijven na zijn (hopelijke) herstel van de droes.

Sterke TS!!

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:23

Een kreupel paard kan ik niet gelukkig noemen.... Een vluchtdier die kreupel toont heeft namelijk pijn.
Ik vind het heel eerlijk van de ts dat ze zich afvraagt of ze dit hem aan moet doen.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:28

Kom dan maar een keertje hier langs smurfie :)

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:01

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet nu... T gaat wel om me kleine beestje die ik al meer dan 10 jaar heb. :(
Geerke, hij begint opnieuw met schuimbekken dat had hij vanmiddag, roggelen deed hij ook weer. Dus wat dat betreft opknappen ? Ik vraag het me sterk af. Ik ga de dierenarts om AB vragen.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:04

Oei klinkt alsof hij een terugval heeft.
Ik denk dat je zelf heel goed aan je pony merkt wanneer het allemaal teveel voor hem is. Jij kent hem het beste.
Veel sterkte.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:06

LS_fotos schreef:
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet nu... T gaat wel om me kleine beestje die ik al meer dan 10 jaar heb. :(
Geerke, hij begint opnieuw met schuimbekken dat had hij vanmiddag, roggelen deed hij ook weer. Dus wat dat betreft opknappen ? Ik vraag het me sterk af. Ik ga de dierenarts om AB vragen.



wat zielig dat hij weer schuimt en roggelt. |( Ik weet niet wat wijsheid is,ken de pony niet.Hij is wel erg mooi...(heb even je andere topic gelezen)
Die kreupelheid komt echt nooit meer goed?

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:23

Ik heb de dierenarts gesmst of ze me wil bellen, wat betreft de droes. Vandaag nog contact met haar gehad en ze heeft morgen dienst dus ze zal wel reageren.

Kreupelheid word niet beter, hij kon wel gewoon als grasmaaier (beperkt) en maatje voor n ander dienen. Maar werken niet, hij zal dan altijd kreupel blijven. Hij is kreupel vanuit de schouders dat lijkt zo, maar het zijn zijn onderbenen.

Hij is trouwens alleen kreupel op de harde volte, en op de zachte volte. Rechtuit niet, alleen als hij gespeeld en ruig gedaan heeft dan is hij de dag erna stijf en stug.
En met blubber in de paddock wil hij er niet in stappen.

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:26

Foto van vanmiddag met het zonnetje op ze. Buck ademde wat zwaar, maar heeft ook een dikke vacht en met die zon erop was het heet!! Heb hem nat gemaakt met wat water. :o
Hij heeft 2x meegerend met de schimmel toen dacht ik zozo wow!!

Maar daarna stond hij als vanouds zo:
Afbeelding

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:36

niet vergeten dat hij niet zomaar hersteld is van droes,dat kan een flinke tijd duren.Hij heeft het vrij ernstig gehad.
Dat hij rent valt mij nog mee.
Heb je weleens duivelsklauw geprobeerd?

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:41

Nee, dat zegt me niets wat is dat prescies ?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:43

LS_fotos schreef:
Nee, dat zegt me niets wat is dat prescies ?



een pijnstiller op natuurlijke basis,voor zijn kreupelheid.Bij sommige paarden werkt het prima.Misschien het proberen waard?

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:53

Zeker proberen waart! Ga er eens naar opzoek. Opzich doet hij het nu al 3 kwart jaar zonder hoor maar met de kou merk je echt dat hij slecht is en humeurig. Ook is hij 'teleurgesteld' dat hij niet meer mee mag voor de kar. Mijn ruin loopt voor de wagen en ik heb Buck een keer als handpaard mee genomen, niet te doen, hij moet en hij zou voorop, voorop bij zijn mattie lopen. Te fanatiek en niet goed voor zijn benen. Terug naar stal, hem in de stal gezet en met de andere verder gereden.
Buck heeft altijd zo een blik als ik de andere pak van en ik dan ???
Die staat gewoon te trappelen iets te doen, maar hij mag het niet..