Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard schud hoofd

 
Profiel   

Ten eerste heb ik geen idee of het hier goed staat!
Wie helpt mij ? Mijn verzorg pony schud plots met zijn hoofd. Nu had ik afgelopen woensdag (25 mei) een knhs wedstrijd waarbij de 1e proef niks aan de hand was, pony liep netjes nagevenlijk en was aan mijn hulpen. Tussen de proeven in gooide ik mijn teugels los zodat hij even een momentje van rust kon krijgen en toen begon het ! Hij schudde zijn hoofd van boven naar onder alsof er een vlieg in zijn neusje zat. Neus gecontroleerd maar we konden niks zien. 2e proef geprobeerd mijn teugels weer op te pakken maar dit geschud bleef aanhouden, de momenten dat hij niet schudde zocht hij braaf mijn hand op. Na de beide wedstrijden met een lange teugel en dus geen druk op de mond naar huis gereden en het bleef aanhouden, zelfs toen we hem los lieten rollen en later op stal hadden staan zonder halster oid. Ook schuurde hij telkens met zijn neus langs mij rug, over de grond en langs muren.
Nu is het vreemde dat er gister (26 mei) niks aan de hand was, ik had hem vrij gegeven geen halster oid om gedaan maar hij staat wel 24/7 buiten redelijk dichtbij een bos.
Nu vandaag wilde ik het weer proberen met trainen omdat het dan misschien een vliegje oid was en deed hij weer bij de training geheel braaf zijn best en zodra ik de teugels los liet begon het weer.... schudden, schuren en langs de benen wrijven... Nu staat hij op stal en doet hij het nog.

Iemand dit eerder gezien ? Ik vind het zo vreemd dat hij het had op het moment dat de "druk" eraf was, maar dan gister niks liet zien en beide andere dagen zonder tuig om wel....

Ik hoor graag jullie ervaringen !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-16 13:13 



 

Kan best zijn dat ie last van de tanden heeft, of dat ie op zn tong heeft gebeten of iets in die trant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-16 13:17 



 
Profiel   

head-shaking syndroom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-16 19:37 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
head-shaking syndroom?

Inderdaad ook aan gedacht, maar dat zou dan de tussenliggende dag ook moeten zijn, zou niet ineens weg kunnen zijn...

Tanden zijn inderdaad wel een dingetje om nog even overna te denken !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-16 02:01 



 
Profiel   

Pollenallergie..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-16 06:01 



 
Profiel   

Nee, dat is het niet,denk dat je eerder moet kijken of het hoofdstel goed past.
Misschien door het zweten dat er wat irriteerd en je dier daarom schud.
Tanden even na laten kijken,je zadel of het goed past.pollenallergie is al bijna voorbij,dus dat is het niet.

En maak een filpmje,dan is het duidelijker te zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-16 06:50 



 
Profiel   

Pollen app vandaag:
[ img ]
Allergie kan plotseling opkomen, maar sluit inderdaad slecht passend tuig niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-16 07:33 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Pollenallergie zou hij dan ook tijdens andere activiteiten moeten vertonen en dat doet hij niet... Ook proest/briest hij niet, heeft geen traanogen wat je zou verwachten bij een jeukende neus door allergie....

Hoofdstel en zadel loopt hij al jaren mee nooit problemen mee gehad, zadel is een tijd geleden nog na gekeken en hoofdstel checken we zelf regelmatig.

Er is nu een osteopaat bij geweest aangezien de dierenarts ook alleen aan allergie kon denken omdat het headshaking - syndroom ook de donderdag (rustdag) aanwezig zou moeten zijn. Maar de allergie is dus eigenlijk ook uit te sluiten.
Osteopaat heeft enkele blokkades gevonden, waarvan ook 1 in zijn bovenste 2 nekwervels welke dus direct naast de schedel liggen. Na het behandelen van deze blokkade begon hij inderdaad met het schudden. We hebben dus goede hoop dat dit de oorzaak was! Maar zeker weten doen we het natuurlijk pas over een week als we het rijden weer hebben uitgeprobeerd en de teugels los hebben na de aanleuning.

Eventuele andere tips en ervaringen zijn nog altijd welkom !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-16 23:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen